abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44798150
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."

Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Dat is een hele goede inderdaad!
pi_44799839
We zullen het allemaal Juli 2007 weten.
pi_44805668
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef kruimel_20 het volgende:
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.

En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_44805971
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
pi_44806049
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
Wat jij wil
pi_44806226
quote:

[..]

Spoiler!
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:06:59 #132
242 Pinball
Electric Monk
pi_44818395
Wat een heisa om die titel nu al.

Ik wil het boek, geen titel!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_44833732
quote:

[..]
En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:56:33 #134
88233 Steve
Still the best.
pi_44833953
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Smittend het volgende:

[..]

Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
Zolang Rowling en/of Bloomsbury de definitieve datum nog niet bekend hebben gemaakt is alles nog een roddel. Als een verkoper wil gokken op 7-7-7 moet-ie dat zelf weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 29-12-2006 22:25:01 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_44841195
Enne, je kunt alles bestellen waar een bedrijf een releasedatum aan hangt. Dat zegt nl. helemaal niets.
Is het zo, dan hebben ze mazzel, is het niet zo, dan krijgen alle bestellers een mailtje dat het nog wat langer duurt.

Uitgaan van een reservering dat iets dan-en-dan op de markt komt is wel een heel onbetrouwbare bron.
pi_44842189
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?

Overigens lijkt het mij geweldig als er na HP nog een encyclopedie uitkomt. JKR heeft gezegd dat ze van allerlei objecten en personages compleet uitgeschreven biografieën heeft liggen, omschrijvingen, geschiedenissen... Het lijkt me súper om die over enkele jaren ook nog eens in boekvorm te kunnen kopen!!
I had a signature once. It was awful.
pi_44850703
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."

Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Hmm..ik zal eens in de engelse versie zoeken of dat daar ook zo staat.
pi_44850713
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef zoeperzazke het volgende:
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?
Volgens mij gaat het om Hoofdstuk 16.
pi_44854251
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
quote:
In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment. Yet the days crept by and there could be no doubt that Fluffy was still alive and well behind the locked door.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_44854386
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
[..]
In years to come....dat is volgens mij niet jaaaaaren later...da's meer in de komende jaren.
Dus dat is ook geen aanwijzing dat Harry overleeft.
pi_44855518
Ik weet niet hoe 'In years to come' in het Engels geïnterpreteerd moet worden. Mss als 'in de daaropvolgende jaren', maar wellicht ook wel als 'jaren later'. Mijn sensitiviteit wat betreft het anglicaans taalgebruik is daarvoor niet voldoende ontwikkeld
pi_44856469
Ik zou het zo ook niet weten, maar het wekt bij mij de indruk op als 'de daaropvolgende jaren', en inderdaad niet zozeer 'toen harry net zo'n lange baard had als dumbledore'....
I had a signature once. It was awful.
pi_44860824
Het betekent eigenlijk meer "In de komende jaren". Aangezien het boek 1 betreft kan het dus best 6 jaar later zijn. Het sluit dus (misschien helaas) niets uit
pi_45219065
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:24 schreef Koekepan het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
En wat denk je dan van de Dumbledore-is-not-dead theorie?

Dus een wederopstanding in deel 7? . Der Himmel lacht! Die Erde jubilieret!
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:00:07 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45219129
Mijn vent kwam met de opmerking dat Snape wel moest... hij had immers die eed gezworen. En hij vond zijn eigen leven waarschijnlijk belangrijker dan die van Dumbledore.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_45219138
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Some say in ice
pi_45219583
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:17:04 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45219683
Overigens had ik ergens gelezen dat Rowling op die site reageerde met iets van "nope, sorry".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:26:21 #149
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45219993
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:14 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
Rowling heeft, bij monde van Dumbledore in één van de boeken, duidelijk aangegeven dat dood dood is, en dat zelfs magie daar niks aan kan veranderen.
Dus geen wederopstanding van Dumbledore, die is gedood en begraven.
GNU Terry Pratchett
pi_45220651
Nu is dood wel relatief in de HP boeken met die schilderijen en geesten, maar dat is een andere discussie.
Some say in ice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')