www.rtvoost.nlquote:Cabaretier Herman Finkers keert na zeven jaren terug op het podium.
Dat heeft hij gezegd in het RKK-programma Kruispunt. Wanneer Finkers weer in het
theater staat wil hij nog niet kwijt, maar dat het volgend jaar al is staat vast. De cabaretier
stopte zeven jaar geleden met optreden omdat hij geen inspiratie meer had.
Bovendien werd bij hem een milde vorm van leukemie ontdekt die veel van hem vroeg.
Finkers zegt weer inspiratie te hebben en zijn ziekte is onder controle.
Ik ben pro-kaal. Bij vrouwen dan.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:54 schreef DennisMoore het volgende:
Maar gaat-ie weer grappen maken, of komt-ie met iets serieus?
(Kijk veldmuis, streepjes!)
Sugar Lee H.?quote:Op donderdag 28 december 2006 20:03 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben pro-kaal. Bij vrouwen dan.
Verder nog niets bekend, maar het zal me niet verbazen als er wat meer serieuzere liedjes opduiken in een nieuw programma. Z'n laatste programma was qua verhaallijn ook al redelijk aan de serieuze kant.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:54 schreef DennisMoore het volgende:
Maar gaat-ie weer grappen maken, of komt-ie met iets serieus?
Bron: Herman Finkers maakt comebackquote:Herman Finkers maakt come-back
Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: dinsdag 17 april 2007 @ 21:31
Na jaren van afwezigheid, keert één van de grootste grappenmakers allertijden weer terug op de planken. Herman Finkers heeft gisteravond de eerste zogeheten inspeelvoorstelling gegeven van zijn nieuwe theaterprogramma 'Na de pauze'.
Bezoekers lieten zich verrassen. Ze hadden een kaartje gekocht zonder te weten wie er zou komen optreden. Vanaf de zomer is zijn nieuwste programma in heel Nederland te zien.
De show was een proef, om te kijken of Finkers nog wel terug op de planken wil. "Na afloop van de voorstelling ga ik met een biertje aan de bar zitten en ga ik bedenken of ik ermee verder ga of niet", zou Finkers voor het optreden hebben gezegd. En blijkbaar wil de sympathieke komiek maar al te graag terug het podium op.
Binnenkort maakt Finkers de data van de voorstellingen bekend. De officiële première vindt na een reeks try-outs plaats in de Nijmeegse Schouwburg, op 25 oktober. De kaartverkoop voor dit optreden begint op acht mei.
Al bijna dertig jaar zit de nu 52-jarige cabaretier in het vak. Na negen succesvolle theaterprogramma's besloot hij in 2000 een pauze in te lassen. Vlak na zijn besluit bleek Finkers aan leukemie te lijden, waardoor hij al vele jaren niet heeft kunnen optreden.
Met dank aan burger voor de submit.
Wat denk je zelf. Het is nieuws en het is nog goed nieuws ook.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:51 schreef pingu_ het volgende:
Wat doet dit in Nieuws & Achtergronden?
Zo is het. Briljante cabaretier.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:53 schreef rutger05 het volgende:
Het is nieuws en het is nog goed nieuws ook.
Zekerquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Godverdomme! Da's pas goed nieuws idd.
Hermanquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:58 schreef Klapdeur het volgende:
Beter, morgen direct m'n maten op de hoogte brengen hiervan. Zodra de mogelijkheid er is kaarten halen. Keer op keer deed hij me weer verbazen, Herman Finkers is briljant!
Ja, daar zijn er ook al drie topics over geopend.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:55 schreef Dagonet het volgende:
Zie ook TTK bijv.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:40 schreef AffenStrudel het volgende:
Maar voor de rest geen spatader verandert
Bedoel je "Kalm an en rap een beetje"?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:16 schreef HeatWave het volgende:
Hopen dat ie het nog een beetje kan, vond zijn laatste show maar matigjes. Maar god wat heb ik gelachen om die vent..
Yep, hij is idd geweldig. Ik ga straks al voor de deur liggen, voor een kaartje.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Bedoel je "Kalm an en rap een beetje"?
Die vond ik wel leuk eigenlijk, zeker dat gedeelte waarin hij de RIAGG-stagiare is.
("Uw man heeft zelfmoord gepleegd.Ja, en wat is het probleem?" )![]()
Ik heb de verzamelbox met al zijn shows en ik vind het tof dat hij weer een nieuwe show gaat maken.
Met die gortdroge woordspelingen ook.
(Jezus komt binnen en ziet zijn vader staan die net een tafelpoot staat te frezen:"Vrees niet, vader."
"Ja, maar het moet af.")![]()
Goh, de humor ligt op straat. Ja, meneer Finkers, wij zijn ons er eentje.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:16 schreef SpiekerJozef het volgende:
Ik ga straks al voor de liggen
Ik heb een slecht geheugen, al zolang als ik mij kan herinneren.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:38 schreef knnth het volgende:
[..]
Goh, de humor ligt op straat. Ja, meneer Finkers, wij zijn ons er eentje.
Ik vond de laatste show nog steeds prima, eigenlijk. Ben heel benieuwd naar zijn comebackquote:Op woensdag 18 april 2007 09:16 schreef HeatWave het volgende:
Hopen dat ie het nog een beetje kan, vond zijn laatste show maar matigjes. Maar god wat heb ik gelachen om die vent..
quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:13 schreef MrJones het volgende:
...eveneens in Parijs werd het Europees Kampioenschap Jeu de Boules gehouden.
Vijf landen deden een gooi naar de prijzen en moesten worden gediskwalificeerd![]()
Ah, de 24e dus!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:00 schreef morgane het volgende:
Ennn de kaartjes voor 24 okt. in Nmgn zijn gereserveerd!! Ben erg benieuwd!rij 7, dus dat komt vast wel goed
![]()
Als er iemand niet passé raakt is het Herman Finkers.quote:Op zondag 29 april 2007 10:24 schreef sanni het volgende:
Leuk dat Finkers weer terug is maar persoonlijk is hij voor mij passé..[afbeelding]
Is that a good thing or a bad thing?quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:32 schreef Wieke81 het volgende:
Ik kom net terug van zijn voorstelling in Goirle.
Was wel heel erg wennen moet ik zeggen.
Ik zal niet teveel verklappen voor diegenen die nog gaan
maar hij is inderdaad wat spiritueel "geworden".
En ook niet in die van de Kunstmin in Dordrecht.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:32 schreef Biancavia het volgende:
Hij staat niet in het programmaboekje van het Luxor.
Ga er in ieder geval niet van uit dat je een hilarische show gaat kijken. Het is nogal "zware kost" Maar wel heel mooi!quote:
Maaarrrrrr, is ie leuk?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:49 schreef Wieke81 het volgende:
[..]
Ga er in ieder geval niet van uit dat je een hilarische show gaat kijken. Het is nogal "zware kost" Maar wel heel mooi!
Het is niet de Herman Finkers die ik van vroeger kende.
Hij heeft net na zijn stop te horen gekregen dat hij leukemie heeft. Dat is ook waar een groot deel van de show over gaat.
Oee, daar ga ik denk ik ook even kaarten voor halenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:03 schreef twentemeisje het volgende:
Zojuist kaarten besteld voor de voorstelling van 11 november in het Rabotheater te Hengelo
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:33 schreef Radagast2005 het volgende:
[..]
Maaarrrrrr, is ie leuk?
Dit de Herman Finkers woord-spelingen er weer in?
Gaaikema dusquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
- Connaissez-vous Finkers?
- Quel Finkers?
- Cette Finkers!
Hmm, nee..
quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
- Connaissez-vous Finkers?
- Quel Finkers?
- Cette Finkers!
Hmm, nee..
2005quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef IkWilbert het volgende:
Er is een speciaal topic op fok! over Herman Finkers uitspraken en grapjes...
Zie hier
Ik vrees dat 'ie in Almelo niet speelt, althans niet in het Theaterhotel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:48 schreef twentemeisje het volgende:
Ik zat ook al ongeduldig te wachten tot het Theaterhotel met de aankondiging zou komen, maar Hengelo was eerder :-).
Is daar niet iets van heibel mee geweest destijds?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef MrJones het volgende:
[..]
Ik vrees dat 'ie in Almelo niet speelt, althans niet in het Theaterhotel.
Maar ik zie graag het tegendeel.
Ja, Volgens mij kwam dat omdat het Theaterhotel een deel van de kaartjes als onderdeel van een arrangement verkocht, met een diner en een hotelovernachting. Finkers was het niet zo eens met die koppelverkoop door het Theaterhotel en wilde er dus een tijd niet optreden. Maar dat is volgens mij allang bijgelegd.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:50 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Is daar niet iets van heibel mee geweest destijds?
Ik dacht dat dat met Youp van 't Hek was.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:34 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, het Theaterhotel verkocht een deel van de kaartjes als onderdeel van een arrangement, met een diner en een hotelovernachting. Finkers was het niet zo eens met die koppelverkoop door het Theaterhotel en wilde er dus een tijd niet optreden. Maar dat is volgens mij allang bijgelegd.
Ja, dat schoot mij ook al te binnen. Ik begin nou ook te twijfelen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat met Youp van 't Hek was.
Tsja, wat wil je: ’t Is Amsterdam hier en Amsterdam daar, Amsterdam zus en Amsterdam zo, Amsterdam voor en Amsterdam naquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:54 schreef De_Hertog het volgende:
Maar dat van Youp is toen een 8-uur-journaal item geworden, alleen was dat volgens mij in Amsterdam,
Volgens mij was het verschil dat in het geval van Van 't Hek er kaartjes voor zijn oudejaarsconference (vandaar het journaalitem) massaal opgekocht werden door ticketbureaus die ze vervolgens in grote aantallen, in combinatie met dineetjes etc., doorverkochten aan bedrijven. In het geval van Finkers werden er door het Theaterhotel zelf arrangementen samengesteld, een bepaald percentage van de kaarten was alleen maar te koop icm een diner en een hotelovernachting, het is immers in wezen een Van der Valkhotel met een theaterzaal.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:54 schreef De_Hertog het volgende:
Het zou goed kunnen dat het bij allebei was hoor. Maar dat van Youp is toen een 8-uur-journaal item geworden, alleen was dat volgens mij in Amsterdam, en met een arrangement met het golden tulip hotel. Het kan best zijn dat Van der Valk hetzelfde bedacht en Herman er ook tegen was.
Vertel niet teveel, PanicButtonquote:Op donderdag 6 september 2007 13:28 schreef PanicButton het volgende:
gister geweest. Zeer leuke, goede show. Wel anders dan alle andere shows..
Zonder teveel te zeggen, hoe bedoel je anders? Klein tipje van de sluier misschien? Gebruik anders even de spoiler functiequote:Op donderdag 6 september 2007 13:28 schreef PanicButton het volgende:
gister geweest. Zeer leuke, goede show. Wel anders dan alle andere shows..
quote:Op donderdag 6 september 2007 14:44 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Zonder teveel te zeggen, hoe bedoel je anders? Klein tipje van de sluier misschien? Gebruik anders even de spoiler functie![]()
Ik ga in oktober naar zijn show in Nijmegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 september 2007 15:07 schreef PanicButton het volgende:
[..]dank jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* I intend to live forever, so far so good! *
Jaloers.quote:Op zondag 16 september 2007 11:16 schreef blaaatkipje het volgende:
Er stond gister ook een rij van 500/600 man in Leeuwarden, maar ik was nummertje 121 en heb dus kaartjes ook al moest ik er 3 uur voor in de kou staan
Ik heb dr heel veel zin in!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No escape from reality
jaaaah en dankzij een attente vriend die op de gok zes kaartjes kocht kan ik er nu heen met een groepje vriendenquote:Op maandag 17 september 2007 00:11 schreef Quembel het volgende:
Morgen begint de voorverkoop voor de voorstellingen in het Nieuwe Luxor in Rotterdam.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:13 schreef MrJones het volgende:
maar te zwaar wordt het ook nergens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens geen handtekening mogen ontvangen op mijn boekje, wat ik erg jammer vond. Ik moet het maar doen met mijn gesigneerde DVD-box...
[ Bericht 12% gewijzigd door LeXX op 28-10-2007 18:17:00 ]
Ik heb anders vandaag gewoon kaarten besteld voor do 20-12 (via de website van het Beatrixtheater).quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:39 schreef Haaibaaike het volgende:
Wij waren vanmiddag in het Beatrix Theater in Utrecht naar een voorstelling van André van Duin...
Herman Finkers komt 18,19,20,21 en 22 december in het Beatrix Theater, ik wilde 2 kaartjes kopen voor in december, maar helaas ze zijn al uitverkocht... Ook in Oss daar zijn de optredens voor in januari ook al helemaal uitverkocht.
Jammer.
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:13 schreef MrJones het volgende:
Erg mooi. Je moet niet de oude kolder verwachten, maar te zwaar wordt het ook nergens. Ik kan de oude Finkers erg waarderen, maar ik denk dat dit z'n beste show so far is. Gebalanceerd, ontroerend. Toptheater.
Ja, dat is inderdaad het beste. Veel beter dan zo vroeg mogelijk proberen de kaartjes te krijgen. Gewoon op het allerlaatste moment hopen dat er nog kaartjes beschikbaar zijn ivm afzeggingenquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:46 schreef kalinho het volgende:
Beste is met kaartjes kopen gewoon dag van voorstlling theater bellen:)
nja weet niet of je sarcastich bentquote:Op dinsdag 13 november 2007 01:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad het beste. Veel beter dan zo vroeg mogelijk proberen de kaartjes te krijgen. Gewoon op het allerlaatste moment hopen dat er nog kaartjes beschikbaar zijn ivm afzeggingen [ afbeelding ]
Net wel mooi net Bert Visscher meegepakt op die manierquote:Op dinsdag 13 november 2007 01:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad het beste. Veel beter dan zo vroeg mogelijk proberen de kaartjes te krijgen. Gewoon op het allerlaatste moment hopen dat er nog kaartjes beschikbaar zijn ivm afzeggingen [ afbeelding ]
Ja, daar heb ik in mei geloof ik al kaartjes voor gekochtquote:Op maandag 29 oktober 2007 06:45 schreef knnth het volgende:
De optredens van Finkers in Den Haag zijn ook al twee maanden uitverkocht ... het optreden is in juni
Zekerquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:00 schreef Q.E.D. het volgende:
Dat dit topic inactief is verbaast mij.
zag het idd op bol.comquote:Op woensdag 30 september 2009 18:51 schreef LeXX het volgende:
[..]
Zeker
Tipje voor de mensen die de voorstelling na de pauze gemist hebben.... Het is in boekvorm geschreven, met voorafgaand een aantal losse stukken, oa van het programmaboekje.
Vond het boekje wel wat tegenvallen, vergeleken met de show.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:51 schreef LeXX het volgende:
[..]
Zeker
Tipje voor de mensen die de voorstelling na de pauze gemist hebben.... Het is in boekvorm geschreven, met voorafgaand een aantal losse stukken, oa van het programmaboekje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |