Close....so close, but no sigar yet!quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:17 schreef Supersheep het volgende:
In de 1e WO vloog het zoontje van de vliegenier op een zwart paard
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
Close....so close, but no sigar yet!
Nee..hij vloog waarschijnlijk een zwart vliegtuigquote:Op vrijdag 29 december 2006 15:20 schreef Supersheep het volgende:
[..]
dit meen je toch niet hoop ik?
Dat zoontje was piloot en zijn zwarte paard zat achterin het vleigtuig?
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:20 schreef Supersheep het volgende:
[..]
dit meen je toch niet hoop ik?
Dat zoontje was piloot en zijn zwarte paard zat achterin het vleigtuig?
Er stond een zwart paard op het vliegtuig?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:22 schreef BrandX het volgende:
[..]
![]()
even closer..... but stil no sigar
@ nem: nope.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:23 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Er stond een zwart paard op het vliegtuig?![]()
barney74 +1quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:27 schreef barney74 het volgende:
vervaardigd
Wikipedia zegt juist dat de zoon is overleden in de oorlog en dat het meer een eerbetoon zou zijn...quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:24 schreef BrandX het volgende:
Juistem! En omdat de zoon hiermee de oorlog heeft overleeft, baracca zijn zoon als overwinnaar zag, stelde baracca het symbool voor aan Ferrari, omdat hij die ook als overwinnaar zag, en het symbool als gelukssymbool![]()
quote:Op 25 mei 1923 behaalde Enzo Ferrari met zijn Alfa Romeo een overwinning op het Saviocircuit. Getuige van de zege was Francesco Baracca. Na de race hadden Enzo en Francesco een gesprek en Francesco vertelde dat als hij een paard op zijn auto zou zetten dat hij dan meer zou winnen. Zijn zoon vloog namelijk tijdens de Eerste Wereldoorlog met een zwart paard op zijn vliegtuig. De zoon was omgekomen en Francesco zou het een mooi eerbetoon vinden. Ferrari heeft dat gedaan, maar heeft het wel op een gele achtergrond gezet. Dat was namelijk de kleur van Modena.
Kun je iets duidelijker zijn?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:36 schreef Nembrionic het volgende:
gassen in de atmostfeer
Geladen gasdeeltjes in de lucht lichten op door de magnetische straling.quote:
hmmm, ik zag op wiki alleen dit staan:quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wikipedia zegt juist dat de zoon is overleden in de oorlog en dat het meer een eerbetoon zou zijn...
[..]
bronquote:Op 21-jarige leeftijd begon hij te racen bij het kleine CMN. Lang bleef hij er niet en in 1920 ging hij bij het raceteam van Alfa Romeo aan de slag. Na een overwinning op het Saviocircuit in 1923 stelde Francesco Baracca hem voor om de afbeelding van een paard op zijn wagen te zetten, diens zoon vloog in de Eerste Wereldoorlog namelijk met een zwart paard op zijn vliegtuig. Enzo vond het een goed idee, maar het duurde nog tot 1932 voor het logo op een wagen zou verschijnen.
Inderdaad. Echter, ik wil graag weten welke gassen verantwoordelijk zijn voor de verschillende kleuren. Bij een van deze gassen is ook de luchtdruk doorslaggevend voor de kleur (geelgroen of rood).quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Geladen gasdeeltjes in de lucht lichten op door de magnetische straling.
Maar ieder gas heeft zo z'n eigen eigenschappen
ik heb niet lang scheikunde gehad, maar naar mijn weten is Natrium geen gas.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:50 schreef Puzzelaar het volgende:
Pff dat is wel heel specifiek.
Natrium -> Geelgroen?
Helft is goed. Wie maakt hem af?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:57 schreef Puzzelaar het volgende:
stikstof en co2
Fout; ik hoef ook alleen de namen van de gassen te weten; niet tot welke kleuren ze leidenquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:03 schreef Puzzelaar het volgende:
groen geel -> stikstof
blauw -> waterstof
Dat had je in de vraag moeten zetten. Diegene die het antwoord afmaakt krijgt dus het punt.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:02 schreef barney74 het volgende:
nu het complete antwoord in 1 post?
Klopt, maar het antwoord is nog niet afgemaakt, vandaar dat ik het even op deze manier vroeg. Ik geef jou echt alle kans om het punt te pakken hoor!quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat had je in de vraag moeten zetten. Diegene die het antwoord afmaakt krijgt dus het punt.
je had het niet afgemaakt omdat hij niet zei welke helft van "stikstof en co2" goed wasquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat had je in de vraag moeten zetten. Diegene die het antwoord afmaakt krijgt dus het punt.
Inderdaadquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:07 schreef Nembrionic het volgende:
dus stikstof en waterstof is niet goed?
Die zocht ik!quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:10 schreef ChillyWilly het volgende:
zuurstof en stikstof
Nopequote:Op vrijdag 29 december 2006 16:17 schreef barney74 het volgende:
verst weg van de aarde
quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:22 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik weet alleen dat het tegenovergestelde Apogeum is. Wat het is? Geen flauw idee.
Algemene halve kennis heet dat
Om precies te zijn het dichtst bij het zwaartepunt van de Aarde.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:22 schreef Etcetera het volgende:
dan is het dichtste bij de aarde
Close, maar helaas maakte Etcetera het af... als je iets later was met je post had jij het punt..quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:24 schreef Beelzebub85 het volgende:
Zo dicht mogelijk bij de atmosfeer van de aarde? En Apogeum zo ver mogelijk?
Het blijft een gok, tenzij je wiki-verslaafd bentquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:28 schreef Etcetera het volgende:
Op 26 december haalde Wikipedia een historisch aantal artikelen. Hoeveel zijn dat er?
oh, het gaat voor zover ik weet om de NL Wiki
Ja...en het was niet Edisonquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:37 schreef Beelzebub85 het volgende:
Zo één met draaiende messen?
Ja ik klkte op de AKQ en bleef toen plakken op pagina 1quote:
Maar je hebt dus niet goed opgeletquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:43 schreef Nesle het volgende:
Dit heb ik vanmiddag nog gezien op discovery ofzo
Ik ook...en wat ChrisJX zegtquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:43 schreef Nesle het volgende:
Dit heb ik vanmiddag nog gezien op discovery ofzo
So close and yet so far awayquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:46 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Bunning? iets in die richting....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |