abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44851043
o ja, en RIP voor de nabestaande en iedereen die ik vergeten ben
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_44851049
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:53 schreef Scarafax het volgende:

[..]

Heb video ff gepost op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eHNFvLu-pK0
en de rest?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:57:44 #203
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44851057
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mensen vermoorden om te leren dat je geen mensen mag vermoorden... Waarom blijft het woord 'hypocrisie' zich toch aan me opdringen?
Ik heb zeer veel reacties gelezen op de moord, maar dit is toch wel de meest treffende.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_44851084
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

en de rest?
De rest is niet vrijgegeven... zolang de Amerikaanse troepen het niet vrij geven zal het niet te vinden zijn op internet...
pi_44851087
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kan iemand nu eenmaal niet 6x ophangen voor verschillende *delicten* .
Nou waarom niet?

lees dit a deze wrede geseling en andere martelingen is hij tenslotte de rest van de nacht met handen en voeten aan elkaar gebonden, als een bal, zodat hij niet zou kunnen slapen. De volgende drie dagen en nachten is hij, na veel bespottingen, opnieuw aan de paal gehangen, met zijn handen op zijn rug gebonden. Gedurende een half uur werd aan elk van zijn grote tenen een gewicht bevestigd van driehonderd pond.Na dit half uur werden hem schoenen aangetrokken van ruw hondenleer, goed gesmeerd, en twee vingers korter dan zijn voeten. Zo werd hij voor een vuur gezet. Zodra de schoenen de brand voelden zijn ze, samen met de voeten, geheel stomp geworden en ineengekrompen. Bij het uittrekken van de schoenen werd op een afgrijselijke manier het half gebraden vel mee afgetrokken.Nadat zijn voeten zo beschadigd waren hebben ze zijn oksels met brandmerken gebrand en, nog niet tevreden gesteld, hebben ze een hemd natgemaakt met alcohol ("levende water") aangetrokken en het hemd aangestoken. Hij werd met brandend spekvet overgoten en tussen het vlees en de nagels van handen en voeten werden scherpe naalden diep ingestoken.Niettemin is onze Balthasar tijdens al deze gruwelijke pijnigingen kalm gebleven. Hij heeft alles zonder kreunen en zonder enig teken van smart met een wonderlijk geduld gedragen. Zo dat die wrede wetsdienaren en beulen, in hun boosheid nog wreder te werk gingen en hem met oude stinkende pis overgoten."

en:Op 13 juli 1584 werd Balthasar Gerards berecht. De rechters veroordeelden de moordenaar tot een ook voor die tijd uiterst wrede straf. Zijn hart werd op 14 juli 1584 op de markt in Delft uit zijn lichaam gesneden en in zijn gezicht gegooid, waarna vier paarden zijn lichaam uit elkaar trokken

en:ten exempelen van allen anderen seer righoreuselijcken gehestraft [moest] worden. Ze veroordeelden de moordenaar tot een ook voor zestiende-eeuwse begrippen uiterst wrede straf. Hij zou de volgende dag naar het schavot worden geleid omme aldaer eerst zijn rechterhant, daer hy het voorsz. verradisch moordadighe feyt mede bedreven heeft, met een gloeyende toesluytende yzer geschroyet ende afghebrant te worden, ende dat daer naer met gloeyende tanghen tot ses reysen ende verscheyden plaetsen so aen aermen, beenen, en t'gheen daer sijn lichaem meest met vleesch becleedt is, het vleesch uutgebrant en afghenepen sal worden, ende dat hij daer nae levendich aen vier quartieren ghehouden sal worden, beghinnende van onderen.

Dat is pas straffen van moordenaars. En dat dit zich afspeelde in de 16e eeuw maakt niets uit, het hele rechtsproces en de manier waarop Sadam vermoord werd is ook antiek (en bijzonder amateuristisch). Ergens snap ik niet dat het op deze manier moest . Ik zag geen verschil met deze moord en de moord op nick burke, zelfde low buget camera, zelfde type gemaskerde mannen, zelfde amateuristische setting (wel een andere aanleiding natuurlijk..)

Ik denk dat het een bad-move is om hem nu al te executeren en niet te berechten voor al zijn andere misdaden.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_44851094
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:51 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

omdat
A: Omdat je je tot op hetzelfde niveau gaat begeven als een moordenaar zelf

''ja maar hij was geen lieverdje en vermoorde zelf massa's mensen''.
Als ik in een sloot spring, spring jij er dan ook maar in?

B: Je schiet er werkelijk geen flikken mee op, mensen afleren te moorden doe je niet door het zelf te doen, en bovendien is een levenslange gevangenisstraf een zwaardere straf dan de doodstraf, helemaal voor een man die luxe en macht gewend in.

C: kortom
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:02:06 #207
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_44851114
Wat een wereld:-( De grootste terrorist en moordenaar loopt vrij rond + plus degene die hem ondersteund hebben.
pi_44851115
Bot hoopt op stap vooruit voor Irak.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_44851126
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:03:18 #210
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_44851129
Inderdaad want massa's mensen vermoorden valt heel goed te vergelijken met in een sloot springen. En de nabestaanden van die slachtoffers hadden niets liever gewild dan dat Saddam in leven bleef.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 11:03:51 #211
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44851137
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:02 schreef Mikrosoft het volgende:
Wat? Heeft hij dat net ergens gezegd?
Carpe Libertatem
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:04:20 #212
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44851143
Feest in Irak. Nu bij het nieuws
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:04:21 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44851144
Wat een "shabby" vertoning, deze executie. Drie van die mannen met zwarte maskers in zo'n achterafzaaltje... Het onderscheidt zich nauwelijks van de executievideo's van islamitische extremisten, zelfs de beeldkwaliteit is belabberd.
Saddam blijft wel erg rustig, voor iemand die binnen vijf minuten zal hangen. Wat een anti-climax.
The End Times are wild
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:04:42 #214
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44851145
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:03 schreef Sharkdoggie het volgende:
Inderdaad want massa's mensen vermoorden valt heel goed te vergelijken met in een sloot springen. En de nabestaanden van die slachtoffers hadden niets liever gewild dan dat Saddam in leven bleef.
Ik denk dat nabestaanden het wel leuk gevonden hadden als er ook aan de dood van HUN geliefden aansacht was besteed. Dat ze ook het gevoel hadden dat hij daarvoor OOK veroordeeld zou zijn. Nu is hij dat niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44851165
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:00 schreef venomsnake het volgende:

[..]

A: Omdat je je tot op hetzelfde niveau gaat begeven als een moordenaar zelf

''ja maar hij was geen lieverdje en vermoorde zelf massa's mensen''.
Als ik in een sloot spring, spring jij er dan ook maar in?
Ik zie je punt niet, dan zou je volgens die redenering een ontvoerder ook niet mogen vastzetten, of een afperser een boete mogen geven.
quote:
B: Je schiet er werkelijk geen flikken mee op, iemand afleren te moorden doe je niet door het zelf te doen, en bovendien is een levenslange gevangenisstraf een zwaardere straf dan de doodstraf, helemaal voor een man die luxe en macht gewend in.
Dat is volledig subjectieg natuurlijk en dus geen argument.
quote:
C: kortom
...
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 11:06:09 #216
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44851169
http://youtube.com/watch?v=1dq9VNYLBt8

Zelfde filmpje, maar met commentaar.
Carpe Libertatem
pi_44851173
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:59 schreef Scarafax het volgende:

[..]

De rest is niet vrijgegeven... zolang de Amerikaanse troepen het niet vrij geven zal het niet te vinden zijn op internet...
pi_44851181
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44851186
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk dat nabestaanden het wel leuk gevonden hadden als er ook aan de dood van HUN geliefden aansacht was besteed. Dat ze ook het gevoel hadden dat hij daarvoor OOK veroordeeld zou zijn. Nu is hij dat niet.
Jij weet wat zij erover voelen dus? Knap...
  Admin zaterdag 30 december 2006 @ 11:07:10 #220
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_44851187
quote:

[..]

Eensch
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:07:24 #221
70154 klez
pi_44851192
Ligt het aan mij of ligt de site weer bijna op zijn gat?
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:07:41 #222
66444 Lord_Vetinari
pi_44851196
quote:
zolang de Amerikaanse troepen het niet vrij geven zal het niet te vinden zijn op internet...
Hoezo niet? Het was toch een Iraakse aangelegenheid? Irak was toch helemaal zelfstandig hierin?
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:08:15 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44851203
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:02 schreef Mikrosoft het volgende:
Een stap vooruit voor Irak is nog te min gezegd. Een grote stap voorwaarts voor de mensheid, deze executie.

Vergelijkbaar met het overvliegen van de Atlantische Oceaan door Lindberg, het ontdekken van de relativiteitstheorie of de eerste stap op de maan. Vooral nadat ik de beelden van de executie heb gezien ben ik hiervan overtuigd geraakt.

Het heeft wat in geld of mensenlevens gekost, maar het was voor sommigen vast de moeite waard.
The End Times are wild
pi_44851209
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo niet? Het was toch een Iraakse aangelegenheid? Irak was toch helemaal zelfstandig hierin?
Jup, en aangezien het gewoon op nationale tv is uitgezonden zal het ook hier snel genoeg verschijnen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:08:39 #225
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_44851210
Waarom is Saddam niet van talkshow naar talkshow gegaan, iedereen wil toch weten hoe hij tot zijn bizarre daden is gekomen, hoe zijn jeugd was, etc.?

Maar wat doen ze, ze vernietigen dat stuk geschiedenis gewoon, jammer!

Wat doet b.v. mdma of LSD met zo'n figuur, en hoe reageert hij als hij zichzelf daarna terug ziet? Om maar wat te noemen

Naja, leek mij wel interessant, interessanter dan zo'n simpele doodstraf, dat sowieso.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_44851211
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat? Heeft hij dat net ergens gezegd?
quote:
103 Teletekst za 30 dec
Bot hoopt op stap vooruit voor Irak

` Minister Bot van Buitenlandse Zaken
hoopt dat de executie van Saddam een
stap vooruit kan betekenen voor Irak,nu
het rechtsgevoel van veel Irakezen is
bevredigd.Hij tekent er wel bij aan dat
de situatie in Irak ook na de dood van
Saddam moeilijk blijft.

Minister Bot benadrukte dat Nederland
tegen de doodstraf,maar hij heeft er
begrip voor dat de zwaarste straf is
opgelegd.

Bot heeft de indruk dat Saddams proces
open en transparant is geweest en dus
aanvaardbaar.Hij ziet het als een goed
voorteken voor het functioneren van het
justitiële systeem in Irak.
volgende nieuws financieel sport

--> --> --> -->
pi_44851245
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De volledige beelden liggen bij de Iraakse TV. Zij hebben deze selectie gemaakt!
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:10:40 #228
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_44851246
quote:

[..]

Veel mensen hebben hier lang op gewacht. Als je weet dat iemand schuldig is aan de dood van je vader, broer of andere familieleden dan hoef je niet nog eens paar jaar te wachten ter bevestiging. Het kan dan niet snel genoeg.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_44851286
Heerlijk amerikaanse propaganda op de tv, feestende irakezen laat me niet lachen.
pi_44851304
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heerlijk amerikaanse propaganda op de tv, feestende irakezen laat me niet lachen.
Ja ze zullen allemaal heel ongelukkig zijn hiermee Doe toch niet zo kinderachtig.
pi_44851364
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja ze zullen allemaal heel ongelukkig zijn hiermee Doe toch niet zo kinderachtig.
Nee er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar feesten, maar dit soort ongein wat er op CNN wordt verteld dat er een feest gaande is in irak is pure onzin!
  Boks-Chick zaterdag 30 december 2006 @ 11:16:49 #232
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_44851366
nou ja, nu kunnen we iig zonder saddam 2007 in. Daar mist 2007 niet zo veel aan denk ik.

(heel duffe tpv, i know)
lolwut
pi_44851372
Is de doodstraf niet vergelijkbaar met martelen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2006 @ 11:17:14 #234
862 Arcee
Look closer
pi_44851373
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:04 schreef LXIV het volgende:
Wat een "shabby" vertoning, deze executie. Drie van die mannen met zwarte maskers in zo'n achterafzaaltje... Het onderscheidt zich nauwelijks van de executievideo's van islamitische extremisten, zelfs de beeldkwaliteit is belabberd.
Saddam blijft wel erg rustig, voor iemand die binnen vijf minuten zal hangen. Wat een anti-climax.
Inderdaad... opmerkelijk. Hij wilde ook geen blinddoek voor.

Ik vond 't een nare nacht.

Doodstraf sucks, zelfs voor een barbaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44851379

Kon wel een verjongings kuurtje hebben gehad......

[ Bericht 4% gewijzigd door venomsnake op 30-12-2006 11:31:09 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:18:03 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_44851389
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:17 schreef Mikrosoft het volgende:
Is de doodstraf niet vergelijkbaar met martelen?
Alleen als het gebeurt in andere landen dan die waar Amerika zich mee bemoeit. In de VS zelf en in de sattelietstaten niet. In China, bijvoorbeeld, weer wel.
pi_44851394
Met verbazing zag ik dat het vannacht dan toch inderdaad gebeurd is. Ik had niet gedacht dat er zo snel van zou komen. Eerder dacht ik dat het proces van Saddam zo vertraagd zou worden dat hij op dezelfde manier als Pinochet zou eindigen.

De doodstraf vind ik nou niet bepaald een oplossing, maar als het Iraakse volk dat wil, dan kun je daar niet omheen. Kwestie is echter dat je niet weet wat het Iraakse volk wil en er sterke interne verdeeldheid heerst. Eerder dan een bevrijding is deze executie weer een nieuwe aanleiding voor de soennieten en shi'ieten om elkaar te bekampen. Ik hoor net dat er alweer een aanslag gepleegd is waarbij 30 man het lieven lieten.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:20:13 #238
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_44851416
Barbaars.
pi_44851420
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:17 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]

Viel mij ook al op
pi_44851424
quote:
[afbeelding]

Is het geen dubbelganger

pi_44851427
quote:
[afbeelding]

Dat gezicht rechts is veel ronder
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:22:01 #242
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44851446
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:04 schreef LXIV het volgende:
Dit was ook mijn eerste gedachte.

Dat Saddam rustig bleef is voor mij geen verrassing.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:23:08 #243
70154 klez
pi_44851461
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tja, moeilijk te accepteren dat de Irakis niet net zo dol zijn op sadistische massamoordenaars als sommige "troetelmoslims" die in het westen profiteren wonen of linkse Europeanen die hun primitieve emoties jegens de VS willen botvieren...
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:25:05 #244
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44851497
ja ik vond ook dat hij er opmerkelijk goed uitzag, heel wat anders dan die zwerver die ze toen uit dat hol gehaald hebben.
Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren in Irak, betekende dit maar het einde van alle ellende maar helaas..
pi_44851500
quote:
[afbeelding]

ze hebben de echte niet opgehangen maar een dubbelganger
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:25:49 #246
70154 klez
pi_44851508
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:25 schreef rednajt het volgende:

[..]

Daar gaan we weer...
pi_44851511
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:23 schreef klez het volgende:

[..]

Tja, moeilijk te accepteren dat de Irakis niet net zo dol zijn op sadistische massamoordenaars als sommige "troetelmoslims" die in het westen profiteren wonen of linkse Europeanen die hun primitieve emoties jegens de VS willen botvieren...
Wat een onzin, jij ontkent dat er gigantisch veel aanhangers zijn van Saddam in Irak?
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:26:09 #248
66444 Lord_Vetinari
pi_44851512
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:25 schreef rednajt het volgende:

[..]

De echte werkt allang voor de CIA en adviseert hen inzake de beste marteltechnieken
pi_44851535
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:25 schreef klez het volgende:

[..]

Daar gaan we weer...
Tja, invloed van de westerse propaganda hè? Saddam zou 6 dubbelgangers hebben, ondergrondse ondoordringbare bunkers, massavernietigingswapens.
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:28:41 #250
66444 Lord_Vetinari
pi_44851554
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:27 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Tja, invloed van de westerse propaganda hè? Saddam zou 6 dubbelgangers hebben, ondergrondse ondoordringbare bunkers, massavernietigingswapens.
Dat was waar, hoor. Powell heeft het zelf laten zien in een PowerPoint Presentatie! En een Amerikaanse minister liegt toch niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')