abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:44:16 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44819084
Daar SCH hier niet wil antwoorden
Wie heeft er een Che Guevara shirt in de kast hangen?
en wil dat ik een topic open waar hij serieus zijn mening kan geven over deze stichter van concentratiekampen waar oa veel homo´s in terecht kwamen, bij deze, speciaal voor SCH.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44819254
Wist je dat Che Guevara een tijd lang fascist was voordat hij doorsloeg naar het andere uiterste? Hij was als tiener een volgeling van de fascistische dictator Juan Perón.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 10:54:16 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44819313
Hee een politiek topic zonder relativisme
Carpe Libertatem
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:58:12 #4
45206 Pietverdriet
pi_44819396
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:51 schreef _The_General_ het volgende:
Wist je dat Che Guevara een tijd lang fascist was voordat hij doorsloeg naar het andere uiterste? Hij was als tiener een volgeling van de fascistische dictator Juan Perón.
Tja, iets wat je vaker ziet bij dit soort criminelen.
Maar ik ben vooral niewsgierig naar de mening van SCH, die hele topicreeksen opend over verdonk, maar de schijn wekt veel begrip te hebben voor Che, maar desgevraagt zeer ontwijkend is.
Hoe anders bv de Duitse linkse Journalist en talkshowhost en prominent homo, Alfred Biolek, die niet alleen veel deed voor de homo acceptatie in duitsland, maar zich altijd sterk uitsprak tegen Che en Fidel.
pi_44820736
Nou Piet, ik ga even poepen en dan zal ik het je laten weten
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:57:16 #6
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44820800
Elke moordenaar is er een. Elke moordenaar is slecht. Moorden uit politieke overtuiging is echter nog slechter. Want als politiek bedoeld was als de macht krijgen door het elimineren van tegenstanders, leefde Bos niet meer. Of Balkenende natuurlijk.

Ophangen die Che.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:57:37 #7
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44820812
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:54 schreef SCH het volgende:
Sjeetje..
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 12:33:38 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44821789
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:57 schreef FritsBom het volgende:
Elke moordenaar is slecht.

Ophangen die Che.
Urhm?
Carpe Libertatem
pi_44822247
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:54 schreef SCH het volgende:
we zijn bijna een uur verder. Je hebt er nogal werk aan...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44822618
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:49 schreef Argento het volgende:

[..]

vrijdag 29 december 2006 @ 13:02:48 #11
45206 Pietverdriet
pi_44822640
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:49 schreef Argento het volgende:

[..]

ook de coentunnel heeft wel eens een file
pi_44822709
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:51 schreef _The_General_ het volgende:
Type Pim Fortuyn en Rita Verdonk dus?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44822882
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:01 schreef SCH het volgende:

[..]

obstipatie?
pi_44823285
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beste du_ke, dit is POL geen ONZ.
pi_44823401
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:25 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Beste du_ke, dit is POL geen ONZ.
Die zijn van het (bijna) uiterste linkse deel van het politieke spectrum naar het (bijna) uiterste rechtse deel verschoven.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:30:23 #16
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44823441
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kul. Verdonk is slechts aanhanger geweest van de PSP en Fortuyn van de PvdA, zoals nu zoveel VVDers ooit PvdA-lid waren. Dat is een andere overgang dan van CPN naar pak 'm beet de CD.

Ik verbaas me trouwens altijd dat de daden van Castro, Guevara, Stalin altijd gerelativeerd worden. Is het hun charisma, aantrekkingskracht, vaderlijke uitstraling? Stel dat Guevara oerlelijk was geweest, of een glimmende zijscheiding met een snorretje had gehad, had hij dan nog op t-shirts gestaan?
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44823455
Beste du_ke, je weet zelf ook goed dat die vergelijking spaak loopt.
pi_44823582
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:30 schreef Coldplaya het volgende:

[..]

Kul. Verdonk is slechts aanhanger geweest van de PSP en Fortuyn van de PvdA, zoals nu zoveel VVDers ooit PvdA-lid waren. Dat is een andere overgang dan van CPN naar pak 'm beet de CD.
quote:
Fortuyn verhuisde naar Groningen waar hij universitair docent marxistische sociologie werd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hoewel Fortuyn aanvankelijk sympathiseerde met de CPN, werd hij uiteindelijk actief lid van de PvdA. [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Pim_Fortuyn
]http://nl.wikipedia.org/wiki/Pim_Fortuyn[/q][/url]
pi_44823605
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:30 schreef _The_General_ het volgende:
Beste du_ke, je weet zelf ook goed dat die vergelijking spaak loopt.
Want? Van de ene zijde van het spectrum naar de andere. Wat is daar heel anders aan dan aan Che?
pi_44823701
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Want? Van de ene zijde van het spectrum naar de andere. Wat is daar heel anders aan dan aan Che?
We hebben het bij Che over van Fascisme naar Communisme. Dat gaat zowel bij Verdonk als bij Fortuyn niet op. ( Je hebt natuurlijk wel gelijk dat Fortuyn met de CPN heeft geflirt. )

Maar verder ben je ook behoorlijk offtopic. We wachten hier op SCH!
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:42:10 #21
45206 Pietverdriet
pi_44823853
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

We hebben het bij Che over van Fascisme naar Communisme. Dat gaat zowel bij Verdonk als bij Fortuyn niet op. ( Je hebt natuurlijk wel gelijk dat Fortuyn met de CPN heeft geflirt. )

Vreselijk offtopic gaan en baggeren gebeurt in elk topic over Che, alles liever dan toegeven dat deze "held" geen eerbiedwaardige persoon was.
pi_44823888
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar SCH hier niet wil antwoorden
Wie heeft er een Che Guevara shirt in de kast hangen?
en wil dat ik een topic open waar hij serieus zijn mening kan geven over deze stichter van concentratiekampen waar oa veel homo´s in terecht kwamen, bij deze, speciaal voor SCH.
Wat ik van Che Guevara vind? Net als in het vorige topic is de OP erg matig en nodigt die niet uit tot een erg open discussie maar vooruit, omdat je dit topic speciaal voor mij geopend heeft.

Ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n afgewogen en uitgesproken en uitgebalanceerde mening over Che Guevara. Daarom dat PietVerdriet misschien suggereert dat ik er niet over wil praten maar dat is niet waar. Ik verbaas me alleen over al die stelligheden en vooral over de nogal vervormde beeldvorming. Je bent voor of tegen, je bent links of rechts en een weg daartussenin lijkt er niet.

Evident is dat de misdaden van Che afschuwelijk en verwerpelijk zijn, de moorden die hij heeft gepleegd of laten plegen, het opruimen van tegenstanders en het stichten van de voorlopers van Guantanamo.
Dat maakt dat je zo'n man niet op een voetstuk kan zetten, het is ook raar en tegenstrijdig dat hij een held is geworden en een cultstatus heeft.

Hij is echter wel een interessante vent met een fascinerend levensverhaal. En dat triggert mij wel. Ik ben dol op revolutionairen en mensen met een missie. De biografie van Che is ongelooflijk. Ik ben op Cuba in het museum van de revolutie geweest, uitermate boeiend allemaal. Daarom ben ik ook niet zo gek op die simpele goed/fout-schema's en de neiging om die man als fascist neer te zetten en zo.

Piet zal dit wel een dubbelzinnig en nietszeggend antwoord vinden want die wil graag dat je hem keihard veroordeelt of hem aanbidt, ik doe geen van beiden in generale zin. Ik veroordeel de misdadige kant maar bewonder zijn moed en visie.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:43:14 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44823890
quote:

[..]

Ah, de ene kant op mag wel genoemd worden, maar de andere kant op is volkomen normaal en aan te prijzen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44823948
quote:

[..]

Verdonk en Fortuyn zijn ook van extreem links naar extreem rechts verschoven. Prima vergelijking van du_ke dus. Het is alleen offtopic want dit is MIJN topic
pi_44823984
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, de ene kant op mag wel genoemd worden, maar de andere kant op is volkomen normaal en aan te prijzen?
Nee, Fascisme naar Communisme of visa versa. Het is mij om het even. Ik wil met die post alleen zeggen dat zowel Verdonk als Fortuyn niets met Fascisme hebben te maken. En alleen Fortuyn iets met Communisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')