Gebrek aan parate kennis van mijn kant, maar dat komt omdat ik te lang in the truth heb lopen rondzweven afgelopen jarenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:56 schreef veldmuis het volgende:
Zelfs ik weet dat dat de Fiscale Inlichtingen en OpsporingsDienst is.
Dat had ik net ook even!quote:Op donderdag 28 december 2006 19:58 schreef Sight_key het volgende:
Dan ontstaat een zwart gat in je geheugen
Kan iedereen gebeurenquote:
En dit dan TS?quote:Op donderdag 28 december 2006 16:54 schreef IbeBen het volgende:
Om er nog even op terug te komen:
Hij solliciteerde voor consultant-aangiftepraktijk (dus fiscaal gericht). Test ging vooral over cijferreeksen, van die plaatjes dat je er 8 hebt en de negende moet aanvullen, en woordenschat (=ramp).
Als je nog een gesprek krijgt op het kantoor zelf en ze vragen of je door wil studeren is het enige antwoord dat ze accepteren![]()
![]()
. Studiegenoot was daar dus op afgewezen omdat hij aangaf niet aan de Universiteit door te willen, maar wel intern oid.
Verder werken er opzich hele aardige mensen maar die werken bij alle andere kantoren ook
(Behalve bij Deloitte, die reageren standaard of niet, of 3 maanden later pas op je sollie![]()
)
Ach, JP Morgan, Lucent, Tyco, Kmart.. allemaal PWC.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:22 schreef Sight_key het volgende:
Pricewaterhouse komt nooit negatief in het nieuws, nog nooit negatief nieuws gehoord over dat kantoor. Vanzelf kies ik dat kantoor.
Goed puntquote:Op maandag 1 januari 2007 16:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, JP Morgan, Lucent, Tyco, Kmart.. allemaal PWC.
quote:Op maandag 1 januari 2007 17:31 schreef niederer28 het volgende:
Een assessment voor een functie van consultant omvat naast de standaard intelligentietest (je kunt ze oefenen op internet) ook rollenspellen. Bij een consultant zijn een aantal eigenschappen die men wil testen, bijvoorbeeld hoe je commerciele vaardigheden zijn, de tests die je dan doet hoeven niet op een commerciele situatie te lijken. Men wil zien of jij de potentie hebt om kansen te signaleren en daarnaar te handelen. B.v. als je een gesprek hebt over onderwerp A en de tegenpartij begint over iets anders, hoe haak je daar op in, hoe grijp je dat gesprek aan om meer info te krijgen etc.
Verder test men voor dit type functies meestal het analyse vermogen. Trek je (te) snel een conclusie of te langzaam etc.
Over het algemeen is een dergelijk assessment meer gericht op het onderkennen van ontwikkelbare persoonskenmerken dan een puur selectie-assessment.
PWC als kantoor, tsja, je moet er van houden zal ik maar zeggen. Het zou mijn stijl niet zijn, het is mij net een beetje te amicaal (ik kom ergens om te werken en niet om een nieuwe vriendengroep te krijgen). Die sfeer heerst overigens ook wel bij KPMG. Deloitte is wat minder van dat, komt ook deskundiger over naar mijn smaak. Deloitte zoekt voor de consulting tak trouwens ook nog mensen, als je meer wilt weten mail me dan ff: info@interim-control.nl
Verder is het je eigen keuze, en geen keuze is definitief. PWC is zonder meer een perfect bedrijf als eerste werkgever, je kunt er veel leren, opleidingen doen, en het biedt een uitstekende basis voor je toekomst!
Succes!
Dat is BDO. Wil je daar mee over weten moet je ff mailen.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:38 schreef Sight_key het volgende:
[..]
Misschien is dat wel het bedrijf van de man met zweep die getallen met de zweep geeft.
Nee dat is BDOquote:Op donderdag 28 december 2006 19:38 schreef Sight_key het volgende:
[..]
KPMG ken ik wel
Misschien is dat wel het bedrijf van de man met zweep die getallen met de zweep geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |