Dat integratie vooral van de kant van de mensen die moeten integreren moet komen.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi. Zowel blank als zwart discrimineert. Nogmaals, wat is het punt?
bingo!quote:Op donderdag 21 december 2006 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat integratie vooral van de kant van de mensen die moeten integreren moet komen.
Wie zijn die mensen die moeten integreren? De blanken of de zwarten? En waarom moet er uberhaupt geintegreerd te worden? Wat is er mis met marktwerking en het handhaven van de wet?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat integratie vooral van de kant van de mensen die moeten integreren moet komen.
Omdat een parallelsamenleving op lange termijn niet echt een goed idee is.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen die moeten integreren? De blanken of de zwarten? En waarom moet er uberhaupt geintegreerd te worden? Wat is er mis met marktwerking en het handhaven van de wet?
Want?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Omdat een parallelsamenleving op lange termijn niet echt een goed idee is.
'Onze' cultuur is niet superieur. Maar wel de meerderheid, en de originele cultuur.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Want? Blank is superieur? Wat is je maatstaf? Wat is de achterliggende gedachte?
De fout in je denken althans dat het zou moeten respect en onderling begrip is iets wat je moet verdienen. En dat bereik je vooral door goed met elkaar te praten en met enige kennis van de minimum beleefdheidsvormen van de ander. Ik erger me bijvoorbeeld kapot aan mensen die met de schoenen door me huis lopen. Dus zes paar sloffen staan bij de deur. Dat is een Japanse gewoonte. De rest geleerd van een moslim plus uitleg waarom het vies is.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Balkan wat? Wie moest zich volgens jou aan wie aanpassen en waarom? Hoe is de Balkan vergelijkbaar met NL?quote:
Ik zie het somber in voor de ontwikkelingen in AI. Want onze cultuur is veruit de minderheid kwa aantal mensen in de wereld. En wat orginele cultuur. De Chinezen hadden al papier geld toen de Romeinen er niet eens waren.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Onze' cultuur is niet superieur. Maar wel de meerderheid, en de originele cultuur.
Ik ben een allochtoon, dus ik snap het niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Onze' cultuur is niet superieur. Maar wel de meerderheid, en de originele cultuur.
Nee joh, straks gaan we robots bouwen die al die mensen gewoon het land uit schoppen, zijn alle spijtgevoelens ook de wereld uit.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie het somber in voor de ontwikkelingen in AI.
Jij vindt dat er een parallelsamenleving moet onstaan in Nederland. Dus dat niemand zich moet aanpassen.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Balkan wat? Wie moest zich volgens jou aan wie aanpassen en waarom? Hoe is de Balkan vergelijkbaar met NL?
Ik heb het niet over superieur, ik heb het simpelweg over een meerderheid.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben een allochtoon, dus ik snap het niet.
Niet superieur:
- Onze cultuur
Wel superieur:
- De meerderheid
- De originele cultuur
Is dit een gegeven of een mening?
En wat te doen met al die mensen die niet hier zijn toegelaten, maar gewoon hier zijn geboren? En vaak nog veel eerder dan jij en al veel meer belasting betaald? Daarbij, jij hebt ze niet toegelaten. De regering doet dat. Respect voor de regering dus, niet voor de individu. Is dat wat je zegt?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zou zeggen dat het toelaten van die mensen al genoeg is om dat respect en begrip te verdienen.
Nee dit is de dit het domste wat ooit op FOK gepost is.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben een allochtoon, dus ik snap het niet.
Niet superieur:
- Onze cultuur
Wel superieur:
- De meerderheid
- De originele cultuur
Is dit een gegeven of een mening?
Maar als er een meerderheid qua mensen met de originele cultuur in een land is. Waarom zouden zij zich dan moeten aanpassen aan anderen die ons land binnenkomen. Laat anderen gedeeltelijk aan ons aanpassen. Tuurlijk hoeft niet iedereen zich aan ons aan te passen, en van mij hoeft dat ook niet. Maar het respect dat wij aan hun moeten tonen moeten zij wel verdienen ? En in een discussie moeten wel mogelijkheden zitten? Het is toch van de zotte om van de heersende partij te vragen dat zij zich moeten gedragen zoals jou. Of dat ze maar even respect moeten hebben met keuzes die jij maakt ?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
De fout in je denken althans dat het zou moeten respect en onderling begrip is iets wat je moet verdienen. En dat bereik je vooral door goed met elkaar te praten en met enige kennis van de minimum beleefdheidsvormen van de ander. Ik erger me bijvoorbeeld kapot aan mensen die met de schoenen door me huis lopen. Dus zes paar sloffen staan bij de deur. Dat is een Japanse gewoonte. De rest geleerd van een moslim plus uitleg waarom het vies is.
En door wie is de regering gekozen? Juist.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En wat te doen met al die mensen die niet hier zijn toegelaten, maar gewoon hier zijn geboren? En vaak nog veel eerder dan jij en al veel meer belasting betaald? Daarbij, jij hebt ze niet toegelaten. De regering doet dat. Respect voor de regering dus, niet voor de individu. Is dat wat je zegt?
2/3 van de wereldbevolking en dan is het waarschijnlijk nog meer leeft buiten het westen. China is een land wat het voorelkaar zou kunnen krijgen als de hele bevolking gelijktijdig weet te springen de wereld te vernietigen. En dan zeg jij zo ietsquote:Op donderdag 21 december 2006 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb het niet over superieur, ik heb het simpelweg over een meerderheid. volgens jou?
ik ben het volkomen eens met de topic. er staat eigenlijk niks geks. er staat niet iets als gij zult ook christen worden, of een minirokje aan doen en je laten gang bangen of donderdag vrijdag en zaterdag je zat zuipen, snuiven en elkaars vrouwen neuken. nee helemaal niets daarover. gewoon de wetten en het recht van de maatschappij accepteren waarin je woont. Niet mee eens even goede vrienden maar probeer het dan elders.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:40 schreef IHVK het volgende:
Je bent het ook eens met de TS?
Welke cultuur is puur en orgineel dat bewijzen is al eens geprobeerd en mislukt..quote:Op donderdag 21 december 2006 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar als er een meerderheid qua mensen met de originele cultuur in een land is. Waarom zouden zij zich dan moeten aanpassen aan anderen die ons land binnenkomen. Laat anderen gedeeltelijk aan ons aanpassen. Tuurlijk hoeft niet iedereen zich aan ons aan te passen, en van mij hoeft dat ook niet. Maar het respect dat wij aan hun moeten tonen moeten zij wel verdienen ? En in een discussie moeten wel mogelijkheden zitten? Het is toch van de zotte om van de heersende partij te vragen dat zij zich moeten gedragen zoals jou. Of dat ze maar even respect moeten hebben met keuzes die jij maakt ?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een parallelsamenleving een gevolg kan zijn, geen doel. In wat voor situatie geraken we dan? Die mensen die in die samenleving niet mee kunnen komen, die zullen dat in hun eigen situatie gewoon merken. Dit zou geleidelijke integratie, of vertrek, vanzelf in de hand werken. Kortom, een zelfregulerend systeem. Noem het liberaal. Wat jij wilt.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij vindt dat er een parallelsamenleving moet onstaan in Nederland. Dus dat niemand zich moet aanpassen.
Zolang de wetten strikt en zonder onderscheid worden nageleefd, zie ik dit niet snel gebeuren. Ik voorspel wel waat aanpassingsproblemen bij de blanke bevolking. Blanken hebben niet bepaald een geschiedenis van verbroedering met anderskleurigen. De gedachte dat blanken superieur zijn, bewust of onbewust, leeft nog altijd zeer sterk. Dat vergt wel wat aandacht.quote:Bij zo een samenleving is er altijd "onrust", de mensen gaan elkaar beschuldigen van allerlei dingen als het slecht gaat en meestal gebeurt er iets vreselijks. (de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen)
Het liefst zie ik ook een samenleving waarin men samenleeft, met respect voor elkaar, zonder voorwaarden. De situatie in NL is dan ook niet de schuld van Jan of Alleman. Het is de schuld van een slecht werkend justitie apparaat. Of denk je dat de meningen gelijk zouden zijn als alle straatschoffies en asocialen wel fatsoenlijk werden aangepakt?quote:Zo een samenleving lijkt mij dus geen goed idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |