Dit vind ik vrij groot verschil, dan is normaal wel heel klein en goed allejezus groot. Ik doel op een 1 jarig onderkomen als student.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:44 schreef Vampier het volgende:
$2400 p/m voor een goede kamer. $800 voor een normale.
Ik ben al een tijdje bezig om te kijken of ik een jaar in amerika kan studeren en voor die school te gaan waterpoloën, zodoende een scholarship verdienen die dit beetje compenseert. Op een gemiddelde universiteit betaal je rond de $25.000/$30.000 en daar krijg je je studie, een kamer, 3 maaltijden per dag, boeken & gebruik van faciliteiten.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:54 schreef maartena het volgende:
$2400 p/m is overdreven. Ik betaal $1500 p/m voor mijn huis, en heb 2 slaapkamers, woonkamer, keuken, 3e slaapkamer/voorkamer/kantoor (bijna net zo groot als de woonkamer), een garage waar twee auto's in kunnen, twee badkamers, en een (kleine!) voor en achtertuin.....
Een studentenkamer met 1 slaapkamer, woonkamer, badkamer moet je voor $600 tot $1000 kunnen vinden.
Eten/drinken zal zo rond de $200 per persoon liggen, als je altijd zelf kookt. Electriciteit schat ik op $75 per maand (ikzelf zit op de $100 per maand), water op $50 per maand, gas op $25 per maand. KabelTV kost je zo $50 per maand, en internet is ook ong. $50 per maand. Een vaste telefoonaansluiting voor $15, en de totale rekening ligt bij mij rond de $25 per maand, plus ong. $15 voor mijn "long distance" provider. (voor goedkoop bellen naar NL etc).
En dan ligt het er nog aan of je een mobieltje wil, een auto wil rijden (benzine, verzekering kost je zo $150 - $200 per maand), af en toe uit eten wil gaan, alcohol wil drinken (bier is duurder dan in NL), en of je rookt (pakje van 20 is ong. $4), ziektekostenverzekering nodig hebt, etc........ want dat zijn allemaal extra kosten natuurlijk.
Ik denk dat als je alles bij elkaar gaat optellen dat je je zo $1200 aan vaste lasten kwijt bent. Budgeteer op $800 voor huur, en je kunt rekenen op minimaal $2000 per maand aan uitgaven, ofwel $24.000 per jaar. En aangezien je altijd wel weer wat extra's wil doen, zoals een paar weekjes terug naar NL, of een reisje naar Las Vegas, of een bezoekje aan Disneyland, of weet ikwat.... moet je toch wel rekenen op $30.000 per jaar aan kosten.
En dat is echt NIET onrealistisch!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over universiteitskosten..... dat zal ook minimaal rond de $5.000 liggen voor een jaar (gok ik even) en dan moet je ook nog boeken etc, aanschaffen natuurlijk.
Mijn jaarlijke kosten liggen een stukje hoger dan dat iig, maar ik heb een groter huis en wij zijn met z'n tweeën natuurlijk, en ik verdien ook meer
per maand ?quote:Op donderdag 28 december 2006 00:59 schreef Vampier het volgende:
Voor $2400 heb je een a locatie op het strand in een goede wijk. Voor $800 heb je een normale kamer in de buurt van Campus of op Campus. Net wat je budget is.
quote:Op donderdag 28 december 2006 00:30 schreef timp0e het volgende:
California here we come... right back we're we started from!![]()
TVP
Leuk reisverslag, herkenbare dingen maar ik zie idd ook veel dingen die wij gemist hebben..quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:50 schreef Ocelot360 het volgende:
Wow, ben 23 dagen op pad geweest in California en nog zie je dingen die ik graag had willen doen!
Snowboarden in Big Bear lijkt me geweldig zeg!
Iemand ervaring mee?
we're? == Where?!quote:Op donderdag 28 december 2006 00:30 schreef timp0e het volgende:
California here we come... right back we're we started from!![]()
TVP
En maar weer opscheppenquote:Op donderdag 28 december 2006 00:00 schreef Vampier het volgende:
Maartena en ik zijn beide woonachtig in Zuidelijk Californie en kunnen zo goed als alle vragen beantwoorden (als we zin/tijd hebben)
Baker Beach voor als je in San Francisco bent. Niet zwemwaardig, wel het strand met het mooiste uitzicht aan je rechterhandquote:Stranden:
Amerikanen zijn socialer/spreekzamer/vriendelijker dan Nederlanders!!!!quote:Opmerkingen
- Amerikanen zijn geen boemannen, stel ze gerust een vraag
Sliders! Lori's Dinerquote:Fast food restuarants
- Mac Donalds.
- Del Taco
- Jack in the Box
- In and out burger, de oudste fast food keten op de aardbol.
- Taco Bell
- Green Burrito
- Carls Junior.
- Wiener Snitzel..... (NEXT)
- Burgerking net zoals in Nederland en beslist beter dan de Mac![]()
- El Polo Loco
- Wendy's
- Kentucky fried chicken
quote:Op donderdag 11 januari 2007 02:28 schreef BrusselseSpruit het volgende:
betaalbaar onderkomen in Santa Barbara.
Dat is het hem juist... hij heeft niet gekozen, zij hebben hem aangetrokken. En aangezien hij zo zijn eigen onderzoek waar hij al een paar jaartjes aan bezig is kan verderzetten, heeft hij niet getwijfeld. Trouwens, ze sturen hem daarna terug naar Zwitserland waar ze wel voor housing zorgen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 03:08 schreef maartena het volgende:
...
Hij moest ook weer een van de allerduurste plaatsen in de gehele VS uitkiezen.....:)
Hmmm. Ben je van plan om in Universal Studios in de DeLorean te zitten uit Back To The Future?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:13 schreef Vince22 het volgende:
Yeah! Net geboekt van 30-8 tot 29-8 met de KLM naar LA!!
Leuk!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:13 schreef Vince22 het volgende:
Yeah! Net geboekt van 30-7 tot 29-8 met de KLM naar LA!! 30 dagen rondtrekken in Califorië, Grand Canyon, New Mexico en Arizona!! Helemaal happy!![]()
![]()
Daar heb ik ook wel eens van gehoord. Volgens mij hoef je alleen de brandstof te dokken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:19 schreef kepler het volgende:
zo lekker weertje nu in CalifornieSneeuw en vorst
vraagje: weet iemand waar je een auto kunt huren die je dan binnen een bepaalde tijd naar NY ofzo moet brengen. Bv voor iemand die gaat verhuizen? Ik heb er ooit over gehoord, maar kan het niet meer vinden...
Wij zijn in Chinatown in een tentje terecht gekomen waarvan we niets tot nauwelijks eetbaar voedsel verwachtten te zien aan de buitenkant van het restaurant. Maar die tent zat vol met Chinezen (in tegenstelling tot de vele tentjes die vol zaten met toeristen) en dat leek ons een goed teken. We snapte niets van de kaart dus hebben maar gewoon een rijsttafel besteld met z'n allen. En het was goddelijk!!!!! Dus mijn tip: stap een tentje in waar veel chinezen zitten, en geheid dat je heerlijk te eten krijgtquote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:13 schreef Smeich het volgende:
eten dan maar:Afgezet worden door kutchinezen in Chinatown En uiteraard eten in the Cheesecake Factory op bovenste verdieping van de women Macy's bij Union Square.
Erg druk geweest met dingen op zetten in Californië.quote:Op 03-01-2007 05:40 schreef Vampier
waar de fuck was jij opeens?
Volgens mij is dat Muscle Beach, in/bij Venice Beach. L.A. dus....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ben begin augustus aanwezig. Kan iemand mij vertellen waar die fitnessschool op dat strand is? In welke stad is dat?
Correctquote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:09 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Muscle Beach, in/bij Venice Beach. L.A. dus....
Heb sowieso wel wat leuke foto's, en wil best het en ander erover schrijven. Maar op het moment heb ik er even geen zin in, omdat het allemaal zo vers is en ik het even druk heb met mijn herintegratie is NLquote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:13 schreef Smeich het volgende:
Timmeeeh wellicht eentje maken van San Diego?
Nee, dat weet ik idd niet. Kan wel voor je opzoeken wat het óp de campus kost, maar daar heb je weinig aan lijkt me. Wat ik wel weet is dat het per gebied/wijk veel scheelt in huurprijs, maar dat is ook wel weer logisch.quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:09 schreef Proper_fucked het volgende:
Ah, hoije bent weer terug in NL? Lekker geplanned
Maar ik had vragen over hoe duur het ongeveer is om daar te wonen(kamerhuur, huishoud, bijkomende kosten, etc) maar als je daar op campus woonde weet je dat ook niet precies neem ik aan.
Goede tip, wij hebben onze auto ook geboekt daaro.. deze:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Huurauto: www.usareisen.de
Op dat forum zit ik ookquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:09 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Goede tip, wij hebben onze auto ook geboekt daaro.. deze:
[afbeelding]
Dat we die auto krijgen is natuurlijk nooit zeker, maar qua prijs was deze goed te doen, ¤ 1150 voor 30 dagen. Mocht deze auto niet op voorraad zijn als we er zijn, dan krijg je iets in dezelfde klasse (bijv. Chrysler 300cis zustermodel trouwens) of beter. Nou onze trip is nu al super
![]()
Waar wij trouwens veel informatie weghalen is www.allesamerika.nl/forums en verschillende reisverslagen van mensen die hetzelfde gedaan hebben. www.rschotanus.com is bijvoorbeeld een erg goede site van iemand die al vaker naar de US is geweest, en alles in detail verteld. Leuk om te lezen én informatief!
Qua route van LA naar SF zou ik zeker de Highway 1 nemen! Dit weekend was er nog een special over bij RTL reiswereld. Is trouwens hier te vinden!
Veel lees en kijkplezier
Je bedoelt eindigen in Los Angeles? Dan is het wel een mooie complete tripquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:18 schreef bellerophon81 het volgende:
Ik ben van plan een rondrit te maken door de USA. (Eind April, Begin Mei)
Aanvliegen op Los Angeles, daar met huurauto verder naar:
- San Francisco
- Las Vegas
en dan eindigen in Las Vegas.
Zie de OP voor de verkeersregels enzo. De planning hangt af van je persoonlijke interesses. Als je veel wil winkelen, naar attractieparken wil gaan dan zou je minimaal 3 dagen in elk van de drie grote steden moeten zijn. Als je meer voor de parken gaat - waar je je ook weer niet teveel van voor moet stellen - dan kun je daar wellicht meer tijd voor uittrekken.quote:De reis zal ongeveer 20 dagen duren (excl vlucht). Heeft iemand nog tips voor deze omgeving/planning/speciale benodigdheden/(verkeers)regels/wetten?
Nee daar heb ik inderdaad niet veel aan. Die school zit in El Cajon, dus moet daar of in de buurt(Mesa oid? kan even niet op de naam komen) een kamer gaan huren. Ken jij die wijken/buurten(volgens mij zijn het gewoon steden in san diego)?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:36 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik idd niet. Kan wel voor je opzoeken wat het óp de campus kost, maar daar heb je weinig aan lijkt me. Wat ik wel weet is dat het per gebied/wijk veel scheelt in huurprijs, maar dat is ook wel weer logisch.
Iig veel succes met de voorbereiding en houd ons op de hoogte!
Ja dat zijn steden in San Diego County idd.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:51 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Nee daar heb ik inderdaad niet veel aan. Die school zit in El Cajon, dus moet daar of in de buurt(Mesa oid? kan even niet op de naam komen) een kamer gaan huren. Ken jij die wijken/buurten(volgens mij zijn het gewoon steden in san diego)?
Kwa prijzen weet ik het wel, want m'n contactpersoon(die waterpolo coach) regelt dat allemaal voor me, maar zijn het beetje fijne buurten om te wonen? Niet heel arm(het zal ook niet over de top luxe zijn voor $400 per maand, maar toch) of crimineel bijvoorbeeld...quote:Op zondag 4 februari 2007 14:42 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Ja dat zijn steden in San Diego County idd.
El Cajon ligt ten oosten van SD en La Mesa ligt daartussen geloof ik. Ik ken die plaatsen verder niet echt, maar ik ken wel een Duitser die in El Cajon heeft gewoond dus als je wilt kan ik hem wel wat vragen. Laat maar weten.
Volgens mij valt alles onder LA wel mee qua criminaliteit. Alleen in en rond LA zitten wat slechte buurten.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:30 schreef timmeeeh het volgende:
Eerlijk gezegd weet ik vrij weinig van die plaatsen.. ben 1 keer in La Mesa geweest ('s nachts), stonden allemaal mooie huizen en was super rustig. En 1x ben ik in El Cajon geweest overdags en dat zag er gewoon uit als een druk stadje. Qua gebouwen zag het er wel allemaal iets armer uit..
Ik geloof niet dat het bijzonder crimineel is, maar er zijn in elke stad wijken die je beter kan mijden natuurlijk.
Compton / Inglewood, daar wil je s'nachts niet zijn. Al helemaal niet als blanke.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:43 schreef Pat-man het volgende:
Volgens mij valt alles onder LA wel mee qua criminaliteit. Alleen in en rond LA zitten wat slechte buurten.
Ja inderdaad, logisch. Maar het gaat me er vooral even om of La Mesa en El Cajon goed bewoonbaar zijn aangezien ik daar dan ga wonen. Maar dat zit wel goed dus..quote:Op maandag 19 februari 2007 11:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Compton / Inglewood, daar wil je s'nachts niet zijn. Al helemaal niet als blanke.
En East Los Angeles kun je ook beter maar mijden. Verder is het prima te doen, in Orange County kun je vrijwel overal gaan en staan zonder problemen.
In San Diego zijn wat wijken ten zuiden/zuidoosten van downtown waar je s'nachts ook liever niet op straat wil gaan. Maar goed, zo heeft elke grote stad wel wat rotwijken natuurlijk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |