quote:Op donderdag 28 december 2006 17:18 schreef Gorro het volgende:
Hip, één van mijn favoriete landen qua films
Hmm, moeilijke. Wat mij betreft wel. Ik weet niet hoe anderen daarover denken? Er zijn wel meer van dat soort twijfelgevallen, zoals 13 (Tzameti), die van een Georgische regisseur is...quote:Op donderdag 28 december 2006 17:28 schreef Kolkus het volgende:
Mogen Nostalghia en Offret nog meedoen??
Oke dat is wel duidelijk: Offret niet en het Rusland-gehalte van Nostalghia valt idd ook erg mee, dus die ook maar nietquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:13 schreef Sokolsky het volgende:
Offret heeft zelfs niet eens Rusland op IMDB staan. Aan Nostalghia hebben in totaal (cast + crew) drie hele Russen meegewerkt: de hoofdrolspeler, de regisseur en zijn vrouw.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Heb weinig Russische films gezien, dus ga ik dmv dit topic hopelijk veel ontdekken.
Klopt inderdaad, maar niet doen dusquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:08 schreef Sokolsky het volgende:
Volgens mij deed Nostalghia al mee bij Italië en Offret deed zeker mee bij Scandinavië, dus ik zou het niet doen.
Wachtend op ondersteuning:quote:Aleksandr Nevsky
Andrei Rublyov
Ballada o soldate (Ballad of a Soldier)
Bronenosets Potyomkin (Battleship Potyemkin)
Chelovek s kinoapparatom (The Man with a Movie Camera)
Dersu Uzala
Dnevnoy Dozor (Day Watch)
Idi i smotri (Come and See)
Ivan Groznyj I
Ivan Groznyj II
Ivanovo detstvo (Ivan's Childhood)
Katok i skripka (The Steamroller and the Violin)
Kin-Dza-Dza
Mat i syn (Mother and Son)
Nochnoy Dozor (Night Watch)
Oktyabr (October)
Russkiy kovcheg (The Russian Ark)
Solyaris
Stachka (Strike)
Stalker
Svadba (The wedding) (2000)
Urga
Utomlyonnye solntsem (Burnt by the Sun)
Viy
Vozvrashcheniye (The Return)
Zerkalo (The Mirror)
quote:4
9-ya rota (The 9th Company)
A zori zdes tikhiye (The Dawns Here Are Quiet)
Beloe solntse pustyni (The White Sun of the Dessert)
Boginya: kak ya polyubila (Goddess)
Djariskatsis mama (Father of a Soldier)
Dni zatmeniya (The Day of the Eclipse)
Kavkazskiy Plennik (Prisoner of the Mountains)
Kholodnoe leto pyatdesyat tretego (Cold Summer of 1953)
Kukushka (The Cuckoo)
Letjat zhuravli (The Cranes Are Flying)
Luna Papa
Nastrojshchik (The Tuner)
Obyknovennoye chudo (Ordinary Wonder)
Otets i syn (Father and Son)
Sayat nova (Color of Pomegranates)
Sibiriada
Sibirskiy Tsiryulnik (The Barber of Siberia)
Solntse (The Sun)
Soy Cuba/Ya Kuba
Tot samyy Myunkhgauzen (That Munchhausen)
Trys Dienos
Zemlya
Die mogen meedoenquote:Letjat zhuravli (The Cranes Are Flying)
Luna Papa
Obyknovennoye chudo (Ordinary Wonder)
Sayat nova (Color of Pomegranates)
Idi i Smotri stond er tot voor kort nog in. Stalker, Solyaris, Vozvrashcheniye en Bronenosets Potyomkin zijn allen zeker Imdb top 250-waardigquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan (nog) niet stemmen, maar ik wil dit tournament wel volgen en wellicht nog wat films kijken. Vandaar deze post, zodat het topic in My Active Topics verschijnt.
Staat er trouwens nog wat USSR-achtigs in de IMDb Top 250?
Idi i Smotri, Solyaris en Vozvrashcheniye heb ik gezien. Die andere twee zal ik eens opzoeken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Idi i Smotri stond er tot voor kort nog in. Stalker, Solyaris, Vozvrashcheniye en Bronenosets Potyomkin zijn allen zeker Imdb top 250-waardig
Nou je het zegt. Toch geen film die je snel over het hoofd ziet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:03 schreef Dagonet het volgende:
Shit, de nominaties gemist en Vojna i mir ontbreekt..
quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:12 schreef Thorical het volgende:
Ik heb alleen Oblomov, gemist. Maar ik heb dit topic vandaag pas ontdekt.
Nee idd. Duurste film ooit gemaakt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:27 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Nou je het zegt. Toch geen film die je snel over het hoofd ziet.
Werd niet ondersteundquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:21 schreef Thorical het volgende:
Waar is trouwens Beloe solntse pustyni 1970. Geregisseerd door Vladimir Motyl gebleven? 8.7/10 op imdb
De witte zon in de woestijn.
[afbeelding]
Het Imdb-cijfer zal dan de doorslag geven. Lijkt me wel zo eerlijkquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:44 schreef Sokolsky het volgende:
Ik kwam zojuist in de Videoland tijdens het zoeken naar 2006-titels 4 tegen. Meteen meegenomen, maar nu blijkt dat ik de tegenstander niet gezien heb. Volgens mij staat dat duel nog 0-0, wat gebeurt er als dat zo blijft?
Ik zal nog wel Day Watch kijken...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:44 schreef Sokolsky het volgende:
Ik kwam zojuist in de Videoland tijdens het zoeken naar 2006-titels 4 tegen. Meteen meegenomen, maar nu blijkt dat ik de tegenstander niet gezien heb. Volgens mij staat dat duel nog 0-0, wat gebeurt er als dat zo blijft?
Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit of dat nou een minpunt is van al zijn films. Bij Solyaris (laatste film van Tarkovsky die ik had gezien) viel het me eigenlijk wel mee, die 'langheid'quote:Op zondag 7 januari 2007 23:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom die Tarkovsky films altijd zo lang moeten duren![]()
maar goed ik heb 205 minuten volgehouden:
4. Stalker - Andrei Rublyov
Bij Stalker en Solyaris had ik er eigenlijk geen problemen mee, maar Andrei leek voor me gevoel wel twee keer zo lang te duren als die filmsquote:Op maandag 8 januari 2007 00:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit of dat nou een minpunt is van al zijn films. Bij Solyaris (laatste film van Tarkovsky die ik had gezien) viel het me eigenlijk wel mee, die 'langheid'.
Maar al zijn andere films zijn helemaal niet zo lang. Ik vind het bij Tarkovsky nog wel meevallen, alhoewel Andrey Rublyov inderdaad erg lang is.quote:Op maandag 8 januari 2007 02:31 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Bij Stalker en Solyaris had ik er eigenlijk geen problemen mee, maar Andrei leek voor me gevoel wel twee keer zo lang te duren als die filmsKan er ook mee te maken hebben dat de Criterion transfer van Andrei me wat tegen viel. Het kijkt echt een stuk minder prettig als het beeld niet optimaal is (in dit geval een gebrek aan contrast wat ik altijd heel vervelend vind, vooral in zwart wit films).
quote:Op maandag 8 januari 2007 02:39 schreef laurenzo85 het volgende:
Of gewoon omdat Andrei geniaal is...
Haal door wat niet van toepassing is
En ieder jaar weer, je word er helemaal gestoord van.quote:Op zondag 31 december 2006 01:51 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben chetirye (4) zo bekeken:+
Het enige wat ik er leuk aan vond was dat de actrice er naakt in te zien was. Die orgiescene met de oma's vond ik niet smakelijk.
Ik nomineer gouwe ouwe:
Moskva slezam ne verit (1979)
(Oscar winnaar in de tijd dat mensen in de USSR totaal niet wisten wat een Oscar was)
en
Ironiya Sudby ili S Lyogkim Parom (1975)
(morgen zit heel Rusland, Oekraine en Wit-Rusland deze film te kijken voor de umpth-time)
Ja dat snap ik ook wel. Maar het is een film die me na 300 keer geziente hebben begint ie te vervelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:55 schreef Stereotomy het volgende:
Hee, is traditie he
Net zoals "Als je begrijpt wat ik bedoel" met Ollie B. Bommel en Zwelgje tijdens kerst hier
Nog steeds niet gezien hoe het afloopt. Er was toch een 2e deel?quote:Op zondag 31 december 2006 01:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ironiya Sudby ili S Lyogkim Parom (1975)
(morgen zit heel Rusland, Oekraine en Wit-Rusland deze film te kijken voor de umpth-time)
Lijkt me toch vrij duidelijk hoe het afloopt?quote:Op donderdag 11 januari 2007 04:05 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Nog steeds niet gezien hoe het afloopt. Er was toch een 2e deel?.
Ik wil deze toch nog omdraaien. Ivan 1 is bij nader inzien en herzien toch veel te taai.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:26 schreef Flitspaal het volgende:
De eerste ronde
14. Zerkalo (The Mirror) - Ivan Groznyj I
Dinsdag 23 januari lijkt me wel ruim genoegquote:Op zondag 14 januari 2007 22:15 schreef Sokolsky het volgende:
Wanneer wil je deze ronde sluiten?
En daarmee de helft van de films die ik had gezien.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:38 schreef Falco het volgende:
Al meteen twee grote favorieten (Vozvrashcheniye en Solyaris) eruit,
Opvallend: van Nikita Mikhalkov zijn er ook nog drie films in de race.quote:Zoals verwacht doen Eisenstein en Tarkovsky het goed en zijn ze met respectievelijk 2 en 3 films vertegenwoordigd in de tweede ronde.
Das waar ook, helemaal over het hoofd gezien. De helft van deze ronde wordt opgevuld door drie regisseursquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:12 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Opvallend: van Nikita Mikhalkov zijn er ook nog drie films in de race.
We zijn al een ronde verderquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:43 schreef Thorical het volgende:
1. Urga - Oktyabr (October)
2. Svadba (The Wedding) (2000) - Vozvrashcheniye (The Return)
3. Chelovek s kinoapparatom (The Man with a Movie Camera) - Ivan Groznyj II
4. Stalker - Andrei Rublyov
5. Sibirskiy Tsiryulnik (The Barber of Siberia) - Stachka (Strike)
6. Obyknovennoye chudo (Ordinary Wonder) - Utomlyonnye solntsem (Burnt by the Sun)
7. Sayat nova (Color of Pomegranates) - Luna Papa
8. Aleksandr Nevsky - Idi i smotri (Come and See)
9. Russkiy kovcheg (The Russian Ark) - Bronenosets Potyomkin (Battleship Potyemkin)
10. Nochnoy Dozor (Night Watch) - Ballada o soldate (Ballad of a Soldier)
11. Viy - Letjat zhuravli (The Cranes Are Flying)
12. Dersu Uzala - Solyaris
13. Kin-Dza-Dza - Katok i skripka (The Steamroller and the Violin)
14. Zerkalo (The Mirror) - Ivan Groznyj I
15. Mat i syn (Mother and Son) - Ivanovo detstvo (Ivan's Childhood)
16. Dnevnoy Dozor (Day Watch) - 4
Dat is zeker jammer, mooiste soundtrack aller tijden wat mij betreft.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:18 schreef komrad het volgende:
jullie hebben alexander nevsky met de fantastische filmuziek eruit gestemd
Nog betere soundtrack dan Chelovek s kinoapparatom?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:10 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat is zeker jammer, mooiste soundtrack aller tijden wat mij betreft.
Moet toch maar weer eens wat films van dit tournament gaan kijken, maar elke keer moet ik dan denken aan men tentamen russisch over twee weken wat ik ook dit jaar weer ga verpesten. Slechte timing
Bij heel veel Russische films blijven de soundtracks me juist bij. Aanraders zijn Urga, Kavkazkiy Plennik en Ivanovo Detstvo.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nog betere soundtrack dan Chelovek s kinoapparatom?
Ik heb door dit topic enkele films bekeken, en echt veel doet het me niet overigens, als film-leek. Maar voor een goede soundtrack wil ik nog wel zo'n Russische film bekijken.
Ja, veel beter zelfs. Maar het is sowieso een geweldige film hoor. Je moet wel een goede versie te pakken krijgen, alleen weet ik niet meer welke ook al weer zo goed was. Koop maar gewoon de criterion dvdquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nog betere soundtrack dan Chelovek s kinoapparatom?
Ik heb door dit topic enkele films bekeken, en echt veel doet het me niet overigens, als film-leek. Maar voor een goede soundtrack wil ik nog wel zo'n Russische film bekijken.
Ja is prima, ik wou namelijk ook nog steeds twee films updaten en dat red ik waarschijnlijk niet voor morgen .quote:Op maandag 22 januari 2007 09:53 schreef Sokolsky het volgende:
Falco, ik ga 3 en 4 updaten, maar weet niet of ik dat morgen red. Wel uiterlijk woensdag. Kun je daarop wachten?
Ohja, sluiting op dinsdag 13 februariquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:00 schreef cwk het volgende:
Ik ga ze allemaal proberen te kijken. Wanneer sluit je?
Je gaat volgens mij de winnaar bepalen.quote:Op zondag 18 februari 2007 15:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
ik ga nu Idi i Smotri kijken zodat ik straks nog kan stemmen voordat het sluit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |