abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44805293
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is zooooo makkelijk om weg te lopen voor je fouten. Je kan dus ook je verantwoordelijkheid nemen en er het beste van maken. Met wilskracht kom je heel ver, maar dat zal je waarschijnlijk niks zeggen..
Wat is er mis met je fout realiseren en het alsnog ongedaan maken? Ik weet niet hoe het met de relatie zit tussen de zus van TS en haar vriend. Die moet veel kunnen hebben, want anders mag ze haar kind alleen opvoeden. En dat is ronduit kut op je 18e. Zelfs met 2 man is het zo vroeg nog lastig. Ik vraag me af of dat kind een leuke jeugd krijgt..
pi_44805543
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:49 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Wat is er mis met je fout realiseren en het alsnog ongedaan maken? Ik weet niet hoe het met de relatie zit tussen de zus van TS en haar vriend. Die moet veel kunnen hebben, want anders mag ze haar kind alleen opvoeden. En dat is ronduit kut op je 18e. Zelfs met 2 man is het zo vroeg nog lastig. Ik vraag me af of dat kind een leuke jeugd krijgt..
Heb jij kinderen?
pi_44805646
Ik was 18 toen ik zwanger raakte (nu 19) en ons kindje wordt in februari verwacht.
Het belangrijkste is dat het de keuze van jouw zus is en niet die van je ouders of wie dan ook.
Zij moet er achterstaan en belangrijk is dat ze steun heeft van anderen.

Ik denk ook dat het belangrijk is dat ze alles goed geregeld heeft met haar vriend, als hij er de verantwoordelijkheid ook voor wil nemen.

Mijn vriend en ik hebben besloten om nog niet meteen te gaan samenwonen (dat gaat als alles goed gaat wel binnen nu en een jaar gebeuren), we wonen allebei nog thuis. Ik denk dat ik in het begin best wat hulp en steun nodig heb omdat ik zelf ook nog jong ben.
pi_44806026
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Nee, maar wel inlevingsvermogen en hersenen.
pi_44806064
Godallemachtig, énorm veel zooi verwijderd. Degene die denkt hierna nog leuk te zijn heeft een probleem.
pi_44806424
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:10 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Nee, maar wel inlevingsvermogen en hersenen.
Gast, als je geen kinderen hebt, slaat je bovengenoemde opmerking echt helemaal nergens op.
By the way.. Misschien was ik voor de geboorte van mijn zoon net zo kortzichtig als jij, maar als je een kind hebt, gaan er een hoop dingen veranderen. Zeker wat betreft emotie
pi_44806523
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:53 schreef borisbanaan het volgende:
Ja, wees er maar blij mee... Pas op dat die gast er niet vandoor gaat is mijn ervaring.
Als die gast hem wel zou smeren is het misschien maar beter zo, hij was dan toch geen goede vader geweest.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_44808086
Maargoed, ze gaat het niet weg laten halen, dus daar hoeven we het verder niet over te hebben. Dat is net zoiets als het hebben over het gebruik van condoom of spiraaltje ipv de pil, etc.

Het gaat mij erom wat wijs is om te doen in de huidige situatie met een baby op komst, en of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_44809052
Als ze gaan samenwonen brengt dat alleen maar extra druk met zich mee. Eerst een baby'tje en dan ook nog eens gaan samenwonen, maar het kan misschien ook wel weer heel erg helpen met hun relatie, waardoor ze misschien makkelijker in de rol van moeder en vader groeien. Wat wel een probleem blijft met samenwonen, je moet veel meer zelf gaan doen en dat zijn ze beiden niet gewend (thuiswonend). Als ze naar school willen blijven gaan, is thuis wonen misschien makkelijker, als haar moeder dan bijvoorbeeld kan oppassen als zij weg is (moet ze wel kunnen en willen natuurlijk).

Mijn moeder zou een baby denk ik helemaal geweldig vinden. Niet dat er iemand zwanger is, maar ik denk dat ze het niet eens erg zou vinden, maar ja wiens kind wordt het dan. Anyway, dat doet er niet toe. Ik vind dat ze blij mag zijn met ondersteunende ouders.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 23:20:32 #35
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44811222
Ik wacht nog op de dag dat dit thuis bij ons gaat gebeuren
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:12:48 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44812919
Dat gaat vast een succes worden dan, die jongen heeft nu vast een leuke krantenwijk waar hij zijn biertje op zaterdag van kan betalen...

Je kan er volgens mij 2 dingen mee doen, of je bemoeit je helemaal niet met je zus (heb ik gedaan, beviel prima), of je gaat eens flink ruzie maken, dwing je zusje maar om na te denken (kan zonder handen )
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44813014
Mijn jeugdvriendin kreeg op d'r 17de een kind. Ze trouwde met die jongen.
Die jongen kon het een keer niet aan dat dat kind steeds maar jankte, de 2 kregen ruzie, hij duwde haar, de kersverse moeder viel ongelukkig met haar slaap tegen een scherpe hoek en was op slag dood. Jongen kreeg een boel celstraf en komt pas over 10 jaar in aanmerking voor vervroegde vrijlating (dit speelde zich in een ander land af waar ze harder straffen) en 't kindje werd door de grootmoeder opgevoed, maar die pleegde zelfmoord omdat ze niet zonder haar dochter kon leven waarna de opa van het kind (de vader van mijn jeugdvriendin) totaal instortte en opgenomen werd in een psychiatrische inrichting, dus nu wordt het opgevoed door een overgrootmoeder, die weduwe en invalide is.

Ik zou maar vast een kamer voor jezelf gaan zoeken als je die nog niet hebt.
pi_44813400
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:21 schreef PLAE@ het volgende:

Voor dit soort problemen heb je nou het geloof. Het gaat veel mensen boven de pet dus kijken ze wat ze van hun geloof moet doen en dat is dan ook gewoon de beste oplossing

olee
Als je er niet aan twijfelt is het de beste oplossing, want de enige. Als je alle opties open houdt is die van het geloof lang niet altijd de beste.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_44813533
Collega van me heeft op nog jongere leeftijd zo'n "ongelukje" meegemaakt.

Ze wonen nu happy samen en kindje gaat het prima mee...

Ik zelf moet er niet aan denken, maarja daar is het voor die 2 nu beetje te laat voor
pi_44813796
Het liefst idd zsm weggaan, als je het pas doet als ze bevallen is wordt je ervan beschuldigd dat je haar niet met de luiers wilt helpen (in bewoordingen die dan WEL schuldgevoel opwekken en je ook in een kwaad dachtlicht stellen)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2006 17:14:10 ]
pi_44814941
mijn moeder was 17 toen ik werd geboren, mijn vader een paar jaar ouder en zat in het leger.
moeder heeft middelbare school afgemaakt en een kappersopleiding gevolgd, en is gaan samenwonen met paps. aborteren/adoptie/weglopen voor verantwoordelijkheid is geen sprake van geweest. samen hebben ze het gered, en nu 20 jaar later zijn ze nog steeds samen en getrouwd, en hebben naast mij nog 3 kinderen.

ik heb nu mijn gym.diploma en studeer, mijn 2 oudste broertjes doen gymn. en mijn jongste broertje zit in groep 6. dikke vinger naar de mensen die een abortus toendertijd voorstelde
In life you achieve what you thínk you deserve
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:22:57 #42
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44814965
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:55 schreef borisbanaan het volgende:
Nee, wel meer gezien, dat wel. Gaat zelden vloeiend enzo.
ja, dubbel. nog jonger zelfs. steun er zou ik zeggen. grote buik straks is niet niks.
If I had a Hammer...
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:30:36 #43
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44816131
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:21 schreef Torio het volgende:
mijn moeder was 17 toen ik werd geboren, mijn vader een paar jaar ouder en zat in het leger.
moeder heeft middelbare school afgemaakt en een kappersopleiding gevolgd, en is gaan samenwonen met paps. aborteren/adoptie/weglopen voor verantwoordelijkheid is geen sprake van geweest. samen hebben ze het gered, en nu 20 jaar later zijn ze nog steeds samen en getrouwd, en hebben naast mij nog 3 kinderen.

ik heb nu mijn gym.diploma en studeer, mijn 2 oudste broertjes doen gymn. en mijn jongste broertje zit in groep 6. dikke vinger naar de mensen die een abortus toendertijd voorstelde
allemaal leuk en aardig dat de kinderen van dat onder jan modaal arbeidersgezinnetje straks goed verdienen. Maar daar hebben papa en mama niks aan.
pi_44816511
Ikzelf heb een vriend die 17 was toen hij samen met zijn vriendin een kindje kreeg. Dat ging niet goed. Hij kreeg ruzie met haar ouders over inhoudelijke zaken als opvoeding en verantwoordelijkheid. Aangezien zij nog thuis woonden en zij nou niet bepaald sterk in haar schoenen stond kon hij optiefen. Vooraf leek alles koek en ei overigens.
Hij ziet het kind zeer weinig en zijn leven is er niet vrolijker op geworden.
Door wat ik daar gezien heb kan ik TS inderdaad aanraden om zo snel mogelijk zijn biezen te pakken. Want of het nou goed, of slecht gaat je wordt volkomen meegezogen in de hele situatie. Zodoende worden er ook verwachtingen en verantwoordelijkheden jouw kant opgeschoven, dat was in deze situatie ook het geval. Het broertje mocht voor het babietje zorgen als zij uit wilde of ziek was of gewoon geen zin had (want ja het was immers nog een kind, en ze had niet verwacht dat het zoveel energie zou kosten). Dat vonden haar ouders wel zo eerlijk.

Nou wil ik niet zeggen dat het bij jouw zusje ook zo zal gaan. Maar in mijn omgeving bleek een tienerrelatie niet bestand tegen de druk van zowel de verantwoordelijkheden die een baby vragen, ofwel de buitenwereld die er een zeer sterke mening over heeft.
Daarbij kan het jou persoonlijk ook opbreken. (Ook als er van tevoren in alle rationaliteit beslissingen gemaakt worden over jouw rol in het verhaal, gaat daar als het nodig geacht wordt op terug gekomen worden)

Succes ermee man, serieus!!

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2006 17:16:19 ]
pi_44816531
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

allemaal leuk en aardig dat de kinderen van dat onder jan modaal arbeidersgezinnetje straks goed verdienen. Maar daar hebben papa en mama niks aan.
je hoeft niet zo gemeen te praten hoor
we zijn geen onder jan modaal gezin, maar wat dan nog? ik wilde aangeven dat vroeg kinderen krijgen niet altijd op een drama hoeft af te lopen, maar dat het ook anders kan.
en als je als papa en mama in het begin vanalles tegen je hebt, en je je kinderen toch stabiel hebt kunnen opvoeden en zij goed terecht komen, dan heb je daar als papa en mama wel wat aan, me dunkt.

Vis een optie? vrijdag 29 december 2006 @ 13:32:43 #46
70532 loveli
N
pi_44823525
Nu on-topic: ik heb het van dichtbij meegemaakt. Moeder en kind zijn bij haar ouders blijven wonen, de vader bleek geen knip voor z'n neus waard. De moeder is inmiddels afgestudeerd. Natuurlijk was het niet altijd geweldig, er waren ups en downs. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en was dit de beste oplossing voor alle partijen.

Je zus en haar vriend moeten niet gaan samenwonen omdat ze een kind krijgen. Als ze gaan samenwonen moet dat zijn omdat ze van elkaar houden en bij elkaar willen blijven. Een fout hoeft niet een hele serie aan fouten als gevolg te hebben. Beter een goede omgangsregeling dan een slechte thuissituatie.
Als ze wel willen samenwonen, dan kunnen ze alle hulp gebruiken. Het is zwaar om je school af te maken en een kind op te voeden als je nog zo jong bent. Probeer zo nu en dan te helpen door een keer op te passen.

En de positieve kant: jong kinderen krijgen betekent dat de ouders behoorlijk wat energie hebben, handig als je achter de kids moet aan rennen. Het is ook beter te combineren met werk en carriere maken als ze tegen die tijd wat ouder en zelfstandiger zijn.
crap in = crap out
pi_44831245
En weer open. Discussie die nu weg is kan hier: Ongewenst zwanger, wat zou jij doen?
pi_44831739
Wat spelen die kleine zusjes toch al stoute spelletjes tegenwoordig.

Veel hangt af van hun relatie: is het eentje in de rij of zien ze elkaar echt graag? Als het het laatste is, dan kan dat kindje er alleen maar goed bij varen. Maar niet elke jongere van 18 is even stabiel. Dit jaar denken ze zo en het jaar erna weer anders.

Het is tegelijkertijd een hele ervaring en ze zullen snel volwassen zijn. Anderzijds gaan ze heel wat moeten missen en opofferen. Ikzelf zou kinderen enkel zien zitten met de meid van m'n leven en dan nog zou ik wachten tot rond de 30 voor kinderen. Dan ben je na al het studeren, beginnen werken, bouwen en trouwen, wat meer aandacht voor ze. Bovendien kan je daarvoor nog lekker ver en vrij op vakantie en doen wat je wil.

.
pi_44834646
Mijn grote zus was ook op haar 17e zwanger en beviel op haar 18e, ze is nu 22.

Ben de trotse oom van een ontzettend lief neefje waar het heel goed mee gaat. Nou had mijn zus wel het voordeel dat haar vriend gewoon bij haar gebleven is.

Maar zo zie je maar, het kan ook leuk uitpakken
pi_44834923
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:18 schreef Subbu het volgende:
Mijn grote zus was ook op haar 17e zwanger en beviel op haar 18e, ze is nu 22.

Ben de trotse oom van een ontzettend lief neefje waar het heel goed mee gaat. Nou had mijn zus wel het voordeel dat haar vriend gewoon bij haar gebleven is.

Maar zo zie je maar, het kan ook leuk uitpakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')