abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44831594
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:59 schreef Asile het volgende:

[..]

Als vrienden zou je helemaal niet over haar heen komen. Steeds als ze aardig, lief, geïnterreseerd doet, zal jij dat verkeerd WILLEN interpreteren. Wat dat betreft is het alleen maar goed als jullie nu geen contact meer met elkaar hebben.
Misschien wel, maar ik vind \'t wel ontzettend jammer. Bovendien is geen contact heel raar omdat ik haar overal zie en tegenkom. En als ik haar niet zie, is het haar broertje wel of haar ouders, oma, tante, oom, vriendin... ik kan niet om haar heen en dat is het grote probleem.
quote:
[..]

Ik hoop dat je snapt dat als de liefde voorbij is, je ex niet je belangrijkste prioriteit meer is. Op zo\'n moment kies je voor jezelf, zelfs als je nog wel om je ex geeft.
Dat had ik achteraf gezien inderdaad beter kunnen doen. Vandaar dat ik het ook voor mezelf wil afsluiten nu. Maar ik hou/hield zó veel van haar en we hadden zó veel aan elkaar, dat was gewoon zonde om weg te gooien.
quote:
En dat ze voor jou nooit iets had ondernomen met jongens, wil niet zeggen dat ze dat er na niet zal gaan doen. Door een eerste relatie leer je veel, verander je. Zo zullen sommigen (been there) in een tweede relatie veel sneller gaan.
Tja, ik vraag me nu dus af of het inderdaad zo snel is gegaan. Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk, maar wellicht was het allemaal al eerder aan de gang dan ze zelf honderd keer heeft beweerd.
quote:
Als het net uit is, is alles hectisch en emotioneel. Ik denk dat als je dit topic over een paar maanden weer leest, je de reacties wel zal begrijpen. Veel sterkte, laat je ex met rust en richt je op andere dingen
\'De reacties\' is te algemeen. Ik begrijp reacties van mensen die alles helder proberen uit te leggen en te onderbouwen. Jouw reactie bijvoorbeeld kan ik helemaal mee in komen. Maar mensen die mijn ex het beste kennen op de één of andere vreemde manier en er van overtuigd zijn dat zij hetzelfde is als zijzelf, die zouden zelf hun posts eens terug moeten lezen. Ik ken mijn ex en als ik zeg dat m\'n ex om me gaf/geeft, dan is dat zo. Iemand die dan zegt \"Nee dat is niet zo, ze geeft niets om je\" is dan zelf nogal bekrompen. Ik wil best dingen aannemen van mensen, maar als die mensen dat zelf niet doen kom je nergens natuurlijk. Verder ga ik me inderdaad op andere dingen richten en zal ik m\'n ex zoveel mogelijk met rust laten. Maar ergens is dat heel moeilijk, aangezien ik dus nog zoveel met haar omgeving en zelfs zijzelf te maken heb... maar proberen zal ik het zeker!
pi_44831729
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:01 schreef milagro het volgende:

[..]

als jouw gedrag buiten dit topic net zo is, dat gedram en gezeur en obsessief gezanik, blind en doof voor ieder helder commentaar, dan is het logisch dat zij haar zogenaamde beloftes niet nagekomen is, zij heeft het licht gezien, en blijf jij vooral lekker in het donker zitten, zo te zien bevalt het je uitstekend.
Als ik blind en doof ben voor ieder helder commentaar was ik het geen enkele keer met redelijke argumenten eens geweest. Als mensen kortzichtig zeggen "Het is zoals ik het zeg ook al ken ik jou noch je ex" dan valt daar weinig voor te zeggen, ja.
quote:
mensen menen dingen soms en veranderen dan later van gedachten, en als jij je zo ziekelijk vastklampt aan de door haar gedane uitspraken, ze zien als een afgelegde eed voor God en Vaderland, en de door omstandigheden, en in dit geval zou dat zomaar jouw gedrag kunnen zijn, veranderd denken en doen per sé wil blijven zien als verraad, omdat jij er om de een of andere idiote reden beter op draait, nou dan prima.
Als je maar in de gaten hebt dat ze het inderdaad meende en later van gedachten veranderde. Ik wilde graag weten waarom. Dat was dus omdat ze zich teveel liet 'bespelen' door haar vriendin en daar wilde ik met haar over praten. Ze liet dat echter niet toe en nu was 't dus te laat. Tja, jammer voor mij, niet voor haar wellicht.
quote:
ze is een tyfus slet die jou maanden aan het lijntje heeft gehouden, gebruikt omdat ze er niets beters rondliep en acht zo'n lopende deurmat is altijd handig, dus maak je wat beloftes en breekt ze dan puur om jou te kwetsen om er dan van een afstandje van te gaan genieten, net zoals wij dat hier doen.

Waarom doen we dat?
Ach, het is lachwekkend, ergelijk, idioot, vermakelijk, irritant, zie het als een avondje EO kijken, of in Fok termen een uurtje Thruth meepikken, je haat het, je snapt het niet, je ergert je dood aan zoveel blinde fanatieke kromme argumenten en stupiditeit maar na zo'n uurtje van de pot gerukte kolder lezen/kijken voel je je ineens een stuk beter.
Blind en krom? Ik heb nog maar weinig mensen hier ook maar argumenten zien geven, laat staan fatsoenlijke onderbouwingen neer te zetten. Als mensen zelf redelijk zijn ben ik dat ook. Als mensen zeggen "Het is niet zo want ik zeg dat het niet zo is" dan ga ik daar net zo kortzichtig mee om inderdaad.
pi_44831979
Kijk, dit is een reactie waar ik wat mee kan:
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef fruitig het volgende:
Als een relatie kapot is kunnen de ex-geliefde elkaar ( bijna)nooit helpen. De steun moet van derde komen.
Heel pijnlijk omdat je partner juist degene was waar je altijd steun zocht.
Klopt, en dat weet ik nu. Ik hoopte eerst die steun bij haar te kunnen krijgen en mijns inziens kon dat ook best, maar zij leek het niet te kunnen. Dus zocht ik die steun later inderdaad bij derden.
quote:
Laat haar met rust en pik je eigen dingen weer op. Natuurlijk is ze verandert.
Het feit dat ze jou niet meer wil is een gevolg van de verandering die ze al eerder heeft op gezet.
Precies. Daarom wilde ik met haar praten. Ze wilde dat niet en de verandering zette zich voort. Nu is ze dusdanig veranderd dat ik niet meer verliefd op haar kan zijn. Dat ik nog van haar houd is heel normaal dacht ik zo en ja, het blijkt ook wel uit mijn posts dat ik wat dat betreft niet over haar heen ben, maar dat zal nooit zo zijn. Ik zal altijd om haar geven, maar de verliefdheid is iig weg.
quote:
Ik heb maar een aantal dingen gelezen maar ik kreeg er al direct de kriebels van. Je kan/wil haar geen ruimte geven en haar ruimte respecteren.
Omdat er dingen onduidelijk waren die ik graag uitgelegd wilde horen. Misschien egoïstisch van me, maar ik vind het best logisch als je eerst zoveel voor elkaar betekende. Dat ik haar ruimte had moeten geven ben ik met je eens, maar probeer dat maar eens als je zo verliefd bent.
quote:
Je bent kwaad en beledigd en zoekt nu allerlei dingen bij haar om jezelf een beter gevoel te geven.
En het werkt qua verliefdheid zeker.
quote:
Je zal altijd maar......zeggen. Je zoekt overal bevestiging. Misschien lijkt Mark op je.
Ik hoop echter voor haar dat er toch duidelijke verschillen zijn.
Zoals ik nu in dit topic ben was ik voorheen niet he, laat dat duidelijk zijn.
quote:
Ze hoeft zich niet te verantwoorden en is vrij om haar keuzes te maken.
Dit is pijnlijk voor je. Maar het is jou pijn!
Jij wordt geen mooier mens door je verder te verlagen.
Klopt helemaal. Ik wil die pijn beperken, dus wil ik het afsluiten. Voor mezelf.
quote:
Misschien moet je zelf niet van alles vertellen aan haar, maar vragen stellen.
Waarom wilde ze niet meer verder met je? Ieder mens heeft blindevlekken.
Wanneer je meer inzicht krijgt in je gedrag kan je dit helpen in een volgene relatie.

sterkte
Dat is precies wat ik constant wilde. Zij reageerde echter op geen enkele vraag en was altijd kortaf. Daarom was 't enige wat ik kon doen alles van mijn kant te laten komen. Ik heb op eigen houtje uit moeten zoeken hoe dat kwam en na een heel kort gesprekje wist ik 't. De reden waarom ze de dingen deed maakten me juist zo happig om haar daarvan te overtuigen, maar die kans kreeg ik niet meer en dat vind ik zo jammer.

En ja, van deze relatie heb ik zeker geleerd.
pi_44832087
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:03 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je leeft echt in een rare wereld. Waarschijnlijk beseft zij gewoon dat vrienden zijn er niet inzit aangezien jij totaal niet over haar heen bent. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ze niets met Mark mag hebben. Als je een vriend was dan zou dat je namelijk helemaal niet uitmaken
Klopt als een bus. Ik was nog verliefd op haar en zei haar dat ik het niet zou kunnen als ze iets met Mark zou krijgen. Als je verliefd bent kun je nooit zeggen dat het je niets uit maakt. Het was wel haar keuze om mij te 'behouden' door te zeggen dat ze niets met Mark zou krijgen. Als ze niets meer om me gaf (wat constant beweerd wordt), waarom zou ze dat dan doen? Maar goed, ze heeft het naderhand toch gedaan, dus dat maakt verder weinig meer uit.
pi_44832157
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Newsflash: of jij al of niet over haar heen bent, is toch niet belangrijk? In het laatste gesprek waarin je het uitmaakt, wil je de ander proberen zo min mogelijk te kwetsen, want het is al zo pijnlijk dat je het uitmaakt, maar eigenlijk is het voor het verdergaan van de persoon in kwestie niet echt van belang. Zulke 'beloftes' moet je dus ook niet teveel waarde aan hechten.
Ja, dat weet ik nu. Ik moet in het vervolg slechter over mensen gaan denken wat dat betreft, daar komt 't op neer. Dan kan 't uiteindelijk alleen maar meevallen.
pi_44832201
Als jij denk dat het ineens over is, dan heb je denk ik al aardig wat signalen gemist.
pi_44832771
Je vergeet de andere 2 topics.
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:22:10 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44832993
Aaarh..weer een topic over "zij waar je over heen bent en die je niets meer kan schelen"!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator vrijdag 29 december 2006 @ 18:46:06 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_44833656
Ik vind dat TS een gedeelde eerste plaats moet krijgen, samen met Jewelsophie
Breitling - Instruments for Professionals
pi_44833942
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:34 schreef Arokh86 het volgende:
Tja, ik vraag me nu dus af of het inderdaad zo snel is gegaan. Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk, maar wellicht was het allemaal al eerder aan de gang dan ze zelf honderd keer heeft beweerd.
Maar waarom kan het niet zo snel gegaan zijn volgens jou?
Als de vonk overslaat, kan het heel snel gaan hoor, hoeft echt niet al veel langer aan de gang geweest te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_44834016
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:53 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik nu. Ik moet in het vervolg slechter over mensen gaan denken wat dat betreft, daar komt 't op neer. Dan kan 't uiteindelijk alleen maar meevallen.
Niet slechter, realistischer! Dat jij het slecht vindt, kan, maar dat is het niet. Het is gewoon menselijk, that;s all!
pi_44834076
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:47 schreef Arokh86 het volgende:Omdat er dingen onduidelijk waren die ik graag uitgelegd wilde horen.
je bent haar EX! Alles wat er is gebeurd nadat het uit was, heb jij niets mee te maken! En je hebt daarover al zeker geen enkel recht op 'uitleg' oftewel dat zijn verantwoording moet afleggen over haar doen en laten. Geen enkel recht!
pi_44835146
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:22 schreef Vivi het volgende:
Aaarh..weer een topic over "zij waar je over heen bent en die je niets meer kan schelen"!
Zelfde als een vriend van me die zwart is gemaakt door een groep meiden. Wat zegt hij vijf maanden later tegen me? "Maar goed, dat is nu achter me, dat van die kankerhoeren..."
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:48:01 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_44835602
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:46 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind dat TS een gedeelde eerste plaats moet krijgen, samen met Jewelsophie
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_44850114
pi_44878840
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom kan het niet zo snel gegaan zijn volgens jou?
Als de vonk overslaat, kan het heel snel gaan hoor, hoeft echt niet al veel langer aan de gang geweest te zijn.
Nouja, dat baseer ik ook op eigen ervaring. Ik kende haar niet en die vonk was echt huge, ze had het constant over niets anders dan over mij (blijkbaar). De impact van nu is niet zo groot als destijds, dat is voor iedereen duidelijk en ik hoor het zelfs van haar ouders die ik vrijdag weer sprak. Het is anders tussen hen, ze hebben niet zo'n plezier als wij samen hadden. Alles duidt er op dat er óf iets raars aan de hand is óf er was al eerder iets aan de gang (die vriendschap die ze al hadden).
pi_44878959
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

je bent haar EX! Alles wat er is gebeurd nadat het uit was, heb jij niets mee te maken! En je hebt daarover al zeker geen enkel recht op 'uitleg' oftewel dat zijn verantwoording moet afleggen over haar doen en laten. Geen enkel recht!
Heb je gelijk in, maar het is ook ZEKER niet normaal dat ze eerst oprecht wil dat we zo'n goede vrienden blijven en ze me dan helemaal uit haar leven zet. Dat ik (en iedereen) dat raar vind is heel normaal dacht ik zo en dat ik de oorzaak van iets dat dusdanig verandert en mij ook aan gaat, is best logisch. Of niet?
  zondag 31 december 2006 @ 11:44:28 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44884587
quote:
Op zondag 31 december 2006 01:22 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

Nouja, dat baseer ik ook op eigen ervaring. Ik kende haar niet en die vonk was echt huge, ze had het constant over niets anders dan over mij (blijkbaar). De impact van nu is niet zo groot als destijds, dat is voor iedereen duidelijk en ik hoor het zelfs van haar ouders die ik vrijdag weer sprak. Het is anders tussen hen, ze hebben niet zo'n plezier als wij samen hadden. Alles duidt er op dat er óf iets raars aan de hand is óf er was al eerder iets aan de gang (die vriendschap die ze al hadden).
Lijkt het je niet wat gezonder als je je ondertussen eens met wat anders gaat bezighouden.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 31 december 2006 @ 12:13:10 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44885390
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:44 schreef Vivi het volgende:

Lijkt het je niet wat gezonder als je je ondertussen eens met wat anders gaat bezighouden.
Inderdaad. je lijkt wel een oude speurhond die niet los wil laten. Overal moet een diepere betekenis achter zitten die verband houdt met jou. Begint (...) een beetje pathetisch te worden.
Hoi Viev
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 december 2006 @ 14:15:48 #20
163650 Greys
pi_44889714
TS, get a grip. Zet jezelf alsjeblieft niet nog meer voor schut.
Klinkt hard misschien, maar je hebt echt een schop onder je kont nodig.
Ze wil je niet meer. En of ze een ander WEL wil, is jouw zaak niet meer. Ze is je geen uitleg verschuldigd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_44892694
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik ben ook echt wel weer op zoek hoor. Zoals ik al zei ben ik niet meer verliefd op haar, ook al wordt dat niet geloofd. Ik probeer nu op iemand anders verliefd te worden, maar dat is zo geforceerd... ik heb altijd al zoiets gehad van "ik zie wel wat er op m'n pad komt".
pi_44892909
Kleine update overigens.

Afgelopen vrijdag was de begrafenis van een oom van me, tevens leider van het voetbalteam. Diens dochter was een ontzettend goede vriendin van m'n ex. Die was daarom erg verdrietig in de kerk en het oogcontact was echt... moordend. Ik moest de kist naar voren begeleiden in trainingspak samen met andere teamgenoten en zag haar en vice versa. Na de mis kwamen we elkaar tegen en zonder woorden zochten we troost bij elkaar met een diepe omhelzing.

Leuk en aardig, ze zoekt steun en dat is heel normaal en ik zoek er niets achter, maar nu weet ik één ding zeker: ik kan haar niet helemaal loslaten. Ik wil haar gewoon blijven zien; er was iets dat wij hadden dat ik niet weg wil gooien. Na een belletje blijkt dat zij dit ook niet wil. Ze wilde 'n keer afspreken om alles nog eens door te praten zodat ik uitleg kon geven en zij ook, want ze weet dat er veel is veranderd maar één ding is zeker: ze wil me niet kwijt. Ze heeft zich ontzettend kut gevoeld nadat ik haar had gestuurd dat ik haar niet meer wilde zien en ze had dit niet meer verwacht.

En nu mijn mening: ik ben niet meer verliefd op haar maar geef gewoon ontzettend veel om haar. Ik heb nu ook geaccepteerd dat zij verder is en dat we nu pas goeie vrienden kunnen zijn. Ik snap nu wat ze bedoelde met 'het heeft tijd nodig' (al vind ik de reden waarom nog steeds stom ). As far is I can see wordt dit dus gewoon (weer) een goede vriendschap en dat is idem van haar kant. Maar jullie zeggen dat dat niet werkt (?). Wat moet ik doen?
pi_44893156
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:42 schreef Arokh86 het volgende:
...
Wat moet ik doen?
Stoppen met als een gefrustreerde geit posten over hoe zeer je over je ex heen bent.
Hoe meer je post, hoe duidelijker het is dat je er verre van overheen bent.
En dan zeg jij weer nee hoor, echt niet, en dan weten alle lezers weer extra dat je nog steeds gefrustreerd bent.

De dag dat je eroverheen bent is de dag dat je geen contact meer met haar hebt en niet meer de behoefte voelt jezelf in dit topic te verdedigen, snap je dat nou echt niet?
Elke post die je hier plaatst bewijst het tegendeel van wat je zogenaamd wilt bewijzen met je zogenaamd redelijke argumenten.

twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 31 december 2006 @ 16:53:32 #24
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44895217
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:42 schreef Arokh86 het volgende:
Kleine update overigens.

Afgelopen vrijdag was de begrafenis van een oom van me, tevens leider van het voetbalteam. Diens dochter was een ontzettend goede vriendin van m'n ex. Die was daarom erg verdrietig in de kerk en het oogcontact was echt... moordend. Ik moest de kist naar voren begeleiden in trainingspak samen met andere teamgenoten en zag haar en vice versa. Na de mis kwamen we elkaar tegen en zonder woorden zochten we troost bij elkaar met een diepe omhelzing.

Leuk en aardig, ze zoekt steun en dat is heel normaal en ik zoek er niets achter, maar nu weet ik één ding zeker: ik kan haar niet helemaal loslaten. Ik wil haar gewoon blijven zien; er was iets dat wij hadden dat ik niet weg wil gooien. Na een belletje blijkt dat zij dit ook niet wil. Ze wilde 'n keer afspreken om alles nog eens door te praten zodat ik uitleg kon geven en zij ook, want ze weet dat er veel is veranderd maar één ding is zeker: ze wil me niet kwijt. Ze heeft zich ontzettend kut gevoeld nadat ik haar had gestuurd dat ik haar niet meer wilde zien en ze had dit niet meer verwacht.

En nu mijn mening: ik ben niet meer verliefd op haar maar geef gewoon ontzettend veel om haar. Ik heb nu ook geaccepteerd dat zij verder is en dat we nu pas goeie vrienden kunnen zijn. Ik snap nu wat ze bedoelde met 'het heeft tijd nodig' (al vind ik de reden waarom nog steeds stom ). As far is I can see wordt dit dus gewoon (weer) een goede vriendschap en dat is idem van haar kant. Maar jullie zeggen dat dat niet werkt (?). Wat moet ik doen?
Wat mijn voorganger zegt, je probeert zó overdreven duidelijk te maken dat je niet meer verliefd bent, dat het tegenovergestelde juist blijkt.
Ik denk ook niet dat de vrienden-constructie gaat werken, gewoon omdat er nog veel te veel gevoel bij zit, iig van jouw kant. Maar dat probeert men hier al langer duidelijk te maken geloof ik
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44897698
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:53 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Wat mijn voorganger zegt, je probeert zó overdreven duidelijk te maken dat je niet meer verliefd bent, dat het tegenovergestelde juist blijkt.
Zoals jouw voorganger juist wederom bevestigd leest niemand dat en leest iedereen alleen nog maar "ik ben over haar heen". Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat ik qua verliefdheid over haar heen ben. Blijkbaar moet ik het nog veel vaker zeggen, want WEDEROM geeft jouw voorganger aan het niet te vatten.
quote:
Ik denk ook niet dat de vrienden-constructie gaat werken, gewoon omdat er nog veel te veel gevoel bij zit, iig van jouw kant. Maar dat probeert men hier al langer duidelijk te maken geloof ik
En daarom vraag ik me dus ook af wat te doen. Ik houd nog van haar, da's zo klaar als een klontje, maar dat is iets dat niet weg gaat en dat is heel logisch. Houden van is iets anders als verliefd zijn en daarom is 't ook helemaal niet erg dat dat er is. 'Nog te veel gevoel' is dus geen sprake van. Zonder 'nog' misschien, maar als dat het gevolg is van iedere relatie kap ik er accuut mee. En dat is onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')