quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:17 schreef American_Nightmare het volgende:
Die doet z'n werk wel als je er goed mee om gaat. Mensen die zeggen 'door de pil zwanger te zijn geworden' liegen.
Over wat voor afwijkingen hebben we het dan? Er zijn ook zat mensen die erover vallen als een kind wordt geaborteerd als gehandicapt is. Is toch eigenlijk net zo goed moord volgens jo?. Waar trek je volgens jou de grens?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:31 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dus; als er grote kans is op complicaties en of afwijkingen dan is een abortus te rechtvaardigen ja.
Ik snap het boeiende sowieso al niet meer. Nightmare is tegen , rest is voor. Gaat nergens meer overquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:21 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Wat ben jij een dom stokertje zegje meent zelf geen bal van al het gezwans dat je hier aan het verkondigen bent, en niemand neemt je serieus, dus stop er maar gewoon mee voordat mensen je echt gaan geloven
![]()
lekker laten l*llen, 't is zoals je zelf al zei een stokertjequote:
Ach had 't toch weg laten halen.. had je nou fijn op wintersport gekund!quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik klaag niet, ik neem mijn verantwoordelijkheid. Ik krijg een prachtig kindje binnekort.
maar dat mag toch niet van jouquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ach had 't toch weg laten halen.. had je nou fijn op wintersport gekund!
En waar slaat dit dan op?quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kijk nu nuanceer je je mening wat beter.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Iemand die abortus wil moet het lekker doen.. feit is dat het enorm vaak wordt uitgevoerd om de meest simpele redenen en VAAK bij meisjes van buitenlandse komaf (moslims) en ja ik heb deze info uit de eerste hand. Dat is gewoon fout en te wijten aan ons typisch Nederlandse beleid.
En nee ik ben heus niet zo streng tegen als ik vaak in dit topic heb doen voorkomen, maar ik vind wel dat er veel te makkelijk over gedacht wordt door velen en dat het flink beperkt zou moeten worden. Ik ben verder de laatste die beweert dat een kind op de wereld geplempt moet worden, terwijl het geen enkele kans op een fatsoenlijk leven heeft. Maar er mag wel veel zorgvuldiger met deze ingreep om worden gesprongen dan tegenwoordig hier gebeurt.
Zo en nou ga ik tv kijken. Houdoe en bedankt!
Die was dan ook saracastisch bedoeldquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:32 schreef appelsap het volgende:
Dat is tenminste een normale reactie. Ik ben het er zeker mee eens dat er wel wat zorgvuldiger mee omgegaan mag worden.
de volgende keer mag je trouwens best normaal reageren, want die reactie van net sloeg werkelijk nergens op
EINDELIJKquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Zo en nou ga ik tv kijken. Houdoe en bedankt!
het is wel zo dat voor die 1% onbetrouwbaarheid of minder zelfs, je dat excuus wel erg vaak hoort.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:19 schreef appelsap het volgende:
Als je goed op de hoogte was van de feiten, dan wist je ook dat de pil niet 100% betrouwbaar is.
Net als een condoom.
Wat ben jij zeldzaam trieste hork zegquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
je kan iets gedaan hebben, iets je overkomen zijn waar je niet aan dacht toen en wat je je nu niet meer herinnert.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:37 schreef appelsap het volgende:
Milagro ik snap wel wat je bedoelt.
Ik kan voor mezelf met zekerheid zeggen dat de pil bij mij niet voor 100% heeft gewerkt.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit een pilletje vergeten ben. Maar in de periode dat ik zwanger ben geraakt had hij gewoon horen te werken. Niks vergeten, geen slordig gebruik, geen ziekte of medicatie. (natuurlijk zal elke meid die hierover liegt dit ook zeggen, maargoed het is maar net wat je wil geloven.)
Ik weet bijna wel zeker dat je het vaker hoort dan de cijfers uitwijzen en dat er vaak over gelogen wordt. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de kans dat je zwanger raakt niet 0 is, anders zou ik niet zwanger kunnen zijn. Dat het dicht bij de 0 zit wil ik best geloven.
Wat lees jij zeldzaam selectief zegquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ben jij zeldzaam trieste hork zeg
Toch bestaat dat wel degelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:48 schreef milagro het volgende:
[..]
je kan iets gedaan hebben, iets je overkomen zijn waar je niet aan dacht toen en wat je je nu niet meer herinnert.
ik neem aan dat je de pil niet meer als voorbehoedsmiddel gaat gebruiken dan, als hij 'niet aanslaat, slaat hij nooit aan, incidenteel niet aanslaan kan m.i. alleen als er dus sprake was van ziekte of medicijngebruik.
anders was je wel eerder zwanger geraakt (met alleen de pil als protectie).
volgens mij is de kans zo goed als nul, en zo goed als is niet hetzelfde als gelijk aan en ms of ws ben jij dan de zeldzame uitzondering bij wie de pil net die ene keer niet werkte, daarvoor wel.
toch denk ik dat de kans er is dat er een samenloop van omstandigheden was waar jij ms nu nog niet aan denkt.
let wel , ik zeg , die kans is er, ik noem je geen leugenaar.
echter de pil is meer betrouwbaar dan de verklaringen van alle dames je doen geloven,
er is zelfs een dame geweest wiens 2 kids niet gepland waren (wel gewenst) ondanks pilgebruik, en nu weer zwanger was ondanks pilgebruik.
dat bedoel ik dus, dat geloof ik dus niet, tenzij die dame dus ziek is, medicijnen slikt, of slordig omspringt met de pilinnames.
je hebt maar 1 kind nodig om te weten dat ondanks secuur gebruik de pil dus blijkbaar jou niet voldoende protectie biedt, en dus stap je ofwel over op wat anders, ofwel je doet dat niet, maar dan is er dus feitelijk sprake van in ieder geval door de moeder geplande zwangerschap, met een tegenstribbelende partner bij wie ze met een lege strip kan wapperen "kijk dan, allemaal op, en toch weeeeeer zwanger , en je weet hoe ik over abortus denk".
Kon ik op wachten. Maar zo moet je het niet zien, al staat het er zo wel.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:27 schreef Aventura het volgende:
Dus dan straf je jezelf eigenlijk voor een fout, in plaats van het kind ook echt oprecht te willen? Heel vreemde redenering!
je zegt "ze had altijd al problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden)" dat laatste moet toch al een signaal zijn dat de pil niet sterk genoeg is, omdat je dwars door de pil heen toch menstrueert?quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Toch bestaat dat wel degelijk.
Iemand die ik ken had het. Ze had altijd al wel problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden etc). Toen raakte ze opeens zwanger. Ze hebben het kindje gehouden. Het is alleen zo jammer dat ze er nooit van is gaan houden. Vervolgens kwam er ongewenst een tweede. Ook gehouden. En nog steeds geen liefde.
Inmiddels is zij gescheiden van haar man, nadat ze meerdere keren is vreemdgegaan, en er uiteindelijk vandoor ging met een ander, en heeft afstand gedaan van de kinderen. Die voedt hij nu voornamelijk alleen op. Zij stuurt ook geen alimentatie, maar eist ze wel af en toe op om goede sier te maken bij haar nieuwe schoonouders.
Er zit wel logica in je redenatie, maar hoeveel vrouwen gebruiken de pil? En bij hoeveel vrouwen gaat het mis? Dan zou het zo kunnen zijn dat die percentages toch wel kloppen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:38 schreef milagro het volgende:
[..]
je zegt "ze had altijd al problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden)" dat laatste moet toch al een signaal zijn dat de pil niet sterk genoeg is, omdat je dwars door de pil heen toch menstrueert?
dat bedoel ik dus precies met dingen die gebeuren waar je op dat moment geen echte aandacht aanschenkt of ze niet linkt aan een mogelijk risico om tóch zwanger te raken.
geen idee, je kan enkel afgaan op wat vrouwen beweren , het is niet te controleren.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:44 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Er zit wel logica in je redenatie, maar hoeveel vrouwen gebruiken de pil? En bij hoeveel vrouwen gaat het mis? Dan zou het zo kunnen zijn dat die percentages toch wel kloppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |