Wat verwacht je dan van zo'n kist? Dat ze kogeltje per kogeltje zo héél precies alle "slechterikken" één voor één uitschakelen? Zitten gewoon een paar howitzers in.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:52 schreef ioko het volgende:
[..]
Ja, ik was die net aan het kijken. Het zijn ook echt granaten die dat vliegtuig schiet, dus als je daar toevallig in de buurt bent als burger, heb je echt pech.
Ja, dat viel mij ook op. Het standaard verhaaltje als er weer eens een terroristenkamp opgeblazen is. Een bruiloft, tuuuuuurrrlijkquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
...
En dan nog dat bruiloft verhaal, wie geloofd die onzin nog?
Zou mij echt niet verbazen dat een stel special forces de boel eerst gescout hebben.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ze hebben gelukkig geleerd dat het zinloos is grondsoldaten te sturen, aangezien de asociale horden in Somalië veel beter zijn in het vechten op hun eigen terrein. Dan maar met paar houwitsers eroverheen.
Dat neem ik ook aan, er zal goede intelligence aan ten grondslag liggen, anders krijg je deze mensen nooit te pakken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:43 schreef Bolter het volgende:
[..]
Zou mij echt niet verbazen dat een stel special forces de boel eerst gescout hebben.
vrijdag 5 januariquote:
dinsdag 9 januariquote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat snap ik en dat komt doordat jan en alleman over Amerikaanse inmenging beginnen te schreeuwen zodra er wat gebeurt
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:34 schreef opinionr het volgende:
Zojuist een brekend nieuwtje van CNN:
The U.S. military strikes suspected al Qaeda targets in Somalia, a senior Pentagon official tells CNN.
Nu daar eenmaal de poppen aan het dansen zijn ziet Bush natuurlijk zijn kans schoon om wat Qaeda bolwerkjes op te ruimen.
Moeten we dit zien als een escalatie (Nieuw land betrokken bij War on Terror?) of voert de VS hier een eenmalige actie uit?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
idd, beetje vreemd ze zullen de nummers 3 en 4 van het netwerk wel weer geraakt hebben denk ik![]()
kwalijke ontwikkeling dit
nu is er idd Amerikaanse inmenging ja, toen nietquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:39 schreef sp3c het volgende:
gaat me niet om die twee rakkers die ze nu al dan niet geraakt hebben maar om de gevolgen hiervan, dit gaat de situatie echt geen goed doen.
Viel me ook meteen op ja.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Jawel, je zou bijvoorbeeld niet met zo'n vliegtuig alles daar aan gort kunnen schieten. Bijvoorbeeld. Er is wel iets aan te doen. Maar ik heb geen idee wie er geraakt is en hoeveel en waarom en hoe en wat niet meer.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:17 schreef Gia het volgende:
Als er eventueel burgers bij gedood zijn, is dat erg jammer, maar niets aan te doen.
ze (de VN&co) zijn nu peacekeepers aan het ronselen voor als de Ethiopiers vertrekken, als dan de Amerikanen dingen beginnen te bombarderen dan zullen er meer landen gaan twijfelen aan de inzet dan dat er over de streep getrokken worden.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:10 schreef Monidique het volgende:
Hoe gaat het de situatie geen goed doen? Ik kan (nog) niet oordelen over deze missie, maar ik zie nog niet meteen het kwalijke effect. Haat misschien? Maar ja...
Speciale troepen of inderdaad gebruik maken van de Ethiopiërs. Maar als ze reguliere grondtroepen sturen. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:36 schreef sp3c het volgende:
ze zullen er wel zijn inmiddels, vanuit een vliegtuig is het lastig bepaalde gezichten te identificeren of de Ethiopiers moeten dat gedaan hebben.
zolang de Ethiopiers er nog zitten hoeven ze geen grondtroepen te sturen
Ik weet niet of je als Westers land je jezelf moet begeven in zo'n wespennest als Somalië. Zeker met het oog op het verleden. Het is niet een regio waar je zomaar even vrede, stabiliteit en democratie brengt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:44 schreef sp3c het volgende:
lijkt me sterk, maar goed, ik had ook niet gedacht dat de Ethiopiers Mogadishu zouden innemen of dat het ze uberhaupt zou lukken dus wie weet ... misschien komt het zelfs nog wel goed met dat land.
maar dan moet er wel snel wat gedaan worden want het glijd nu weer weg, ik zou voor westerse peacekeepers zijn mits er aan een paar eisen voldaan wordt
het is de schuld van de terroristen die burgers en kinderen als schild gebruiken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jawel, je zou bijvoorbeeld niet met zo'n vliegtuig alles daar aan gort kunnen schieten. Bijvoorbeeld. Er is wel iets aan te doen. Maar ik heb geen idee wie er geraakt is en hoeveel en waarom en hoe en wat niet meer.
Dit is nogal een aanname. Oké, dan doen ze dat en schiet je niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
het is de schuld van de terroristen die burgers en kinderen als schild gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |