abonnement Unibet Coolblue
pi_52985486
Ik krijg honger van dit topic
Saartje
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:03:05 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53011158
Crosspost
Ik heb 4 dikke riblappen gekocht die volgens de slager 4 weken waren afgehangen.
Ik braad ze aan, gekruid met wat nootmuskaat Foelie, kummel, peper, kardamom en zeezout.
Voordat ik ze ging stoven proef ik ze en wat denk je, deze gemarmerde sudderlappen had ik als steak kunnen eten, malser en smaakvoller dan de meeste biefstukken of entracote bij de doorsnee slager/super.
Ze liggen nu met een fles Chianti en een halve bol knoflook te sudderen, dit wordt een godenmaal vanavond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:04:03 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53011179
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:23 schreef Sudderpot het volgende:
Vervang de runderlappen eens door hamlapjes, echt zalig. Heel zacht en smeuig.
Vervang Hamlap door schouder of nek, nog sappiger en smaakvoller
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53059618
Sorry, ben een newbee, geen verstand van bookmarks, dus maar een stiekeme tvp.... (bijdeweg, ik heb honger gekregen...)
pi_53076164
Cinnamongirl, heb jouw stoofpot afgelopen zaterdag gemaakt. Heb het vlees 5 uur laten sudderen. Helemaal super! Ga ik zeker nog een keer maken!
pi_53081063
Aangemoedigd door alle lekkere recepten hier heb ik vandaag toch maar de pan gekocht waar wel al even tegen aan zaten te hikken. Je weet dat je hem wilt, maar stelt de aankoop toch steeds weer uit. Het is een pan van de Hema. Gietijzer met alleen aan de buitenkant emaille.
Bij gebrek aan een sudderpit op ons kooktoestel hebben we meteen maar het petroleumstel goed schoongemaakt en gevuld. Voor mijn kacheltje in de schuur staat hier altijd wel een liter of 20 zwavelvrije petroleum, dus dat was makkelijk pakken.

Ik heb onderstaand recept gebruikt (zonder de peperbessen, die kon ik niet vinden).

4 kippenbouten (poten met rugstuk)
zout, peper
35 g boter of bak- en braadproduct
1 eetl. zonnebloemolie
2 gehakte uien
2 eetl. zilveruitjes
1-2 teentjes kleingesneden knoflook
6 takjes verse of _ theel. gedroogde tijm
1 theel. roze peperbessen
1 groene paprika in reepjes
halve fles droge witte wijn of rosé
allesbinder
fijngeknipte peterselie

Bestrooi de kip met zout en peper.
Was handen en plank direct daarna met heet water.
Verwarm de boter met de olie in de pan. Bak hierin de kip rondom goudbruin. Schuif de kip wat opzij en fruit de ui in het hete vet. Voeg de zilveruitjes, knoflook, tijm, roze peperbessen en paprika toe en bak deze even mee.
Giet de wijn langs de rand van de pan. Plaats het deksel schuin erop.

Bereiding:

Stoof circa 50 minuten, afhankelijk van het gewicht van de kippenbouten. Keer de kip regelmatig. Kook de saus even in of bind bij met allesbinder. Bestrooi met de peterselie. Serveer de kip in een voorverwarmde schaal.

En dit is het resultaat.


De vlam aansteken en afstellen


Wachten........


En het resultaat. Hoe het smaakt. Nog geen idee. We eten hem pas morgen op.
  maandag 10 september 2007 @ 21:08:59 #207
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53081191
wat een lekkere ouderwetse pan
je recept klinkt heerlijk! Ik ben benieuwd hoe het smaakt!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:13:17 #208
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_53093401
Ik denk dat ik die van deom ga maken vanaaf...klinkt erg lekker en makkelijk ook
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_53104975
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:13 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik denk dat ik die van deom ga maken vanaaf...klinkt erg lekker en makkelijk ook
Met wat aardappelpuree en geroerbakte prei was het heerlijk
pi_53300604
Koken jullie de aardappels wat vantevoren, voor je ze later in laatste fase van de stoofpot erbij gooit? Of doe je ze er rauw bij?
Whatever I want.
  woensdag 19 september 2007 @ 15:00:02 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53300894
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:48 schreef PeRi het volgende:
Koken jullie de aardappels wat vantevoren, voor je ze later in laatste fase van de stoofpot erbij gooit? Of doe je ze er rauw bij?
Ik doe ze er gewoon rauw in (krieltjes).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53300989
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:48 schreef PeRi het volgende:
Koken jullie de aardappels wat vantevoren, voor je ze later in laatste fase van de stoofpot erbij gooit? Of doe je ze er rauw bij?
Ik heb ze er zondag ook gewoon op het laatst bij gedaan. I heb het toen nog ongeveer 3 kwartier laten staan en toen waren de aardappelen prima.

Was trouwens een stoofpot met lamsschouder . Al op zaterdag begonnen en op zondag afgemaakt . De messen zijn niet uit de besteklade geweest zo zacht was het vlees.
pi_53303660
Ah thanks, dan gooi ik ze er rauw bij .
Whatever I want.
pi_53400010
Gisteren gemaakt:

quote:
Ingredienten voor 8 personen:

* 1 kg magere runderlappen
* 100 g boter of margarine
* 150 g spekblokjes
* 3 uien, gesnipperd
* 4 dl rode wijn
* 2 dl vleesbouillon
* 1 takje tijm
* 1 laurierblad
* 1 teentje knoflook
* 250 g champignons
* peterselie
* zout, peper
* allesbinder



Bereiding:

De spekblokjes bakken in de boter, uit de pan nemen en in het braadvet de in blokjes gesneden en gezouten runderlappen braden. Dit duurt even, want er komt heel veel vocht uit het vlees. Als het vlees bruin is de uien, de champignons en de knoflook een paar minuten meebakken.
Afblussen met bouillon en rode wijn.
De tijm en het laurierblad erbij doen en alles een paar uur laten sudderen tot het vlees gaar is.
De saus binden met allesbinder en eventueel op smaak brengen met zout, peper en peterselie
En dat wordt opgepeuzeld vanavond met het rode kool stoofpotje die Cinnamongirl eens gepost heeft
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 23 september 2007 @ 10:23:38 #215
101884 PeRi
Allons-y!
pi_53400072
Ik ben ook aan het stoofpotteren. .

Net lamsvlees, rode wijn, kaneel, een half bouillonblokje, uien, knoflook, jeneverbesjes en laurierblad in een pannetje gemikt. Straks nog wortel en courgette en daarna laten rusten. Ongeveer halfuur voor we gaan eten aardappeltjes erbij.
Whatever I want.
  zondag 23 september 2007 @ 16:36:50 #216
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_53409281
tvp
pi_53451652
Gisteren ook weer aan het stoofpotten geslagen. Nieuwe gietijzeren braadpan gekocht en die moest ingewijd worden natuurlijk. Kilootje runderlappen (niks mager!), wat ui, knoflook, laurier, champignons, en een flesje oud bruin bier en een paar uur van je dag. Lekker basic, maar hij was heeeeeeerlijk.

Gaat zeker vaker gebeuren komende herfst en winter.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53452720
Oeh, riblapjes waren in de aanbieding bij de super, meteen een kilootje ingeslagen. Ergens deze week wordt het wel weer eens tijd om de hele tent naar kruidnagelen, wijn en knof te laten ruiken!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_53456447
Zo, een TVP. Ik ben dol op stoven, gebruik meestal rundvlees, maar deze is ook lekker:
Marokkaanse tajine met kip, aardappel en olijven

Eerst de charmoulamarinade:
- 1 el chilivlokken
- 1 el zoet paprikapoeder
- 1 tl fijngehakte verse gemser
- 1/2 tl saffraandraadjes
- 2 uien in piepkleine blokjes
- 2 tenen knoflook, fijngehakt
- 2 el gehakte bladpeterselie
- 2 el gehakte verse koriander
- 1/2 ingemaakte citroen, in dunne plakken
- 1,25 dl olijfolie
- sap van 1/2 citroen

alles mengen een een half uur laten staan voor gebruik.
Ik gebruik zelf 1-2 kleine ingemaakte citroentjes in kleine stukjes en gebruik maar meteen de hele citroen om uit te knijpen.

Dan het echte recept:
- 1,2 kg kip
- 1,25 dl charmoulamarimade (ik doe meer, ongeveer de helft van wat je hebt gemaakt)
- 4 el arachideolie
- 1/2 tl zout
- 1/2 tl saffraandraadjes
- 1/2 tl versgemalen zwarte peper
- 1/2 tl gemalen komijn
- 1/2 tl gemberpoeder
- kaneelstokje
- 4 tenen knoflook, fijngestampt
- 2 uien, gehalveerd en in dunne plakken
- 1 tomaat, van pitjes ontdaan en gehakt
- 1 bos bladpeterselie, gehakt
- 1 bos koriander, gehakt
- 2 grote aardappelen, in parten
- 5 dl water
- 150 g groene olijven
- 1 ingemaakte citroen, in 6 parten
- korianderblad, als garnering

(ik gebruik 4 mooie roma's, natuurlijk meer citroenen, want ik vind die dingen echt heerlijk, en 4 aardappels. krijg je n mooi gebonden sausje)

Was de kip, dep hem droog en snijd hem in 4en. Wrijf hem goed in met de marinade en leg m een nacht in de koelkast.

Verhit de olie in een pan met dikke bodem (tajine kan ook, maar neem van mij aan: dat duurt echt te lang) en bak de stukken kip bruin.
Voeg zout, saffraan, peper, komijn, gemberpoeder, kaneelstokje, knoflook en ui toe en laat ze 10 min meebakken. draai de stukken kip af en toe om.
Voeg tomaat, peterselie, koriander, aardappelen en water toe en laat alles 45 minuten stoven.

Vis de kip eruit en leg het op een schaal of tajine, laat de saus dan 5 min inkoken. voeg olijven en citroen toe, even doorwarmen, leg de aardappelen om de kip heen en giet de saus erover. Garneer met de korianderblaadjes.

(ik heb m niet zelf bedacht maar hij's lekker!!
pi_53547674
Ook al geïnspireerd door dit topic, heb ik me net een beetje laten gaan

4 ons baconlappen (spek was op)
1 kilo lamsnek met bot
4 ons sucadelappen
en allerlei groenachtigs

Eerst de bacon in reepjes lekker knapperig gebakken, zodat ik tijdens het koken al fijn kon proeven/snoepen. De rest van het vlees in lekker lompe stukken gebakken in het spekvet. Teentje of 10 knoflook erbij, stuk of 15 hele sjalotjes erin, even lekker hard bakken allemaal.
Afgeblust met een liter guinness, en 6 wortels, 2 ansjovisfilets, 2 blikjes tomatenpuree en 1 blik gepelde tomaten toegevoegd. 3 laurierblaadjes, 2 kruidnagels, 2 gedroogde rawits, mosterd en peper maken het voorlopig af.
Alles staat nu fijn in mijn gietijzeren wokje te pruttelen, maar er zijn wel wat complicaties:
1. Ik heb geen deksel voor de wok. Bij de toko verkochten ze die vandaag ook niet
2. De wok is tot de rand vol. Hoe ga ik daar morgen de paprika, prei en champignons nog bij proppen?

Moeilijk.
Voorlopig ruikt het in elk geval al heel fijn (smaakt ook best) en hoe ik het morgen oplos, merk ik dan wel. Eerst maar eens bedenken hoe ik het straks afdek, agz ik vanavond en vannacht niet thuis ben en een kat heb...

en fuckie, ik ben de peper-/kruidkoek vergeten om hem af te maken!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 28-09-2007 16:46:56 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_53547698
Ik denk dat ik van het weekend gewoon wéér een stoofpot ga maken. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:52:22 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53547973
3 slagers afgeweest en nergens vet vlees te krijgen, alles broodmager. Gooi morgen dan maar kippenvleugels en aardappels in de oven.
Damn, had zin in suddervlees.-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53548029
Mja, da's altijd wel jammer idd. Zal morgen ook eens de slager lief aankijken, er zit hier net een nieuwe, de vorige die er zat was helemaal top dus ik ben benieuwd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:46:34 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53550550
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
3 slagers afgeweest en nergens vet vlees te krijgen, alles broodmager. Gooi morgen dan maar kippenvleugels en aardappels in de oven.
Damn, had zin in suddervlees.-
wat een slecht verhaal van die slagers. kan ik me bijna niet voorstellen. anders moet je toch de supermarkt een keer proberen.

hier heel veel islamitische slagers op een rij. vaak juist heerlijk vet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53569361
Yo, morgen en maandag eten we de stoofpot van de liederlijke OP
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:27:51 #226
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_53569915
Ik wilde een tajine maken met rundvlees...Tajine gebarsten Nu heb ik het maar in de braadpan gedaan
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:35:28 #227
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53576781
O verdorie, dat had ik morgen wel eens kunnen doen. Niet aan gedacht

Druilerig weer en dan het huis volzetten met stoofgeur
Snobs have more fun!
KLIK!
  Vis een optie? zondag 30 september 2007 @ 10:55:21 #228
70532 loveli
N
pi_53584115
Zometeen twee kilo stoofpeertjes schillen, alles met een flinke scheut port en een kaneelstokje in de romertopf. In m'n andere romertopf gaan riblappen, rode kool en stukjes appel. Ik ben klaar voor de herfst.
crap in = crap out
  zondag 30 september 2007 @ 12:04:28 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53585363
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een slecht verhaal van die slagers. kan ik me bijna niet voorstellen. anders moet je toch de supermarkt een keer proberen.

hier heel veel islamitische slagers op een rij. vaak juist heerlijk vet.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Had gisteren dan dus toch maar aardappels (echte eigenheimers) geschilt en gekwart, ovenschaal ingevet, aardappels er op en daar kippenvleugels op, dat een slordige 1 1/2 uur in de oven. Smullen, hadden bezoek die zaten ook glimmend van het vet te genieten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 september 2007 @ 15:24:00 #230
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_53591083
Het wordt wel weer weer voor stoofpotten. Ik ga eens wat inspiratie opdoen in dit topic.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_53591802
Ik heb een petroleumstel van mijn oma geerfd. En hij werkt nog hardstikke goed! Op dit moment staat 'ie nog schattig te wezen op de kast, maar een dezer dagen ga ik hem maar eens gebruiken.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  maandag 1 oktober 2007 @ 01:39:09 #232
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53607663
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:57 schreef Bluezz het volgende:
Yo, morgen en maandag eten we de stoofpot van de liederlijke OP
Lekker is 'ie hè? Alseggikutselluf.

Ik ga trouwens op zoek naar een petroleumstelletje. Iemand enig idee waar je die kan kopen? Volgens mij zag ik ze eerder nog wel eens bij de Kringloop staan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 1 oktober 2007 @ 01:52:45 #233
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_53607797
Rommelmarkten zie je zie stelletjes ook nog best vaak.. Duderinnetje

Ik moet trouwens nieuw lint hebben..(voor in petroleum stel ala groot) of hoe noem je dat.. tis heel breed ( 6 centimeter ofzo) en dat vind ik hier dus nergens.. tips iemand?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 1 oktober 2007 @ 01:54:51 #234
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53607815
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 01:52 schreef MissHobje het volgende:
Rommelmarkten zie je zie stelletjes ook nog best vaak.. Duderinnetje

Ik moet trouwens nieuw lint hebben..(voor in petroleum stel ala groot) of hoe noem je dat.. tis heel breed ( 6 centimeter ofzo) en dat vind ik hier dus nergens.. tips iemand?
Lont!
Toch?

En geen idee waar je dat koopt. Wellicht kampeerwinkels? (Voor in windlampen ed.)
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 1 oktober 2007 @ 01:57:04 #235
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_53607827
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Lont!
Toch?

En geen idee waar je dat koopt. Wellicht kampeerwinkels? (Voor in windlampen ed.)

Ja das een goede woord denk ik wel
Ik kon er serieus niet opkomen

Kampeer winkels.. als ze iets hebben,..heb alleen het smalle lont voor olielampjes bv
Wat ik nodig heb is echt 3 a 4 keer breder.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 1 oktober 2007 @ 02:24:58 #236
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53608014
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 01:57 schreef MissHobje het volgende:

[..]


Ja das een goede woord denk ik wel
Ik kon er serieus niet opkomen

Kampeer winkels.. als ze iets hebben,..heb alleen het smalle lont voor olielampjes bv
Wat ik nodig heb is echt 3 a 4 keer breder.
Misschien eens een hele goede kookwinkel bellen! Die weten het misschien!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 1 oktober 2007 @ 09:26:23 #237
130803 Gripper
Get a grip
pi_53609735
Hier moet er ook van de week weer gestoofd gaan worden: ik heb vorige week bij de V&D tijdens het prijzencircus een hele mooie gietijzeren braadpan gevonden. t is een grote, dus ik zal aardig wat vlees erin moeten smijten om m vol te krijgen... Misschien maar goed ook, mn oude braadpan liep altijd over

trouwens, moet ik die braadpan de eerste keer net zo behandelen als mn gietijzeren wok? Olie erin en lekker laten walmen, om zo een anti-aanbaklaag erin te krijgen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:03:25 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53610421
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:26 schreef Gripper het volgende:
Hier moet er ook van de week weer gestoofd gaan worden: ik heb vorige week bij de V&D tijdens het prijzencircus een hele mooie gietijzeren braadpan gevonden. t is een grote, dus ik zal aardig wat vlees erin moeten smijten om m vol te krijgen... Misschien maar goed ook, mn oude braadpan liep altijd over

trouwens, moet ik die braadpan de eerste keer net zo behandelen als mn gietijzeren wok? Olie erin en lekker laten walmen, om zo een anti-aanbaklaag erin te krijgen?
Als je een onge-emaileerde koopt, ja.
een goede gietijzeren braadpan is niet geemailleerd van binnen.
Die behandel je zo voor en spoel je alleen uit met heet water als het echt nodig is en/of een stukje keukenpapier, niet met sop wassen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:17:24 #239
130803 Gripper
Get a grip
pi_53610678
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je een onge-emaileerde koopt, ja.
een goede gietijzeren braadpan is niet geemailleerd van binnen.
Die behandel je zo voor en spoel je alleen uit met heet water als het echt nodig is en/of een stukje keukenpapier, niet met sop wassen
t is een niet geëmailleerde ja
Compleet met holletje in het deksel, en ijzerdruppels aan de binnenkant van het deksel. En het mooiste: van 55 voor 35 ¤ !
Mooi, met de wok werkt het altijd prima om m in te branden, dan lukt het hiermee ook wel. Dan doe ik het wel op het campingpitje in de tuin, want de afzuigkap en de rookmelder kunnen zoveel blauwe walm niet aan
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:19:36 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53610719
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:17 schreef Gripper het volgende:

[..]


Mooi, met de wok werkt het altijd prima om m in te branden, dan lukt het hiermee ook wel. Dan doe ik het wel op het campingpitje in de tuin, want de afzuigkap en de rookmelder kunnen zoveel blauwe walm niet aan
Hoop dat je niet naast een school woont, want anders komen er nog organisaties klagen over je fijnstof
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:27:58 #241
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_53610916
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 01:57 schreef MissHobje het volgende:

[..]


Ja das een goede woord denk ik wel
Ik kon er serieus niet opkomen

Kampeer winkels.. als ze iets hebben,..heb alleen het smalle lont voor olielampjes bv
Wat ik nodig heb is echt 3 a 4 keer breder.
Probeer Kookpunt. Ik meen me te herinneren dat ik daar petroleumstellen heb zien staan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:27:24 #242
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53629034
Hier staat de stoofpot op!

Hoeft hij morgen niet meer zo lang.

En ik had gewoon zin om grote stukken vlees en ui in een pan te flikkeren
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:14:17 #243
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53631729
Hebben jullie dat nooit? Zo maar?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:27:42 #244
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53631858
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Hebben jullie dat nooit? Zo maar?
jawel
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:34:44 #245
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53631935
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:27 schreef Muck het volgende:

[..]

jawel
Gelukkig!

Ik heb net ook een winterpeen aan stukken gehakt. * KLATSKLATSKLATS * in de stilte van de nacht. En het hele huis is warm van knof en vlees en laurier en kruidnagel.

Morgenavond pas opeten. Dat zal moeilijk worden
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53693574
Ik ga er vanavond ook eens een maken voor morgen. Is dat recept van Ramsey iets? En zat eraan te denken om er misschien, mits verkrijgbaar wat andere paddestoelen doorheen te doen. Of is dat zonde?
pi_53696925
Ik ben bang dat je niet veel van die paddo's proeft ?? Of echt op het laatst pas erbij doen.
Die courgette was ook helemaal weg
  Vis een optie? donderdag 4 oktober 2007 @ 17:17:07 #248
70532 loveli
N
pi_53696973
In paddestoelen zit veel vocht, misschien kun je ze beter eerst bakken.
crap in = crap out
pi_53697501
Ja bedankt, ik was het allebei al van plan . Eerst bakken en pas op het laatst erbij doen. Ik heb wat cantharellen gekocht.
Ik had het recept op mijn werk uitgeprint en was het uiteraard vergeten mee te nemen, dus stond ik bij de groentenboer ineens last van afasie en had ik bijna een venkel gekocht ipv eeen knolselderij omdat ik om onduidelijke reden ineens dacht dat dat een knolselderij was.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 19:29:00 #250
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53700277
Misschien smaakt het met knolselderij ook wel prima Herodus! Of nog even snel langs de Appie

@ Bluezz: dat mot juust, van die courgette! Dat maakt die lekkere drab, samen met de uien


* Duderinnetje heeft alweer trek!
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')