abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2006 @ 16:16:12 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44631019
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

2/3 van de wereldbevolking en dan is het waarschijnlijk nog meer leeft buiten het westen. China is een land wat het voorelkaar zou kunnen krijgen als de hele bevolking gelijktijdig weet te springen de wereld te vernietigen. En dan zeg jij zo iets Kom op zeg het westen is nooit de meederheid geweest en nu tenminste een continent wakker wordt en de economie overneemt wordt dat nu duidelijk.
Als je eens een keer leest zie je dat ik het over Nederland heb, en de Nederlandse cultuur.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44631071
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb het niet over superieur, ik heb het simpelweg over een meerderheid.

Het gaat erom dat 'wij' mensen toelaten die een totaal andere cultuur hebben. Als deze twee culturen elkaar op bepaalde punten tegenspreken, welke zou dan de overhand moeten krijgen volgens jou?
Ik laat niemand toe, jij laat niemand toe. Er is geen wij. Het is ook niet zo dat er maar 2 culturen zin in NL waar men rekening mee moet houden. Er zijn er honderden. Als culturen elkaar op punten tegenspreken, dan is dat zo. Ik zie daarin geen probleem. Wanneer is dat wel een probleem? Als de een het gebrek van een ander niet kan en wil accepteren. Het probleem ligt dus eigenlijk bij die gene die eigenlijk assimilatie nastreeft onder het mom van integratie.
pi_44631117
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En mensen die hier geboren worden, zijn in zekere zin ook toegelaten.
Want? Ben jij ook toegelaten dan? Of is er een uitzondering voor de blanke mens?
pi_44631163
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je eens een keer leest zie je dat ik het over Nederland heb, en de Nederlandse cultuur.
Ik stel vast een hele domme vraag, maar wat houdt de nederlandse cultuur precies in?
pi_44631209
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een parallelsamenleving een gevolg kan zijn, geen doel. In wat voor situatie geraken we dan? Die mensen die in die samenleving niet mee kunnen komen, die zullen dat in hun eigen situatie gewoon merken. Dit zou geleidelijke integratie, of vertrek, vanzelf in de hand werken. Kortom, een zelfregulerend systeem. Noem het liberaal. Wat jij wilt.
[..]

Zolang de wetten strikt en zonder onderscheid worden nageleefd, zie ik dit niet snel gebeuren. Ik voorspel wel waat aanpassingsproblemen bij de blanke bevolking. Blanken hebben niet bepaald een geschiedenis van verbroedering met anderskleurigen. De gedachte dat blanken superieur zijn, bewust of onbewust, leeft nog altijd zeer sterk. Dat vergt wel wat aandacht.

Het liefst zie ik ook een samenleving waarin men samenleeft, met respect voor elkaar, zonder voorwaarden. De situatie in NL is dan ook niet de schuld van Jan of Alleman. Het is de schuld van een slecht werkend justitie apparaat. Of denk je dat de meningen gelijk zouden zijn als alle straatschoffies en asocialen wel fatsoenlijk werden aangepakt?
Wat de eerste en de laatste alinea betreft, je hebt zeker een punt en de sameleving die jij in de laatse alinea voorstel lijkt mij een goede sameleving, alleen ik twijfel er dus aan of het haalbaar is.

Wat de tweede alinea betreft, superioriteitsgevoel komt echt niet alleen maar bij "blanken" voor, dat weet ik wel zeker.
pi_44631276
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Het probleem ligt dus eigenlijk bij die gene die eigenlijk assimilatie nastreeft onder het mom van integratie.
Dat is een beetje te gemakkelijk.
Een ander component van het probleem is namelijk dat binnen bepaalde hoofdstromingen van de islam men de koran als een hogere norm beschouwd dan de uvrm.
Dit is fundamenteel polariserend.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44631314
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik stel vast een hele domme vraag, maar wat houdt de nederlandse cultuur precies in?
Tolerantie. (dreigt verloren te gaan)
Nuchterheid. (idem)
Altijd zeggen wat je vind, wordt soms door niet-Nederlanders als grof ervaren.

En voor de rest gewoon een beetje Europees-christelijk.

Maar goed, dit is wat ik er als allochtoon van denk.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:27:17 #108
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44631332
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar als er een meerderheid qua mensen met de originele cultuur in een land is. Waarom zouden zij zich dan moeten aanpassen aan anderen die ons land binnenkomen. Laat anderen gedeeltelijk aan ons aanpassen. Tuurlijk hoeft niet iedereen zich aan ons aan te passen, en van mij hoeft dat ook niet. Maar het respect dat wij aan hun moeten tonen moeten zij wel verdienen ? En in een discussie moeten wel mogelijkheden zitten? Het is toch van de zotte om van de heersende partij te vragen dat zij zich moeten gedragen zoals jou. Of dat ze maar even respect moeten hebben met keuzes die jij maakt ?
Haha sorry had dit beter moeten lezen. Ik kan wel begrijpen waar dit vandaan komt. Maar laat ik dit zeggen er is nooit een originele cultuur. Mensen beïnvloeden elkaar en culturen ook. Dat we dat weten is wel te danken aan de westerse cultuur. Want een Chinees gaat niet voor zijn lol in de grond graven in Zuid-Amerika graven om meer over een volk te leren wat allang dood is.

Maar wij wel. Wat het met moslims nu is eigenlijk is dat er een paar etters onder zitten die inderdaad bestreden moeten worden. Maar er zit ook wat aan onze kant fout. Wat de VS doet bijvoorbeeld kan ik niet goedkeuren. Maar kijk je naar de hele moslim hele cultuur dan zitten daar enorme hoogtepunten in. En vergeet niet het waren vaak Nederlanders die van die hoogtepunten gebruik maakte. De eerste verdragen met het Osmaanse rijk waren tussen Nederlanders en wat we nu de Turken zouden noemen. Kortom beroordeel een cultuur op het totaal plaatje. En niet op iets wat in bepaalde opzichten zelf terecht zou kunnen zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:27:24 #109
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_44631335
Prima instelling van Australië, ook zij begrijpen dat de multiculti samenleving niet zaligmakend is.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_44631393
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een ander component van het probleem is namelijk dat binnen bepaalde hoofdstromingen van de islam men de koran als een hogere norm beschouwd dan de uvrm.
Ik denk dat ook veel Christenen en Joden hun boeken als hogere vorm beschouwen dan uvrm.

Dat is ook normaal, aangezien dat de basis van hun geloof, hun manier van leven is.

uvrm is slechts een verklaring dat door de meeste landen niet eens nageleefd wordt.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:30:31 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44631422
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:27 schreef LENUS het volgende:
Prima instelling van Australië, ook zij begrijpen dat de multiculti samenleving niet zaligmakend is.
Dat begrepen ze in een ander land dachten ze ook en het koste minimaal 54 miljoen doden en een wereldoorlog om ze duidelijk te maken dat het niet zo was.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:33:13 #112
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_44631507
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat begrepen ze in een ander land dachten ze ook en het koste minimaal 54 miljoen doden en een wereldoorlog om ze duidelijk te maken dat het niet zo was.
Moslims moeten gewoon eens hun kop houden en hun haatcampagnes tegen het Westen stopzetten ..... dan sal alles reg kom.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_44631512
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Tolerantie. (dreigt verloren te gaan)
Nuchterheid. (idem)
Altijd zeggen wat je vind, wordt soms door niet-Nederlanders als grof ervaren.

En voor de rest gewoon een beetje Europees-christelijk.

Maar goed, dit is wat ik er als allochtoon van denk.
Haha inderdaad. Ben ik het wel mee eens. Ik bedoel dat er in eens mensen iemand geen hand meer wouden geven ivm hun geloof staan wij gek van te kijken. Vind je het gek lol. Het klopt ook wel dat wij echt bekend stonden als een vrij land, waar je mocht zeggen wat je wou. Maar nee, sommige groeperingen voelden zich opeens heel erg aangetrokken. En wij zijn als meerderheid toch met die groeperingen mee gegaan. En nu is die vrijheid veel minder geworden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:35:35 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44631580
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik denk dat ook veel Christenen en Joden hun boeken als hogere vorm beschouwen dan uvrm.

Dat is ook normaal, aangezien dat de basis van hun geloof, hun manier van leven is.

uvrm is slechts een verklaring dat door de meeste landen niet eens nageleefd wordt.
Ben ik met je eens. Maar denk dat het probleem met christenen, moslims en joden is dat ze allemal denken gelijk te hebben en in een waarheid geloven.
pi_44631618
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is leuk dat je dat denkt, maar dat heeft niets met de probleemontleding te maken die eenzijdig de schuld legt bij diegene die ervan worden beticht assimilatie op te dringen onder het mom van integratie.
Het zou zomaar kunnen, maar mijn inziens bestaat het probleem uit meerdere componenten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44631636
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Koran is voor mij de hoogste norm. Geen idee wat een uvrm is, maar ook daarboven. Echter, tot op heden heeft mij dit nooit in de problemen gebracht. Ik schiet goed op met mijn collega's, vrienden en buren. Hoewel dit volgens jou fundamenteel polariserend zou moeten zijn, merk ik hier niets van. Of jij moet verschil van mening al als polariserend willen opvatten, maar dan polariseren we met z'n 16 miljoenen tegelijk.
  Donald Duck held donderdag 21 december 2006 @ 16:38:12 #117
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44631660
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

moslims hoeven niet dood. ze moeten gewoon oprotten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44631706
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar denk dat het probleem met christenen, moslims en joden is dat ze allemal denken gelijk te hebben en in een waarheid geloven.
Noem eens 1 christelijk land die regeert met de bijbel in de handen ? Waar de christelijke normen zoals die in de bijbel staan dat een christen andere mensen moet bekeren. Zie de paladijnen. Met het zwaard in het hand. ... Welk land regeert op die manier ? De landen die ook maar beetje christelijk zijn qua bestuur zijn naar mijn mening zijn polen en het vaticaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:40:53 #119
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44631749
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:33 schreef Haaglander het volgende:

[..]

dan sal alles reg kom.
Tja het apartheidsregime is gevallen. Blijkbaar aan jou voorbijgegaan.
pi_44631771
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Ben ik het wel mee eens. Ik bedoel dat er in eens mensen iemand geen hand meer wouden geven ivm hun geloof staan wij gek van te kijken.
Maar een Japanner die geen hand geeft, maar buigt wordt als volstrekt normaal beschouwd. Rara, wat is hier krom?
quote:
Vind je het gek lol.
Ja.
quote:
Het klopt ook wel dat wij echt bekend stonden als een vrij land, waar je mocht zeggen wat je wou. Maar nee, sommige groeperingen voelden zich opeens heel erg aangetrokken. En wij zijn als meerderheid toch met die groeperingen mee gegaan. En nu is die vrijheid veel minder geworden.
Zeg nou gewoon wat je bedoelt. Groepering = moslims. Je bent toch nederlander en dus openhartig?
  donderdag 21 december 2006 @ 16:41:50 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44631776
Oeh, weet je, eigenlijk ben ik het nog niet eens zo oneens met de openingspost, het artikel dan hè. Hij geeft aan dat iedereen welkom is en dat elk geloof welkom is maar dat ze voor de rest moeten accepteren hoe het daar is en daar ben ik het wel mee eens, sterke bewoordingen, dat zeker, maar de boodschap is wel duidelijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 21 december 2006 @ 16:42:30 #122
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44631789
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Noem eens 1 christelijk land die regeert met de bijbel in de handen ? Waar de christelijke normen zoals die in de bijbel staan dat een christen andere mensen moet bekeren. Zie de paladijnen. Met het zwaard in het hand. ... Welk land regeert op die manier ? De landen die ook maar beetje christelijk zijn qua bestuur zijn naar mijn mening zijn polen en het vaticaan.
Tja in Nederland gaan we nu zoals het er nu naar uitziet wel die kant uit. Maar dat is offtopic.
pi_44631828
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:38 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

moslims hoeven niet dood. ze moeten gewoon oprotten.
Maar de joden mogen wel blijven toch? Zij zijn immers geen moslim.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:44:57 #124
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44631862
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:41 schreef jogy het volgende:
Oeh, weet je, eigenlijk ben ik het nog niet eens zo oneens met de openingspost, het artikel dan hè. Hij geeft aan dat iedereen welkom is en dat elk geloof welkom is maar dat ze voor de rest moeten accepteren hoe het daar is en daar ben ik het wel mee eens, sterke bewoordingen, dat zeker, maar de boodschap is wel duidelijk.
Hehe ik ben een sukkel want poste eigenlijk in de essentie iets vergelijkbaars eerder.
pi_44631867
Duidelijk stuk toch? Iedereen is welkom alleen iets van aanpassing aan de bestaande cultuur is nodig.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')