abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44986465
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:17 schreef American_Nightmare het volgende:

Die doet z'n werk wel als je er goed mee om gaat. Mensen die zeggen 'door de pil zwanger te zijn geworden' liegen.

nu wordt het echt triest
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_44986481
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:31 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dus; als er grote kans is op complicaties en of afwijkingen dan is een abortus te rechtvaardigen ja.
Over wat voor afwijkingen hebben we het dan? Er zijn ook zat mensen die erover vallen als een kind wordt geaborteerd als gehandicapt is. Is toch eigenlijk net zo goed moord volgens jo?. Waar trek je volgens jou de grens?

Ik slik momenteel medicijnen die de kans op afwijkingen bij een ongeboren kind behoorlijk vergroten. Op elke pillenstrip staat met rode dikgedrukte letters dat je bij zwangerschap of zelfs twijfel die pillen vooral niet mag innemen. Stel nu dat ik ondanks mijn spiraal zwanger raak? Nalatigheid kun je het sowieso al niet noemen want ik heb er zat aan gedaan niet zwanger te worden. Mag ik het dan wel weg laten halen of toch niet omdat het risico toch net te klein is?

En dan komen we weer bij het punt wie bepaalt wanneer het gerechtvaardigd is? Mijn mening is: ieder voor zich. Dat jouw vriendin het nooit zou laten doen kan ik mee leven. Ik respecteer namelijk jouw mening. Dat jij abortus ziet als moord, ook prima.
Wat ik jammer vind is dat je andermans mening hierover niet accepteerd. Het gaat juist over meningen en er bestaat mijns inziens niet zo iets als een beste of de slechtste. Verschillend ja.... maar niet beter of slechter.
Just because you can doesn't mean you should
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:24:13 #278
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_44986490
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:21 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Wat ben jij een dom stokertje zeg je meent zelf geen bal van al het gezwans dat je hier aan het verkondigen bent, en niemand neemt je serieus, dus stop er maar gewoon mee voordat mensen je echt gaan geloven
Ik snap het boeiende sowieso al niet meer. Nightmare is tegen , rest is voor. Gaat nergens meer over
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_44986501
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:23 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

nu wordt het echt triest
lekker laten l*llen, 't is zoals je zelf al zei een stokertje
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_44986529
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik klaag niet, ik neem mijn verantwoordelijkheid. Ik krijg een prachtig kindje binnekort.
Ach had 't toch weg laten halen.. had je nou fijn op wintersport gekund!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_44986594
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:25 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

maar dat mag toch niet van jou
pi_44986618
Iemand die abortus wil moet het lekker doen.. feit is dat het enorm vaak wordt uitgevoerd om de meest simpele redenen en VAAK bij meisjes van buitenlandse komaf (moslims) en ja ik heb deze info uit de eerste hand. Dat is gewoon fout en te wijten aan ons typisch Nederlandse beleid.

En nee ik ben heus niet zo streng tegen als ik vaak in dit topic heb doen voorkomen, maar ik vind wel dat er veel te makkelijk over gedacht wordt door velen en dat het flink beperkt zou moeten worden. Ik ben verder de laatste die beweert dat een kind op de wereld geplempt moet worden, terwijl het geen enkele kans op een fatsoenlijk leven heeft. Maar er mag wel veel zorgvuldiger met deze ingreep om worden gesprongen dan tegenwoordig hier gebeurt.

Zo en nou ga ik tv kijken. Houdoe en bedankt!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_44986654
quote:

[..]

En waar slaat dit dan op?
Ik ben hardstikke blij met het kindje dat ik krijg en ik heb daar voor 100% voor gekozen.
Ik ben alleen niet tegen abortus.
Jouw probleem is dat jij meningen niet kunt respecteren.
pi_44986806
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Iemand die abortus wil moet het lekker doen.. feit is dat het enorm vaak wordt uitgevoerd om de meest simpele redenen en VAAK bij meisjes van buitenlandse komaf (moslims) en ja ik heb deze info uit de eerste hand. Dat is gewoon fout en te wijten aan ons typisch Nederlandse beleid.

En nee ik ben heus niet zo streng tegen als ik vaak in dit topic heb doen voorkomen, maar ik vind wel dat er veel te makkelijk over gedacht wordt door velen en dat het flink beperkt zou moeten worden. Ik ben verder de laatste die beweert dat een kind op de wereld geplempt moet worden, terwijl het geen enkele kans op een fatsoenlijk leven heeft. Maar er mag wel veel zorgvuldiger met deze ingreep om worden gesprongen dan tegenwoordig hier gebeurt.

Kijk nu nuanceer je je mening wat beter.
pi_44986894
Dat is tenminste een normale reactie. Ik ben het er zeker mee eens dat er wel wat zorgvuldiger mee omgegaan mag worden.

de volgende keer mag je trouwens best normaal reageren, want die reactie van net sloeg werkelijk nergens op
pi_44987079
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:32 schreef appelsap het volgende:
Dat is tenminste een normale reactie. Ik ben het er zeker mee eens dat er wel wat zorgvuldiger mee omgegaan mag worden.

de volgende keer mag je trouwens best normaal reageren, want die reactie van net sloeg werkelijk nergens op
Die was dan ook saracastisch bedoeld ik wens je alle geluk van de wereld met je kindje
pi_44987669
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:27 schreef American_Nightmare het volgende:

EINDELIJK

zijn er nog anderen die hun mening over dit onderwerp willen geven, want op zich is t best interessant (zelfs voor een 20 jarige jongeman als mijzelf), met name door een paar eigen ervaringen
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_44988890
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:19 schreef appelsap het volgende:
Als je goed op de hoogte was van de feiten, dan wist je ook dat de pil niet 100% betrouwbaar is.
Net als een condoom.
het is wel zo dat voor die 1% onbetrouwbaarheid of minder zelfs, je dat excuus wel erg vaak hoort.

hoe wordt die betrouwbaarheid ueberhaupt vastgesteld?

500 vrijwilligers een jaar lang sex laten hebben met hun partners terwijl ze de pil slikken en iedere dag om 8 uur 's avonds stipt de pil laten slikken, onder het oog van een medewerker vh onderzoeksgedoe?
iemand moet controleren immers of de pil wel dagelijks wordt ingenomen en de inname na de stopweek weer tijdig hervat wordt.

als al die dames, die je zeggen de pil correct te hebben geslikt en toch zwanger geraakt te zijn, zonder dat er sprake was van langdurig kotsen, diarree of het nemen van antibiotica, zou moeten geloven, dan zou de pil als een stuk minder betrouwbaar te boek moeten staan

ik denk dat de pil dus nog betrouwbaarder is dan de cijfers aangeven, maar dat er wat meer dames zijn die uit angst de partner te verliezen, aan zich te binden, kiezen voor een leugentje om eigen bestwil.

wat de pil onveilig maakt is incorrecte inname, braken/diaree en bepaalde medicijnen , antibiotica.
daar wordt soms niet bij stilgestaan, men heeft sex, zonder xtra bescherming en dan is daar die menstruatie die uitblijft en dat maakt die ene procent onbetrouwbaarheid.

ik denk dat als daarvan geen sprake is, ziekte, medicatie, slordig gebruik, dat de kans dat je toch zwanger raakt zo goed als nul is.
ik denk dus ook dat nogal wat dames niet helemaal eerlijk zijn wat betreft correcte inname, met voorbedachte rade er slordig mee omsprongen en dan het lot zijn werk laten doen ... om vervolgens quasi verbaasd te reageren.

een enkeling zal ms te laat ontdekken dat er 1 of meer pillen vergeten zijn en dat dan niet durven te vertellen, en als je eenmaal gelogen of het verzwegen hebt dan kun je niet meer terug, dat idee.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44989666
Milagro ik snap wel wat je bedoelt.
Ik kan voor mezelf met zekerheid zeggen dat de pil bij mij niet voor 100% heeft gewerkt.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit een pilletje vergeten ben. Maar in de periode dat ik zwanger ben geraakt had hij gewoon horen te werken. Niks vergeten, geen slordig gebruik, geen ziekte of medicatie. (natuurlijk zal elke meid die hierover liegt dit ook zeggen, maargoed het is maar net wat je wil geloven.)
Ik weet bijna wel zeker dat je het vaker hoort dan de cijfers uitwijzen en dat er vaak over gelogen wordt. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de kans dat je zwanger raakt niet 0 is, anders zou ik niet zwanger kunnen zijn. Dat het dicht bij de 0 zit wil ik best geloven.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:47:22 #290
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44990063
quote:

[..]

Wat ben jij zeldzaam trieste hork zeg
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44990106
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:37 schreef appelsap het volgende:
Milagro ik snap wel wat je bedoelt.
Ik kan voor mezelf met zekerheid zeggen dat de pil bij mij niet voor 100% heeft gewerkt.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit een pilletje vergeten ben. Maar in de periode dat ik zwanger ben geraakt had hij gewoon horen te werken. Niks vergeten, geen slordig gebruik, geen ziekte of medicatie. (natuurlijk zal elke meid die hierover liegt dit ook zeggen, maargoed het is maar net wat je wil geloven.)
Ik weet bijna wel zeker dat je het vaker hoort dan de cijfers uitwijzen en dat er vaak over gelogen wordt. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de kans dat je zwanger raakt niet 0 is, anders zou ik niet zwanger kunnen zijn. Dat het dicht bij de 0 zit wil ik best geloven.
je kan iets gedaan hebben, iets je overkomen zijn waar je niet aan dacht toen en wat je je nu niet meer herinnert.

ik neem aan dat je de pil niet meer als voorbehoedsmiddel gaat gebruiken dan, als hij 'niet aanslaat, slaat hij nooit aan, incidenteel niet aanslaan kan m.i. alleen als er dus sprake was van ziekte of medicijngebruik.
anders was je wel eerder zwanger geraakt (met alleen de pil als protectie).

volgens mij is de kans zo goed als nul, en zo goed als is niet hetzelfde als gelijk aan en ms of ws ben jij dan de zeldzame uitzondering bij wie de pil net die ene keer niet werkte, daarvoor wel.
toch denk ik dat de kans er is dat er een samenloop van omstandigheden was waar jij ms nu nog niet aan denkt.
let wel , ik zeg , die kans is er, ik noem je geen leugenaar.

echter de pil is meer betrouwbaar dan de verklaringen van alle dames je doen geloven,
er is zelfs een dame geweest wiens 2 kids niet gepland waren (wel gewenst) ondanks pilgebruik, en nu weer zwanger was ondanks pilgebruik.

dat bedoel ik dus, dat geloof ik dus niet, tenzij die dame dus ziek is, medicijnen slikt, of slordig omspringt met de pilinnames.

je hebt maar 1 kind nodig om te weten dat ondanks secuur gebruik de pil dus blijkbaar jou niet voldoende protectie biedt, en dus stap je ofwel over op wat anders, ofwel je doet dat niet, maar dan is er dus feitelijk sprake van in ieder geval door de moeder geplande zwangerschap, met een tegenstribbelende partner bij wie ze met een lege strip kan wapperen "kijk dan, allemaal op, en toch weeeeeer zwanger , en je weet hoe ik over abortus denk".
pi_44990678
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat ben jij zeldzaam trieste hork zeg
Wat lees jij zeldzaam selectief zeg jij bent zo'n dom miepje dat een beeld van iemand vormt en dan alles op alles zet om zich van te houden aan haar domme vooroordelen.
pi_44990745
Moeilijk om me voor te stellen. Voor mij hoeft het momenteel (nog) niet.
Maar toch is ongewenst zwanger worden is momenteel ook niet mogelijk, hooguit onverwacht.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44990906
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:48 schreef milagro het volgende:

[..]

je kan iets gedaan hebben, iets je overkomen zijn waar je niet aan dacht toen en wat je je nu niet meer herinnert.

ik neem aan dat je de pil niet meer als voorbehoedsmiddel gaat gebruiken dan, als hij 'niet aanslaat, slaat hij nooit aan, incidenteel niet aanslaan kan m.i. alleen als er dus sprake was van ziekte of medicijngebruik.
anders was je wel eerder zwanger geraakt (met alleen de pil als protectie).

volgens mij is de kans zo goed als nul, en zo goed als is niet hetzelfde als gelijk aan en ms of ws ben jij dan de zeldzame uitzondering bij wie de pil net die ene keer niet werkte, daarvoor wel.
toch denk ik dat de kans er is dat er een samenloop van omstandigheden was waar jij ms nu nog niet aan denkt.
let wel , ik zeg , die kans is er, ik noem je geen leugenaar.

echter de pil is meer betrouwbaar dan de verklaringen van alle dames je doen geloven,
er is zelfs een dame geweest wiens 2 kids niet gepland waren (wel gewenst) ondanks pilgebruik, en nu weer zwanger was ondanks pilgebruik.

dat bedoel ik dus, dat geloof ik dus niet, tenzij die dame dus ziek is, medicijnen slikt, of slordig omspringt met de pilinnames.

je hebt maar 1 kind nodig om te weten dat ondanks secuur gebruik de pil dus blijkbaar jou niet voldoende protectie biedt, en dus stap je ofwel over op wat anders, ofwel je doet dat niet, maar dan is er dus feitelijk sprake van in ieder geval door de moeder geplande zwangerschap, met een tegenstribbelende partner bij wie ze met een lege strip kan wapperen "kijk dan, allemaal op, en toch weeeeeer zwanger , en je weet hoe ik over abortus denk".
Toch bestaat dat wel degelijk.
Iemand die ik ken had het. Ze had altijd al wel problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden etc). Toen raakte ze opeens zwanger. Ze hebben het kindje gehouden. Het is alleen zo jammer dat ze er nooit van is gaan houden. Vervolgens kwam er ongewenst een tweede. Ook gehouden. En nog steeds geen liefde.
Inmiddels is zij gescheiden van haar man, nadat ze meerdere keren is vreemdgegaan, en er uiteindelijk vandoor ging met een ander, en heeft afstand gedaan van de kinderen. Die voedt hij nu voornamelijk alleen op. Zij stuurt ook geen alimentatie, maar eist ze wel af en toe op om goede sier te maken bij haar nieuwe schoonouders.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44991353
Zou aan de situatie liggen.
Als ik door overmacht zwanger zou raken (gescheurd condoom, pil die faalt etc of verkrachting, laten we niet hopen dat het me ooit overkomt) dan zou ik het toch weg laten halen.
Ik wil namelijk op dit moment absoluut geen kinderen (misschien wel nooit) en ben nog maar 21 en vollop met een studie bezig.

Als ik zelf een fout maak door zwanger te raken omdat ik geen condoom gebruik en/of de pil slik dan vind ik eigenlijk dat ik mijn verantwoordelijkheden moet nemen. Hoe stom het ook is om een dergelijke fout te maken.
Maar of ik het werkelijk zou doen, eigenlijk twijfel ik daarover. Ik kan nu "makkelijk" praten dat ik mijn verantwoordelijkheid hoor te nemen maar het is wel een flinke stap. Een kind...ik moet er niet aan denken. Fout of geen fout. Maar goed, ik ben ook niet zo harteloos dat ik het gelijk zou weghalen.

Maar ik ga eigenlijk uit van het feit of ik zelf verantwoordelijk was voor de zwangerschap of niet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:27:01 #296
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44991547
Dus dan straf je jezelf eigenlijk voor een fout, in plaats van het kind ook echt oprecht te willen? Heel vreemde redenering!
pi_44991641
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:27 schreef Aventura het volgende:
Dus dan straf je jezelf eigenlijk voor een fout, in plaats van het kind ook echt oprecht te willen? Heel vreemde redenering!
Kon ik op wachten. Maar zo moet je het niet zien, al staat het er zo wel.
Heb geen zin om elk detail van mijn verhaaltje uit te leggen maar ik neem geen kind omdat het uit principe zou moeten. Maar weg laten halen...das ook nogal wat, weet niet of ik dat kan.
pi_44991997
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Toch bestaat dat wel degelijk.
Iemand die ik ken had het. Ze had altijd al wel problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden etc). Toen raakte ze opeens zwanger. Ze hebben het kindje gehouden. Het is alleen zo jammer dat ze er nooit van is gaan houden. Vervolgens kwam er ongewenst een tweede. Ook gehouden. En nog steeds geen liefde.
Inmiddels is zij gescheiden van haar man, nadat ze meerdere keren is vreemdgegaan, en er uiteindelijk vandoor ging met een ander, en heeft afstand gedaan van de kinderen. Die voedt hij nu voornamelijk alleen op. Zij stuurt ook geen alimentatie, maar eist ze wel af en toe op om goede sier te maken bij haar nieuwe schoonouders.
je zegt "ze had altijd al problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden)" dat laatste moet toch al een signaal zijn dat de pil niet sterk genoeg is, omdat je dwars door de pil heen toch menstrueert?

dat bedoel ik dus precies met dingen die gebeuren waar je op dat moment geen echte aandacht aanschenkt of ze niet linkt aan een mogelijk risico om tóch zwanger te raken.
pi_44992190
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:38 schreef milagro het volgende:

[..]

je zegt "ze had altijd al problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden)" dat laatste moet toch al een signaal zijn dat de pil niet sterk genoeg is, omdat je dwars door de pil heen toch menstrueert?

dat bedoel ik dus precies met dingen die gebeuren waar je op dat moment geen echte aandacht aanschenkt of ze niet linkt aan een mogelijk risico om tóch zwanger te raken.
Er zit wel logica in je redenatie, maar hoeveel vrouwen gebruiken de pil? En bij hoeveel vrouwen gaat het mis? Dan zou het zo kunnen zijn dat die percentages toch wel kloppen.
pi_44992740
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:44 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Er zit wel logica in je redenatie, maar hoeveel vrouwen gebruiken de pil? En bij hoeveel vrouwen gaat het mis? Dan zou het zo kunnen zijn dat die percentages toch wel kloppen.
geen idee, je kan enkel afgaan op wat vrouwen beweren , het is niet te controleren.

en ik hoor echt veel te vaak "de pil sloeg bij mij blijkbaar niet aan, want ik heb er geen een vergeten" om dat lage percentage te verklaren.

de onbetrouwbaarheid vd pil ligt vaker aan slordige inname, bewust of onbewust dan overmacht.

zelf denk ik, en dat is dus een mening en geen feit, dat het gros per ongeluk expresjes zijn, vrouwen die ofwel een man aan zich willen binden, ofwel een tegenstribbelende potentiele vader zo over de streep denken te kunnen trekken.

want ook dat hoor je te vaak, mannen, jongens die onverwacht en zeker onverhoopt en ongewenst te horen krijgen "sorry, ik weet ook niet hoe het kan, maar etc" en daar dus echt niet blij mee zijn, die geen inspraak hebben in de volgende stap, houden of niet : "je weet hoe ik over abortus denk, dit mag je niet van me vragen, hoe kun je, ik hou van je, en dan vraag je me dit?????".

die dingen gaan te vaak samen, een dame die per ongeluk zwanger raakt, een jongen, die ws zoals verwacht, allesbehalve happy is, maar door schuldgevoel , plichtsbesef, en ms ook wel omdat hij gewoon van de dame houdt, bakzeil moet halen.

niet dat hij een keus heeft in deze, de vrouw beslist immers of ze het houdt of niet, 9 vd 10 keer toch wel.

en we weten allemaal hoe het gros reageert als iemand ervoor kiest om zich niet het vaderschap te laten opdringen, die is per definitie de klootzak, de egoist die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

en kom dan niet met "had hij zijn lul maar er niet in moeten hangen", zeker in een relatie mag je toch hopen dat je vriendin de waarheid spreekt als ze zegt aan de pil te zijn.

ik denk dat de dames die ongewenst zwanger raken, en het weg laten halen vaker zullen toegeven dat ze zelf slordig zijn omgesprongen met de pil ( los van hen die hem helemaal niet slikten en in een opwelling toch sex gehad hebben, zonder bescherming ) dan dames die het kind coute que coute willen houden.

het zou toch te toevallig zijn dat enkel die dames voor wie abortus absoluut geen optie is, allemaal zijn verrast, ondanks secure inname, zonder forces majeures.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')