Je hebt gewoon een tussenwoning? Zo ja, je hebt een punt dak zo te lezen. Nou simpel, elke woning heeft een dakraam, als je die er nou eens uithaalt dan ben je er ook, op deze manier doe ik het nou altijd. daarvoor hoef je niet van beneden af te doen en hoef je ook geen dakpannen te verplaatsen.
Hmmz moet waterpas? Niks moet natuurlijk

klein beetje speling heeft niet zoveel effect hoor

moet natuurlijk niet op deze manier staat: / of \ maar goed dat is met het blote oog wel zichtbaar.
Als je gewoon een 1m paaltje neemt en die aan de schoorsteen vast zet dan heb je een mooie hoogte

beugels zijn niet eens nodig, gewoon 2 gaten boren in de paal, in het schoorsteen aftekenen, daar 2 gaten boren, pluggen erin en bouten gebruiken geen schroeven! Klaar is je apparatuur!
Als je een lange mast hebt dan gaat het inderdaad bewegen, maar een 1m paal beweegt amper, daar hoef je je niet druk om te maken. Die van mij waar de sat antenne aan hangt is 2 meter + de antenne van 1 meter eraan, tja het beweegt maar voor de rest niks aan de hand, en beetje beweging is goed

Ik had 2 jaar terug dit:
![IMG_2061Small.jpg?t=1292444836]()
5m paal, 3 meter stak erboven uit! Daarna kwam er zelfs nog een antenne aan. Dit alles werd met 2 bouten vast gehouden. 1 binnen het dak en 1 aan de schoorsteen, de mast zat dus 2m vast.
![IMG_2047Small.jpg?t=1292444998]()
Ik en mijn maat tijdens het installeren van de enorme 5m paal

En nog eens de antenne erbij
![IMG_0615Medium.jpg?t=1292445065]()
Totale hoogte was 4 meter

stoten van 76km/h kon het makkelijk aan
Kortom als je alles goed vast zet is er niks aan de hand