abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44803445
Kuch.
pi_44803460
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:56 schreef veldmuis het volgende:
Zelfs ik weet dat dat de Fiscale Inlichtingen en OpsporingsDienst is.
Gebrek aan parate kennis van mijn kant, maar dat komt omdat ik te lang in the truth heb lopen rondzweven afgelopen jaren

Ik wist de term ook tijdens de studie, maar soms raak je bepaalde zaken kwijt. Dan ontstaat een zwart gat in je geheugen

Ben jij nog student of werkzaam ergens?

Zomaar uit interesse dus. Niet meteen denken dat ik bezig ben met bashen.

Even interesse in welke tak van de sport jij werkzaam bent.

IT of bankwezen?

Of iets heel anders
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44803491
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:58 schreef Sight_key het volgende:
Dan ontstaat een zwart gat in je geheugen
Dat had ik net ook even! .
pi_44803530
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:59 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat had ik net ook even! .
Kan iedereen gebeuren

Zwarte gaten zijn bedoeld om op te vullen met inzichtelijk licht

Als een stukje van de puzzel ontbreekt dan moet je even zoeken en dan gaat een lampje branden en dan is de puzzel of de film weer compleet
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44804315
Ga ik volgen, heb hier ook gesolliciteerd..
pi_44804497
Centraal Topic - Big Four Accountantskantoren?
pi_44828427
Er is een hele hoop toegevoegd, wow Jammer dat er niet meer bekend is geworden over het PwC-assessment, maar dat kan ik jullie half januari laten weten....;)
pi_44828457
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:54 schreef IbeBen het volgende:
Om er nog even op terug te komen:

Hij solliciteerde voor consultant-aangiftepraktijk (dus fiscaal gericht). Test ging vooral over cijferreeksen, van die plaatjes dat je er 8 hebt en de negende moet aanvullen, en woordenschat (=ramp).

Als je nog een gesprek krijgt op het kantoor zelf en ze vragen of je door wil studeren is het enige antwoord dat ze accepteren . Studiegenoot was daar dus op afgewezen omdat hij aangaf niet aan de Universiteit door te willen, maar wel intern oid.

Verder werken er opzich hele aardige mensen maar die werken bij alle andere kantoren ook
(Behalve bij Deloitte, die reageren standaard of niet, of 3 maanden later pas op je sollie )
En dit dan TS?
pi_44831164
Van het grootste deel van dit topic gaan mijn haren recht overeind staan. Ik heb nog nooit zoveel onzin over mijn vakgebied gelezen als hierboven. Helaas leiden slechte persoonlijke ervaringen van mensen zonder afgeronde opleiding of daadwerkelijke ervaring binnen het vakgebied tot zeer bijzondere generieke uitspraken over de kwaliteit en integriteit van mijn beroepsgenoten.

Als er iemand nog een genuanceerder beeld over de accountancy wil horen en serieus op zoek is naar een baan in dat vakgebied dan hoor ik het wel. Vanuit de 12 jaar ervaring die ik heb bij de grote vier en nummer 5 BDO denk ik dat ik redelijk mee kan praten over het vak.
pi_44831240
Ga je gang Grindbak het wordt toch echt mn toekomst bij 1 van de grote 4 . Ga stage lopen per Februari en hoop op een leuke en vooral leerzame ervaring! Ik doe dan wel geen accountancy, maar de vakgebieden overlappen elkaar natuurlijk wel.

Editje: Vooral ervaringen over hoe het er nu echt aan toe gaat op een dergelijk kantoor zijn welkom. Al die "recruiter" verhalen van het is hier geweldig en er is niet beters behalve de hemel zelve ken ik ondertussen wel...
pi_44831492
Je mag er sowieso vanuit gaan dat je bij de grote 4 een leerzame stage kunt lopen, zeker als je bij een van de kantoren in de grote steden terecht komt. Aan de andere kant leert de ervaring dat een kantoor als BDO over het algemeen een persoonlijkere aanpak kent dan de andere grote kantoren. De klanten zijn over de bank genomen wat kleiner, waardoor je sneller persoonlijke contacten legt en ook sneller eigen verantwoordelijkheden krijgt. Maar iedereen heeft natuurlijk zo zijn of haar eigen voorkeuren. Dus wat mij aantrekt aan een kantoor kan voor iemand anders net zo goed niet belangrijk zijn.

Misschien heb ik er overheen gelezen (zeer waarschijnlijk zelfs), maar in welk vakgebied ga je stagelopen dan?
pi_44831676
Fiscaliteit - Consultancy aangiften Bij een kantoor van de big four in een van de grote steden.. Eigenlijk een aparte BV die wel de naam van het big4 kantoor draagt maar dat terzijde. In principe is het gewoon een groot kantoor.
pi_44915682
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:22 schreef Sight_key het volgende:
Pricewaterhouse komt nooit negatief in het nieuws, nog nooit negatief nieuws gehoord over dat kantoor. Vanzelf kies ik dat kantoor.
Ach, JP Morgan, Lucent, Tyco, Kmart.. allemaal PWC.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
pi_44916223
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Ach, JP Morgan, Lucent, Tyco, Kmart.. allemaal PWC.
Goed punt
pi_44917687
PWC wordt hier wel erg opgehemeld zeg.
Die eikels moesten laatst een Sox-klusje voor ons opknappen, toen hebben ze volgens mij een aantal willekeurige mensen van straat geplukt. Het resultaat leek echt drie keer nergens op.
Geef mij maar E&Y!
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_44918067
Een assessment voor een functie van consultant omvat naast de standaard intelligentietest (je kunt ze oefenen op internet) ook rollenspellen. Bij een consultant zijn een aantal eigenschappen die men wil testen, bijvoorbeeld hoe je commerciele vaardigheden zijn, de tests die je dan doet hoeven niet op een commerciele situatie te lijken. Men wil zien of jij de potentie hebt om kansen te signaleren en daarnaar te handelen. B.v. als je een gesprek hebt over onderwerp A en de tegenpartij begint over iets anders, hoe haak je daar op in, hoe grijp je dat gesprek aan om meer info te krijgen etc.

Verder test men voor dit type functies meestal het analyse vermogen. Trek je (te) snel een conclusie of te langzaam etc.

Over het algemeen is een dergelijk assessment meer gericht op het onderkennen van ontwikkelbare persoonskenmerken dan een puur selectie-assessment.

PWC als kantoor, stja, je moet er van houden zal ik maar zeggen. Het zou mijn stijl niet zijn, het is mij net een beetje te amicaal (ik kom ergens om te werken en niet om een nieuwe vriendengroep te krijgen). Die sfeer heerst overigens ook wel bij KPMG. Deloitte is wat minder van dat, komt ook deskundiger over naar mijn smaak. Deloitte zoekt voor de consulting tak trouwens ook nog mensen, als je meer wilt weten mail me dan ff: info@interim-control.nl

Verder is het je eigen keuze, en geen keuze is definitief. PWC is zonder meer een perfect bedrijf als eerste werkgever, je kunt er veel leren, opleidingen doen, en het biedt een uitstekende basis voor je toekomst!

Succes!
pi_44918110
quote:
Op maandag 1 januari 2007 17:31 schreef niederer28 het volgende:
Een assessment voor een functie van consultant omvat naast de standaard intelligentietest (je kunt ze oefenen op internet) ook rollenspellen. Bij een consultant zijn een aantal eigenschappen die men wil testen, bijvoorbeeld hoe je commerciele vaardigheden zijn, de tests die je dan doet hoeven niet op een commerciele situatie te lijken. Men wil zien of jij de potentie hebt om kansen te signaleren en daarnaar te handelen. B.v. als je een gesprek hebt over onderwerp A en de tegenpartij begint over iets anders, hoe haak je daar op in, hoe grijp je dat gesprek aan om meer info te krijgen etc.

Verder test men voor dit type functies meestal het analyse vermogen. Trek je (te) snel een conclusie of te langzaam etc.

Over het algemeen is een dergelijk assessment meer gericht op het onderkennen van ontwikkelbare persoonskenmerken dan een puur selectie-assessment.

PWC als kantoor, tsja, je moet er van houden zal ik maar zeggen. Het zou mijn stijl niet zijn, het is mij net een beetje te amicaal (ik kom ergens om te werken en niet om een nieuwe vriendengroep te krijgen). Die sfeer heerst overigens ook wel bij KPMG. Deloitte is wat minder van dat, komt ook deskundiger over naar mijn smaak. Deloitte zoekt voor de consulting tak trouwens ook nog mensen, als je meer wilt weten mail me dan ff: info@interim-control.nl

Verder is het je eigen keuze, en geen keuze is definitief. PWC is zonder meer een perfect bedrijf als eerste werkgever, je kunt er veel leren, opleidingen doen, en het biedt een uitstekende basis voor je toekomst!

Succes!
pi_44918417
quote:
Op maandag 1 januari 2007 17:33 schreef niederer28 het volgende:

[..]
Waarom quote je jezelf
pi_44918701
ik deed iets niet goed maar kan het niet meer verwijderen.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:21:06 #54
56967 Cappucino
Niet denken, maar doen!
pi_44942188
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:38 schreef Sight_key het volgende:

[..]

Misschien is dat wel het bedrijf van de man met zweep die getallen met de zweep geeft.
Dat is BDO. Wil je daar mee over weten moet je ff mailen.
Absolute aanrader voor iemand die graag in een wat meer informelere omgeving werkt, maar evengoed bij de top hoort van accountantskantoren. De BIG4 zijn niet de enige met mooie klanten.
Cash is fact, profit is an opinion!!
pi_45204570
TS hoe is het afgelopen met je assessment bij PWC? Viel het mee, tegen en weet je al wat uiteraard
pi_45272672
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:38 schreef Sight_key het volgende:

[..]

KPMG ken ik wel

Misschien is dat wel het bedrijf van de man met zweep die getallen met de zweep geeft.
Nee dat is BDO
pi_45272830
Wanneer je bij de Big Four werkt is het niet meteen zo dat je geen "kleine" klanten kan hebben. De naam is dan wel groot, maar ze zitten allemaal door heel nederland met kantoren en elk kantoor heeft eigen partners die een eigen porteffeuille hebben. Dus als je bij een kantoor werkt met een partner die heel veel mkb heeft is het heel goed mogelijk met een team van 2 man de hele controle uit te voeren en een goede relatie op te bouwen met de klant.

Bij de big four is alleen de achterban gigantisch...

Werk zelf bij PwC en je voelt je wel een cijfertje binnen de gehele organisatie of BU, maar binnen mijn kantoor is het vrij informeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')