Word het dan geen eens tijd om een andere baan te zoeken?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Goeiemiddag,
Nog 1 dag en dan zit mijn vakantie van twee weken er op
Nog 1 dag ...
Nog maar 1 dag...
Ik heb nu al geen zin om er maandag tot en met vrijdag om 6 uur weer in de auto te moeten zitten![]()
![]()
Ik heb een hekel aan vroeg opstaan; ik heb geen hekel aan het werk in tegendeelquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:17 schreef klipper het volgende:
[..]
Word het dan geen eens tijd om een andere baan te zoeken?
Een klein jaartje terug had ik ook dat gevoel, maar sinds ik een nieuwe baan heb ga ik weer fluitend naar het werk.
Anders probeer je hier van het weekend alvast een beetje mee te oefenenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar het vroeg opstaan heb ik de eerste twee dagen beetje last van![]()
Ik zou willen dat ik eens kon uitslapen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar het vroeg opstaan heb ik de eerste twee dagen beetje last van![]()
Zelf reken ik als leerling electromonteur een schamele ¤ 7,50 euro per uur (zwartquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:28 schreef MMach het volgende:
Woohoow *cheers*
Ik heb een nieuwe drukloze kraan van Vaillant zelf op de kop kunnen tikken, inclusief alle slangen, voor 23.7¤ inclusief verzendkosten(de waarde ervan is +120¤). Ok, het is niet het mooiste model, maar ze blinkt dan toch al, en voor die prijs kan ik het zelf niet maken.
Kapazaa![]()
Er was iemand die een nieuwe Vaillant boiler had, dezelfde als die van mij, maar dan maar 5L, inclusief kraan&slangen voor 60¤. Dus ik mailde even of ik de kraan voor 20¤ mocht hebben, en dat hij zeker 50¤ voor die boiler zou kunnen krijgen gezien de nieuwstaat en de reputatie van het merk (en dat is ook zo). Dus de beste man heeft wat winst, en ik ben een gelukkige kraaneigenaar binnenkort.
En morgen weer een leuke middag met Leonietjen. Mochten de examens niet zo gevaarlijk dicht naderen (10 januari), ik zou extreem blij zijn, nu ben ik erg blij
edit
De kans bestaat dat ik bij mn overbuur een grote zolder mag renoveren tot een soort studio. Dat is electriciteit leggen van beneden tot boven, dak isoleren (gelukkig is het wel al een nieuw dak), nieuwe vloer, nieuwe muren, de hele rimram. Nu is mijn vraag, hoeveel vraag je voor zoiets per uur. Het moet lager zijn dan een professional, ook is het een goede kennis, dus ik wil nu ook geen al te hoge prijs vragen, maar ik moet er zelf ook iets aan verdienen natuurlijk. Als ze het echte normale loon zou betalen zou ik mij er ook niet al te goed bij voelen. Tips, anyone?
Je ben wel erg goedkoop hoor vonkenboer, je mag je prijs wel eens wat gaan verhogen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zelf reken ik als leerling electromonteur een schamele ¤ 7,50 euro per uur (zwart).
Echter houd ik mij dan ook uitsluitend bezig met het electro gedeelte![]()
Mjah weet ik niet of dat goedkoop isquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:31 schreef klipper het volgende:
[..]
Je ben wel erg goedkoop hoor vonkenboer, je mag je prijs wel eens wat gaan verhogen.
Is dat netto of bruto?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mjah weet ik niet of dat goedkoop is; ik vind het best schappelijk, normaal verdien ik maar ¤ 5,60 in het uur
![]()
(Ik weet het de Klein Metaal CAO zuigt hard; erg hard![]()
ms. is het regio-gebonden en dan nog...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zelf reken ik als leerling electromonteur een schamele ¤ 7,50 euro per uur (zwart).
Echter houd ik mij dan ook uitsluitend bezig met het electro gedeelte![]()
Het is een radiator wat in de volksmond 'design' wordt genoemd. Er was geen blank stuk metaal aan de radiator om een mooie klem op te zetten. Dat betekende voor mij dat ik verf eraf moest halen en een lelijke klem in het zicht zou krijgen. En dat wilde ik nietquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:30 schreef klipper het volgende:
[..]
Die draad kun je toch aan de achterkant wegwerken, gewoon achter de radiator had je hem gelijk in de muur weg moeten werken naar het centraalpunt.
Ik ging eigenlijk uit van een gewone radiator, het woordje design doet het hem.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het is een radiator wat in de volksmond 'design' wordt genoemd. Er was geen blank stuk metaal aan de radiator om een mooie klem op te zetten. Dat betekende voor mij dat ik verf eraf moest halen en een lelijke klem in het zicht zou krijgen. En dat wilde ik niet
Er zijn mooie desing radiator klemmen verkrijgbaar die een hele mooie oplossing bieden voor dit probleemquote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het is een radiator wat in de volksmond 'design' wordt genoemd. Er was geen blank stuk metaal aan de radiator om een mooie klem op te zetten. Dat betekende voor mij dat ik verf eraf moest halen en een lelijke klem in het zicht zou krijgen. En dat wilde ik niet
Blijkbaar vond marsepein dat niet zo mooi, en de klem kan nog zo mooi zijn, het is en blijft toch wel zichtbaar bij een designradiator.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn mooie desing radiator klemmen verkrijgbaar die een hele mooie oplossing bieden voor dit probleem![]()
[url=http://www.elektroonline.nl/elektro/product_info.php?fld[productname]=radiator%20klem&searchbutton=Zoek&page=1&&manufacturers_id=&products_id=127488]Design Radiator klem 27 mm [/url]
[url=http://www.elektroonline.nl/elektro/product_info.php?fld[productname]=radiator%20klem&searchbutton=Zoek&page=1&&manufacturers_id=&products_id=127489]Design Radiator klem 30 mm[/url]
Iedere beetje sanitair handel heeft die klemmen zo liggen![]()
Hehe ik zie net dat mijn uurloon ¤ 6,21 bruto is; hoe ik dan aan ¤ 5,- zoveel komquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:25 schreef klipper het volgende:
[..]
Is dat netto of bruto?
Zit je wel boven het minimum, of zijn ze niet zo scheutig met verhogingen?
Want als ze niet scheutig zijn, dan wil overstappen weleens helpen.
Zelf zit ik ook in de Klein Metaal CAO, maar ik vind de verdiensten meer dan goed, dus er zit nog genoeg stijgingskans voor je in.
En dat ie harder zuigt dan andere CAO`s is inderdaad het geval, we betalen meer premies dan anderen.
O wat gaaf!quote:Op maandag 8 januari 2007 18:44 schreef MMach het volgende:
Sneak preview van de eerste bedenksels voor het big-ass betaalde project.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoldertje van 54m² en een vloer tot nok hoogte van 3.9m, het heeft potentieel, en ik moet zo niet overdreven letten op budget![]()
zdit:
oh ja, de uurlonen zijn vastgelegd:
-15¤/u voor alle werken die te maken hebben met electriciteit
-12¤/u voor de rest
-geen tijdsdruk, het moet geen multijaren project worden, maar een jaar mag wel. (Ze waren er al 5 jaar over aan het denken)
-en een citroen berlingo vrij te gebruiken
-oh, en het belangrijkste bijna vergeten: het mag in MMach-style, dus gekleurde lichtjes enzo, pas de probleme.
Ik voel een leuk meelurk Mmach betaald klussen topic aankomen.... hatsjee !!!quote:Op maandag 8 januari 2007 18:44 schreef MMach het volgende:
Sneak preview van de eerste bedenksels voor het big-ass betaalde project.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoldertje van 54m² en een vloer tot nok hoogte van 3.9m, het heeft potentieel, en ik moet zo niet overdreven letten op budget![]()
zdit:
oh ja, de uurlonen zijn vastgelegd:
-15¤/u voor alle werken die te maken hebben met electriciteit
-12¤/u voor de rest
-geen tijdsdruk, het moet geen multijaren project worden, maar een jaar mag wel. (Ze waren er al 5 jaar over aan het denken)
-en een citroen berlingo vrij te gebruiken
-oh, en het belangrijkste bijna vergeten: het mag in MMach-style, dus gekleurde lichtjes enzo, pas de probleme.
Das een opluchting en succes voor vrijdagquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef MMach het volgende:
Examen vandaag is goed gelukt, vrijdag het volgende.
Ik heb nog nooit - echt nog nóóit - iemand met zo'n stoere blik een kraan zien vasthouden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef MMach het volgende:
Examen vandaag is goed gelukt, vrijdag het volgende.
Minstens even interessant is dat de lagedrukkraan is toegekomen. De man heeft zn woord gehouden, ze is spiksplinternieuw. En het design valt me nog erg goed mee.
[afbeelding]
En de laminaat voor de zolder is gekocht, 88m². Ik heb ze wel nog niet gezien, maar ze zei dat het tussen donker en erg licht was. Quite a variety.
Nog moeten cirkelen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:43 schreef Marsepein het volgende:
Landen op Schiphol in de storm is best spannend![]()
En volgens mij was dat de vorige keer ook al.
Uit de Levis reeks nepal heb ik de kleurtinten soft en pure gebruikt. Op de pot staat er een nummer naast, geen idee of dat het kleurnummer is dat je zoekt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:47 schreef taxibabe het volgende:
Hey mmach, heb jij toevallig nog iets van kleurnummers van die muurverf die je in je zus haar kamer hebt gebruikt? Van Colores del mundo kenia?
Mijn buurman wil die kleuren ook gaan gebruiken maar hier kun je dat merk niet kopen. Misschien kan hij het wel op kleur laten maken als hij de kleurnummers heeft. Op de site konden we niks vinden aan nummers![]()
Niet dat ik heb meegekregen. In het vliegtuig heb ik 4 keer mijn ogen open gehad. Tijdens het instappen, tijdens de start, tijdens het koffie/bier rondje en tijdens de landing. Bijna 2 uur vertraging van het vertrek en de vlucht zelf was ook 30 minuten langer ivm volle tegenwind. Kort voor 00:00 uur geland, ik hoef dan gelukkig niet zo ver meer met de taxi. Maar je zal nog even met de auto naar Groningen moeten ofzo ....quote:
Tja, en toch weet je dat het kan gebeuren...helaas maar waar.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Niet dat ik heb meegekregen. In het vliegtuig heb ik 4 keer mijn ogen open gehad. Tijdens het instappen, tijdens de start, tijdens het koffie/bier rondje en tijdens de landing. Bijna 2 uur vertraging van het vertrek en de vlucht zelf was ook 30 minuten langer ivm volle tegenwind. Kort voor 00:00 uur geland, ik hoef dan gelukkig niet zo ver meer met de taxi. Maar je zal nog even met de auto naar Groningen moeten ofzo ....
Die heb je zelfs na vluchten waarbij er geeneens turbulentie is geweestquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
En dan van die idioten die gaan klappen als het vliegtuig weer aan de grond staat.
Logisch ze hebben ook zo netjes gevlogenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Die heb je zelfs na vluchten waarbij er geeneens turbulentie is geweest
Dat gebeurt inderdaad ook maar eigenlijk alleen bij charters. Bij lijnvluchten heb ik het (gelukkig) nog niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
En dan van die idioten die gaan klappen als het vliegtuig weer aan de grond staat.
Zou dat met de leeftijd van de toestellen te maken hebbenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:42 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat gebeurt inderdaad ook maar eigenlijk alleen bij charters. Bij lijnvluchten heb ik het (gelukkig) nog niet meegemaakt.
Nou, ik heb het dus ook wel eens met een lijnvlucht mee gemaakt hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:42 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat gebeurt inderdaad ook maar eigenlijk alleen bij charters. Bij lijnvluchten heb ik het (gelukkig) nog niet meegemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |