Lief Livelink. We zijn niet meer gegaan. Ik durfde het niet aan. Is het heel druk geweest dan?
De kerst ach ja...gemengd. Verdrietig om vriendinnen die bleven doorzagen over 'verplichtingen', onredelijk van mijn kant maar ik dit haalt dit schijnbaar bij mij omhoog. Ik ben ook niet gek op zulke dagen, omdat ik gewoon niet weet hoe dat allemaal moet. Maar op dit punt kan ik dan alleen maar denken, als ik had wat jij had....als ik kon wat jij kon...als ik toch eens wist hoe ik moest lachen, dan deed ik dat. En aan de andere kant voel ik me dan weer schuldig want zo wil ik helemaal niet zijn, niet denken, niet doen. Zo veroordelend, niet open staan voor al die andere dingen. Dat maakt me dan nog veel verdrietiger. Dat ik zo denk. Want ik heb zoveel, waarom ben ik zo'n rot mens geworden? Dus eerste kerstdag was erg rot, huilend in bed denkend over wie en wat ik ben en wat voor rol ik speel in dit leven. Blegh dus.
Het is wel uitgepraat. Tweede kerstdag ging wel wat beter. Mijn opa heeft gebarbecued in de openhaard
![]()
dat deden we vroeger ook soms. Dat was erg vermakelijk. Mijn wichtje was bijna hysterisch van opwinding. Dus ik probeer die andere dag maar te vergeten. Wel blij met een enorme stapel met lieve kaarten die we hebben gekregen de afgelopen weken. Veel mensen hebben de moeite genomen wat liefs op een kerstkaart te zetten, dat vind ik erg fijn. Ook van mensen van hier, heel erg lief
![]()
Volgend jaar doe ik het allemaal beter
.dikke vette punt.Moussy ik vind dit ook leuk staan hoor. Snap wel dat je het jammer vindt maar toch, echt bijna een kleuter is het zo