abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:26:30 #51
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44944291
Hoezo 'aan het lijntje houden'?

Als ik jou was, zou ik me een paar maanden helemaal afzijdig van haar houden. Geef jezelf de tijd om er echt klaar mee te zijn. En klaar kom je er niet mee door in cirkels rond te blijven draaien.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 16:27:05 #52
5428 crew  miss_sly
pi_44944307
Hoezo zou jij haar aan het lijntje houden?? Jij houdt jezelf aan het lijntje door zo met haar en wat ze doet bezig te blijven. Al neukt ze zich een slag in de rondte met 30 verschillende kerels, het is jouw zaak niet meer.

Ik denk dat alle contact verbreken in jouw geval zeker het beste is. Dit ga je niet trekken namelijk, iedere keer denk jij dingen te horen en te zien die er niet zijn. Het is uit, get over it.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:35:31 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44944565
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

Vast, maar dat zegt dus niets over mij iig.

Nee, aan ons.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44944656
Ik heb echt geprobeert om je vorige topics door te worstelen, maar ik heb het op gegeven: Ik denk dat je moet stoppen met malen over werkelijk elk detail en woord wat er ooit is gezegd tussen jullie. Als ik achter alle woorden die ik tegen mijn ex gezegd heb sta, ben ik voorlopig nog niet jarig....

Hou op met je gemaal en je druk maken om details die niet meer jouw zaken zijn. Ook haar opzoeken klinkt langzamerhand stalkerig. Dat jij er niet uit komt is prima, maar het is haar probleem niet. Vragen kan je altijd hebben, maar je kan nooit alle antwoorden krijgen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_44945801
hoe kan je iemand stalken als zij diegene is die hem nog wil ontmoeten en wil praten.

gewoon doen. niks mis met praten. daarna kan je altijd nog besluiten maken.
Wat is het punt van een punt
Time and again I tell myself, I'll stay clean tonight
pi_44949745
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:26 schreef Copycat het volgende:
Hoezo 'aan het lijntje houden'?
Nou, ik heb nu dus tegen haar gezegd dat ik haar niet meer wil zien. En dat is OOK een 180 graden 'draaiing', waarvan zijzelf ook best geschrokken is. Nou heb ik dat al 'n heel klein beetje rechtgetrokken, maar ze zit er nog wel mee hoe dat zo ineens is want ze zou, blijkt nu, toch graag nog met me omgaan. Ze wil dus weten hoe het zit, en door niets te zeggen doe ik precies wat ik juist zo kut vond aan wat zij deed: haar ontlopen en niets willen uitleggen.
quote:
Als ik jou was, zou ik me een paar maanden helemaal afzijdig van haar houden. Geef jezelf de tijd om er echt klaar mee te zijn. En klaar kom je er niet mee door in cirkels rond te blijven draaien.
Maar dat is juist het probleem; overal waar ik ben, is zij. En nee, ik zoek haar niet op, ik zoek de gelegenheden niet op waar zij is; dit is gewoon mijn leven en dat loopt vrijwel parallel aan dat van haar. Vandaar ook dat we zo goed bij elkaar pasten.
pi_44949794
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo zou jij haar aan het lijntje houden?? Jij houdt jezelf aan het lijntje door zo met haar en wat ze doet bezig te blijven. Al neukt ze zich een slag in de rondte met 30 verschillende kerels, het is jouw zaak niet meer.
Dat doe ik nu dus niet meer. Ik bemoei me er nu niet meer mee met wat ze doet en laat. Lijntje houden: zie boven.
quote:
Ik denk dat alle contact verbreken in jouw geval zeker het beste is. Dit ga je niet trekken namelijk, iedere keer denk jij dingen te horen en te zien die er niet zijn. Het is uit, get over it.
Het is uit en daar heb ik me bij neer gelegd.
pi_44949856
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:18 schreef lugum het volgende:
hoe kan je iemand stalken als zij diegene is die hem nog wil ontmoeten en wil praten.
Dat vraag ik me ook af. Maar zo zien de meesten in dit topic maar de helft.
quote:
gewoon doen. niks mis met praten. daarna kan je altijd nog besluiten maken.
Dat idee had ik ook ja. Maar ik hoop dat ze dan niet weer inklapt en ik niet weer het slachtoffer ben. Zij wil graag praten en dat vind ik goed, maar als we eenmaal praten wil ik waarschijnlijk ook dingen van haar weten. Dingen die zij op haar beurt niet zal vertellen waarschijnlijk. Maar goed, wie niet waagt die niet wint.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:36:37 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44949899
Dan zoek je die gelegenheden waarvan je weet dat zij er is, eventjes niet op. Het probleem is zo moeilijk als dat je het zelf maakt. En eerlijk gezegd denk ik dat jij dit probleem graag in stand houdt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 19:42:21 #60
5428 crew  miss_sly
pi_44950097
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:36 schreef Copycat het volgende:
Dan zoek je die gelegenheden waarvan je weet dat zij er is, eventjes niet op. Het probleem is zo moeilijk als dat je het zelf maakt. En eerlijk gezegd denk ik dat jij dit probleem graag in stand houdt.
Precies, vooral dat laatste. En dat is zo zinloos.
pi_44950197
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:36 schreef Copycat het volgende:
En daar zit 'm juist het probleem. Ik heb geen zin om een kasplantje te worden. Alle afleiding die ik heb zit hem in hobby's, sport, vrienden, uitgaan, dat soort dingen. 's Maandags drum ik, zij zingt en is dan in hetzelfde gebouw als ik, ik zie haar vóór en na afloop. Het is namelijk geen groot gebouw. Dinsdags ga ik voetballen, zij korfbalt en zit in wederom hetzelfde gebouw. Donderdags hetzelfde verhaal. Vrijdags ga ik uit met m'n vrienden naar een discotheek waar zeg maar alle vrienden en bekenden komen. Daar is zij ook weer.

Overal waar ik kom voor afleiding kom ik haar wel weer tegen. Ga ik haar ontlopen dan ontloop ik behalve m'n vrienden ook alle vormen van afleiding. Het is dat ik niet meer bij haar op school zit.
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 19:50:27 #62
5428 crew  miss_sly
pi_44950388
Als je in hetzelfde gebouw iets doet, dan kun je elkaar gewoon groeten en verder niets. Je hoeft niet te praten ofzo, gewoon beleefd groeten en doorlopen. In de dicotheek ga je niet bij haar staan, en als zij bij jullie komt staan, ga je even naar het toilet.

Je moet natuurlijk niet alles opgeven, maar je kunt het elkaar 'zien' natuurlijk wel beperken tot werkelijk alleen maar zien.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:44:19 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44966163
Dank u God, ik weet nu hoe vervelend ik was een jaar geleden
  Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 10:47:24 #64
5428 crew  miss_sly
pi_44966231
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:44 schreef Vivi het volgende:
Wat goed van je
Het was wel leuk, hoor
  Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 12:09:19 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_44968077
quote:
Jij was vervelender, want volgens mij had jij zelfs 5 topics (of nog meer?). Hoewel Arokh ook een pain in the ass is met zn oeverloos gezever was jij nog een graadje erger hoor
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:10:52 #66
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44968121
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij was vervelender, want volgens mij had jij zelfs 5 topics (of nog meer?). Hoewel Arokh ook een pain in the ass is met zn oeverloos gezever was jij nog een graadje erger hoor
Maar ik beschreef het wel smeuiiger en met meer zelfspot enzo
pi_44975928
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:50 schreef miss_sly het volgende:
Als je in hetzelfde gebouw iets doet, dan kun je elkaar gewoon groeten en verder niets. Je hoeft niet te praten ofzo, gewoon beleefd groeten en doorlopen. In de dicotheek ga je niet bij haar staan, en als zij bij jullie komt staan, ga je even naar het toilet.

Je moet natuurlijk niet alles opgeven, maar je kunt het elkaar 'zien' natuurlijk wel beperken tot werkelijk alleen maar zien.
Maar dat is allemaal zo geforceerd en... onnodig. Ik moet nu steeds 'op mijn hoede zijn' dat ik haar niet tegenkom. Doen alsof die 8 maanden nooit gebeurd zijn, dat slaat eigenlijk toch nergens op?

Je hebt vast gelijk hoor, daar niet van.
  Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 16:57:48 #68
5428 crew  miss_sly
pi_44977283
Zoals steeds mis je het punt.

Je hoeft niet te doen alsof die 8 maanden nooit gebeurd zijn, je moet doen alsof ( ) ze voorbij zijn. Want dat zijn ze namelijk!
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:10:09 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44981324
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:57 schreef miss_sly het volgende:
Zoals steeds mis je het punt.

Je hoeft niet te doen alsof die 8 maanden nooit gebeurd zijn, je moet doen alsof ( ) ze voorbij zijn. Want dat zijn ze namelijk!
Nee joh, hij moet als hij haar ziet juist achter haar gaan staan, haar aantikken en zeggen:

" weet je nog.... die acht maanden.....

Ik wel ...... "

Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 19:13:42 #70
5428 crew  miss_sly
pi_44981457
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee joh, hij moet als hij haar ziet juist achter haar gaan staan, haar aantikken en zeggen:

" weet je nog.... die acht maanden.....

Ik wel ...... "

woensdag 3 januari 2007 @ 19:36:42 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44982306
"Je bent zo..euhh..veranderd...vroeger deed je nooit suiker in je koffie.. Hmmm..verdacht............"
pi_44985517
quote:
Heeft TS al met een strijkijzer gegooid dan?
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:00:22 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44985610
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Heeft TS al met een strijkijzer gegooid dan?
Nee, dat zeg ik! Ik zorgde tenminste nog voor wat actie tussen mijn geweeklaag door!
pi_44985758
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:00 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik! Ik zorgde tenminste nog voor wat actie tussen mijn geweeklaag door! [afbeelding]
Dat moet ik je nageven. Maar kijk er niet al te trots op terug, wil je
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:17:03 #75
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44991212
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:04 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat moet ik je nageven. Maar kijk er niet al te trots op terug, wil je
Niet trots, en ook niet weemoedig
Meer met...verwondering...
pi_44992434
Nog veel fascinerender (en irritanter) dan Arokh's begrijpelijke getob, vind ik het aanhoudende gezeur dat hij die ex eens uit zijn hoofd moet zetten. De ondertoon daarvan is niet dat dat hem goed zal doen, maar dat hij geen uitleg van haar mag verlangen en dat hij haar met rust moet laten. Waarom zijn jullie daar zo op gebrand? Ze heeft hem met haar kille en leugenachtige gedrag een hoop pijn en verwarring bezorgd. Hij heeft zich bij zijn verlies neergelegd, maar blijft natuurlijk wel zitten met de vraag wat er zich nou afgespeeld heeft, en hoe er zo'n kloof kon zitten tussen zijn beleving van hun relatie en de werkelijkheid. Ik kan me goed voorstellen dat hij met een eerlijke uitleg erg geholpen zou zijn, en ik vind dat ze hem die moreel ook zondermeer verschuldigd is. Wat is daar op tegen?
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:22 schreef Arokh86 het volgende:

Ik weet me nu bijv. geen raad; m'n ex wil me nu weer wel zien, maar ik weet niet in hoeverre, ze wil binnenkort met me praten daarover en dat wil ik opzich ook wel doen, maar dat wordt me door meerdere mensen (o.a. door jullie en haar beste vriendin) afgeraden. Maar ik wil haar ook niet langer 'aan het lijntje houden', wat ik dus wel zou moeten doen volgens haar vriendin.
'Aan het lijntje houden' met welk doel - haar aan het denken zetten? Het lijkt me dat je haar al hebt waar je haar hebben wilde - ze wil van je weten, waarom ze voor je afgedaan heeft. Heel merkwaardig dat die vraag haar zo bezighoudt, maar het komt goed uit, want toevallig wilde jij van haar al een tijdje precies hetzelfde weten.
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:56:27 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44992624
Kil en leugenachtig gedrag? Ik snap werkelijk waar niet waar je dat uit destilleert. Dat er een kloof zit tussen zijn beleving en de werkelijkheid, dat lijkt me meer iets wat hemzelf kan worden aangerekend afgaande op hoe hij zich hier profileert. en waarom zou ze hem moreel wat verschuldigd zijn?

En nee, ik vind Arokh's getob zo onderhand echt niet meer begrijpelijk maar eerder obsessief en ongezond.
pi_44993275
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef Vivi het volgende:
[afbeelding] "Je bent zo..euhh..veranderd...vroeger deed je nooit suiker in je koffie.. Hmmm..verdacht............"
die sicko sleuth smilie
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:28:55 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44993591
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:17 schreef milagro het volgende:

[..]

die sicko sleuth smilie
Schattig he
pi_44994023
[quote]Op donderdag 4 januari 2007 00:28 schreef Vivi het volgende:

[..]

Schattig he
Ja en dan die tekst erbij, ik zat het gewoon hardop met bijpassend stemmetje op te lezen , in mijn eentje vooral dat "hmm" (peins peins overdenk, spoken en beren en iets met spinsels )
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:47:07 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44994154
Ik zag dat een keer in een heel hilarische film, waarin een echtgenoot zijn vrouw verdacht van vreemdgaan, dan zag je hem zo zitten aan de ontbijttafel en argwanend kijken naar de respectievelijke echtgenote die fris en fruitig gedouched beneden kwam, en vervolgens koffie pakte.

En dan kwam er zo'n voice-over, die zei [insert argwanende spiedende blik] "2!! suikerklontjes in de koffie......dat doet ze anders nooit..Hm...."

En dat dus de hele tijd met de meest simpele dingen.."dat doet ze anders nooit..Hmmm! "
pi_44995256
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:56 schreef Vivi het volgende:
Kil en leugenachtig gedrag? Ik snap werkelijk waar niet waar je dat uit destilleert.
Gewoon uit de openingspost. Was die niet zielig genoeg?

Hoe hij eerst 8 maanden een prima relatie had die zonder aanleiding plotsklaps met een smoesje beeindigd wordt, hoe hij daarna genegeerd en weggestuurd wordt, geen verklaring krijgt, en moet ontdekken dat ze korte tijd later het bed deelt met iemand die ze tijdens hun relatie ook al zag. Dat is op veel manieren pijnlijk en verwarrend voor hem, en kil en harteloos van haar. Als je echt om iemand gegeven hebt, ga je geen situatie creëren waarin je lijnrecht tegenover elkaar komt te staan en waarin de ander alles wat jullie ooit deelden achteraf in twijfel moet trekken.

Behalve misschien als je vrouw bent - dan mag je, verblind en geobsedeerd door een nieuwe vlam, degene die gisteren nog je allesje was ineens als stront behandelen. Dat lijkt de teneur van veel berichten hier, als men überhaupt al ziet dat die meid fout bezig was. Ik vraag me af of dat nou voortkomt uit een gek soort vrouwelijke solidariteit, zo van "wij hebben onze nukken en daar heb je het maar mee te doen", of dat jullie gewoon wat oppervlakkig en a-romantisch zijn en een partner als een disposable zien, die zonder mokken van het toneel moet verdwijnen wanneer hij je niet langer amuseert, of wanneer een ander je meer amuseert.
pi_44995282
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:51 schreef dvr het volgende:
Nog veel fascinerender (en irritanter) dan Arokh's begrijpelijke getob, vind ik het aanhoudende gezeur dat hij die ex eens uit zijn hoofd moet zetten. De ondertoon daarvan is niet dat dat hem goed zal doen, maar dat hij geen uitleg van haar mag verlangen en dat hij haar met rust moet laten. Waarom zijn jullie daar zo op gebrand? Ze heeft hem met haar kille en leugenachtige gedrag een hoop pijn en verwarring bezorgd. Hij heeft zich bij zijn verlies neergelegd, maar blijft natuurlijk wel zitten met de vraag wat er zich nou afgespeeld heeft, en hoe er zo'n kloof kon zitten tussen zijn beleving van hun relatie en de werkelijkheid. Ik kan me goed voorstellen dat hij met een eerlijke uitleg erg geholpen zou zijn, en ik vind dat ze hem die moreel ook zondermeer verschuldigd is. Wat is daar op tegen?
Dat vraag ik me eigenlijk ook een beetje af.
quote:
[..]

'Aan het lijntje houden' met welk doel - haar aan het denken zetten? Het lijkt me dat je haar al hebt waar je haar hebben wilde - ze wil van je weten, waarom ze voor je afgedaan heeft. Heel merkwaardig dat die vraag haar zo bezighoudt, maar het komt goed uit, want toevallig wilde jij van haar al een tijdje precies hetzelfde weten.
Klopt, maar ze voelt zich daar niet zo prettig onder, en dat vind ik weer niet leuk. Haar vriendinnen blijven ook zeggen dat ze echt nog heel veel om me geeft, maar ik kan het allemaal niet meer zo goed geloven, mede door verhalen van o.a. Vivi in dit topic. Is het echt zo dat niemand meer 'normaal' kan doen? Is het echt zo dat als het uit is, alles gewoon over moet zijn? Je hebt toch een deel van je leven samen doorgebracht en deed dat niet voor niets? Als je niet meer verliefd bent, is het dan altijd zo dat je niets meer om de ander kan geven? Dat doen Vivi en consorten mij wel geloven. En ik ben nog zo stom om het te gaan geloven ook nog.

En daarom dus dat gesprekje. Even kijken hoe het nou precies met haar zit, wat haar plannen precies zijn, hoe zij nou écht graag verder zou gaan. Als ik haar eerder mocht geloven zouden we nu zo ongeveer de beste vrienden worden die ik me kan wensen. Maar door die dingen die ze eerder beloofde en toch niet deed neig ik meer naar de 'Vivi en co-theorie' . Ik zie 't vanzelf wel.
pi_44996694
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 01:35 schreef Arokh86 het volgende:

Klopt, maar ze voelt zich daar niet zo prettig onder, en dat vind ik weer niet leuk.
Waarom? Daar zorgt ze zelf prima voor. Doe jezelf een lol, en laat je eens niks gelegen liggen aan wat zij leuk vindt. Ze heeft ook niet bij jou stilgestaan toen ze in jouw bijzijn en op jullie muziekavond met anderen ging aanpappen en jou negeerde, of toen ze weigerde eerlijk tegen je te zijn. Ik zou haar gewoon voorhouden hoe jij dat soort dingen ervaren hebt (daarvoor heeft ze een blinde vlek) en wat voor twijfels dat gedoe met die Mark opriep, en zeggen dat ze voor je heeft afgedaan omdat ze oneerlijk was en geen rekening met jou hield en dat je daar niet je vriendin in herkent (althans, je moet natuurlijk zelf bepalen waar je precies mee zit, maar dat is wat ik er van begrepen heb). Hopelijk krijg je dan reacties waar je wat aan hebt. Als ze zo op je gesteld is, heeft ze er alle begrip voor dat je met vragen zit. Als je haar gaat zitten sparen en haar kant op gaat praten, krijg je waarschijnlijk alleen te horen wat je graag wilt horen.
quote:
Haar vriendinnen blijven ook zeggen dat ze echt nog heel veel om me geeft, maar ik kan het allemaal niet meer zo goed geloven, mede door verhalen van o.a. Vivi in dit topic. Is het echt zo dat niemand meer 'normaal' kan doen? Is het echt zo dat als het uit is, alles gewoon over moet zijn?
Niet perse. Maar als de breuk niet met wederzijdse instemming was, is het moeilijk om dat even in een gewone vriendschap om te zetten. De voorgeschiedenis en het feit dat je ex zich toch van geen kwaad bewust is, laten al zien dat zij zichzelf ook dingen op de mouw spelt, dus misschien gelooft ze oprecht dat ze nog veel om je geeft. Maar als je naar haar gedrag kijkt, was dat niet dat van iemand die zich erg om je bekommert. Voor zo'n valkuil moet jij ook waken; dat je haar keuzevrijheid hebt geaccepteerd, wil niet zeggen dat je niet meer naar haar verlangt. Na zo'n breuk is in het begin ieder contact al een troost, maar het heeft niets met een gelijkwaardige vriendschap te maken. Pas als je echt niet meer naar haar verlangt kun je weer gewoon neutraal met elkaar omgaan (de beste manier om dat te bereiken is een relatie te krijgen met een ander!). Tot die tijd heeft contact m.i. alleen zin, als jij of zij ergens mee zit dat nog uitgepraat moet worden. Dat kun je dan maar het beste zo snel en volledig mogelijk doen.
quote:
Je hebt toch een deel van je leven samen doorgebracht en deed dat niet voor niets? Als je niet meer verliefd bent, is het dan altijd zo dat je niets meer om de ander kan geven? Dat doen Vivi en consorten mij wel geloven.
Natuurlijk kun je nog heel veel om elkaar geven, maar als je door haar niet al te fraai behandeld bent, is het wat misplaatst als jij je zorgen om haar gaat zitten maken, of nog steeds haar belangen als uitgangspunt neemt, of haar nog steeds verdedigt door te stellen dat ze niet zichzelf is (is dat niet hetzelfde als zeggen dat zij het niet echt uit heeft willen maken?). Niet omdat je niets meer met haar te maken zou hebben, maar omdat je daarmee vrijwel zeker aan je eigen gevoel en je eigen belangen voorbij loopt.
quote:
En daarom dus dat gesprekje. Even kijken hoe het nou precies met haar zit, wat haar plannen precies zijn, hoe zij nou écht graag verder zou gaan. Als ik haar eerder mocht geloven zouden we nu zo ongeveer de beste vrienden worden die ik me kan wensen.
Overdenk in ieder geval vóór dat gesprek of het wel verstandig is om 'vrienden' te worden, en waar je de streep trekt. En hoe lastig ook met iemand die je steeds geidealiseerd hebt, beoordeel haar in de eerste plaats op haar daden en niet op haar woorden. Dat levert vaak een minder mooi, maar wel een realistischer beeld op.
pi_45005995
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 05:08 schreef dvr het volgende:

[..]

Waarom? Daar zorgt ze zelf prima voor. Doe jezelf een lol, en laat je eens niks gelegen liggen aan wat zij leuk vindt. Ze heeft ook niet bij jou stilgestaan toen ze in jouw bijzijn en op jullie muziekavond met anderen ging aanpappen en jou negeerde, of toen ze weigerde eerlijk tegen je te zijn. Ik zou haar gewoon voorhouden hoe jij dat soort dingen ervaren hebt (daarvoor heeft ze een blinde vlek) en wat voor twijfels dat gedoe met die Mark opriep, en zeggen dat ze voor je heeft afgedaan omdat ze oneerlijk was en geen rekening met jou hield en dat je daar niet je vriendin in herkent (althans, je moet natuurlijk zelf bepalen waar je precies mee zit, maar dat is wat ik er van begrepen heb). Hopelijk krijg je dan reacties waar je wat aan hebt. Als ze zo op je gesteld is, heeft ze er alle begrip voor dat je met vragen zit. Als je haar gaat zitten sparen en haar kant op gaat praten, krijg je waarschijnlijk alleen te horen wat je graag wilt horen.
Ja, wat jij nu zegt is precies waar ik ook al aan zat te denken inderdaad. Zoals gezegd; als ze níet loog zal ze niet leuk vinden wat ik zeg, als ze wel loog vindt ze 't niet erg. En dat is ook oke, want dan herken ik inderdaad mijn vriendin niet meer. En dat is ook weer niet erg, want dat maakt het alleen maar makkelijker om haar te vergeten.
quote:
[..]

Niet perse. Maar als de breuk niet met wederzijdse instemming was, is het moeilijk om dat even in een gewone vriendschap om te zetten. De voorgeschiedenis en het feit dat je ex zich toch van geen kwaad bewust is, laten al zien dat zij zichzelf ook dingen op de mouw spelt, dus misschien gelooft ze oprecht dat ze nog veel om je geeft. Maar als je naar haar gedrag kijkt, was dat niet dat van iemand die zich erg om je bekommert. Voor zo'n valkuil moet jij ook waken; dat je haar keuzevrijheid hebt geaccepteerd, wil niet zeggen dat je niet meer naar haar verlangt. Na zo'n breuk is in het begin ieder contact al een troost, maar het heeft niets met een gelijkwaardige vriendschap te maken. Pas als je echt niet meer naar haar verlangt kun je weer gewoon neutraal met elkaar omgaan (de beste manier om dat te bereiken is een relatie te krijgen met een ander!). Tot die tijd heeft contact m.i. alleen zin, als jij of zij ergens mee zit dat nog uitgepraat moet worden. Dat kun je dan maar het beste zo snel en volledig mogelijk doen.
Helemaal mee eens.
quote:
[..]

Natuurlijk kun je nog heel veel om elkaar geven, maar als je door haar niet al te fraai behandeld bent, is het wat misplaatst als jij je zorgen om haar gaat zitten maken, of nog steeds haar belangen als uitgangspunt neemt, of haar nog steeds verdedigt door te stellen dat ze niet zichzelf is (is dat niet hetzelfde als zeggen dat zij het niet echt uit heeft willen maken?). Niet omdat je niets meer met haar te maken zou hebben, maar omdat je daarmee vrijwel zeker aan je eigen gevoel en je eigen belangen voorbij loopt.
Tja, ik kan er met mijn kop niet bij dat ze zo anders is geworden. Ik wíl denk ik nog heel veel om haar geven, maar kan dat niet echt zoals ze nu is (in ieder geval niet zoals ze heeft gedaan). Dat zal ik haar ook zeker zeggen.
quote:
[..]

Overdenk in ieder geval vóór dat gesprek of het wel verstandig is om 'vrienden' te worden, en waar je de streep trekt. En hoe lastig ook met iemand die je steeds geidealiseerd hebt, beoordeel haar in de eerste plaats op haar daden en niet op haar woorden. Dat levert vaak een minder mooi, maar wel een realistischer beeld op.
Ik wilde in eerste instantie ook alles gewoon afsluiten, haar uit mijn leven zetten, haar neus op de feiten drukken zoals ik ze zie. Maar dat houdt wel in dat alles niet bepaald koek en ei zal worden tussen ons. En dat is weer vervelend omdat ik me dan constant onprettig zal voelen als zij in de buurt is, iets wat geregeld zal gaan gebeuren dus. Haar reactie in het gesprek zal uitwijzen hoe ik het gesprek beëindig en hoe we samen verder gaan, of juist niet.
pi_45011418
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:04 schreef Arokh86 het volgende:

Ik wilde in eerste instantie ook alles gewoon afsluiten, haar uit mijn leven zetten, haar neus op de feiten drukken zoals ik ze zie. Maar dat houdt wel in dat alles niet bepaald koek en ei zal worden tussen ons.
Nou ja, de keus is aan haar. Het zal misschien nog meevallen, haar reactie op je sms suggereert iig dat ze het belangrijk vindt dat je positief over haar denkt. Maar hoe kun je bevriend zijn met iemand die jou niet respecteert - iemand die je pijn heeft gedaan en dan zelfs te kinderachtig is om dat toe te geven, laat staan dat ze zich er een beetje voor inzet om het goed te maken? Ze is een bitch geweest en je hebt alle reden om verontwaardigd te zijn. Als ze dat niet wil erkennen, laat haar dan maar eens uitleggen waar je het aan verdiend had. Als ze defensief en kleinzerig gaat doen, of smoesjes gaat ophangen, dan is er aan haar 'vriendschap' niets verloren en laat je d'r in haar sop gaarkoken. En als ze zich wel een vriend betoont, en je weet zeker dat je over haar heen bent, dan kan het het begin van een normale vriendschap zijn.
pi_45011591
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef Vivi het volgende:
[afbeelding] "Je bent zo..euhh..veranderd...vroeger deed je nooit suiker in je koffie.. Hmmm..verdacht............"
OMG

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 18:10:24 #88
163650 Greys
pi_45012319
Niets is zo onaantrekkelijk als een man die als een schaapje achter je aan huppelt.
En ja, tuuuuurlijk ben je soms in hetzelfde gebouw of wat dan ook. Maar dan kan je toch, zoals hier eerder gezegd, gewoon hoi zeggen en doorlopen? En net zo als je gaat stappen en ze is daar? Hou de eer toch aan jezelf zeg, godsamme.

Het enige positieve aan dit topic zijn de smilies van Vivi.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:33:12 #89
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45017188
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:10 schreef Greys het volgende:
Niets is zo onaantrekkelijk als een man die als een schaapje achter je aan huppelt.
En ja, tuuuuurlijk ben je soms in hetzelfde gebouw of wat dan ook. Maar dan kan je toch, zoals hier eerder gezegd, gewoon hoi zeggen en doorlopen? En net zo als je gaat stappen en ze is daar? Hou de eer toch aan jezelf zeg, godsamme.

Het enige positieve aan dit topic zijn de smilies van Vivi.
!
pi_45025800
Je moet anders tegen vrouwen aankijken. Ze zijn niet hetzelfde als mannen! Je kan net zoveel van haar houden, maar als zij niet van jou houd of niet genoeg, dan moet je toch echt geen aandacht meer aan haar geven. Daar geniet ze anders alleen maar van, doet ze lief en geeft jou misschien wel hoop, door haar reactie uit medelijden oid. Ga je als een hondje achter haar aan Ja wie weet lukt het, heb je haar weer terug voor beperkte tijd, maar waar is je vertrouwen dan voor de toekomst?

Leer ze anders bekijken...Als ZIJ bij je weg wil, hou altijd in je hoofd; 'accepteer jij mij niet, dan accepteer ik jou niet' optiefen en KLAAR. Ja dat doet misschien een aantal dagen pijn, daarom haar evt. ontwijken en ongelegen gesprekken kort houden, niet verder gaan dan vriendelijk doen en je nergens mee bemoeien wat haar aan gaat. Je accepteerd haar toch niet meer als partner. Het kan je dus geen hol schelen als ze je weer eens verteld hoe fijn ze het nu heeft zonder jou. Dan voel je je toch veel sterker, je ben toch man? en je bent er binnen de kortste keren overheen, want er lopen er nog veel meer rond en je zal er echt wel 1 vinden waar je oud mee word.
Laat je ex maar gaan als ze dat zelf wil. Want waarom moet jij je laten kennen en steeds pogingen doen? Zij wil kappen?!! Waar aan moet je dan toegeven? Jezelf belachelijk maken? Als ze je terug wil, dan maakt ze dat zelf duidelijk op het moment dat ze er echt klaar voor is (en misschien te laat). Daarom laat je de deur heel even op een kier. Als ze het naar jouw zin niet snel genoeg duidelijk maakt, moet je er echt geen vertrouwen meer in hebben, mocht ze je terug willen En al helemaal niet als ze eerst een ander heeft geprobeerd voor een keertje. Als ze dat flikt is het gewoon echt optiefen en negeren lijkt mij.
Maarja, niet iedereen heeft de controle om er zo mee om te gaan...
pi_45041721
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:39 schreef dvr het volgende:

[..]

Nou ja, de keus is aan haar. Het zal misschien nog meevallen, haar reactie op je sms suggereert iig dat ze het belangrijk vindt dat je positief over haar denkt. Maar hoe kun je bevriend zijn met iemand die jou niet respecteert - iemand die je pijn heeft gedaan en dan zelfs te kinderachtig is om dat toe te geven, laat staan dat ze zich er een beetje voor inzet om het goed te maken? Ze is een bitch geweest en je hebt alle reden om verontwaardigd te zijn. Als ze dat niet wil erkennen, laat haar dan maar eens uitleggen waar je het aan verdiend had. Als ze defensief en kleinzerig gaat doen, of smoesjes gaat ophangen, dan is er aan haar 'vriendschap' niets verloren en laat je d'r in haar sop gaarkoken. En als ze zich wel een vriend betoont, en je weet zeker dat je over haar heen bent, dan kan het het begin van een normale vriendschap zijn.
Helemaal mee eens.
pi_45042865
goh verrassend
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:07:12 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45042973
Maar waarom is ze nou een bitch geweest dan?

Oh, wacht ff, omdat ze het in d'r hoofd haalde niet meer verliefd te zijn. Tsk. tsk.
pi_45043443
damn ze had beter gewoon voor je neus tijdens jullie "relatie" met een ander kunnen neuken, tussen het hijgen door zeggend "kijk...aaah.....oh...Arokh....omg omg....dit ......oh jesus....is.....nu ......ah ah ..stop ga door stop aaah..wat...oooooh...........ik.......aaah...nodig....heb...een echte aaaaaaaaaaaaaaah jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"

dan had je tenminste een reden gehad om maandenlang te jankzakken om haar bitchdom, nu maak je jezelf echt mega belachelijk.

behalve dan in de ogen van dvr, maar die is er ws ook nog niet overheen na al die tijd, dus fucking duh.

janken, zaniken, kwaad zijn etc mag als je iemand die je lief is verliest, maar niet weeeeeeeeeeekenlang en al helemaal niet als de dame in kwestie je NIETS GEFLIKT HEEFT

djesus, mother of God!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! grow up, get real, neem je verlies en ga verder, jankbal.

zo! heerlijk, bijna net zo lekker als klaarkomen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:40:56 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45044306
Ja maar Milagro..dan was ze tenminste wél eerlijk geweest..snap dat dan
pi_45044877
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:40 schreef Vivi het volgende:
Ja maar Milagro..dan was ze tenminste wél eerlijk geweest..snap dat dan
grappig iets, dat eerlijk zijn

doe je het hier, ben je zonder enige empathie, onnodig kwetsend etc etc.

eerlijk zijn wordt altijd pas achteraf gewaardeerd door bepaalde mensen, en dan als rechtvaardiging voor hun gekwetstheid, beledigheid etc. als er geen sprake van was.

je kan niet altijd eerlijk zijn, en er is een groot verschil tussen 'niet helemaal eerlijk zijn' om iemand te ontzien, of dat niet zijn om er zelf voordeel uit te slepen.

had je te horen gekregen dat ze je niet aantrekkelijk meer vond, of eigenlijk nooit echt gevonden had, maar had geprobeerd op het karakter enkel verder iets op te bouwen was je net zo boos geweest.

had ze eerlijk gezegd dat ze was vreemd gegaan, en dus eerlijk had verteld dat ze niet eerlijk is geweest, was je boos geweest.

had ze eerlijk gezegd dat ze al een poosje met die gevoelens liep, was je boos geweest dat ze er niet eerder meegekomen was.

en natuurlijk zeg je nu : NEE, dat had ik veeeeeeeeeeeeeeeel liever gehad, beter de waarheid dan aan het lijntje gehouden worden (iets was zij iig niet gedaan heeft, laten we dat even duidelijk stellen).

als je iemand kwijt raakt, is geen enkel argument/reden aanvaardbaar, niet op het moment zelf.
achteraf lijkt ieder ander argument beter dan hetgene je gekregen hebt en waarom is dat?
omdat je gekwetst bent, daarom en dat gevoel wil je kwijt en dus maak je jezelf wijs dat het op die andere manier beter was geweest.

in dit geval is er bovendien geen sprake van vreemdgaan, geen sprake van jou een streek leveren, geen sprake van je opzettelijk voor schut zetten, geen sprake van je voor de gek houden, bewust, om er zelf voordeel uit te slepen, geen sprake van opzettelijk kwetsen, geen sprake van achter je rug om zich suf lachen, kortom geen sprake van voorbedachte rade en grenzeloze onverschilligheid en het gebruiken van iemand zonder er ook maar een zier om te geven.

waar wel sprake van is, is een jong meisje, die niet meer verliefd was, niet meer verder wilde en zoals zoveel mensen dat gebeurt, jong én oud, het ms op zijn hoogst onhandig aangepakt heeft, omdat ze je niet wilde kwetsen.

en degene die vooral erg naar overkomt in dit verhaal ben jij, Arokh, niet zij.
ik zou zo graag zien dat zij dit topic wist te vinden, voordat ze zich aan laat praten dat ze fout bezig is geweest.
jij bent fout bezig, door nodeloze rancune, oeverloos gezeur en de fout enkel bij haar leggen.

there is no spoon!!!!!!!!!!!!!!!
er is geen fout begaan, niet door haar jegens jou.
gewoon een lief kind dat op een bepaald moment een keuze maakt en dat die keuze jou niet bevalt of pijn doet, zegt in dit geval NIETS over haar aanpak.

je heb geen pijn OMDAT ze het zo rottig en gemeen heeft aangepakt, jij hebt pijn omdat ze JOU niet meer leuk vindt en een ander wel.
pi_45046156
Milagro, je steekt wel aardig wat energie in dit topic zeg Helaas blijf je praten tegen een muur..
pi_45046544
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:35 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Milagro, je steekt wel aardig wat energie in dit topic zeg Helaas blijf je praten tegen een muur..

ach, ik denk snel, ik lees snel, ik typ snel en ben gek op muren
pi_45047446
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:56 schreef milagro het volgende:

[..]

grappig iets, dat eerlijk zijn

doe je het hier, ben je zonder enige empathie, onnodig kwetsend etc etc.

eerlijk zijn wordt altijd pas achteraf gewaardeerd door bepaalde mensen, en dan als rechtvaardiging voor hun gekwetstheid, beledigheid etc. als er geen sprake van was.

je kan niet altijd eerlijk zijn, en er is een groot verschil tussen 'niet helemaal eerlijk zijn' om iemand te ontzien, of dat niet zijn om er zelf voordeel uit te slepen.

had je te horen gekregen dat ze je niet aantrekkelijk meer vond, of eigenlijk nooit echt gevonden had, maar had geprobeerd op het karakter enkel verder iets op te bouwen was je net zo boos geweest.

had ze eerlijk gezegd dat ze was vreemd gegaan, en dus eerlijk had verteld dat ze niet eerlijk is geweest, was je boos geweest.

had ze eerlijk gezegd dat ze al een poosje met die gevoelens liep, was je boos geweest dat ze er niet eerder meegekomen was.

en natuurlijk zeg je nu : NEE, dat had ik veeeeeeeeeeeeeeeel liever gehad, beter de waarheid dan aan het lijntje gehouden worden (iets was zij iig niet gedaan heeft, laten we dat even duidelijk stellen).

als je iemand kwijt raakt, is geen enkel argument/reden aanvaardbaar, niet op het moment zelf.
achteraf lijkt ieder ander argument beter dan hetgene je gekregen hebt en waarom is dat?
omdat je gekwetst bent, daarom en dat gevoel wil je kwijt en dus maak je jezelf wijs dat het op die andere manier beter was geweest.

in dit geval is er bovendien geen sprake van vreemdgaan, geen sprake van jou een streek leveren, geen sprake van je opzettelijk voor schut zetten, geen sprake van je voor de gek houden, bewust, om er zelf voordeel uit te slepen, geen sprake van opzettelijk kwetsen, geen sprake van achter je rug om zich suf lachen, kortom geen sprake van voorbedachte rade en grenzeloze onverschilligheid en het gebruiken van iemand zonder er ook maar een zier om te geven.

waar wel sprake van is, is een jong meisje, die niet meer verliefd was, niet meer verder wilde en zoals zoveel mensen dat gebeurt, jong én oud, het ms op zijn hoogst onhandig aangepakt heeft, omdat ze je niet wilde kwetsen.

en degene die vooral erg naar overkomt in dit verhaal ben jij, Arokh, niet zij.
ik zou zo graag zien dat zij dit topic wist te vinden, voordat ze zich aan laat praten dat ze fout bezig is geweest.
jij bent fout bezig, door nodeloze rancune, oeverloos gezeur en de fout enkel bij haar leggen.

there is no spoon!!!!!!!!!!!!!!!
er is geen fout begaan, niet door haar jegens jou.
gewoon een lief kind dat op een bepaald moment een keuze maakt en dat die keuze jou niet bevalt of pijn doet, zegt in dit geval NIETS over haar aanpak.

je heb geen pijn OMDAT ze het zo rottig en gemeen heeft aangepakt, jij hebt pijn omdat ze JOU niet meer leuk vindt en een ander wel.
bovendien is het zo dat TS niet zegt aan te hebben zien komen dat het fout ging, maar dat is een 1zijdige kant van het verhaal. Misschien zijn de tekenen er wel geweest en heeft ie ze gemist had ik ook bij mijn ex, die zag het al jaren aankomen en ik totaal niet , je weet het niet...
O+ 11-06-2009 O+
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:18:51 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45047589
Ach, dat is iets typisch mannelijks, die zien nooit wat aankomen, ook al schrijf je het onderhand op een spandoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')