abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44886890
Hoogbegaafd zeg ik Moonah!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 31 december 2006 @ 13:07:49 #177
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44887167
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:58 schreef Moonah het volgende:
Ik geef de druppels expres op een vast tijdstip, nou ja, gekoppeld aan de ochtendvoeding dus. Anders zou ik het ook geheid vergeten. Eerst was het een geklooi, de helft ging ernaast, daarna deed ik mijn duim in Thies zijn mondje en kreeg hij ze zo binnen. En sinds kort zeg ik gewoon: "Thies, even mondje open" et voilá! Dat doet hij dan braaf!
Wat een wonderkind heb ik toch he....
[pimp]
Simon doet zijn mondje open als hij de flesjes ziet!
[/pimp]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 31 december 2006 @ 13:12:15 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44887330
Snoopy, ik denk dat je gelijk hebt! Alsjeblieft niet zeg....

En PM, je hebt Simon vast geconditioneerd voor later in de kroeg?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44887335
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:03 schreef Neuk het volgende:

Icicle: ik ben juist hartstikke tevreden over mijn Medela-kolf maar ik heb dan ook geen Avent geprobeerd.
De 'mooie handkolf' van Medela (die je met 1 hand kunt bedienen) ken ik niet in het gebruik Maar hij zal niet veel verschillen met die van Avent.
Heel het gebeuren van extra dingen aanschaffen zodat je een pomp kunt huren, dan nog eens iets extra's aanschaffen zodat je die extra dingen kunt blijven gebruiken.. blah.. blegh! Ik vond het echt geldklopperij, en dat stond me heel erg tegen.

Druppeltjes!
Het is dat Merlijn steeds het lepeltje pakt om mee te spelen, als ik hem verschoon.. Anders zou ik ze ook steeds vergeten!
Het flesje druppeltjes met lepeltje om ze te geven, staan op de commode.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 31 december 2006 @ 13:18:27 #180
94046 PM-girl
pi_44887555
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:12 schreef Moonah het volgende:
Snoopy, ik denk dat je gelijk hebt! Alsjeblieft niet zeg....

En PM, je hebt Simon vast geconditioneerd voor later in de kroeg?
Het is toch alweer bijna carnaval
*
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 13:35:40 #181
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44888210
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:59 schreef Moonah het volgende:
Owlet, het is maar een faaaaase.... Hoop ik voor je!
behangetje
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 31 december 2006 @ 13:43:19 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44888475
Weet iemand hoe ik het slaapmiddel uit mijn BV haal. Maud valt om de haverklap aan de borst inslaap. Het komt waarschijnlijk door de verkoudheid, maar het is voor mijn borsten wel pijnlijk. Die staan een beetje veel op spanning.

Owlet.....het is maar een fase

Carnaval...tja, dat wordt geen alcohol deze keer.
pi_44888757
Wat ontzettend vervelend zo met het vele kolven 's nachts PV. Ik ken het, maar weet ook dat het niet voor niks is. Als Kendahl straks weer zelf weer kan drinken, kan hij de productie makkelijker weer omhoog krijgen als je het nu op 'redelijk' niveau weet te houden. Sterkte!

Echt vervelend met die tandjes. Ik hoop zo dat Anna daar lang mee wacht.

Balen zeg macka met die terugloop. Leuk dat jullie rapley doen. Ik heb J. het boek van Stefan Kleintjes cadeau gegeven, het lijkt ons ook wel wat.

Die druppeltjes gingen in het begin nog wel goed, maar nu geven we ze zelden meer. Ze komt veel buiten nu.

chacama, slaapt ze wel genoeg? Anna sliep eerst bijna niet en toen viel ze ook steeds in slaap. Nu slaapt ze veel meer en drinkt ze ook een stuk beter.

Die mogelijkheid vier maanden dip houd ik in de gaten Owlet. Je loopt een week voor, dat is handig. Anna heeft overigens nog geen viermaandendip. Het CB verwacht die ook niet in de groei, omdat ze altijd al slecht groeide. Ze is veel afgeleid, maar dat los ik op door in de slaapkamer of apart (als we ergens op bezoek zijn) te voeden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 31 december 2006 @ 13:53:21 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44888888
Yppy, ze slaapt bijna altijd. Op een dag gezien is ze hooguit 3 uurtjes wakker.

Ze heeft net trouwens nog weer goed gedronken. Gelukkig.
  zondag 31 december 2006 @ 15:09:58 #185
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44891688
PV, jij had het eerder over het 'topje' eraf kolven. Ik heb een oplossing gevonden voor extreem volle borsten: ik kolf met de hand gewoon wat af en giet wat bij zijn vers bereidde groente/fruithapje. Dan is bij mij de druk eraf en doe je er ook nog wat mee.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 31 december 2006 @ 16:07:49 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_44893733
Gaat het afbouwen goed dutchie?

Owlet, Ive heeft bij sprongetjes, pijn, regelen, enz. altijd 's nachts last en niet overdag. Het is net dr. Jekyll en mr. Hide. Over dag heerlijk vrolijk, alles oke, om de 4 uur drinken en 's nachts veel huilen en elke 1,5 a 2 uur willen drinken. Gelukkig duurt dat meestal niet lang en zijn de nachten al weer vrij snel redelijk rustig.
  zondag 31 december 2006 @ 17:11:40 #187
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44895726
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:07 schreef PM-girl het volgende:

[..]

[pimp]
Simon doet zijn mondje open als hij de flesjes ziet!
[/pimp]
Kendahl doet zijn mondje open als de fles even uit beeld verdwijnt en raad eens? Er komt dan ook geluid uit: 'protest!' Hij is helemaal van de fles nu..., maar hij zoekt ook naar de borst.
Ik merk trouwens dat mijn productie langzaam terugloopt en hoop dus dat mijn tepels gauw hersteld zijn. Anders zijn ze binnen no time weer rauw door het opvoeren van de productie.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 31 december 2006 @ 17:20:05 #188
94046 PM-girl
pi_44895993
Dutchie, wat een leuke tip! Ik ga hem onthouden.

PV, het zit je niet mee, sterkte!

Chacama, helpt het niet om sokjes uit te trekken, te kriebelen op de voetzooltjes, in het nekje te kriebelen of vlak voor ze slaapt los te koppelen, zodat ze boos en wakker wordt en weer vol enthousiasme zal aanhappen?
*
pi_44896066
Chacama, bij Merlijn hielp het als ik hem even in z'n gezichtje blies.
  zondag 31 december 2006 @ 18:18:04 #190
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44898020
Goede tips ga ik zeker toepassen. Vanmiddag was de kopstoot van d'r grote zus genoeg motivatie om weer wakker te worden en te willen drinken. Maar, ja dat zullen we maar niet blijven doen.
  zondag 31 december 2006 @ 20:10:20 #191
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44900715
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:44 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja, moedermelk past zich precies aan naar de behoefte van het kind. Moedermelk voor een kindje van 3 maanden is anders dan moedermelk voor een kindje van 1 jaar. Nog leuker: als het warm is (zoals afgelopen zomer bijvoorbeeld) dan is de melk wateriger en dus dorstlessend.
Dank voor de antwoorden Nebelung en Icicle. Maar wat ik me dan afvraag is hoe het dan zit met een ingevroren moedermelk. Die kun je dan dus beter niet te lang bewaren, omdat het dan niet meer afgestemd is op de voedingsbehoefte van het kindje. Ik begrijp overigens wel dat dit dan altijd nog te prefereren is boven flesvoeding, dan maar iets meer met minder voedingsstoffen totdat er weer live gevoed kan worden. Of zit k ernaast?
pi_44900997
Klopt Smirre, de voedingswaarde gaat achteruit als je het te lang bewaard. Het klopt ook dat het altijd te prefereren is boven flesvoeding. Toch wel mooi die BV.
pi_44902710
quote:
Op zondag 31 december 2006 20:10 schreef Smirre het volgende:

[..]

Dank voor de antwoorden Nebelung en Icicle. Maar wat ik me dan afvraag is hoe het dan zit met een ingevroren moedermelk. Die kun je dan dus beter niet te lang bewaren, omdat het dan niet meer afgestemd is op de voedingsbehoefte van het kindje. Ik begrijp overigens wel dat dit dan altijd nog te prefereren is boven flesvoeding, dan maar iets meer met minder voedingsstoffen totdat er weer live gevoed kan worden. Of zit k ernaast?
Zo strikt moet je dat niet zien, dat verschil in leeftijd. De levende stoffen en voedingsstoffen blijven altijd goed voor een kind.

Je kan heel prima een voorraad opbouwen en dat 3 tot 6 maanden bewaren (ligt aan je vriezer qua sterren enzo, voor meer info zie de link in de OP). En je kan gerust je kind moedermelk geven dat je dus eerder hebt gekolft. Ook al gaan door het vriesproces en het verwarmingsproces wat voedingsstoffen en antistoffen verloren toch blijft het prima melk.

Je zin in sub (want die is niet onbelangrijk voor je vraag denk ik!!): het is helemaal niet nodig om standaard iets meer te geven want er zitten minder voedingsstoffen in. Zo zit het dus niet Je kan van moedermelk nooit te veel geven, dus mocht er toch nog honger zijn kan je gewoon alsnog wat meer opwarmen. Nogmaals: niet te strikt kijken naar een precies op je kind afgestemde samenstelling. Zeker niet qua leeftijd want moedermelk is altijd goed. Moedermelk is de beste voeding voor een baby.

mhhm, ik leg het wat krom uit, maar krijg het niet helemaal recht, want ik heb al wijn op

[ Bericht 7% gewijzigd door nebelung op 31-12-2006 21:58:48 ]
Variety is the spice of life
pi_44903110
sjak, ik vroeg me af hoe het bij jullie is. Wij zitten toch een beetje in het zelfde schuitje, zeg maar
En het afbouwen bij jou, dutch?

PV, ik heb je verhaal bijna helemaal gevolgd, maar wat een gedoe zeg Sterkte ermee, ik hoop dat je poductie niet te ver achteruit gaat
  maandag 1 januari 2007 @ 10:25:01 #195
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44910095
quote:
Op zondag 31 december 2006 22:05 schreef LadyS het volgende:
PV, ik heb je verhaal bijna helemaal gevolgd, maar wat een gedoe zeg Sterkte ermee, ik hoop dat je poductie niet te ver achteruit gaat
Dat hoop ik ook. Ik ben nu vergeten om om zes te kolven, ben ook zó moe. Ik zit er een beetje doorheen
pi_44911747
Paradijsvogeltje, maak je je niet teveel zorgen om je productie?

Ik begrijp dat Kendahl niet aan de borst wil drinken en je daarom kolft. Ik heb dat ook een maand of 2 gedaan en weet dus hoeveel energie het vergt. Het is zo belangrijk om vertrouwen in je lijf te hebben bij het geven van borstvoeding! Ik had dat dus niet (genoeg) en daardoor heeft het me soms té veel energie gekost, wat achteraf gezien niet nodig was. Hoe meer ik op mijn lichaam vertrouwde en niet altijd maar bezig was met 'heb ik wel genoeg?', hoe beter het voeden ging. Uiteindelijk kreeg ik Merlijn weer volledig aan de borst.

Bij een eventuele volgende keer hoop ik vanaf het begin al vertrouwen in mezelf te hebben. Ik weet zeker dat het dan minder energie kost! Probeer in je achterhoofd te houden dat de natuur het zo geregeld heeft dat je lichaam je kindje kan voedden. Dat je voeding precies wordt afgestemd op de behoefte van het kindje.

Bij het kolven had ik altijd een erg lage opbrengst, maar Merlijn was gewoon tevreden als hij gedronken had. Schijnbaar had hij niet veel nodig. Vraag voor Nebelung Of misschien had mijn mijn veel voedingsstoffen? Hij groeit gewoon goed

Succes!!

(Léés je het eigenlijk wel?)

[ Bericht 99% gewijzigd door lcicle op 02-01-2007 09:24:11 ]
  maandag 1 januari 2007 @ 15:05:22 #197
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44914285
Zo zeg wat een hoop verhalen hier. PV ik neem echt mijn petje voor je af, meid. Je doet het geweldig
Tandjes, aiiiii, sterkte ermee Randa en jij ook nebelung.

Ik ga met pijn aan mijn hart afscheid nemen van dit topic. Ik heb de afgelopen weken rustig afgebouwd en eergisteren mijn kolfspullen en de moedermelkbewaarflesjes allemaal uit de keuken gehaald. Ik denk dat ik vanochtend de laatste keer BV aan Jetske gegeven heb. Ook aan de ochtendvoeding heeft ze niet genoeg meer, ik kreeg voor het eerst ook geen tsr meer dus het einde is echt hier. Meiden, allemaal enorm bedankt voor jullie adviezen en steun. Ik zal hier zeker nog meelezen en af en toe nog wat posten als ik het nodig vind maar echt heel veel niet meer denk ik. Ik kom hier wel weer als nummer 2 er is
Lekker douchen!
  maandag 1 januari 2007 @ 15:27:41 #198
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44914852
Ik weet dat de productie van Kendahl weer omhoog zou kunnen gaan door het aanleggen. Maar ik weet ook dat Kendahl nog steeds niet netjes drinkt, wat ik ook doe. Meemasseren, vaker wisselen van tiet om het tsr te stimuleren, tussendoor boertjes laten, in een rustige, schemerige kamer zitten. Hij trekt en duwt en kijkt weg. En aan het aanleggen ligt het niet.. dat is nu wel duidelijk. Mijn moeder had het bij mijn zus, die was ook zo onrustig. Familietrekje?
In ieder geval: ik zou hem dan weer vaker aan moeten leggen om de productie op te hogen. En binnen de kortste keren zijn mijn tepels dan weer rauw.
  maandag 1 januari 2007 @ 15:37:48 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44915119
PV, nog wat ideetjes....bandje opnemen van zijn hongerhuiltje. Een foto maken van Kendahl bij je aan de borst. En inderdaad heel, heel veel vertrouwen hebben in je lichaam. En zoals je al eerder hebt gedaan kolven onder de douche. Misschien wel lekker voor je 6e voeding. Even lekker ontspannend onder de douche kolven. De spullen opruimen en dan lekker gaan slapen. En is eventueel een tepelhoedje geen optie voor je. Zo bescherm je de tepels tegen het rauw maken. En hij is immers al gewend aan plastic in zijn mond .

Dikke kus en ik hoop dat je het vol kunt houden. Maar weet wel dat als het niet lukt jij in elk geval er alles aan hebt gedaan om Kendahl het beste van jouw te geven. Dikke
  maandag 1 januari 2007 @ 16:05:23 #200
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44915789
Dankjewel Chaca!
En een tepelhoedje lukt helaas niet meer. Die blijft niet zitten, hij zuigt dan het hoedje op en neer. Ook als ik hem van tevoren met warm water nat maak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')