abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2006 @ 22:21:42 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44642087
Ik kijk nu naar de verfilming van 'Das Parfum' en ik vind het een hele goede film, al kan ik niet beoordelen of het een goede boekverfilming is, omdat ik het boek niet heb gelezen. Nu wil ik toch graag boeken van Süskind gaan lezen. Zo zag ik dat hij een boek heeft geschreven met de titel 'Over liefde en dood'. Ik kan hier echter helemaal geen informatie over vinden. Waar gáát dat boek nu eigenlijk over? Dus mocht iemand hier het gelezen hebben, hierbij aan diegene het vriendelijke verzoek om een synopsis voor mij te posten. Dank .
Niet meer actief op Fok!
pi_44645965
Ken wel "die Taube" van em. Best wel apart boek, vond het wel mooi om te lezen Gaat over een man die in een erg strak levensritme zit, totdat hij een duif in zijn raamopening tegenkomt. Misschien vind je dat wat
  vrijdag 22 december 2006 @ 09:44:49 #3
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44651050
Lees! Het! Parfum!
Zelden zo'n prachtig boek gelezen.
... is a mismatch forever
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:06:12 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_44667671
Het Parfum gaat over de wereld van geuren en een man die alles heel goed kan ruiken, en een soort 'absolute reuk' heeft. Van een geur kan hij de samengestelde onderdelen ruiken. Uiteindelijk vindt hij de geur van rood-harige meisjes wel zeer aantrekkelijk, en daar komen ongelukken van.

Het boek is ontzettend leuk omdat het de wereld uit een heel ander perspectief beschrijft: Namelijk dat van geuren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_44667765
Dat boek moest ik destijds voor school lezen... 14 jaar en dan zo'n boek in het duits... Ik vond het toen maar niets, maar achteraf nog eens gelezen en een erg interessant geschreven boek.
pi_44683963
Parfum zeker lezen! Aanrader.
Ben benieuwd naar de film.
Veni vidi vici
pi_44785617
Nou zoals de titel het al zegt gaat het over liefde en dood.Twee belangrijke dingen met die je maken hebt in een leven.Met voorbeelden uit philosofie en literatuur zoals Platon en Mann en uit het huidige moderne leven beschrijft hij dit.Ook gebruikt hij Jesus en Orpheus als voorbeeld voor de dood en de liefde.
  ESF Reporter donderdag 28 december 2006 @ 09:33:17 #8
87554 Cee
Welluk?
pi_44786724
Ik heb het boek heeeeuuuul lang geleden, toen ik op de middelbare school zat, gelezen voor Duits. Wat een geweldig boek. Gruwelijk mooi, letterlijk en figuurlijk. Ik vond het zo tof, dat ik tijdens m'n mondelinge schoolonderzoek bij mijn leraar mijn teleurstelling uitte over het feit dat hij niks vroeg over Das Parfum omdat ik het zo ontzettend mooi vond.
Ik wil de film ook wel zien.
pi_44791280
Ik twijfel of ik naar de film wil gaan. Het boek heeft zo verschrikkelijk veel indruk op me gemaakt, ik zou het zonde vinden als de film dat aantast. Het boek is juist bijzonder omdat het wordt geschreven vanuit iemand die alles ziet met zijn neus. Ik kom nog wel eens terug als er geur-TV bestaat.

Van Süskind heb ik verder ook nog Het verhaal van meneer Sommer in de boekenkast staan. een sympathiek verhaaltje dat echt ontzettend mooi geschreven is. Op een of andere manier deed het me denken aan Roald Dahl.

Heeft Süskind de laatste jaren niets meer geschreven of zo.
  donderdag 28 december 2006 @ 14:25:08 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44792906
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:38 schreef _Arual_ het volgende:

Heeft Süskind de laatste jaren niets meer geschreven of zo.
Nee, hij heeft zich teruggetrokken op het Franse platteland. Leeft als een soort kluizenaar en weigert zelfs literaire prijzen in ontvangst te nemen.

Ik heb een paar weken terug Het Parfum herlezen en werd weer getroffen door de prachtige, beeldende - of eerder geurende - stijl. Vanavond ga ik dan eindelijk eens de film zien. ben sceptisch, maar wel benieuwd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 28 december 2006 @ 19:46:15 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_44802989
Ik moet steeds aan hem denken met die nieuwe Axe-reclame
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_44853174
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:33 schreef Cee het volgende:
Ik heb het boek heeeeuuuul lang geleden, toen ik op de middelbare school zat, gelezen voor Duits. Wat een geweldig boek. Gruwelijk mooi, letterlijk en figuurlijk.

Bovendien het lievelingsboek van mijn docent Duits.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_44856611
Ik vond hem destijds zelfs in het Duits mooi. En dat wil wat zeggen.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')