slindenau | maandag 25 december 2006 @ 22:54 |
![]() Anno 1701 Bereid je voor op de beste Anno ooit. In het derde deel van de zeer succesvolle Anno serie ga je net als in de vorige delen op ontdekking naar nieuwe eilanden die later uit kunnen groeien tot enorme steden. Laat je meeslepen in de wereld van Anno 1701. Wordt een ontdekkingsreiziger en beleef het avontuur van je leven! Verken de zeven zeeen, ontdek nieuwe continenten en maak kennis met nieuwe culturen. Bouw je eigen stad, maar houd je inwoners wel tevreden! De officiele Anno 1701 website. Demo Zie een van de links op deze pagina: http://anno1701.com/launch/index.php?lg=en&l1=downloads&l2=demo Patch 1.01 quote:Downloads: Engels (UK) - Patch 1.01 UK Engels (US) - Patch 1.01 US Duits (GER) - Patch 1.01 GER Platform: PC CD-Rom Genre: Strategie Ontwikkelaar: Sunflowers Adviesprijs: 49,99 euro Minimale Systeemeisen Aanbevolen Systeemeisen Verschillende smaken... ![]() (standaard 1 DVD game) ![]() Limited Edition (Duitsland only), 17001 stuks ![]() Screenshots Er is een groot aantal screenshots te vinden op de officiele Anno 1701 website. Volg deze link om de pagina te laden: Screenshot galerij. Hieronder volgt een kleine selectie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Filmpjes Hieronder heb ik slechts twee links voor je, maar op de website kun je zelf nog veel meer bekijken. Overzicht films ![]() ![]() Een tour door de wereld van Anno... Klimaten In de Anno wereld zijn er grofweg twee klimaten (waar je er in 1503 er nog 3 had: het poolklimaat is verdwenen). Deze klimaten hebben elk hun eigen uiterlijk, en ook de diersoorten en grondstoffen zijn specifiek per klimaat. quote: ![]() quote: ![]() Dieren De wereld van Anno 1701 staat bol van de dieren! Niet alleen de dieren uit je productiefaciliteiten zoals Schapen, Koeien of Paarden zul je vinden in de grote Anno wereld... Zo kan je in de oceanen dolfijnen, haaien en walvissen vinden. En uiteraard ook tonnen vis, welke natuurlijk als food gebruikt kunnen worden na vangst ![]() Op het land vind je verder een breed scala aan dieren. Zo zijn er de wilde dieren, van krabben tot zebra's tot olifanten. In de lucht vliegt ook vanalles heen en weer, van papagaaien tot bijen. Tenslotten houden je inwoners ook nog huisdieren, welke per inwoner niveau verschillend zijn (van kippen tot katten). Hieronder een selectie uit de beschikbare dieren in Anno, met een linkje naar een korte beschrijving van dit dier. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vruchtbaarheid grond De eilanden in de Anno wereld zijn niet allemaal voor elke grondstof geschikt, zo kan je op één eiland bijvoorbeeld nooit samen Bloemen en Cacoa verbouwen bijvoorbeeld. Dit is allemaal bepaald door de vruchtbaarheid van een eiland, wat ingame onder de naam van je eiland is weergegeven. Waar de kleine eilanden meestal 1 of 2 producten ondersteunen, kan je op een groot eiland tot wel 3 producten succesvol verbouwen. De verschillende grondstoffen met een linkje naar een uitgebreidere beschrijving zijn: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rampen Helaas is ook de wereld van Anno niet perfect. Zo zijn er enkele natuurrampen, infectieziekten en heuze vloeken (blijf de indianen maar te vriend ![]() Ziehier de rampen, met wederom een linkje naar een uitgebreide beschrijving: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mocht je er trouwens echt niet tegen kunnen, dat je harde werk vernietigd wordt door een lousy rampje, dan kan je deze desgewenst uitschakelen ![]() Culturen Als je er voor kiest om met andere Culturen te spelen, dan zullen 4 kleine eilandjes bezet zijn door 4 verschillende culturen. Met deze culturen kan je handelen, of als je hun vertrouwen hebt gewonnen zelfs de exclusieve koloniale goederen (welke nodig zijn voor je hoogste inwonerniveau). Wanneer je een alliantie met een van de culturen aangaat, mag je ook nog eens gebruikmaken van hun speciale kracht, wat je in een oorlog een extra voordeel kan bieden. Tenslotte heb je ook nog de Piraten, welke als einzelgangers de zeeen onveilig maken. Mocht je indruk op hen kunnen (en willen, ten koste van je relatie met andere spelers) maken, dan bieden zij zelfs alle 4 de koloniale goederen aan (waar je bij de culturen slechts een van de vier kan krijgen per cultuur)! De vier culturen zijn: en de Ontwikkeling van je Inwoners Wanneer je aan alle eisen van je inwoners voldoet, ze niet te zwaar belast en tenslotte voldoende bouwmaterialen hebt, gaat het niveau van je inwoners omhoog. Waar je als plaggenhutten met moddersloten gevuld dorp begint, kan je eindigen met een stad vol pracht en praal, met huizen van Marmer en inwoners die bol staan van de Juwelen (en chocolade ![]() Daarnaast komen er af en toe wat eregasten langs, dit zijn bepaalde vaklui (Smit, Bierbrouwer, etc) die je een handje helpen. Meer informatie over hen is hier te vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tenslotte kan je zelf ook nog aan onderzoek doen, wat het niveau van je stad alleen maar ten goede komt. Inwoners: Pioneers Je eerste inwoners, het zijn relatief simpele lui die aan voedel, kleding en gezelschap al genoeg hebben. ![]() ![]() ![]() Inwoners: Settlers Wanneer de behoeften van je Pioneers vervuld zijn (en blijven!) zullen ze onder de juiste omstandigheden upgraden naar Settlers. Hiermee krijg je nieuwe build-opties, maar ook weer nieuwe eisen. Ook zul je een verandering zien in je dorpscentrum, de waterput wordt een mooie fontijn, en de eerste marktkraampjes vertonen zich. ![]() ![]() ![]() Inwoners: Citizens Citizens zijn de bourgeoisie van je stad, ze zijn de eerste die hun huizen (muren) uit stenen bouwen in plaats van hout, en nemen niet alleen genoegen met goederen...maar willen ook een mooi versierde stad (introductie van ornamentals). ![]() ![]() ![]() Inwoners: Merchants Met Merchants zit je al tegen het hoogste inwoners niveau aan, de behoefte tussen deze laatste twee verschillen eigenlijk niet...het verschil zit meer in de bouwstijl en de ornamentals in je stad. Met Merchants word je stad net iets mooier, de gebouwen worden luxer en een breder scala aan ornamentals staan tot je beschikking. ![]() ![]() ![]() Inwoners: Aristocrats Met de Aristocraten zit je aan de top van civilisatie in de 18e eeuw...en nu kan je stad echt een klein paradijs worden! De build opties bij dit niveau inwoners zijn enkel het Kasteel, een vuurtoren en verschillende ornamentals (struiken, beelden). Maar niet getreurd, het kasteel bestaat uit 7 verschillende onderdelen, welke naar eigen inzicht zovaak en overal (waar je eiland dat toestaat) geplaatst kunnen worden! ![]() ![]() ![]() ![]() Economie Hier draait het dan eigenlijk allemaal om, de economie. Het hoofd doel in de Anno reeks is sinds het begin altijd hetzelfde gebleven: zorg voor een bloeiende economie! Je begint met een ruwe grondstof, dit kan een school vis in de oceaan of een klei pit in de grond zijn. Vaak maak je gebruik van de vruchtbaarheid van je eiland (zoals eerder beschreven) of de ertsen die je in de bergen vind. Deze grondstof moet eerst gedolven worden, hiervoor zijn verschillende gebouwen beschikbaar. Een vissershut gaat vissen, een stonemansion gaat graven in de grond, etc. etc. Met enkel een ruwe grondstof kom je nergens, dus deze moet verwerkt worden tot een half of eindproduct. De visserhut hoeft eigenlijk niks meer te doen, de gevangen vis kan gelijk geconsumeerd worden. Maar het stonemansion bijvoorbeeld zal eerst de klei moeten bakken in een steenvorm voordat je echte stenen hebt. Zo zijn er minder en meer complexe production chains, en algemeen geldt dat de complexiteit toeneemt naarmate je bevolking van een hoger niveau is. Voorbeelden van production chains (voor alle ketens, zie deze link): Alcohol ![]() Alcohol kan op twee manieren verbouwd worden, afhankelijk van het klimaat uit Hop of uit Suikerriet. Hier zie je bijvoorbeeld de ketting van Hop -> Alcohol ![]() Food ![]() Voedel is natuurlijk het belangrijkste goed in Anno, dit moet vanaf het begin tot het eind in voldoende hoeveelheid aanwezig zijn om je hongerige inwoners te voeden! Je kan op verschillende manieren aan voedsel komen, van Vissen tot Jagen op Pioneer niveau, via een Slager op Settler niveau naar een Bakkerij op de hoogste niveau's. Hier ook een mooi voorbeeld van een groeiende complexiteit van ketens: ![]() ![]() ![]() Tools ![]() Zonder tools kom je uiteindelijk nergens, dit is naast wood en later steen/marble de basis voor je nieuwe gebouwen. In het begin van een game kan je tools nog niet zelf maken, dus een groot deel van je budget zal opgaan aan het inslaan van tools...maar wanneer je ze zelf kan maken verdien je die investering makkelijk weer terug. Tools gebruik je immers enkel wanneer jij dat wilt, en zijn dus zeer geschikt voor verkoop. De productieketen: ![]() Juwelen ![]() Juwelen zijn een teken van welvaart, en deze hoef je dus ook pas vanaf Merchants te gaan produceren (of inkopen). Maar let wel op, een goudsmit heeft zowel goud als diamanten nodig...en deze mijnen komen enkel in zuiderlijke klimaten voor (en zijn best schaars). Dus het is aan te raden snel deze mijnen in je bezit te krijgen, anders moet je er voor gaan vechten ![]() De keten: ![]() Chocolade ![]() Vanaf Citizens is er een wens voor Chocolade, welke best lastig te verbouwen is. Je hebt honing en cacao nodig, welke beide aan de andere kant van het land groeien (honing: noord, cacao: zuid). Hier zal je sowieso een trade route of zelfs twee voor nodig gaan hebben ![]() Productieketen: ![]() Parfum ![]() De vraag naar parfum komt als eerste van de Merchants, en het product vereist bloemen. Deze bloemen groeien vaak op de wat kleinere eilandjes in het noorden, waar gelukkig ook de walvissen te vinden zijn. Maar niet getreurd, parfum wordt niet met liters tegelijk geconsumeerd ![]() Keten: ![]() De Free trader heeft een eigen eilandje in het midden van de wereld, van waaruit hij met verschillende schepen alle andere nederzettingen afgaat. Hij koopt & verkoopt een aantal ton van de goederen die op dat moment aan worden geboden of worden gevraagd, en hiermee is hij waarschijnlijk je voornaamste bron van exclusieve goederen als de Koloniale goederen (zie hieronder). Daarnaast kan hij je altijd uit de brand helpen mocht je even geen zin/tijd hebben om een extra production chain neer te zetten voor een bepaald goed. Daarnaast handelt hij ook nog in kaarten van het eiland, wanneer je er voor hebt gekozen om zonder 'reveal' te spelen kan je bij hem stukken land zichtbaar 'kopen'. Tenslotte heeft hij om de zoveel tijd ook nog eens een opdracht, dit om het spel niet al te saai te maken ![]() Naast een beloning in goude munten krijg je ook een beloning in goederen, afhankelijk van je inwoners zijn dit Tools (pioneer/settler) of een van de koloniale goederen (merchant/aristocrat). ![]() Hoewel je belasting waarschijnlijk geen pretje vindt, is het in de Anno wereld je voornaamste bron van inkomsten. Zonder de belasting is het (vrijwel) onmogenlijk om je geldniveau in het zwart te houden! Per niveau van inwoners kan je een belasting niveau selecteren, waarbij via kleuren is aangegeven welk effect dit heeft op de bevolking. Een lage belasting zorgt voor een blije bevolking welke maar al te graag naar het volgende niveau wil upgraden, maar voor een lege geldkist... Een (te) hoge belasting zorgt voor een ontevreden bevolking, ze blijven steken op hun huidige niveau en zullen gaan rellen...als je hiermee niet oppast ligt je hele stad in puin! Onder je geldvoorraad staat een getal (groen met een + of rood met een -). Dit is je totale balans, het verschil tussen inkomsten en uitgaven. Wil je meer details zien over je balans (en eventueel handelsbalans), klik dan op de haven van een willekeurige stad. Schepen zijn de enige manier om goederen of troepen te transporteren tussen eilanden...en als je het verhaaltje hierboven hebt gelezen snap je wel dat deze onmisbaar zijn in Anno! Schepen worden gemaakt in een shipyard, en er zijn 3 verschillende type schepen: * Exploration ships * Trading vessels * Warships Elk schip heeft zijn eigen eigenschappen qua laadruimte, snelheid en kanonnen, en is daarmee slechts voor een doel geschikt (transport, oorlog of verkennen). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Als het te moeilijk wordt om alle producten met de hand over te brengen van eiland naar eiland kan je een trade-route opstellen. Met een trade route kan je tussen eilanden (tot 4 warenhuizen) verschillende goederen transporteren (tot 4 verschillende). Per route kan je vervolgens zoveel schepen selecteren als je wilt, maar de routes zelf zijn wel gelimiteerd tot 20 stuks. Dit is voor een beginnende stad nog wel genoeg, maar bij echt grote steden zal je je routes zorgvuldig in moeten delen! ![]() ![]() De Koloniale goederen zijn exclusieve goederen die maar op zeer beperkte plekken in de Anno wereld beschikbaar zijn. Zo zijn deze enkel te verkrijgen bij een van de culturen, de Free Trader of de piraten. Er zijn vier verschillende koloniale goederen, en per spel dat je start zullen je Aristocraten (willekeurig) een van deze vier goederen eisen wil je ze tevreden houden. Deze goederen zijn 'verbonden' aan de culturen, en via hen krijg je enkel toegang tot deze goederen wanneer je een alliantie (fraternisation) met hen aangaat. Deze zogenaamde fraternisation kan maar met een van de culturen, dus wil je in een spel alle koloniale goederen verzamelen, dan zul je moeten uitwijken naar de Free Trader of de Piraten. De vier goederen en bijbehorende culturen zijn: * Jade - Asians * Talismannen - Aztecs * Ivoor - Indianen * Bond - Iroquois ![]() ![]() ![]() ![]() Diplomatiek Om niet geheel alleen te zijn in de grote wondere wereld van Anno zijn er 12 computerspelers beschikbaar, en elke speler heeft zijn eigen karaktereigenschappen. Deze eigenschappen hebben invloed op zijn manier van bouwen, handelen, oorlogvoeren etc. Je kan zelf kiezen met hoeveel en met welke spelers je samenspeelt in een game, en hier heb ik even twee spelers uitgelicht. Voor het gehele overzicht klik je hier. * Hendrik Jorgensen Dit is een vredelievende jongen, hij is erg vriendelijk en onzeker, en schrijft tot diep in de nacht gedichten. Hij is in zn jeugd geplaagd door tegenslag, en daardoor is hij nu heel onzeker over zijn acties. Deze onzerheid verbergt hij door erg vriendelijk te zijn tegen iedereen. Voor het schrijven van gedichten in de nacht heeft hij veel lampenolie nodig, dus mocht je een overschot hebben...kan je dat altijd bij hem kwijt! ![]() * Randolph McCrane Deze jonge Schot is erg zelfverzekerd, maar bakt er niet veel van wanneer op het op economie aankomt. Hij slaat bijvoorbeeld ongelofelijk veel steen in, zonder dit echt nodig te hebben. Daarnaast krijgt hij zn bevolking maar moeizaam vooruit, en heeft 'ie dus nogal eens last van opstandjes. ![]() De Lodge activiteiten zijn speciale, geheime opdrachten die uitgevoerd worden door specialisten. De meeste van deze opdrachten zijn bedoelt voor je tegenstanders, om ze te plagen of keihard te vernietigen. Of een activiteit succesvol zal worden uitgevoerd hangt van je slachtoffer af, wanneer zijn bevolking euforisch is zal een activiteit minder snel slagen dan wanneer de bevolking in opstand is. De beschikbare activiteiten zijn: * Spy * Demagogue * Saboteur * Traitor * Revolutionary * Poisoner * Bomber * Pickpocket Daarnaast krijg je bij fraternisation met een cultuur ook nog hun speciale actie in je Lodge overzicht. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het hoofddoel van het spel is nog steeds Economie, maar zonder te vechten krijg je nooit de juiste grond of mijnen in je bezit...dus er zullen ook troepen moeten zijn! De oorlogsschepen helpen al aardig, maar om op het land ook te kunnen veroveren zijn er een aantal troepen beschikbaar. Een troop is een groepje van een bepaalde unit, welke je niet los kan besturen. De meeste units kunnen direct gebouwd worden (mits de grondstoffen aanwezig zijn), maar er zijn ook een paar units die je eerst moet onderzoeken. Er zijn vier soorten units beschikbaar: * Militia * Infantry * Cavalry * Artillery Voor de Cavalerie heb je paarden nodig, welke je uit een stud farm (graasland) verkrijgt. Voor de Infanterie zijn wapens nodig, en voor de Artillerie kanonnen. Beide maak je uit ijzer, en eventueel hout. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Links Vorige delen ![]() Een alledaags tafereel, mannen (waarschijnlijk net terug uit het cafe) komen elkaar tegen en hebben wat te vechten ![]() Game on ![]() Een leuk plaatje voor in de OP? Nieuwe feitjes? Een spelfoutje corrigeren? Of heb je de laatste post gemaakt in een vorig deel? Deze OP is terug te vinden in de FOK! Wiki. [ Bericht 6% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 19:10:43 ] | |
slindenau | maandag 25 december 2006 @ 22:58 |
Christmascalenderquote:Ziehier, het rarretje (17.9mb) met alle 24 'presentjes': Mirror 1 (direct) Mirror 2 (Megaupload - wachttijd) Limited Edition Stockfoto: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Klik voor 1600*1200 Jaja, #6168 van de 17001 ![]() U ziet: -Houten kistje met 2 scharnieren, 1 'slot ding' en plaatje met nummer/totaal aantal -2 DVD jewelcase met het spel (duitse versie) en soundtrack DVD (staan best veel nummers op) in 5.1 DTS ![]() -'Zertifikat' van echtheid, met het nummer er ook nog eens op vermeld (dus geen standaard kopie) -Artboek met 99 genummerde pagina's + wat ongenummerde met tekst. Harde kaft, goede kwaliteit papier. -LE (los genummerd) afbeelding van een schip, apart verpakt in half doorzichtig wit folie-spul (452/3400) -Goudkleurige ( ![]() -Handboek van het spel -Poster met op de achterkant de gehele build tree ![]() -5 postkaarten Plaatjes: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mijn screenshots Alle screenshots die ik heb gemaakt & zal maken komen online te staan op mijn screenshot overzicht. Hieronder heb ik even wat leuke, bijzondere en speciale plaatjes uitgelicht. [plaatjes...] Handige informatie betreffende productie quote: [ Bericht 58% gewijzigd door slindenau op 27-12-2006 19:25:37 ] | |
Jump | maandag 25 december 2006 @ 23:03 |
tvp ![]() | |
Messenga | maandag 25 december 2006 @ 23:04 |
Leuk spelletje. | |
Jump | maandag 25 december 2006 @ 23:10 |
Ik ben eens bezig met een mooi documentje dat in de OP geplaatst kan worden ![]() | |
slindenau | maandag 25 december 2006 @ 23:10 |
quote:Top ![]() quote:Schaamteloze tvp ![]() ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door slindenau op 25-12-2006 23:29:29 ] | |
Burbo | dinsdag 26 december 2006 @ 00:18 |
tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet! ![]() | |
Messenga | dinsdag 26 december 2006 @ 00:20 |
quote:Geen ondersteuning. ![]() Desondanks ie het me wel gelukt toen ik Vista had, alhoewel dat traag ging. ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 00:21 |
quote:Mocht je een beetje Duits kunnen, dan kan je hier wellicht het antwoord uithalen: http://forum.sunflowers.de/showthread.php?t=12602 Edit: aha, in het engels: http://forum.sunflowers.de/showpost.php?p=242632&postcount=14 (dit is dus alleen als installeren/opstarten niet lukt. dat je daarna vertekende kleuren krijgt is een bekend (onopgelost) probleem. Daarnaast werkt dit trucje alleen met de RC1 en 2 versies van Vista...en niet in de final) Maar waarom wil je het spel nu zo graag op Vista spelen... [ Bericht 16% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 00:31:53 ] | |
cyberrobin | dinsdag 26 december 2006 @ 00:32 |
quote:Yep, ik, werkt hier perfect en zonder problemen? ![]() Loopt ook niet traag o.i.d. loopt hier gewoon goed.. ![]() | |
IedeK. | dinsdag 26 december 2006 @ 09:39 |
TVP ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 12:53 |
Zo, ik ben even druk bezig op de OP en 1e post een beetje netjes te maken. Heb ditmaal zelf wat moeite gestoken in de OP, en niet zomaar een verhaaltje van een ander gepakt ![]() Alles onder het kopje "Een tour door de wereld van Anno..." heb ik zelf toegevoegd. Daarnaast heb ik wat speciale dingen uitgelicht in de 1e post, zo staat daar de verzameling kerstpresentjes, plaatjes van de Duitse Limited Edition en zal ik nog wat screenshots die mij de moeite waard lijken toevoegen. Als jullie zelf nog wat suggesties of toevoegingen hebben voor de OP, laat het me weten ![]() Ook als jullie zelf nog wat screenshots hebben die uniek zijn (dus niet de standaard zut: bergen huisjes, overzicht van een stad...ik doel meer op leuke shots van beesten of de natuur) mogen jullie die ook sturen, dan zal ik ze toevoegen in de 1e post. Game on! in dit 2e deel van de topicreeks over Anno 1701. | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 13:24 |
Ik had ook zoiets in gedachten voor de OP. Ik was aan de gang gegaan met zo icoontjes: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 13:49 |
Ik heb er niet opgelet, maar zijnde huizen en de straten in het spel ook ondergesneeuwd zoals die header op anno1701.com nu? ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 13:53 |
Ik denk het niet, maar zal even kijken ![]() Heb je de site trouwens ook al 's nachts gezien ![]() [ Bericht 55% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 14:36:04 ] | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 14:08 |
Hier geen sneeuw en gen lichtjes in de huizen 's nachts ![]() ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 14:39 |
Nee ik las het even verkeerd ![]() Ik heb zelfs die kerstboom gemist ingame ![]() Maar 's nachts moet je de header van de site maar eens checken. Mocht het vannacht niet meer donker zijn, dan heb ik nog wel een screenshotje daarvan ![]() Heb net trouwens mn game even de vrije loop gelaten, en heb net de 10k aan inwoners gehaald ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Met de voorraaden gaat het ook wel goed, maar omdat ik alles 999ton had geeft dit wel een vertekend beeld. Ze kunnen best keihard dalen nu, want ik heb inmiddels 3 eilanden met 999ton opslag voor mn overproductie ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 14:47:54 ] | |
Bart | dinsdag 26 december 2006 @ 17:00 |
goede OP ![]() | |
cyberrobin | dinsdag 26 december 2006 @ 17:18 |
Hoe verander je de naam van je warenhuis eigenlijk? ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 18:11 |
Naar je haven gaan, de naam selecteren...aanpassen, en op enter drukken ![]() | |
IedeK. | dinsdag 26 december 2006 @ 19:13 |
quote:Damn! ![]() | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 19:13 |
Zeg slindenau, heb jij een betaalde photobucket toch? Ik kan geen hi res foto's uploaden ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 19:14 |
Nee, ik pas de JPEG kwaliteit aan met photoshop (van 12 (max) naar 10 of 11) waardoor deze net onder de 1024 kb zijn allemaal ![]() De OP is trouwens net af...ben er wel even mee bezig geweest ![]() | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 19:19 |
Hier zijn ze ook maar 300kB hoor, maar de maximum grootte die ik als gratis user kan uploaden is 1024*768 ![]() | |
rakotto | dinsdag 26 december 2006 @ 19:23 |
Wat is dit toch een prachtig spel ![]() Alleen ik heb 1 probleem.. ![]() Hoe krijg ik tools. ![]() | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 19:23 |
Zie de OP:![]() | |
IedeK. | dinsdag 26 december 2006 @ 19:24 |
Deze speler heeft 55000 inwoners. ![]() Screens Dan heb je nog wel even te gaan. ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 19:31 |
quote:Bij het uploaden de optie 'max 1 mb' selecteren ![]() quote:Zoals Jump al zegt staat het inderdaad in de OP, maar aan de chain heb je idd vrij weinig wanneer je niet genoeg tools hebt voor die gebouwen ![]() Je zult ze gewoon in moeten kopen bij de Free Trader (of via andere spelers, dus Passive Trading aanzetten voor Tools). quote:Ja, ik loop ook al een tijdje mee op het forum bij sunflowers...en zag het ![]() Dat is echt een uberstad...maar zo spelen is een beetje flauw. Hij heeft alle rampen en vuur etc uitgeschakeld, geen wegen tussen huizenblokken, en verder volgt ie vast optimale structuren zoals ook op dat forum te vinden zijn (hoe krijg je zoveel mogenlijk Aristocraten om een dorpscentrum met benodigde service gebouwen). | |
IedeK. | dinsdag 26 december 2006 @ 19:37 |
quote:Psst.. Waar? ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 20:04 |
http://forum.sunflowers.de/showthread.php?t=12751 En dan krijg je dit soort taferelen ![]() ![]() ![]() | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 20:05 |
Ook even enkele screenshots online gezwierd van een nieuw spelletje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 20:07 |
Whehe, leuk ![]() Maar je moet niet gelijk beginnen met het laten affikken van je dorp ![]() | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 20:08 |
Jah, ik had geen brandweer van in het begin ![]() | |
Jump | dinsdag 26 december 2006 @ 20:10 |
Ik had ook een groot aantal huizen bijgebouwd, en er dan niet meer naar gekeken. De belastingen voor de pioneers stonden in het geel, voor een maximum opbrengst. Na een half uur met een balans van +10 te hebben gespeeld, wou ik ze upgraden naar Settlers. Dus de belastingenin het groen, zie ik het aantal pioneers enorm stijgen. Blijkbaar komen ze niet al te snel in de huizen als de belastingen in het geel staan ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 20:23 |
Nee klopt, donkergroen = volgend niveau, lichtgroen = meer inwoners tot het huis vol is, geel = neutraal, oranje = ?, rood = huis verlaten tot het leeg is. | |
Bart | dinsdag 26 december 2006 @ 20:50 |
Hoe kom je erachter of je een UK of US versie hebt? | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 21:21 |
De US versie heet "Anno 1701 A.D.", waar de UK versie "Anno 1701" heet. Dus als je installer origineel in de map "Anno 1701 A.D." wilde installeren, dan moet je de US patch hebben ![]() | |
Bart | dinsdag 26 december 2006 @ 21:41 |
ah tnx ![]() | |
heinl | dinsdag 26 december 2006 @ 22:20 |
tvp ![]() | |
Bart | dinsdag 26 december 2006 @ 22:41 |
Hmm zo op het eerste gezicht merk ik geen snelheidsverbetering met die patch met een G80 chipje... | |
ElmarO | dinsdag 26 december 2006 @ 22:43 |
quote:Ik gelukkig niet. Heb hem nu al drie dagen achter elkaar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En die omgeving blijft echt mooi om te zien. ![]() | |
slindenau | dinsdag 26 december 2006 @ 22:46 |
Die schuine huizen van Citizens maken je stad toch net wat speelsers dan al dat strakke bij Aristocraten...dat heeft toch ook wel wat. Misschien een eilandje jatten straks, en daar enkel Citizens neerzetten (al is 'straks' relatief...eerst maar eens 10k Aristos stabiel houden...en dan zie ik wel verder ![]() | |
kassenbouwer | woensdag 27 december 2006 @ 12:22 |
tvp ![]() | |
rakotto | woensdag 27 december 2006 @ 18:09 |
Ik zal wel proberen om trades te maken. ![]() | |
Jump | donderdag 28 december 2006 @ 14:39 |
Vanaf dat ik kon heb ik koloniale goederen gekocht en op een apart eiland opgeslagen. Nu kosten mij die nog maar 120 per stuk, later in het spel is het al snel 200 ofzo. Dus een zo groot mogelijk voorraad al aanleggen ![]() | |
ElmarO | donderdag 28 december 2006 @ 16:53 |
Weet iemand trouwens wat voordeliger is om te onderzoeken bij de universiteit: Large Sails of Large Hold? Zelf zit ik te denken aan Large Sails omdat ik toch niet altijd de volledige 40 ton per Cargo Hold vol kan krijgen. quote:Is inderdaad handig. Zelf koop ik nu ook wat koloniale goederen in bij de Free Trader als ik een missie voor hem heb gedaan. De financiële compensatie die ik van hem krijg is meestal wel redelijk afdoende om zo'n 15 ton in te kopen. ![]() | |
Jump | donderdag 28 december 2006 @ 20:15 |
Geen idee. Die snelheid kan wel handig zijn als je in oorlog bent met een ander volk. Snel aanvallen met schepen, en snel terugtrekken. Wanneer je een makkelijker spel speelt, en die snelheid niet echt zoveel rol speelt, zou ik voor de capaciteit van de cargo gaan. Die 40 ton cargo krijg ik gerust vol hoor. Er vaart hier een scheepje dat bij elke tocht 120ton voedsel meebrengt. Dat is ofwel een kleine boot zonder upgrades volledig vol, ofwel een grote boot halfvol met alle upgrades. Het kan er ook voor zorgen dat je een extra leeg slot krijgt, waardoor je misschien een boot minder moet inleggen. | |
Jump | donderdag 28 december 2006 @ 20:21 |
Vier kleine boten, mooi aangemeerd en vastgebonden aan de rotsen:![]() ![]() Deze mensen vonden het leuk, om met een brandende sigaar in bed te kruipen ![]() ![]() Achterblijfsel van de vorige bewoners: ![]() De stilte, de rust...: ![]() De eerste merchants in BeaverBrook: ![]() Toch handig die boom-plant-tool. Het vrolijkt de stad direct al een stukje: ![]() ![]() | |
ElmarO | donderdag 28 december 2006 @ 22:01 |
quote:Die 40 ton cargo krijg ik op het moment ook wel vol, maar meestal heb ik dat spul op mijn belangrijkste eiland dan al in overvloed. Dus dan heb ik nog vrij weinig aan die extra cargo. Dus ik ben uiteindelijk maar voor Large Sail gegaan. Vooral omdat ik ook het idee heb dat je schepen langzamer varen als ze behoorlijk vol zijn, maar dit kan ook aan mij liggen. quote:Is inderdaad handig. Eigenlijk zou er voor de mooiigheid ook nog een bloemen-plant-tool moeten zijn. ![]() Ook maar wat screenshots van mijn kant. Wat natuurschoon: ![]() ![]() En drie aanzichten van mijn stad. En om de één of andere reden vinden ze het nog steeds leuk om de kerstboom te laten staan. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Jump | donderdag 28 december 2006 @ 23:18 |
quote:De snelheid van het schip hangt af van het aantal cargo inderdaad, en ik dacht ook nog welke cargo. | |
Jump | donderdag 28 december 2006 @ 23:24 |
Voedselproductie op een apart eilandje, 44 graanveldjes in het totaal:![]() ![]() De andere kant van het eiland wordt gebruikt voor de hop productie, het bier wordt ook op het eiland gebrouwen. Met twee boten wordt dit overgebracht naar het bewonerseiland: ![]() Tabakproductie, dit is ongeveer de helft van het aantal velden, en dat is juist genoeg: ![]() Overzicht van de stad: ![]() ![]() ![]() Eerste delen van een kasteel: ![]() Nog wat van de stad, huisjes zover je kan zien. In het midden staan al enkel aristocraten: ![]() ![]() Zatte mensjes in de stad, wat wil je, met zo'n toevoer van bier: ![]() ![]() Ohja, momenteel heb ik bijna 6000 virtuele zielen op het eiland. | |
DJKoster | zaterdag 30 december 2006 @ 20:15 |
Ook 6000 zielen, vrijwel allemaal aristocraten. ![]() 1 tegenspeler en dat is Hendrik Jorgensen, stelt dus niet veel voor. Straks een paar screenshots ![]() | |
Jump | zaterdag 30 december 2006 @ 20:16 |
Bij die gast moet je gewoon veel lampolie verkopen. Dan kan hij gedichtjes schrijven bij maanlicht ![]() | |
IedeK. | zaterdag 30 december 2006 @ 21:38 |
quote:DJ! Jij ook hier. ![]() Speel je nog OGame? | |
Morthill | zondag 31 december 2006 @ 11:33 |
Ik heb de game gisteren maar eens aangeschaft als testgame, maar verdorie, de game is best vet ook nog ![]() | |
Ge4ce | maandag 1 januari 2007 @ 16:48 |
Anno 1701 ![]() Heb binnenkort een mini-anno-lan met wat vrienden. Zal zeker wel oorlog worden! ![]() ![]() Ik mis alleen mijn aardappel boerderijtje en een 2de optie voor kelding ![]() | |
slindenau | maandag 1 januari 2007 @ 17:08 |
Veel mooie screenshots gepost in de tijd dat ik op vakantie was ![]() Mijn laatste plaatje, even wat nieuwe huisjes neerzetten (alles wat ik had is inmiddels Aristocraten, zo'n 10k stuks ongeveer nu ![]() ![]() 10.485 inwoners, en het draait nog steeds aardig stabiel ![]() ![]() | |
Jump | maandag 1 januari 2007 @ 17:09 |
Geen vuurwerk afgegaan op 1 januari in het spel? Of zoiets als een kerstboom? | |
Ge4ce | maandag 1 januari 2007 @ 17:15 |
Kerstboom was er met de kerst. Inclusief een kerst groet! ![]() En als je wilt weten of er vuurwerk is...je klok op 31/12/2006 zetten en je weet het zo. ![]() | |
De_Ananas | maandag 1 januari 2007 @ 17:18 |
Binnenkort ff ![]() 1602 was een top spel ![]() | |
Ge4ce | maandag 1 januari 2007 @ 17:24 |
Tip: Bij keybindings een toets instellen om je interface te verbergen. Dan krijg je pas mooie screenshots. ![]() | |
slindenau | maandag 1 januari 2007 @ 17:47 |
![]() ![]() | |
DJKoster | maandag 1 januari 2007 @ 18:38 |
10.000 Aristocrats ![]() En Hendrik Jorgensen in de pan gehakt, irri kerel met zijn gezeur over gedichtjes.. Volgende week maar weer een nieuwe game starten met meerdere tegenspelers en misschien ook nog een piraat.. | |
IedeK. | maandag 1 januari 2007 @ 18:40 |
Is het handig om, op het moment dat je grotere schepen kunt maken, je kleinere schepen daar voor in te wisselen? | |
Ge4ce | maandag 1 januari 2007 @ 20:09 |
quote:Ik dacht precies hetzelfde ![]() ![]() IedeK. Op eengegeven moment kan dat wel eens zo zijn ja. Die kleinere schepen hebben nu ook eenmaal kosten. Je moet wel nakijken. Als er meer dan 3 grondstoffen geproduceert worden of het eenmaal een lange route heeft kan het wel eens handig zijn om meer slots te hebben. MAAR. Ja, een maar. Er is namelijk ook een onderzoek die ervoor zorgt dat je meer kunt dragen in je schepen. Tot wel 60 items van 1 bepaalde goederen. Dus...kijk maar... | |
slindenau | maandag 1 januari 2007 @ 22:50 |
Hehe, kom je nu ook tegen op het sunflowers forum ![]() Zelf heb ik nog steeds van die kleine prutscheepjes op mn eerste routes staan...behalve de food, die gaat met bijna 4x60 per keer (kan 1 groot schip dus nog net aan). Verder maakt het qua onderhoudskosten echt niks meer uit als je balans in de +x.000 zit ![]() | |
IedeK. | maandag 1 januari 2007 @ 22:55 |
Nog even een vraagje, maar niet over het spel zelf. Hoe krijg je van die thumbnails bij photobucket? ![]() Ik kan het niet vinden. ![]() OT: Net weer met een nieuwe satd begonnen, morgen maar weer verder. | |
slindenau | maandag 1 januari 2007 @ 22:57 |
Gewenste plaatjes aanvinken, dan zitten er onderaan de pagina 4 formulier-knoppen, dan druk je op "Generate HTML and IMG code". Dan krijg je 4 opties, waarvan 2 met thumbnails. De bovenste twee zijn in HTML, de onderste twee in UBB. Kies maar ![]() | |
IedeK. | maandag 1 januari 2007 @ 22:59 |
Te makkelijk, te makkelijk! ![]() | |
MrFl0ppY | dinsdag 2 januari 2007 @ 13:22 |
tvp'tje. Net begonnen. Heb geen ervaring met de vorige delen van het spel maar het concept heeft me wel erg aangetrokken. Ben nu een beetje aan het knutselen om alles voldoende de produceren. Klopt het dat traden met je computer-tegenspelers bijna nooit iets fatsoenlijks opleverd? Ze bieden altijd rommel aan en willen het schaarste goed van me hebben | |
slindenau | dinsdag 2 januari 2007 @ 13:34 |
Traden kan je beter doen met de Free-Trader, en dan vooral passief. Dan koopt ie vrijwel alles ![]() Wat ze in hun warenhuis zelf aanbieden veranderd ook steeds, dus daar kijken is meestal verspilde moeite. Je kan beter alles via passief traden doen, al ben je dan wel gebonden aan je 6 slots. Daarnaast kopen bepaalde karakters ook vooral bepaalde goederen (Die onzekere dikkerd: lampen olie, die schot: stenen etc.). | |
MrFl0ppY | dinsdag 2 januari 2007 @ 13:39 |
Ja dat passief traden met die free trader heeft met wel goed geholpen. Meerdere malen heeft hij de funds kunnen redden | |
Jump | vrijdag 5 januari 2007 @ 18:38 |
Kan je ergens de totaaltijd zien van het aantal uren dat je al gespeeld hebt? | |
slindenau | vrijdag 5 januari 2007 @ 23:06 |
Linksonder bij je minimap staat een Zandloper in die cirkel verweven, daar moet je even met je muis op gaan staan ![]() Dan krijg je zoiets te zien bijvoorbeeld: ![]() Ik weet alleen niet zeker of dit de totaaltijd van die map is, of alles samen. | |
FlyingFox | vrijdag 5 januari 2007 @ 23:09 |
WREEEEEEEED! Ik speel allen geen spelletjes meer ![]() | |
Jump | vrijdag 5 januari 2007 @ 23:15 |
Dat is toch de tijd die je op in dat spel gespeeld hebt? Maar in alle spellen tesamen? Of is die awards voor het aantal uren per savegame? ![]() | |
slindenau | vrijdag 5 januari 2007 @ 23:26 |
Mja, dat vraag ik me dus ook af ![]() | |
Jump | vrijdag 5 januari 2007 @ 23:40 |
Probeer dan maar eens die gold te halen, 500 uur ![]() | |
slindenau | vrijdag 5 januari 2007 @ 23:44 |
Mwoah, dan wordt best wel saai dan ja...als je 500 uur in een enkele map door moet brengen ![]() | |
Cahir | zaterdag 6 januari 2007 @ 22:57 |
quote:Gold haal je toch door op High difficulty te spelen? En zilver door mid? quote:Correct maar dit geld alleen voor Exploration Ships, bij Trade Vessels word de snelheid beinvloed door het aantal HP. En bij War Ships weet ik het niet meer, maar je zou het allemaal terug kunnen vinden in ANNOpedia. quote:Of je zend een courier (als je die upgrade heb gedaan), die koopt alles in 1 keer. Kan zeer handig zijn, in 1 klap 500 food erbij ofzo. | |
Jump | donderdag 11 januari 2007 @ 15:54 |
quote:Ja, maar dat geld toch niet voor het aantal gespeelde uren? Hierbij is gewoon het aantal dat telt, en niet het niveau. | |
Wouser | donderdag 11 januari 2007 @ 21:46 |
Ziet er tof uit misschien toch maar eens overwegen om hem te Mooie OP trouwens ![]() | |
slindenau | donderdag 11 januari 2007 @ 21:56 |
quote:Ik merk bij al mijn schepen (alle 3 de typen) dat ze langzamer varen als ze vol zijn...wat opzich ook logisch is ![]() quote:Ja, maar weet je hoe veel duurder dat is ![]() ![]() | |
Cahir | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:30 |
quote:Mijn geld zit constant op 999.999.... soms daalt het naar 950.000 maar lager dan dat kan ik niet eens komen ![]() ![]() quote:Zal er wel eens op letten.. volgens ANNOpedia zou alleen de exploration ship langzamer varen als hij vol is. | |
slindenau | vrijdag 12 januari 2007 @ 16:08 |
Ohja, met zoveel geld kan het wel. Ik begin net pas een beetje met het verdienen van geld ![]() | |
slindenau | vrijdag 2 februari 2007 @ 17:01 |
![]() Zo wil ik ook wel spelen ![]() | |
Wouser | vrijdag 2 februari 2007 @ 17:06 |
Wow stoer man ![]() | |
kassenbouwer | maandag 5 februari 2007 @ 20:04 |
Komt die Nederlandse versie er trouwens nog een keertje? | |
MrFl0ppY | maandag 5 februari 2007 @ 20:25 |
quote:Damn dan kun je wel een triple SLI opstelling aanschaffen ![]() | |
Bart | maandag 5 februari 2007 @ 20:46 |
Mwa denk dat je met een 8800GTX dit wel trekt zonder AA en AF. Matrox heeft een mooi splittertje dat je van 1 uitgang 3 kan maken, en voila, dit mooie plaatje. | |
kokos | dinsdag 6 februari 2007 @ 20:01 |
Ik vond 1602 stukken beter dan de 1503. 1503 was een beetje anders vond ik. De lol was er uit gehaald, is de lol weer terug in 1701? | |
twisteddlogic | donderdag 15 februari 2007 @ 22:58 |
Welk spel van de Anno serie is het beste vinden jullie? Wil er eentje kopen ![]() | |
Messenga | vrijdag 16 februari 2007 @ 09:39 |
quote:1602 of 1701. ![]() | |
Rickocum | vrijdag 16 februari 2007 @ 12:34 |
quote:Ja, 't is weer meer 1602! Ik heb ook 1503 gespeeld en vond het er zo bagger uitzien en de sfeer was kut! | |
kassenbouwer | vrijdag 16 februari 2007 @ 16:20 |
quote:Ik ben ook errug benieuwd. Heb een nieuwe computer besteld o.a. speciaal voor dit spel. Dus het moet het wel waard zijn natuurlijk. [ Bericht 0% gewijzigd door kassenbouwer op 16-02-2007 19:44:46 ] | |
slindenau | vrijdag 16 februari 2007 @ 17:42 |
1602 is oldskool, erg leuk spel, maar met de huidige generatie spellen valt deze grafisch enorm buiten de boot. Als je graag met echt mooie graphics speelt, en ook volledig 3d, dan zou ik voor 1701 gaan. Er is trouwens een Add-on voor 1701 aangekondigd zojuist, maar daar is eigenlijk nog helemaal niks over bekekend. Ze roepen meer van: "we zijn bezig een add-on te bouwen. Punt." Zie http://www.anno1701.com/launch/index.php?lg=en&l1=home&l2=news&l3=41 Ohja, hij wordt Eind (Q3) 2007 verwacht ![]() | |
Fir3fly | woensdag 21 februari 2007 @ 12:29 |
quote:1503 of 1701. | |
slindenau | woensdag 21 februari 2007 @ 16:18 |
1503 goed ![]() ![]() | |
Fir3fly | woensdag 21 februari 2007 @ 16:35 |
Ja. Veel beter dan 1602 en misschien ook wel beter dan 1701. | |
Retuobak | woensdag 21 februari 2007 @ 16:44 |
Wat mij betreft 1701 > 1602 > > > 1503 | |
kokos | woensdag 21 februari 2007 @ 16:48 |
Ik heb alleen 1602 en 1503 gespeeld en 1503 vind ik maar kut | |
slindenau | woensdag 21 februari 2007 @ 17:27 |
quote:Volgens mij delen niet veel mensen deze mening ![]() Maar ieder zn ding. Het zag er best aardig uit, dat wel. Voor die tijd. Dat is mijn mening. | |
Fir3fly | woensdag 21 februari 2007 @ 17:28 |
1602 was gewoon geen zak aan, die hele setting trok mij niet. 1503 was 100 keer beter uitgewerkt. | |
slindenau | woensdag 21 februari 2007 @ 17:30 |
![]() Daar kan je weinig op antwoorden... | |
Fir3fly | woensdag 21 februari 2007 @ 17:32 |
Maar goed, we vinden 1701 allemaal goed, laten we het daar eens over hebben..... | |
slindenau | woensdag 21 februari 2007 @ 19:51 |
Ja, het bloedde een beetje dood hier. Heb helaas niet meer veel tijd om te spelen op het moment ![]() | |
kassenbouwer | zondag 25 februari 2007 @ 13:51 |
Weet iemand misschien ergens een site te vinden waar staat beschreven wat de meest efficiënte manier is om je stad op te bouwen? In vergelijking met Anno 1503 is het toch best lastig door dat grote stadscentrum in het midden. | |
slindenau | zondag 25 februari 2007 @ 15:56 |
Ik zou zeggen (en dat doe ik dus ook... ![]() | |
Pantheon | woensdag 7 maart 2007 @ 20:49 |
Mijn "nieuwe" computer vindt dit spel wel tof, dus ik plaats vast een teeveepee hierzo. Nou nog een fatsoenlijk monitor & het is genieten ![]() | |
Shadowcat | vrijdag 16 maart 2007 @ 20:37 |
Screens van de DS-versie Erg tof! | |
slindenau | vrijdag 16 maart 2007 @ 20:45 |
omg wat ![]() Ik zou er bijna een DS voor kopen ![]() Heb nu ook Anno 1602 Mobile, voor op mn mobiel dus...ook erg leuk voor onderweg ![]() | |
Ge4ce | vrijdag 16 maart 2007 @ 21:22 |
Ik hou het wel bij mijn PC versie. ![]() | |
Cahir | vrijdag 16 maart 2007 @ 21:38 |
quote:Op je mobiel speelt het niet echt lekker, athans welke gebruik jij? | |
slindenau | vrijdag 16 maart 2007 @ 21:43 |
Inderdaad, op je mobiel speelt het nogal kut...maar beter dan voor je uit zitten staren in de trein bijv ![]() En wat bedoel je met "welke"...welke telefoon? | |
Cahir | vrijdag 16 maart 2007 @ 21:58 |
Ja | |
Messenga | vrijdag 16 maart 2007 @ 22:17 |
Kan dat dan? Linkje? ![]() | |
slindenau | vrijdag 16 maart 2007 @ 22:35 |
Ik heb de Sagem My501x als telefoon. En ja, Anno (1602 en 1701) zijn op je mobiel te spelen. Zie http://www.anno-mobile.com/ Of stuur me een PM en dan stuur ik beide JAR's ![]() | |
Messenga | vrijdag 16 maart 2007 @ 22:54 |
Zie pm ![]() | |
Ge4ce | maandag 19 maart 2007 @ 18:39 |
Oeh, oeh, oeh. Topic punt: Wat vinden jullie over het idee dat ze bezig zijn met een "Anno-MMO-concept"? En wat zijn de speculaties over de uitbreiding? | |
kokos | maandag 19 maart 2007 @ 19:19 |
quote:Zou je die JAR's file kunnen sturen naar mijn email adres?? | |
slindenau | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:09 |
Meer info over de Add-on:quote: | |
kokos | vrijdag 23 maart 2007 @ 16:21 |
World editor! | |
Ge4ce | vrijdag 23 maart 2007 @ 20:39 |
quote: | |
Kleffe_Dop | zaterdag 24 maart 2007 @ 14:27 |
Ik ben nu ook een maandje of 2 bezig met Anno 1701, maar ik loop nu al een hele tijd tegen hetzelfde probleem aan te hikken; Regelmatig hoor ik dat een tegenstander van mij geholpen heeft om een Foreign Culture te upgraden (Indiaan, Chinees, Maya of Indiër). Maar hoe krijg ik dat zelf voor elkaar? ![]() Ik heb een trade agreement + samenwerking met de Indiaan (helemaal in het groen), maar als ik hem geld probeer te geven weigert die stomme Indiaan het 9 van de 10 keer aan te nemen. ![]() Terwijl ik gewoon teveel geld heb en die kerel een beetje wil helpen... ![]() | |
slindenau | zaterdag 24 maart 2007 @ 15:38 |
Veel ruilen (kopen/verkopen) ipv geld geven, dan lukt het wel ![]() | |
slindenau | vrijdag 30 maart 2007 @ 16:29 |
quote:Dus met pasen kunnen we een nieuwe patch verwachten ![]() | |
Ge4ce | zaterdag 31 maart 2007 @ 18:54 |
Je vergeet het belangrijkste!!!! ![]() ![]() 9. Extended maximum wealth The new gold coin limit has been set to 999,999,999 Gold. Kan niet wachten tot de patch uit komt. Alleen lijkt erop dat ze geen fix hebben voor de "Out of Sync" error in de Multiplayer v1.01. ![]() | |
slindenau | zaterdag 31 maart 2007 @ 19:02 |
Hoezo vergeet ik dat ![]() | |
Ge4ce | zaterdag 31 maart 2007 @ 20:27 |
quote:Omdat ik niet kan lezen. ![]() | |
slindenau | zaterdag 31 maart 2007 @ 20:42 |
Aaaight ![]() | |
Ge4ce | maandag 2 april 2007 @ 17:18 |
quote: ![]() | |
Jump | zaterdag 5 mei 2007 @ 12:26 |
Zijn er nog mensen die het spel spelen? ![]() | |
slindenau | zaterdag 5 mei 2007 @ 13:13 |
Vrij weinig zo te zien ![]() ![]() | |
Bart | zaterdag 5 mei 2007 @ 14:31 |
Ik met Titan Quest... En mijn Wii! | |
Rickocum | zaterdag 5 mei 2007 @ 14:37 |
misschien moet ik ook maar weer es titan quest gaan spelen, na al die duizenden patches zal ie vast niet meer zoveel crashen | |
azaroth | woensdag 24 oktober 2007 @ 15:04 |
deze week komt er een addon uit ![]() ik weet alleen niet of ie ook in het engels is.. | |
Rave_NL | woensdag 31 oktober 2007 @ 13:27 |
Ja iets met the sunken dragon!quote:Nog maar even wachten dus ![]() Juist omdat ik dat bericht tegenkwam heb ik anno 1701 geinstalleerd. Alleen lukt het me om de een of andere vage manier niet meer om de traderoutes goed te krijgen. Ik speel met 1 hoofdeiland en een paar hulpeilandjes voor de resources maar die schepen laden de spullen wel in, maar ze laden ze niet uit, waardoor je steeds een melding krijgt en het volk begint te kloten. Ik moet nu handmatig de resources van het schip naar de haven klikken, en het worden steeds meer schepen ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Rave_NL op 31-10-2007 13:35:24 ] | |
slindenau | donderdag 1 november 2007 @ 00:06 |
Unloaden: slider op 0 zetten ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 9 november 2007 @ 01:06 |
![]() | |
wolferl | donderdag 15 november 2007 @ 15:53 |
Ik hoorde van de week van een goede vriend van mij dat dit spel verslavend moest zijn. Dus ik het spel aangeschaft en geinstalleed op mijn laptop. Hij deed het in 1 keer, maar hij is echt traag, het ziet er niet uit. En nog erger, na een uur spelen gaat het beeld op zwart en sluit ie de laptop af. Alles ben ik dan kwijt, ik weet niet waaraan het aan ligt. Dit zijn de specificaties van mijn laptop. Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 1.66 GHz Draadloze netwerkkaart: ja Geheugen: 2048 MB (2x 1024 MB) Beeldscherm: 15.4" CrystalBrite breedbeeld Kaartlezer: ja Netwerkkaart: ja Harddisk: 120 GB 5400 rpm Aantal Accucellen: 6 CD-/DVD-Rewriter: Super Multi DVD-RW Double Layer Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium Geluidskaart: onboard Tell me what's wrong. | |
Retuobak | donderdag 15 november 2007 @ 16:15 |
Wat voor videochip heeft je laptop? Onboard waarschijnlijk? | |
wolferl | donderdag 15 november 2007 @ 16:27 |
quote:videokaart type intel gma 950 videokaart geheugen 128 mb Is magertjes wel, kan ik hem upgraden ofzo? | |
Retuobak | donderdag 15 november 2007 @ 16:43 |
Ja, daar ligt het aan vrees ik. Die chip is prima voor desktopwerk, maar verreweg de meeste games kun je er mee vergeten. Upgraden is tevens niet mogelijk, iets dat laptops eigen is. Ik zou het spel weer doorverkopen als ik jou was, of je moet het echt graag willen spelen en bereid zijn er nieuwe hardware voor aan te schaffen, maar dat betwijfel ik. | |
wolferl | donderdag 15 november 2007 @ 16:58 |
Mijn god zeg, en ik raakte er net verslaafd aan. Nou dan verkoop ik hem door. | |
slindenau | donderdag 15 november 2007 @ 17:03 |
Of houden (Anno ![]() ![]() | |
Retuobak | donderdag 15 november 2007 @ 17:13 |
quote:Gebrek aan geheugen is het probleem niet daar hoor ![]() | |
slindenau | donderdag 15 november 2007 @ 17:59 |
Dat kan ook ja, mijn 256 MB Geforce GO gs 7900 (laptop dus) heeft totaal geen problemen met Anno ![]() | |
Cahir | donderdag 15 november 2007 @ 18:05 |
Ik kan hem best goed met een 6600GT spelen hoor, hoewel het later wel iets minder gaat... maar ik spaar alvast voor een 8800GT ![]() | |
Jump | donderdag 15 november 2007 @ 18:39 |
Mijn 8800GT komt er binnenkort aan, samen met de rest van een nieuwe pc. Anno zal dan lekker goed draaien ![]() | |
Retuobak | donderdag 15 november 2007 @ 18:56 |
quote:Ga ik van uit, mijn veel slomere 7800GTX kan hem zonder problemen maxen op 1280x1024, en de 8600M GT 512MB in m'n laptop komt ook in de buurt op 1440x900. | |
wolferl | donderdag 15 november 2007 @ 22:06 |
Ben ik nog even. Nu weet ik dat die traagheid van het spel ligt aan de videokaart. Maar waar komt die plotselinge afsluiten vandaan? | |
Retuobak | donderdag 15 november 2007 @ 22:15 |
Wellicht oververhitting? | |
Rave_NL | donderdag 15 november 2007 @ 23:09 |
quote:En als je al je principes overboord gooit en alles op low zet op 800x600? ![]() | |
Cerafil | zondag 30 december 2007 @ 18:30 |
bij mij klapt hij er ook heel vaak uit en mijn systeemeisen zijn zeker voldaan ATIRadeon 512MB 2GB RAM en voldoende schijfruimte. Hij klapt er nooit op het zelfde moment uit behalve als ik de scenario's ga doen dan klapt hij er altijd bij het eindfilmpje van de 2e missie. Ik vind het heel jammer want het weerhoudt me ervan verder te spelen. Laatst klapte hij eruit toen ik eindelijk fatsoenlijk oorlog ging voeren met de vloo van de koniging. Niet alleen het spel sluit dan, de hele PC sluit gewoon zonder pardon af. IEMAND HELP ME AUB ![]() Mail me aub ipv hier reageren wat ook mag om andere te helpen ![]() | |
Cahir | zondag 30 december 2007 @ 18:56 |
Zit nog steeds met een 6600GT ![]() ![]() | |
Fendorea | dinsdag 15 januari 2008 @ 14:24 |
Misschien een beetje raar, maar ik wil even een oude koe uit de sloot halen: Tijdens het spelen van Anno 1701 scenario 09: Back to former glory, kom ik tegen een probleem aan. Ik kan niet traden met Amin Sahir, waardoor ik geen tabaco krijg, en dus ook niet naar de volgende mensengroep kan. Heeft iemand een idee waarom ik niet met hem mag traden? Zelfs bij het restarten van het scenario en meteen naar de haven van Amin te varen, wilt hij nog niet traden. | |
slindenau | dinsdag 15 januari 2008 @ 16:28 |
Je moet waarschijnlijk eerst zijn vertrouwen winnen, door spul bij hem te gaan kopen. | |
Fendorea | dinsdag 15 januari 2008 @ 20:16 |
Probleem: hij wilt totaal niet met me traden.. ook verkoopt hij juist niets -.- Heb trouwens engelse 1.2 versie updated | |
slindenau | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:16 |
Wat staat er percies in het diplomatie overzicht? Heb je al een soort trade overeenkomst/goede verhouding met een andere stam in dat level? Misschien dat ie daarom gaat klagen... | |
Jump | woensdag 16 januari 2008 @ 14:07 |
Waar in vista worden de screenshots opgeslagen? Ik heb er in mijn laatste spel enkele gemaakt, maar blijkbaar vind ik deze nergens terug. | |
Fendorea | donderdag 17 januari 2008 @ 18:23 |
Geen overzicht met diplomatie in beeld er bevind zich ook geen andere stam in het level =( |