abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:16:52 #41
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44669435
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:10 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Als die jongen een gesjeesde VMBO'er is met een petje en een bontkraag dan is het voor mij helaas pindakaas. Losers en onruststokers zijn de maatschappij tot last. Een directeur die vele verantwoordelijkheden heeft, heeft meer rechten.
Waarom is de VMBO'er met de kenmerken die jij noemt in jouw opinie synoniem aan een onruststoker
pi_44669499
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:54 schreef Haaglander het volgende:

[..]

A ha, veronderstelling na veronderstelling ....... ik houd mij liever bij de feiten.
Je hele topic is gebaseerd op een veronderstelling, flapdrol.
pi_44669525
Wat trouwens als die directeur een directeur van een enorme multinational is, maar wel een multinational die een miljarden schuld heeft. Krijgt dan die fabrieksarbeider met de Wehkamp-schuld van 2000 euro het hart? Die is natuurlijk van meer waarde dan
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_44669562
Schoolverlaters moeten gewoon in de staatsfabrieken aan de slag!
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:22:25 #45
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44669596
Of een directeur van een wapenfabriek die het belangrijk vindt dat de volkeren in Afrika elkaar modern dood maken....
pi_44669601
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:08 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat ik de feiten wel ken. Die zijn algemeen bekend. Jij veronderstelt er lustig op los over wat er mogelijkerwijs in de toekomst kan gebeuren.
de feiten van dat moment ja, en dan nog alleen die dingen die jij ziet .. !!!!
wie weet willen de werknemers van die directeur al jaren dat de onderdirecteur het overneemt omdat die het veel beter doet .. weet jij veel ?

vandaar dus dat we zo'n wachtlijst hebben, soms pakt het goed uit en soms niet, maar het is wel het eerlijkste wat we konden bedenken .. en net als iedere andere methode om het beetje wat we hebben op een eerlijke manier te verdelen heeft ook deze zijn nadelen, maar mi minder dan de andere
pleased to meet you
pi_44669636
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:22 schreef peaceman het volgende:
Of een directeur van een wapenfabriek die het belangrijk vindt dat de volkeren in Afrika elkaar modern dood maken....
Of de directeur van een ziekenhuis die onderhands wat schuift met organen uit China
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_44669755
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:37 schreef Haaglander het volgende:
Voorbeeld: Er zijn twee mensen die op de wachtlijst voor een donorhart wachten. De ene eeuwige bijstandstrekker staat bovenaan en zou geholpen moeten worden maar de andere heeft een groot bedrijf met vele werknemers. Met zijn dood zou de know how die hij pas heeft opgedaan verloren gaan. Maar ook zijn ondernemersgeest is een uniek gegeven die niet iedereen zo maar heeft.

Wie vind jij dan wie dat hart moet krijgen.? Ik hoef geen emotioneel antwoord maar een antwoord waar over nagedacht is.
Zakenman gaat voor. Die andere vreet al heel z'n leven van de maatschappij, en met dat hart zal die zichzelf vast alleen nog maar zieliger vinden.. Zakenman heeft zich de tering gewerkt en een grote bijdrage geleverd aan de maatschappij (hij heeft in principe het leven van die bijstandstrekker betaald), vind dat ie daarvoor wel beloond mag worden
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:30:05 #49
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44669830
Nogmaals:
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:14 schreef peaceman het volgende:
Grote vraag is wat er met 'waarde' bedoeld wordt.

Hebben we het dan over waarde qua kennis, geld, tov familie, de maatschappij? , enz.enz.

De persoonlijke betekenis van het woord waarde bepaalt wat belangrijk is.
En ook of je randzaken je oordeel laat beinvloeden in zo'n situatie.
pi_44669999
Hoe wordt je plaats op de donorlijst trouwens vastgesteld dan?

Gemiddeld bruto jaarinkomen over afgelopen 5 jaar x IQ?

Met minpunten voor alcoholisten, moslims en moeders en pluspunten voor HBO+ ers, VVD-stemmers en mensen die hun voornaam zonder fouten kunnen spellen?
pi_44670005
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:52 schreef Marble het volgende:
Deze kwestie staat sinds kort ook wel officiëel bekend in de wetenschap als het Izzie Stevens-dilemma™.

arme danny
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_44670061
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hoe wordt je plaats op de donorlijst trouwens vastgesteld dan?

Gemiddeld bruto jaarinkomen over afgelopen 5 jaar x IQ?

Met minpunten voor alcoholisten, moslims en moeders en pluspunten voor HBO+ ers, VVD-stemmers en mensen die hun voornaam zonder fouten kunnen spellen?
Blauwe ogen en blond haar zijn ook een pluspunt, uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2006 22:37:38 ]
pi_44670103
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:37 schreef knowall het volgende:

[..]

Tenzij van Poolse afkomst uiteraard.
pi_44670978
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:37 schreef knowall het volgende:

[..]

blond haar? Donkerbruin haar natuurlijk
  vrijdag 22 december 2006 @ 23:13:32 #55
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44671036
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:50 schreef beelz het volgende:
Ik vind dat iedereen dood moet die op een organenwachtlijst staan.
gezien het gebrek aan donors zou je zomaar voor een groot deel je zin kunnen krijgen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44671467
Ik vermoed dat veel van deze patiënten met een hoger inkomen mondiger, stellen zich kritischer op t.o.v. voorgestelde behandeling, eisen uitgebreide voorlichting en een secundaire opinie, zijn dan patiënten met een lager inkomen en dat eerstgenoemde waarschijnlijk zelf meer onderzoek doen naar hun ziekte en de behandelwijzen. Vanzelfsprekend hoort een arts ook minder mondige patiënten de juiste behandelwijze voor te schrijven, maar helaas. Ik geloof echter niet dat er van kwade opzet sprake is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_44671516
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:31 schreef rutger05 het volgende:
Ik vermoed
Baseer je die vermoedens ook nog ergens op? Ofeh? Het klinkt namelijk een beetje als onzin.
pi_44672137
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:32 schreef knowall het volgende:

[..]

Baseer je die vermoedens ook nog ergens op? Ofeh? Het klinkt namelijk een beetje als onzin.
Lijkt mij nogal logisch.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_44672298
Oh oke.
pi_44672364
Degene die bovenaan de lijst staat. Het maakt geen flikker uit wie wat doet aangezien dat nauwelijks meetbaar is en veelal is gebaseerd op persoonlijke meningen. Bovendien is daar geen tijd voor en blijkt in praktijk het niet zo eenvoudig te zijn.
~ You're shooting yourself in the foot ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')