abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 09:41:58 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_44786807
Joepie, we mogen weer vuurwerk kopen!

Leuk natuurlijk voor de jeugd, kunnen we weer lekker geld uitgeven wat ze gespaard hebben (of van papa en mama gekregen hebben, maar dat is aan hun). Respect tot zover, want dat moet toch iedereen voor zich weten.

Maar goed, dan heb je om 07.30 uur voor de deur gelegen voor de vuurwerkhandel, de buit is binnen. Snel terug naar huis, want papa moet ook nog werken. Mama is al werken natuurlijk. En wat ga je dan doen hè, heel die dag? Ach... Papa en mama zijn er toch niet, dus laten we wat vuurwerk afsteken. Rotjes, daar zijn er meer dan genoeg van, en "anders krijgen we ze toch niet op". Eerst nog heel stiekum in de achtertuin, maar dat is al snel saai natuurlijk. Snap ik allemaal wel.

Máár... wanneer ik met de hond aan het lopen was, kreeg ik dus, om 09.00 's ochtends, een rotje voor mn neus geworpen, en voor Falco's (mijn Duitse Herder) neus. En dat op 28 december! En wanneer je dan een beetje bekomen bent van de schik, de hond hebt gekalmeerd (die heeft natuurlijk gegantisch oorpijn nu) en je tasje weer opraapt, zie je twee jongetjes (type groep 8) wegrennen.

Ik herkende ze, dus belde bij ze thuis aan. Natuurlijk werd er niet open gedaan (duh, papa en mama waren werken). Normaal zou ik wachten tot de ouders weer thuis waren, maar vuurwerk naar mensen en dieren gooien is gewoon héél erg gevaarlijk en niet verantwoord. Dus ik bel de politie (geen spoed, wel politie, weet je wel, dat nummer). Krijg ik te horen: 'Ja zeg, mevrouw, daar kunnen we niet aan beginnen hoor! We hebben al meer dan genoeg te doen! U moet maar eventjes aanbellen wanneer de ouders thuiszijn. En ach, er zijn toch geen slachtoffers gevallen...?"

Dus, waarom kunnen ouders hun kinderen niet gewoon binnenhouden met hun vuurwerk? Koop het gewoon op de laatste dag, of als ze er niet vanaf kunnen blijven, stal het dan in een kluis, bij de buren, of bij familie. Zo moeilijk is het toch niet?

Kinderen met vuurwerk zonder toezicht
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_44786856
Wat deed je zelf toen je 10 was?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_44786858
Gooi wat sterretjes door de brievenbus..
pi_44786879
paupers...
gooi een lawinepijl door hun brievenbus.
Maar zo is het wel, toch?
pi_44786881

gelukkig hebben wij een hond die inmiddels doof is, dat scheelt een heleboel kalmeer werk
(overigens schrik je zelf nog wel)
en idd die groep 8 jochies zijn het meest irritant met vuurwerk..
maar die oudere kunnen er ook wat van met die nitraatdingen
pi_44786899
Zelfs als je 10 bent ga je toch geen rotjes naar mensen gooien? kom op zeg dat is gewoon aso en gevaarlijk.

En wat een doos bij de politie al heeft ze misschien wel gelijk. Breng de boodschap iederegeval op een volwassen manier en niet "het is toch maar de telefoon dus f#ck de algemene beschaving."

Volgende keer misschien gewoon je hond loslaten?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_44786933
Als je je verveelt probeer eens een cursus Nederlands.
Maar goed, anders moet je gewoon in mijn dorp komen wonen. Het is natuurlijk op een zondag oudjaarsdag, dus dan mag hier geen vuurwerk worden afgestoken Niet dat ik dat nog doe maar het is wel iets belachelijks!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44786935
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:49 schreef DJKoster het volgende:
Gooi wat sterretjes door de brievenbus..
wel in een pvc buis dan, uiteraard...
pi_44786943
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:49 schreef greatgonzo het volgende:
Wat deed je zelf toen je 10 was?
ik wist dat het gevaarlijk zou kunnen zijn en gooide dus nooit naar mensen toe
en zodra ik een hond zag, wachtte ik met afsteken

krijg je er van als je opgroeit met dieren in huis, dan worden je dat soort dingen geleerd..
dat kennen de meeste ouders niet , opvoeden van kinderen, heb ik soms het idee
pi_44786968
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:55 schreef Bolter het volgende:
Maar goed, anders moet je gewoon in mijn dorp komen wonen. Het is natuurlijk op een zondag oudjaarsdag, dus dan mag hier geen vuurwerk worden afgestoken Niet dat ik dat nog doe maar het is wel iets belachelijks!
wie verbiedt jou vuurwerk af te steken??
dat zouden ze best willen, maar je hoeft je er niet aan te houden (lees: ik zou er 100% maling aan hebben)
pi_44786984
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:57 schreef mschol het volgende:

[..]

wie verbiedt jou vuurwerk af te steken??
dat zouden ze best willen, maar je hoeft je er niet aan te houden (lees: ik zou er 100% maling aan hebben)
Een of andere speciale verordering. En het is zo een achterlijk dorp dat als je het wel doet er binnen de korste tijd een paar bakstenen door je ruit liggen. Want dat is natuurlijk wel normaal.
pi_44786995
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:58 schreef Bolter het volgende:

[..]

Een of andere speciale verordering. En het is zo een achterlijk dorp dat als je het wel doet er binnen de korste tijd een paar bakstenen door je ruit liggen. Want dat is natuurlijk wel normaal.
leuk hé... Staphorst
pi_44786997
quote:
Als jij je verveelt;probeer eens een cursus Nederlands.

zegt iemand die zelf feilloos Nederlands typt
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_44787036
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:59 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

leuk hé... Staphorst
Arnemuiden
pi_44787043
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:58 schreef Bolter het volgende:

[..]

aha een verordering..
dan zal ik niet op straat vuurwerk afsteken maar in de tuin

(en ik zou zowieso niet gaan rondlopen en zoveel mogelijk overlast zaaien
dat is iets waar ze heel goed in zijn in den haag enzo)

en hoe doen ze dat dan als oud en nieuw valt op zaterdag op zondag, dan is het wel een heel erg stil oud en nieuw
pi_44787088
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:06 schreef mschol het volgende:

[..]

aha een verordering..
dan zal ik niet op straat vuurwerk afsteken maar in de tuin

(en ik zou zowieso niet gaan rondlopen en zoveel mogelijk overlast zaaien
dat is iets waar ze heel goed in zijn in den haag enzo)

en hoe doen ze dat dan als oud en nieuw valt op zaterdag op zondag, dan is het wel een heel erg stil oud en nieuw
Ehm ja, toen werd er tot 12 uur vuurwerk afgestoken en daarna was het stil . Scheelt wel een hoop vernielingen want daar zijn ze anders héél goed in. De dodenherdenking is hier zelfs weleens een dag verschoven....
pi_44787099
niet zeuren gewoon een lawine pijl door de brievenbus gooien :-p

[ Bericht 5% gewijzigd door daanski82 op 28-12-2006 10:18:23 ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 10:13:24 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_44787107
quote:
Sorry, moet ik een cursus Nederlands?

Ennuh, ik snap best dat ze alvast wat vuurwerk af willen steken, ik ben ook jong (geweest?). Maar dat gooi je toch niet naar mensen en dieren???

Maar ik wist niet dat ze in Arnemuiden zo'n verordering hadden... Dat gaat wel weer wat ver vind ik dan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_44787111
btw, vuurwerk is sowieso niets aan...

carbid schieten daarintegen
  donderdag 28 december 2006 @ 10:14:32 #20
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_44787125
Ik was heel braaf vroeger (lees: 6 jaar geleden) met vuurwerk, echt waar! die kinderen moet je schoppen en pokémon kaarten afpakken.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  donderdag 28 december 2006 @ 10:15:21 #21
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_44787135
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
geen spoed, wel politie, weet je wel, dat nummer
0800 - TUIG
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_44787148
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:13 schreef Guppyfriend het volgende:

Maar ik wist niet dat ze in Arnemuiden zo'n verordering hadden... Dat gaat wel weer wat ver vind ik dan.
Nee daar heb je dan wel weer gelijk in. Dingetjes opblazen is natuurlijk spannend maar meuk naar dieren gooien is not done.
  donderdag 28 december 2006 @ 10:16:50 #23
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_44787154
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:13 schreef greatgonzo het volgende:
carbid schieten daarintegen
Dat is voor boeren met kort stekeltjes haar en een oorbel.
- You can say that again
pi_44787164
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:16 schreef faberic het volgende:

[..]

Dat is voor boeren met kort stekeltjes haar en een oorbel.
jij snapt er nix van
pi_44787178
Zet een emmer water in de ijskast, en verras de kindjes op oudejaarsavond!
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')