Alleen heb je daar niet heel veel extra schijfruimte voor nodig?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, wat alleen werkt als verloren data niet overschreven is? De kracht is nou juist dat je data kunt terughalen die wel degelijk is verwijderd. Of veranderd. Want je kunt ook terug naar een vorige versie van hetzelfde bestand.
Meer een ''selecteer veld(den)'' ?quote:
Ik bedoel die Excel app in iWork heet lasso.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:14 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Meer een ''selecteer veld(den)'' ?
Net zoals met excel lijkt mij waar je meerdere cellen kan selecteren?
Een history, als in bijvoorbeeld photoshop, op al je bestanden etc. Had wel door dat het wat geavenceerder is dan alleen datarecovery, maar dat lijkt me nogal een geheugen vreter.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, wat alleen werkt als verloren data niet overschreven is? De kracht is nou juist dat je data kunt terughalen die wel degelijk is verwijderd. Of veranderd. Want je kunt ook terug naar een vorige versie van hetzelfde bestand.
owww....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:15 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik bedoel die Excel app in iWork heet lasso.
Vandaar dat Leopard wellicht ook met een nieuw file system wordt uitgerust.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:16 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Een history, als in bijvoorbeeld photoshop, op al je bestanden etc. Had wel door dat het wat geavenceerder is dan alleen datarecovery, maar dat lijkt me nogal een geheugen vreter.
Volgens mij moet je er een dedicated harddisk voor gebruiken. Zoiets zat dacht ik in de laatste demonstratie in elk geval, toen werd er een externe firewiredisk ingeplugd, en vroeg Leopard of deeze disk als normale disk of Time Machine disk gebruikt moest gaan worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:16 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Een history, als in bijvoorbeeld photoshop, op al je bestanden etc. Had wel door dat het wat geavenceerder is dan alleen datarecovery, maar dat lijkt me nogal een geheugen vreter.
"The future of filesystems"quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vandaar dat Leopard wellicht ook met een nieuw file system wordt uitgerust.
So, to sum up, Time Machine is an automated backup system with an inspired lack of user-visible moving parts, but a fair to middling underlying implementation. It's not based on snapshots. It doesn't use ZFS. It doesn't use a new Apple file system.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vandaar dat Leopard wellicht ook met een nieuw file system wordt uitgerust.
Het belangrijkste sleutelwoord ontbrak in die quote. Ik heb het even toegevoegd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:47 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
So, to sum up, Time Machine is an automated backup system with an inspired lack of user-visible moving parts, but a fair to middling underlying implementation. It's not based on snapshots yet. It doesn't use ZFS yet. It doesn't use a new Apple file system yet.
Precies. Momenteel gebruikt de Leopard beta dat file-system nog niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:47 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
So, to sum up, Time Machine is an automated backup system with an inspired lack of user-visible moving parts, but a fair to middling underlying implementation. It's not based on snapshots. It doesn't use ZFS. It doesn't use a new Apple file system.
Volgens World of Apple wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Momenteel gebruikt de Leopard beta dat file-system nog niet.
Niet op de beta die ik draai en da's volgens mij toch de nieuwste. Ik zal het straks ff checken want dan moet ik herstarten. Doe ik tegelijk de nieuwe iChat-updatquote:
Denk van welquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:16 schreef men_in_red het volgende:
nieuwe ipod zal er wel niet komen toch?
De telefoonmarkt is al zo groot en zo vol dat het idd erg lastig wordt je te onderscheiden. Maar goed, appeltje hier, likje witte verf daar en je bent al voor een groot deel op wegquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:08 schreef Remzz het volgende:
iPhone komt er volgensmij echt niet.... Het zou toch enorm onlogisch zijn om nu nog in de telefoons te stappen als Apple zijnde? Ze zouden nooit tegen de Sony-Ericsson en Nokia concurentie op kunnen met die ongetwijfeld duurdere telefoons.
Precies, zie hoe de iPod bij Slashdot werd ontvangen:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef Rock-shocker het volgende:
Dan zou het sowieso een nichemarkt voor Apple nuts worden.
Maar goed daar heeft Apple ervaring mee...
Een paar maanden later was het nog niet veel beter, getuige een bijna terloops opmerkinkje in dit artikel:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:34 schreef ChOas het volgende:
[..]
Precies, zie hoe de iPod bij Slashdot werd ontvangen:
No wireless. Less space than a nomad. Lame
quote:Tablets were the future - weren't they? Not like those music players that Apple had launched the previous October. Pod-somethings?
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:46 schreef TwyLight het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat als er een iTv komt dat die Xvid kan verzenden en niet alleen aankopen uit de itunes store
Ik denk dat er alleen bestanden te gebruiken zijn die gecodeed zijn met codecs die alleen onder quicktime werken..quote:Op zondag 7 januari 2007 15:46 schreef TwyLight het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat als er een iTv komt dat die Xvid kan verzenden en niet alleen aankopen uit de itunes store
Daar hoort Xvid natuurlijk ook gewoon bij. Kwestie van een componentje installeren.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:02 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ik denk dat er alleen bestanden te gebruiken zijn die gecodeed zijn met codecs die alleen onder quicktime werken..
Ik weet dat DivX eigenlijk het zelfde is als mp4(enz.) weet alleen niet of QT (apple) dat slikt.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar hoort Xvid natuurlijk ook gewoon bij. Kwestie van een componentje installeren.
Snel afleren dan, want 't klopt niet.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:26 schreef koffiekoekje het volgende:
Ik weet dat DivX eigenlijk het zelfde is als mp4(enz.)
Ik weet niet wat je nou allemaal bedoelt, maar ik kan gewoon divx/xvid's afspelen in Quicktime.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:26 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ik weet dat DivX eigenlijk het zelfde is als mp4(enz.) weet alleen niet of QT (apple) dat slikt.![]()
A okéquote:Op zondag 7 januari 2007 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nou allemaal bedoelt, maar ik kan gewoon divx/xvid's afspelen in Quicktime.
Maar dat is nog niet zo lang zo in elk geval.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nou allemaal bedoelt, maar ik kan gewoon divx/xvid's afspelen in Quicktime.
Dan heb je denk ik Perian geinstalleerd.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er laatst een licht ironisch stukje over op Mac Rumors geschreven, hetgeen professioneel genegerd werdquote:Op zondag 7 januari 2007 17:17 schreef XL het volgende:
Wat is het toch een prachtig verschijnsel dat het bij de hele online apple-community begint te jeuken als er zo'n expo aankomt. De geruchtenmolens draaien op volle toeren, overal hoor en lees je Apple... We zijn zelfs blij met foto's van een congrescentrum dat ze klaar maken voor een bijeenkomst!
Heerlijk...
Nee, ik heb gewoon los de Divx, Xvid en AC3 componenten voor QuickTime geinstalleerd. Maar dat Perian ziet er wel goed uitquote:Op zondag 7 januari 2007 17:14 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik Perian geinstalleerd.
Eei relaxed, ik ben dat VLC ook wel zat.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:14 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik Perian geinstalleerd.
Ziet er inderdaad leuk uit. Het ondersteunt nu ook .srt, las ik op de site. Werkt het alleen in QuickTime zelf, of ook in FrontRow en dergelijke?quote:Op zondag 7 januari 2007 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon los de Divx, Xvid en AC3 componenten voor QuickTime geinstalleerd. Maar dat Perian ziet er wel goed uit
Toen FrontRow net uit was waren er QuickTime componenten die wel in QT werkten en niet in FR. Hoe dat technisch in elkaar zat weet ik ook niet, verder.quote:Op zondag 7 januari 2007 18:22 schreef TwyLight het volgende:
Ook in frontrow want die gebruikt gewoon quicktime.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |