abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49829784
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:53 schreef MikeyMan het volgende:
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...

Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
ik wou mijn auto geen klassiek uitlijk geven
dat zou wel kunnen met lange spatborden spaakvelgen en een band achterop dan krijg je een heel klassiek uiterlijk
  zondag 27 mei 2007 @ 20:11:54 #177
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49829819
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49829998
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:11 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
dat klopt
pi_49862965
Update

Beide assen zitten op hun plek




de ruimte voor de stuurstang groter maken omdat anders de stuurstang te hoog komt te zitten

pi_49863191
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
pi_49863452
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
1.6-20V
mijn leverancier zou proberen een blacktop te regelen
moet alleen nog even kijken er moet een blacktop en een silvertop versie zijn maar wat het verschil is nog geen idee zal ff op zoek gaan
  maandag 28 mei 2007 @ 20:42:10 #182
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_49864409
Leuk project hoor!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:12:20 #183
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877643
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:15:41 #184
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877687
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_49877724
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
Eentje uit een Viper:

  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19:34 #186
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_49877764
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
10 cilinder dodge Vper motor.
dat wil best vooruit
Klaar?
Ik niet!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19:46 #187
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877772
Precies! Doe nou eens een gok naar de levensverwachting van die gast!
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:34:04 #188
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49878076
Natuurlijke selectie heet zoiets . Blacktop heb ik al meerdere goede verhalen over gehoord . Ik zou bang zijn om in m'n zelfgebouwde auto te gaan rijden, als je ziet hoe mooi schoon het nu is
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_49881681
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk.

idd die is ook lelijk RAW is bezig met een andere voorruit mischien dat ik die er nog opzet in een later stadium

die viper: 8.3ltrs 500hp+, 525Ib/ft+ in a car weighing in at well under the tonne.
pi_49888580
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
pi_49888882
erg mooie velgen voor deze auto
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:00:42 #192
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49889482
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:15 schreef geelhoed het volgende:
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
Yepz... Betere internals...

Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...

Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49889560
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:37 schreef Neluhz het volgende:
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
volgens mij ook niet als je de bocht om wil gaat de auto lekker rechtdoor
pi_49889602
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:00 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Yepz... Betere internals...

Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...

Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
welke componenten bedoel je met Betere internals ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07:17 #195
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49889704
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment

edit: klok, klepel dus...

Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
quote:
Blacktop changes over facelift silvertop.

Intake...
-Airbox, larger capacity and bigger entrance.
-Trumpets are now made of rubber (silvertop are plastic), and are bigger in diameter (approximately the same length)
-TB now have a 45mm butterfly as opposed to the 43mm of the silvertop.
-TB's have a taper to the floor of the TB which mates into a taper in the manifold. IE TB to manifold face the TB looks like a D with the bottom of the TB filled in. Silvertop TB's have no taper in the floor, floor taper only occurs in the manifold.
- Manifold has slightly different shape to port entrance. A smoothing of the teardrop shape as introduced on the facelift silvertop. Ports are also bigger.
- Vacuum balancel now cast into the face of the manifold. Silvertop runs with an external collector based under the TB's.
- Blacktops are MAP sensored whereas Silvertops run AFM.

HEAD...
- Bigger intake port.
- Small port dividers. Silvertop has none.
- Open combustion chamber, silvertop has squish bands on both inlet and exhaust. (closed combustion chamber)
- Exhaust port is approximately 20% bigger in volume than the Silvertop.
- Cam Bucket fences are remoulded to hold more oil, but appear to allow for more cam lift.
- Additional support ribbing from sparkplug holes to cambearing platforms.
- Inlet cam has slightly more lift.
- Anyone cc'ed the combustion chambers?

INTERNALS.
- Same Crank. Based upon P/N. Also viewing cranks.
- Rods, noticeably lighter, smoother radiuses on all projections/ joins.
- Pistons have smaller valve relief’s in surface. Silvertop has 5 pronounced valve releases, Blacktop only 3 intake are visible. 2 Exhaust do not exist.

BLOCK....
- Blacktop uses a hydrolic cam belt tensioner whereas the Silvertop uses a spring arrangement.


GENERAL...
Exhaust manifold is much larger to mate to the larger exhuast ports.
Compression ratio raised to 11:1 from 10.5:1 on the silvertop.
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:19:47 #196
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_49890170
Mooi projecT!!!!
If things don't go right, turn left!
pi_50035107
Update:
Vandaag de versnellingsbak even op zijn plaats gezet om te kijken of de remleidingen er vrij langs kunnen lopen.



Er is voldoende ruimte voor de remleidingen we hebben aan de binnenzijde van de 'tunnel' een aluminium strip gemaakt waar de remleiding de benzineleidingen en de kabelboom aanvast gemaakt kunnen worden.



Tevens hebben we het vuurschot vastgezet
pi_50040492
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef MikeyMan het volgende:
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment

edit: klok, klepel dus...

Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
[..]

Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
pi_50041184
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
sorry maar wat zijn ITB's
  zondag 3 juni 2007 @ 00:16:41 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50047697
trottle bodies
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')