quote:
Op maandag 25 december 2006 11:01 schreef Urquhart het volgende:[..]
Ach Ten Cate gaat het ook niet redden. We hebben te maken met een generatie Ajacieden waarvan het minimalisme en de gemakzucht afdruipt: Maduro, Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson, Vermaelen....noem maar op, het zijn allemaal mooi weer voetballers. Bij een tegenslag zijn de kluts kwijt, en weten ze niet meer wat ze moeten doen. En bij een voorsprong sluipt de gemakzucht er alweer in, en lijken de heren De Mul en Sneijder het met gallery-play te willen uitspelen. Deze generatie voetballers moet geleid worden met discipline en een harde hand, want blijkbaar zijn ze anders niet in staat te presteren.
Heel goed verwoord
![]()
.
Ajacieden zijn allemaal vanaf de jeugd gewend alles met 2 vingers in de neus te winnen, en vechten hoeft eigenlijk nooit. Ze moeten zorgen dat de jeugd het eens zwaar krijgt vanaf het begin. Filter de talentjes maar eens harder. Die lichte dribbelaartjes met hun "fijne" techniek zijn wel leuk, maar daaar win je dus tegenwoordig geen wedstrijden meer mee.
Gisteren zag je inderdaad dat ze lekker fel begonnen, goed speelden en er was niets aan de hand. Maar volgens mij zitten ze dan allemaal in de rust in de kleedkamer van 'zoooo, wat zijn ze slecht he?" "ja, dit gaan we nog even makkelijk uitspelen, word ik ook niet zo moet met de kerst".
![]()
.
En bij Vitesse schelden ze elkaar ff verrot, nemen nog een redbull en komen het veld op alsof ze nog kampioen kunnen worden als ze maar winnen.
En idd, de spelers die klagen over straftraining: knikker ze er maar uit. Met dat soort slappe gasten komt het nooit meer goed bij een topclub als Ajax, die missen gewoon de killer mentaliteit; Die willen alleen spelen als het goed gaat. Laat ze maar lekker naar een kleinere club gaan dan
![]()
.
Seizoen is idd alweer voorbij qua kampioenschap, en dat maakt het dus nog erger, want ze hoeven niet meer zonodig nu, 5de is toch ook goed?
![]()
.
De beke is nog een kleine kans, maar ik vertik het dit jaar, itt vorig jaar, om dan naar het leidse te gaan om ze toe te juichen denk ik. of het moet opeens heel anders gaan en ik moet vechtlust zien. Anders ga ik deze slappe zakken niet toejuichen ook, ze verkloten mijn hele voetbal plezier weer.
Hoe het ooit weer goed komt? geen idee, bestuur is maar voor een klein gedeelte schuldig denk ik, die houden soms net ff te veel de knip erop en soms kopen ze weer teveel middenmoot.
En de ArenA is een prima stadion, als het goed gaat en men heeft vertrouwen dan is het een behoorlijke bende soms met veel tifo etc. Dus dat vind ik een klu argument, alsof het stadion er veel aan kan doen
![]()
. Ze moeten ook lekker kunnen voetballen op knollenvelden in oost-europa met een amateur stadion hoor...