[..]quote:Op maandag 15 januari 2007 02:04 schreef NorthernStar het volgende:
je speculeert dat deze gegevens onjuistheden bevatten kwa temperaturen die worden geconstateerd in building fires. waar basseer je dat op?quote:Daarmee kun je elke gewenst resultaat krijgen wat je maar wilt.
de hele theorie stort inderdaad in als aangetoond kan worden dat het vuur in die gebouwen niet de aangenomen temperaturen konden bereiken. echter, dit is nog niet aangetoond tot nu toe. deze aannames zijn verantwoord aan de hand van eerdere onderzoeken naar building fires en aan de hand van computer simulaties.quote:In feite is het dus nergens op gebasseerd behalve dat het aansluit bij de theorie. De vuren moeten wel zo heet geweest zijn want anders blijft er niks van het hele verhaal over.
quote:En dan hebben we hier ook nog eens de bijzondere situatie dat niet één, maar twee torens deze exceptioneel intense vuren wisten te produceren.
quote:En beide op plekken die kritiek waren (= een heel groot oppervlak), in beide gevallen was de brandwerende laag beschadigd
quote:en in beide gevallen met dezelfde uitkomst, namelijk de instorting van de eerste "steel-framed buildings" ooit in de geschiedenis.
ooit gezien wat er gebeurd wanneer je een stalen balk belast tot het punt waarbij het breekt? zelfs voor kleine staafjes moet je dit in een stevige machine zetten om er voor te zorgen dat de restanten niet met enorme snelheden wegvliegen in willekeurige richtingen. vergeet niet dat om een stalen balk te breken, moeten er enorme krachten op hebben gestaan. zodra hij deze kracht niet meer kan verwerken, zal de kracht worden omgezet in een versnelling van de balk. dit is gewoon puur natuurkunde. ik weet niet wat jij hier zo raar aan vind?quote:Hebben we het nog niet eens over de spectaculaire en unieke wijze waarop. Stalen balken die honderden meters in horizontale richting wegvliegen bijvoorbeeld...
een temperatuur van 900 graden bereiken kon men al heel lang, denk aan ijzersmeden, dit kon men al heel lang. het probleem zit hem in het gecontroleerd maken van deze temperaturen in een kleine gecontroleerde omgeving.quote:Het heeft de mensheid duizenden jaren gekost om de oven zo te perfectioneren dat hij de 900 graden kon bereiken. Had niet gehoeven want het blijkt vrij eenvoudig als we NIST mogen geloven. (nee ik hoef geen voorbeelden).
ik heb die sites gezien ja. het waren gewoon sites waarvan je niet kunt achterhalen of het onderzoek was uitgevoerd door experts. er stonden geen namen bij van welk onderzoeksinstituut verantwoordelijkheid neemt voor dat onderzoek. wat moet ik met dat soort sites?quote:Op verschillende sites is ook genoeg te vinden dat hoge temperaturen of grote vuren tegenspreekt.
.quote:Je vroeg om een reden het NIST rapport te diskwalificeren, dit is er eentje, voor mij dan
quote:Daarbij kunnen instellingen als Fema en NIST zoveel rapporten schrijven als ze willen, zolang ze imo niks anders dan de opdracht hebben de officiele theorie te 'bewijzen',
hebben ze op voorhand al een betrouwbaarheid van nul.
mijn oordeel is dat de NIST verklaring een prima acceptabele verklaring is. ik heb ook nog niks gevonden wat dit teniet zou kunnen doen. een simpele uitleg van een erkend research instituut dat de aannames die NIST heeft gebruikt onacceptabel zijn en ook WAAROM zou al voldoende zijn. helaas heeft niemand nog zulke bewijslast kunnen presenteren. het enige wat ik voorgeschoteld krijg, zijn websites waarin psychologen, sociologen, biologen etc etc allemaal beweringen maken over aluminium dat niet kan gloeien, staal dat niet elastisch is, analyses die volledig zijn gebasseerd op het verklaren van verschijnselen etc etcquote:Mijn oordeel is dat de torens zijn neergehaald met explosieven en ik ben nog niks tegengekomen dat me van een andere oorzaak heeft overtuigd.
ik weet niet hoor, maar is dat niet een hele normale discussie, eentje waarbij je op de inhoud van je discussie partner reageert? heb jij liever een discussie waarbij iedereen maar lukraak dingen zegt, die al keer op keer zijn ontkracht of uitgelegd, dingen die niets te maken hebben met wat de ander naar voren heeft gebracht?quote:Op maandag 15 januari 2007 02:29 schreef NorthernStar het volgende:
Nofi maar (heb ik al eens eerder aangegeven) ik ga niet op zulke posts reageren ATuin-hek. Een hele post verknippen en overal sec op antwoorden. Ieder zijn stijl maar zo voer ik liever geen discussies.
Dat dusquote:Op maandag 15 januari 2007 02:37 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ik weet niet hoor, maar is dat niet een hele normale discussie, eentje waarbij je op de inhoud van je discussie partner reageert? heb jij liever een discussie waarbij iedereen maar lukraak dingen zegt, die al keer op keer zijn ontkracht of uitgelegd, dingen die niets te maken hebben met wat de ander naar voren heeft gebracht?
ik snap wel dat dit de TRU forum is, maar dan nog....
vind jij dat hoe pietje argumenten naar voren brengt dan een normale manier van discussieren?
Nou dat is mooi voor je. Bestaat er iig geen spanning tussen wat wordt voorgekauwd als waarheid en wat je eigen oordeel is.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:33 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
mijn oordeel is dat de NIST verklaring een prima acceptabele verklaring is.
Kan best kloppen maar verdient wel een kleine kanttekening, 1000 jaar geleden had men natuurlijk geen Boeing vol kerosine ter beschikking.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:04 schreef NorthernStar het volgende:
Het heeft de mensheid duizenden jaren gekost om de oven zo te perfectioneren dat hij de 900 graden kon bereiken. Had niet gehoeven want het blijkt vrij eenvoudig als we NIST mogen geloven. (nee ik hoef geen voorbeelden).
Dat klinkt niet erg genuanceerd, dit zou bijvoorbeeld betekenen dat alleen Dhr. Ahmadinejad momenteel aan waarheidsvinding doet op het gebied van de holocaust en dat wilde je volgens mij nou ook weer niet zeggen.quote:Ga alle dingen onderzoeken die in tegenspraak zijn met de officiele theorie, dan pas doe je aan waarheidsvinding.
ik bedoel maar he. je negeert mijn volledige post, alle argumenten die ik al naar voren heb gebracht tijdens deze hele discussie en je richt je op 1 klein stukje van mijn laatste post. niet alleen doe je dat, je KNIPT hem ook nog eens af, net bij het punt, waar ik uitleg WAAROM ik de NIST theorie acceptabel vind.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou dat is mooi voor je. Bestaat er iig geen spanning tussen wat wordt voorgekauwd als waarheid en wat je eigen oordeel is.
Dat heeft niks met TRU te maken ik laat die verknipte posts meestal voor wat ze zijn. Gewoon wat ik zeg, niet mijn kopje thee. Ik zie het posten hier als een gesprek en in een gesprek reageer je ook niet zo op elkaar.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:37 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ik weet niet hoor, maar is dat niet een hele normale discussie, eentje waarbij je op de inhoud van je discussie partner reageert? heb jij liever een discussie waarbij iedereen maar lukraak dingen zegt, die al keer op keer zijn ontkracht of uitgelegd, dingen die niets te maken hebben met wat de ander naar voren heeft gebracht?
ik snap wel dat dit de TRU forum is, maar dan nog....
Voor een gesprek is dit niet de juiste plaats. Een forum is (op de slowchat na dan) meer een soort briefwisseling wat discussies betreft. Dan is het al een stuk gebruikelijker om zo op de onderdelen te reageren. Prima dat je hier je mening geeft. Tis alleen jammer dat het mis gaat zodra mensen moeilijk doen over je gebrek aan argumenten.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat heeft niks met TRU te maken ik laat die verknipte posts meestal voor wat ze zijn. Gewoon wat ik zeg, niet mijn kopje thee. Ik zie het posten hier als een gesprek en in een gesprek reageer je ook niet zo op elkaar.
Daarbij komt dan ook nog weer die barrage van vragen op elke letter die je schrijft. Ik post hier niet om wie dan ook te overtuigen of wat dit specifieke topic betreft een soort rechtszaak te voeren. Een 'gesprek' ben ik zeker voor in, de rest hoeft voor mij niet zo.
begrepen, maar het zou wel zo eerlijk zijn dan dat je in ieder geval niet zomaar dingen post die ik netjes heb geprobeerd weer te leggen en dan zomaar uit het niets stellen dat ik verblind ben door de media etc etc etc, zonder uit te leggen waarom.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat heeft niks met TRU te maken ik laat die verknipte posts meestal voor wat ze zijn. Gewoon wat ik zeg, niet mijn kopje thee. Ik zie het posten hier als een gesprek en in een gesprek reageer je ook niet zo op elkaar.
Daarbij komt dan ook nog weer die barrage van vragen op elke letter die je schrijft. Ik post hier niet om wie dan ook te overtuigen of wat dit specifieke topic betreft een soort rechtszaak te voeren. Een 'gesprek' ben ik zeker voor in, de rest hoeft voor mij niet zo.
Je hoeft je niet beledigd te voelen.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:47 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ik bedoel maar he. je negeert mijn volledige post, alle argumenten die ik al naar voren heb gebracht tijdens deze hele discussie en je richt je op 1 klein stukje van mijn laatste post. niet alleen doe je dat, je KNIPT hem ook nog eens af, net bij het punt, waar ik uitleg WAAROM ik de NIST theorie acceptabel vind.
en dan durf je ook nog eens een conclusie te trekken over mijn rationaliteit aan de hand van een geknipt zinnetje.
mijn motivatie is dat ik er een probleem mee heb dat een stel non-experts met foutieve technsche informatie serieuzer worden genomen dan technische instituten, inclusief mijn eigen universiteit. ik weet dat afgestudeerden aan mijn LR faculteit banen krijgen bij ESA, Boeing, Airbus, TNO, ESTEC etc etc, en als een groepje zogenaamde deskundigen ineens proberen onze opleiding in een kwaad daglicht te stellen door te gaan LIEGEN over dat aluminium niet kan gloeien, dat staal niet elastisch is, dat een structuur niet kan bezwijken op de manier dat het is gegaan, dat FEM modellen onbetrouwbaar zijn etc etc etc, dan vind ik dat een kwalijke zaak ja.quote:Op maandag 15 januari 2007 03:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je hoeft je niet beledigd te voelen.
Het klopt toch dat er bij aanhangers van de officiele theorie geen spanning bestaat tussen wat ze uit officiele hoek aangereikt krijgen en hun eigen oordeel?
Dat is een fundamenteel verschil met mensen die tot een ander oordeel komen of zijn gekomen.
Bij die groep bestaat er een conflict tussen hun eigen oordeel en wat hun wordt gezegd dat de waarheid is.
Dat conflict is bij die mensen de voornaamste motivatie om er tijd in te steken en zichzelf te informeren en er met anderen over te willen spreken. Het dwingt om er aandacht aan te besteden.
Maar als dat conflict ontbreekt, wat is dan de motivatie om er zoveel tijd aan te besteden vraag ik me af.
quote:Op maandag 15 januari 2007 03:03 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
begrepen, maar het zou wel zo eerlijk zijn dan dat je in ieder geval niet zomaar dingen post die ik netjes heb geprobeerd weer te leggen en dan zomaar uit het niets stellen dat ik verblind ben door de media etc etc etc, zonder uit te leggen waarom.
dat is namelijk niet eens een gesprek meer, dat is een monoloog voeren. ook in een gesprek is het wel zo fijn om in te gaan op wat je gesprekspartner zegt
stel je voor je hebt een gesprek als volgt:
[knip]
quote:Op maandag 15 januari 2007 02:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daarmee kun je elke gewenst resultaat krijgen wat je maar wilt.
In feite is het dus nergens op gebasseerd behalve dat het aansluit bij de theorie. De vuren moeten wel zo heet geweest zijn want anders blijft er niks van het hele verhaal over.
En dan hebben we hier ook nog eens de bijzondere situatie dat niet één, maar twee torens deze exceptioneel intense vuren wisten te produceren. En beide op plekken die kritiek waren (= een heel groot oppervlak), in beide gevallen was de brandwerende laag beschadigd en in beide gevallen met dezelfde uitkomst, namelijk de instorting van de eerste "steel-framed buildings" ooit in de geschiedenis. Hebben we het nog niet eens over de spectaculaire en unieke wijze waarop. Stalen balken die honderden meters in horizontale richting wegvliegen bijvoorbeeld...
Het heeft de mensheid duizenden jaren gekost om de oven zo te perfectioneren dat hij de 900 graden kon bereiken. Had niet gehoeven want het blijkt vrij eenvoudig als we NIST mogen geloven. (nee ik hoef geen voorbeelden).
Op verschillende sites is ook genoeg te vinden dat hoge temperaturen of grote vuren tegenspreekt. Het heeft weinig zin ze hier te noemen want er is vast ook wel weer genoeg debunkmateriaal te vinden en krijgen we gewoon weer hetzelfde welles/nietes gebeuren. Je vroeg om een reden het NIST rapport te diskwalificeren, dit is er eentje, voor mij dan. Daarbij kunnen instellingen als Fema en NIST zoveel rapporten schrijven als ze willen, zolang ze imo niks anders dan de opdracht hebben de officiele theorie te 'bewijzen', hebben ze op voorhand al een betrouwbaarheid van nul. Ga alle dingen onderzoeken die in tegenspraak zijn met de officiele theorie, dan pas doe je aan waarheidsvinding.
Mijn oordeel is dat de torens zijn neergehaald met explosieven en ik ben nog niks tegengekomen dat me van een andere oorzaak heeft overtuigd.
IN 1975 IS ER GEEN PASSAGIERSVLIEGTUIG IN HET GEBOUW GEVLOGENquote:Op maandag 15 januari 2007 11:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
![]()
En het leuke van alles. Het vuur gebeuren in 1975 was erger, veel erger en velen malen langer, en uiteraard hogere temperaturen. En frappante is ..er gebeurde niets, helemaal niets afgezien van wat beschadigd vloerkleden en andere office materiaal. Geen trusses die het begaven, geen verdiepingen die het niet meer hielden en al helemaal niet totale verpulvering. dus als het al niet optreed bij hogere temparaturen, groter oppervlak en veel lang tijdsduur. Valt maar één ding te concluderen, de instorting volgens officiele veklaring zo NIET waar is. En toch geloven mensen met gedegen bouwkundekennis in het trieste sprookje.. I don't get it.
Zo veel is duidelijk. Hoe vaak is het je ondertussen al uitgelegd? Hoe verklaar je dat de ontwerper van het WTC de overheidsversie onderschrijft? O ja, hij heeft een elitair hoofd.quote:I don't get it.
De kans dat explosieven die in 2 verschillende torens op bepaalde plekken zijn geplaatst en dat dan 2 verschillende vliegtuigen op precies die 2 plekken invliegen en waarbij dan al die explosieven onbeschadigt tot ontploffing kunnen komen lijkt mij nou ook niet het allermakkelijkste.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daarmee kun je elke gewenst resultaat krijgen wat je maar wilt.
In feite is het dus nergens op gebasseerd behalve dat het aansluit bij de theorie. De vuren moeten wel zo heet geweest zijn want anders blijft er niks van het hele verhaal over.
En dan hebben we hier ook nog eens de bijzondere situatie dat niet één, maar twee torens deze exceptioneel intense vuren wisten te produceren. En beide op plekken die kritiek waren (= een heel groot oppervlak), in beide gevallen was de brandwerende laag beschadigd en in beide gevallen met dezelfde uitkomst, namelijk de instorting van de eerste "steel-framed buildings" ooit in de geschiedenis. Hebben we het nog niet eens over de spectaculaire en unieke wijze waarop. Stalen balken die honderden meters in horizontale richting wegvliegen bijvoorbeeld...
Op verschillende sites is ook genoeg te vinden dat hoge temperaturen of grote vuren tegenspreekt. Het heeft weinig zin ze hier te noemen want er is vast ook wel weer genoeg debunkmateriaal te vinden en krijgen we gewoon weer hetzelfde welles/nietes gebeuren. Je vroeg om een reden het NIST rapport te diskwalificeren, dit is er eentje, voor mij dan. Daarbij kunnen instellingen als Fema en NIST zoveel rapporten schrijven als ze willen, zolang ze imo niks anders dan de opdracht hebben de officiele theorie te 'bewijzen', hebben ze op voorhand al een betrouwbaarheid van nul. Ga alle dingen onderzoeken die in tegenspraak zijn met de officiele theorie, dan pas doe je aan waarheidsvinding.
Mijn oordeel is dat de torens zijn neergehaald met explosieven en ik ben nog niks tegengekomen dat me van een andere oorzaak heeft overtuigd.
Precies.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
IN 1975 IS ER GEEN PASSAGIERSVLIEGTUIG IN HET GEBOUW GEVLOGEN
Daar gaat het niet om. Ik word doodmoe van die Lambiekje die gewoon consequent negeert dat er vliegtuigen in het WTC zijn gevlogen, en in 1975 niet. Dat is al 100x gezegd, maar hij blijft het maar hebben over die brand. Dat een mod daar eens een keer wat over zegt, want dit heeft totaal geen zin zo.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:06 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Precies.
Het vliegtuigcrash in Milaan waarbij een klein pasagiersvliegtuigje in een kantorenflat instortte, mensen die op het moment van de crahs buiten op straat liepen hadden het over explosieven. Ze dachten ontploffingen te horen. Blijken die ontploffingen de knallen van de crash geweest te zijn.
Je kunt aan dergelijke gebeurtenissen zien dat het horen van explosieven niet altijd betekent dat er daadwerkelijk explosieven geweest zijn. Maar goed, als je op voorhand al ergens in geloofd dan zullen het altijd explosieven geweest zijn.
lol, klopt. Die verschuiving zag je bij baajgaurdian opeens ook. Zodra het voor de believers niet meer te onderbouwen is hoe zij denken dat iets heeft plaatsgevonden laten ze het gaan en gaan ze zich focussen op de reden en de mensen erachter. Typisch.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:17 schreef UncleScorp het volgende:
Lol mij interesseert het al niet meer wie het gedaan heeft.
Waarom het gebeurde is interessanter dan hoe het gebeurde.
Maar in feite laat hij zo alleen maar zien dat ie een clown is. Ik bedoel, denk je niet dat iedereen die hier nuchter tegenaan kijkt recht door onze clown lambiekje heen kijkt? En eerlijk gezegd, de mensen die op voorhand al een zweverige instelling hebben en de woorden van lambiekje serieus overnemen, wat mij betreft gaan ze hun gang maar, het is niet het slag volk waar ik nou bepaald veel gewicht aan hang.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik word doodmoe van die Lambiekje die gewoon consequent negeert dat er vliegtuigen in het WTC zijn gevlogen, en in 1975 niet. Dat is al 100x gezegd, maar hij blijft het maar hebben over die brand. Dat een mod daar eens een keer wat over zegt, want dit heeft totaal geen zin zo.![]()
Bullshitquote:Op maandag 15 januari 2007 12:19 schreef haaahaha het volgende:
lol, klopt. Die verschuiving zag je bij baajgaurdian opeens ook. Zodra het voor de believers niet meer te onderbouwen is hoe zij denken dat iets heeft plaatsgevonden laten ze het gaan en gaan ze zich focussen op de reden en de mensen erachter. Typisch.
Goed punt, leuke vergelijking.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:53 schreef Lambiekje het volgende:
En het leuke van alles. Het vuur gebeuren in 1975 was erger, veel erger en velen malen langer, en uiteraard hogere temperaturen. En frappante is ..er gebeurde niets, helemaal niets afgezien van wat beschadigd vloerkleden en andere office materiaal. Geen trusses die het begaven, geen verdiepingen die het niet meer hielden en al helemaal niet totale verpulvering. dus als het al niet optreed bij hogere temparaturen, groter oppervlak en veel lang tijdsduur. Valt maar één ding te concluderen, de instorting volgens officiele veklaring zo NIET waar is. En toch geloven mensen met gedegen bouwkundekennis in het trieste sprookje.. I don't get it.
Ik heb aangegeven waarom ik een uitleg en onderbouwing in deze discussie belangrijk vind. Laat maar eens horen waarom jij van mening bent dat een uitleg en onderbouwing van gebeurtenissen NIET belangrijk is.quote:
En je denkt te kunnen achterhalen waarom iets gebeurde, zonder de actoren vast te stellen?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:17 schreef UncleScorp het volgende:
Lol mij interesseert het al niet meer wie het gedaan heeft.
Waarom het gebeurde is interessanter dan hoe het gebeurde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |