Het ging het over de alternatieve scene in Nederland, en waarom de Belgische groter is. Vervolgens toon ik met een paar voorbeelden aan dat er wel degelijk alternatieve bands uit Nederland zijn die het ook goed doen bij een groter publiek, waarmee ik aan wil tonen dat we onze eigen smaak ook niet moeten bagataliseren.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Leuk dat meer mensen dat in de VS kennen, maar dit topic gaat er toch over dat de smaak van de gemiddelde mens behoorlijk kut is?
We gaan kwaliteit toch niet bepalen aan de hand van de populariteit van de band/artiest?
Sick Puppies enige van die lijst, maar ik vind het niet super. 't Is wel mooi, maar ik kan er geen uren naar luisterenquote:Op vrijdag 29 december 2006 10:59 schreef asmodai het volgende:
[..]
Evanescence blijft lekker, alhoewel het mijns inziens nog steeds een Amerikaans aftreksel is van ouder Within Temptation, Lacuna Coil en Theatre of Tragedy.
Enya blijft schitterend. Als je het over een rasartieste hebt, fenomenaal hoe muzikaal onderlegt zij is. Uiteraard is haar oude groep Clannad ook nog steeds fantastisch.
Fuel ken ik van Won't Back Down van de Daredevil soundtrack, lekkere straightforward muziek, ideaal voor een game of film inderdaad. Doet me beetje denken aan Mushroomhead of Disturbed.
Muse is wel ok, maar op de een of andere manier gaat 't onwijs vervelen en irriteren op den duur, klinkt aardig hetzelde.
Susan Vega met Tom's Diner!
Entwine en Thrice ken ik ook wel volgens mij.
Maar goed, hoeveel mensen kennen dan bijvoorbeeld:
HIGH and MIGHTY COLOR, Hale, Kent, Sick Puppies?
Maar dat is toch gewoon zo?quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:18 schreef pfaf het volgende:
Oh God, het is weer zo ver: rap is geen muziek, Ali B maakt geen muziek, iedereen die naar top40 muziek luistert is een hersenloze debiel...
Ze zijn gewoon zo trots op hun alternatieve smaakquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:48 schreef Robar het volgende:
Waarom is dat wat de grote menigte goed vind altijd smakeloos, ik begrijp dat niet.
Ik snap niet dat er zoveel mensen naar "Gooische vrouwen" kijken, ik vind er werkelijk waar geen reet aan. Maar ja, er kijken wel 1 miljoen mensen naar. Hebben ze dan allemaal geen smaak?
Ik vind het gekanker op de top 40 en op commercie altijd zo in en in triest
We doen er allemaal op de een of andere manier wel aan mee.
Wat nou als iedereen het opeens eens wordt met de topicstarter en iedereen stort zich op de alternatieve scene, drie maal raden wat er dan met die scene gebeurt. Juist, het wordt een commerciele scene!
Zegt wie? Wat maakt het nou toch uit als je nummers uit de top 40 goed vindt? Whats the big fuckin deal? Waarom zou je in hemelsnaam alleen muziek mogen waarderen waarin er allerlei boodschappen tussen de regels doorgezongen worden en waarbij de zanger van het bandje zelfmoord heeft gepleegd. Ik vind het zon onzin.quote:
Ik stel voor dat, om harmonie tussen deze groepen te stimuleren, meer zangers van top 40 bands zelfmoord plegen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:18 schreef arneaux het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam alleen muziek mogen waarderen waarin er allerlei boodschappen tussen de regels doorgezongen worden en waarbij de zanger van het bandje zelfmoord heeft gepleegd. Ik vind het zon onzin.
Da's gewoon een kwestie van smaak. Als iemand top 40 muziek mooi vindt, moet hij dat zelf weten. Ik vind het in ieder geval meestal niet mooi.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:18 schreef arneaux het volgende:
[..]
Zegt wie? Wat maakt het nou toch uit als je nummers uit de top 40 goed vindt? Whats the big fuckin deal? Waarom zou je in hemelsnaam alleen muziek mogen waarderen waarin er allerlei boodschappen tussen de regels doorgezongen worden en waarbij de zanger van het bandje zelfmoord heeft gepleegd. Ik vind het zon onzin.
Waarom moet je juist de alternatieve muziek waarderen om een muziekliefhebber te zijn? Ik heb dat nooit zo gesnapt.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik stel voor dat, om harmonie tussen deze groepen te stimuleren, meer zangers van top 40 bands zelfmoord plegen.
Dus omdat jij iets niet mooi vindt, heeft die ander geen smaak?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:21 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Da's gewoon een kwestie van smaak. Als iemand top 40 muziek mooi vindt, moet hij dat zelf weten. Ik vind het in ieder geval meestal niet mooi.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik stel voor dat, om harmonie tussen deze groepen te stimuleren, meer zangers van top 40 bands zelfmoord plegen.
De smaak van de top-40 luisteraar is vaak nogal "gemaakt" zeg maar.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dus omdat jij iets niet mooi vindt, heeft die ander geen smaak?
Ja, maar dat vind ikzelf. Ik weet zeker dat iemand die van top 40 muziek houdt mijn muzieksmaak ook niet kan waarderen. Muzieksmaak is relatief.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dus omdat jij iets niet mooi vindt, heeft die ander geen smaak?
En wat is ertegen dat smaak gemaakt word? Waarom zuip jij echte coca cola en waarom draag jij je merkkleding? Omdat die smaak ook gemaakt is, en dan word het wel geaccepteerd.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
De smaak van de top-40 luisteraar is vaak nogal "gemaakt" zeg maar.
Vaak als ze iets horen wat ze niet kennen en niet duizend keer op de radio komt vinden ze het vaak niet echt boeiend. Komt het in de top-40 is het ineens "wel lekker".
Dat en ook nog eens dat veel top-40 leute niet eens albums luisteren...
Dat probeer ik nou al heel de tijd aan te geven.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:25 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ikzelf. Ik weet zeker dat iemand die van top 40 muziek houdt mijn muzieksmaak ook niet kan waarderen. Muzieksmaak is relatief.
Je scheert nu al die mensen over 1 kam, dat is niet reeel.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Vaak als ze iets horen wat ze niet kennen en niet duizend keer op de radio komt vinden ze het vaak niet echt boeiend. Komt het in de top-40 is het ineens "wel lekker".
Het probleem is vooral het enorme hypen. Meestal is het eerste nummer(hit) van een artiest oprecht goed maar vanaf dat moment is alles wat ze uitbrengen zo ontzettend geweldig en wordt het gehyped van hier tot Tokio terwijl het eigenlijk helemaal terecht is...En dan gaat het mis...quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze moeten lekker doen wat ze doen, maar het zijn niet mijn mensen. Dom meelopend kuddevolk die moeite heeft om een eigen mening te makenquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:27 schreef arneaux het volgende:
[..]
En wat is ertegen dat smaak gemaakt word? Waarom zuip jij echte coca cola en waarom draag jij je merkkleding? Omdat die smaak ook gemaakt is, en dan word het wel geaccepteerd.
Dat is natuurlijk wel heel erg populistisch om te roepen. Waarom is dat volk dan zo dom? Waarom kan een grote groep mensen, die dezelfde muzieksmaak hebben, niet slim zijn?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:30 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze moeten lekker doen wat ze doen, maar het zijn niet mijn mensen. Dom meelopend kuddevolk die moeite heeft om een eigen mening te maken![]()
Maar jij gaat er dus van uit dat al die mensen geen eigen mening hebben.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:30 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze moeten lekker doen wat ze doen, maar het zijn niet mijn mensen. Dom meelopend kuddevolk die moeite heeft om een eigen mening te maken![]()
Hier ben ik het inderdaad mee eens.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:35 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar jij gaat er dus van uit dat al die mensen geen eigen mening hebben.
Is het zo moeilijk te bedenken dat er zat zijn die de muziek oprecht mooi vinden?
Jij bent toch ook niet de enige die zijn heil zoekt in de alternatieve scene?
Zijn nu al die mensen meelopers, omdat zij net als all die anderen zich willen afzetten tegen de top40 hype?
Wat is dan je eigen mening?
Of heb je dan alleen die mening, omdat je je ergens tegen wilt verzetten?
Ben je dan ook niet onderdeel van een kleiner, maar net zo dom, meelopend kuddevolk?
Hoewel het niet geheel mijn smaak is (quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:14 schreef cafca het volgende:
Ter illustratie een aantal nummer-1-hits uit de jaren 80:
Nederland die heeft de bal André van Duin
Pearlydumm BZN
Sun of Jamaica Goombay Dance Band
Santa Maria Roland Kaiser
Klap maar in je handen Peter Koelewijn
De Nederlandse sterre die strale overal Rubberen Robbie
Annie Miggy
Aurora Nova
Diep in mijn hart André Hazes
Een beetje geld voor een beetje liefde Angelique
Als je huilt/Bim bam André van Duin
Comment ça va Shorts
Rondo russo Berdien Stenberg
Ik voel me zo verdomd alleen Danny de Munk
We are the world USA for Africa
Waarom fluister ik je naam nog Benny Neyman
Tarzan boy Baltimora
Ticket to the tropics Gerard Joling
Only love Nana Mouskouri
Holiday rap MC Miker G & DJ Sven
Showing out Mel & Kim
You want love (Maria, Maria) Mixed Emotions
Nothing's gonna change my love for you Glenn Medeiros
Wij houden van Oranje André Hazes & Het Nederlands Elftal
Alles kan een mens gelukkig maken René Froger
No more bolero's Gerard Joling
Swing the mood Jive Bunny & The Mastermixers
Girl I'm gonna miss you Milli Vanilli
Vroegah was alles beter....
Ach als jij meer Gerard Jolingfan bent, is dat fijn voor je.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:43 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Hoewel het niet geheel mijn smaak is () is dit rijtje nog 1000x beter dan wat Jantje Smit, Ali B, Lange Frans en soortgelijke baggerartiesten maken.
moet wel erbij zeggen dat ik niet alles ken
Omdat dat goeie muziek isquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:41 schreef arneaux het volgende:
[..]
Hier ben ik het inderdaad mee eens.
Waarom moet je Radiohead, Muse, Nirvana en weet ik veel wie goed vinden om een goede muzieksmaak te hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |