Ik zeg niks over stikken. Maar je hebt gelijk, je nek breken of een hartstilstand is prettig. En verder denk ik dat veel slachtoffers blij zijn met zijn dood.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:02 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Je gaat niet dood door het stikken, je nek moet breken of een bepaalde ader in je nek moet 3 sec. worden afgeknepen. Dan krijg je namelijk een acute hartstilstand.
Maar stikken door verhanging, nee, dat gebeurt alleen bij amateurs.
Ach joh, da's maar ff. Veel mensen die lijden aan een slopende dodelijke ziekten zouden tekenen voor zo'n dood. Hij voelt zich ff rot en daarna weet ie niks meer. Da's toch geen straf..?quote:Op donderdag 28 december 2006 22:04 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ik zeg niks over stikken. Maar je hebt gelijk, je nek breken of een hartstilstand is prettig. En verder denk ik dat veel slachtoffers blij zijn met zijn dood.
Ja en het is in Irak dus dood door verstikking!quote:Op donderdag 28 december 2006 22:02 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Je gaat niet dood door het stikken, je nek moet breken of een bepaalde ader in je nek moet 3 sec. worden afgeknepen. Dan krijg je namelijk een acute hartstilstand.
Is dat zo?quote:Op donderdag 28 december 2006 22:07 schreef Filay het volgende:
[..]
Ja en het is in Irak dus dood door verstikking!
-- AP: http://www.cnnturk.com/ap_news/haber.detay.asp?haberid=279554quote:BREAKING NEWS
Bush administration official: Execution of Saddam Hussein could come as early as this weekend
Hij wil toch zelf zo graag als martelaar ;')quote:Op donderdag 28 december 2006 22:10 schreef PLAE@ het volgende:
voor hetzelfde geld is hij al de pijp uit.
Doet me denken aan die flauw woordzoeker met Iranquote:Op donderdag 28 december 2006 22:10 schreef Refragmental het volgende:
Iemand zin in galgje?
. m e r i . aquote:Op donderdag 28 december 2006 22:10 schreef Refragmental het volgende:
Iemand zin in galgje?
Ow, ik ben niet grappig dus.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:11 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Doet me denken aan die flauw woordzoeker met Iran
Een land vol met joden.
Isra.l
En dan kan hij hem niet raden
Ik ben het eens met deze engel!quote:Op donderdag 28 december 2006 21:57 schreef Wickedangel het volgende:
Ik begrijp echt niet dat mensen zich hier verheugen op zijn executie.
Volgens Reuters vind de executie niet voor vrijdagochtend 06.00 uur Nederlandse tijd plaatsquote:Op donderdag 28 december 2006 22:10 schreef PLAE@ het volgende:
voor hetzelfde geld is hij al de pijp uit.
Ja! En wie het er niet mee eens is, is gewoon een egoistische massamoordenaar!quote:Op donderdag 28 december 2006 22:12 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ik ben het eens met deze engel!
De doodstraf is een walgelijk, barbaars verschijnsel.
Wie zich hierop verheugt, is gewoon een asociale autist.
Jah, laat die moordenaar in een celletje zitten en water en brood. Dat is pas humaan. Of zullen we hem een tv geven?quote:Op donderdag 28 december 2006 22:12 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen de doodstraf.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:12 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Saddam zelf?quote:Op donderdag 28 december 2006 22:14 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Dus wie is er nu het barbaarst
Dan ben je dus niet tegen de doodstraf...quote:Op donderdag 28 december 2006 22:14 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen de doodstraf.
Maar bij bewezen dictators en oorlogsmisdadigers heb ik er absoluut geen moeite mee.
Het gebeurt tenslotte niet in Nederland maar in Irak, waar de doodstaf (en zelfs lijfstraffen) jarenlang door Saddam zelf gehanteerd zijn geweest.
Wat is daar mis mee? 't Is een massamoordenaar, waarom nemen zoveel mensen het daar toch voor op?quote:Op donderdag 28 december 2006 21:55 schreef 7th_wave het volgende:
dat 'hoger beroep' was wel een schijnhandeling he? binnen een week was het afgehandeld
Om hun eigen geweten te sussen.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? 't Is een massamoordenaar, waarom nemen zoveel mensen het daar toch voor op?
Omdat het goed is als een rechtbank serieus naar de schuldvraag heeft gekeken, al was het maar voor de geschiedenisboeken. In zo'n rechtzaak kunnen dan ook verdere schuldigen naar voren komen.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? 't Is een massamoordenaar, waarom nemen zoveel mensen het daar toch voor op?
Doe mij (nóg) maar een 'a'quote:Op donderdag 28 december 2006 22:11 schreef martinlutherking het volgende:
. m e r i . a
Jawel hoor. Ik wil er niets van weten in Nederland.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:17 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Dan ben je dus niet tegen de doodstraf...
laten ze dan doen waar ze wel goed in zijn en laten ze explosieven om zijn nek hangen...quote:Op donderdag 28 december 2006 22:02 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Een post plaatsen zonder inhoudquote:Op donderdag 28 december 2006 22:21 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Een diefstal vergelijken met een genocide
quote:Op donderdag 28 december 2006 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Warempel! Nu doe je het zelf ookquote:Op donderdag 28 december 2006 22:28 schreef soylent het volgende:
[..]
Een post plaatsen zonder inhoud![]()
![]()
quote:Azady.nl 28/12/2006 - Volgens Iraakse functionarissen is het 'nogal onwaarschijnlijk' dat Saddam Hoessein vóór het eind van januari wordt opgehangen. Zij geloven dat de uitvoering van Saddam's doodstraf de 30 dagen die het Iraakse gerechtshof opstelde zal overschrijden.
Volgens verscheidene functionarissen zouden fracties binnen het Iraakse parlement de uitvoering van Saddam's doodstraf tegenwerken.
De Koerdische vice-minister van Gerechtigheid, Bosho Ibrahim, heeft al duidelijk gemaakt dat zij Saddam's doodstraf niet zullen uitvoeren binnen deze maand. "Het Ministerie van Gerechtigheid zal de doodstraf voor Saddam niet uitvoeren totdat er 30 volledige dagen voorbij zijn", zo zegt Ibrahim.
Volgens de woordvoerder van het gerechtshof zou er een misverstand hebben plaatsgevonden binnen het statuut en zou de voormalige Iraakse dictator 'pas in februari of zelfs later' worden opgehangen.
Bron: Reuters
Dood moet ikquote:Op donderdag 28 december 2006 22:30 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Warempel! Nu doe je het zelf ook![]()
Als ik al een verschil moet aangeven, lijkt het mij dan eerder dat bij dit soort grote zaken, met duizenden betrokkenen, je juist extra goed te werk moet gaan om alles boven water te halen. Vele slachtoffers van Milosevic bijvoorbeeld vonden het ontzettend klote dat hij was gestorven voor de uitspraak, omdat ze de waarheidsvinding en de schuldigverklaring van het proces essentieel vonden. Met een showprocesje haal je de waarheid niet naar boven. Natuurlijk zal hij wel schuldig zijn. Maar om een wiskunde-metafoor te gebruiken, je krijgt geen punten voor het antwoord alleen, maar wel voor je berekening.quote:Kom op, een diefstal is toch iets heel anders dan massaal mensen uitroeien.
Of ben je er zo één die elk klein vergrijp meteen met zero tolerance moet bestrijden
Tsja, Irakese rechtbank heeft besloten heh.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:35 schreef soylent het volgende:
[..]
Dood moet ik
[..]
Als ik al een verschil moet aangeven, lijkt het mij dan eerder dat bij dit soort grote zaken, met duizenden betrokkenen, je juist extra goed te werk moet gaan om alles boven water te halen. Vele slachtoffers van Milosevic bijvoorbeeld vonden het ontzettend klote dat hij was gestorven voor de uitspraak, omdat ze de waarheidsvinding en de schuldigverklaring van het proces essentieel vonden. Met een showprocesje haal je de waarheid niet naar boven. Natuurlijk zal hij wel schuldig zijn. Maar om een wiskunde-metafoor te gebruiken, je krijgt geen punten voor het antwoord alleen, maar wel voor je berekening.
Tja, zou ik ook zeggen als ik hem was. En dan morgenochtend om tien uur een persconferentie: 'Saddam is hedenochtend om 06:00 uur terechtgesteld.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:34 quotte Oblivion het volgende:
De Koerdische vice-minister van Gerechtigheid, Bosho Ibrahim, heeft al duidelijk gemaakt dat zij Saddam's doodstraf niet zullen uitvoeren binnen deze maand.
quote:Executie Saddam Hoessein wordt gefilmd (CBS)
donderdag 28 december 2006 3 u. geleden
(Belga) De executie van de terdoodveroordeelde vroegere Iraakse president Saddam Hoessein wordt door de Iraakse regering op videotape vastgelegd, zo heeft het Amerikaanse televisiestation CBS donderdag gemeld.
Executie Saddam Hoessein wordt gefilmd (CBS)
© BELGA
Volgens CBS worden de laatste levensmomenten van de vroegere dictator allemaal gefilmd, van het ondertekenen van de laatste beschikkingen door de rechter tot het ophangen zelf. Het is onduidelijk of een en ander op de Iraakse staatstelevisie te zien zal zijn. De executie wordt bijgewoond door Iraki's, leden van de regeringscoalitie en afgevaardigden uit het buitenland. De precieze datum van de executie wordt niet bekendgemaakt, om mogelijk oproer bij aanhangers van het vroegere staatshoofd te vermijden. Saddam werd op 5 november tot de doodstraf veroordeeld wegens misdaden tegen de mensheid in een sjiitisch dorp in de jaren tachtig. (svr)
Denk jij dat de wereld het te zien krijgt?quote:
Eventually. Wat is het nut van opnemen anders.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Denk jij dat de wereld het te zien krijgt?
Dus misschien hangt-ie al.quote:
Dat weet ik wel zeker, en lang zal het niet duren.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, via internet op youtube...quote:
Ja, tuurlijk. Als het op de Iraakse staatstelevisie komt, dan krijgt de rest van de wereld het ook te zien.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:00 schreef Oblivion het volgende:
Zou me niet verbazen. Ze moeten iets doen om de Hoax roepers te ontmoedigen.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Laten we ons inderdaad ook tot dat niveau verlagenquote:Op donderdag 28 december 2006 21:57 schreef Wickedangel het volgende:
Ik begrijp echt niet dat mensen zich hier verheugen op zijn executie.
LIJDEN moet die hufter, jarenlang, in een kelder, op water en brood! Dát zou pas genoegdoening zijn voor al het leed dat hij heeft veroorzaakt!
Ga daar nou eens serieus op in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |