abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44833486
quote:
Op woensdag 27 december 2006 00:57 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wat is er mis met een joystick?
Met straaljager en space games is een joystick perfect... maar een Cessna besturen met een yoke en pedalen is toch wel wat fijner en zo hoor je het ook te besturen.
Verder is het natuurlijk erg persoonlijk wat beter is


http://www.chproducts.com/retail/yokes.html
setje kost alleen wel iets van 300 euro
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:35 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb vandaag mijn dode Saitek X52 teruggebracht. Heeft precies een kwartier gewerkt

Deze dus:
[afbeelding]
Nu moet ik weer met het numerieke toetsenbord aan de slag.

Overigens is FSX inderdaad behoorlijk zwaar. Mijn pc is nagelnieuw, maar op medium settings blijft het maar netaan vloeiend.
Jammer dat hij al zo snel kapot ging... saitek heeft over het algemeen erg goede joysticks... mijn Saitek Cyborg EVO werkt ook echt geweldig.
There is no cow level
[Battlefield Heroes Characters]
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:08:32 #27
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_44838624
@Nieuwschierig, dat setje kost ¤105,= Dat is niet weinig, maar het is een mooi stuk hardware met onwijs veel mogelijkheden, met name de te downloaden profielen zijn gaaf
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:40 schreef Loki.Nya het volgende:

[..]

Met straaljager en space games is een joystick perfect... maar een Cessna besturen met een yoke en pedalen is toch wel wat fijner en zo hoor je het ook te besturen.
Verder is het natuurlijk erg persoonlijk wat beter is
Ik heb nu een Logitech Extreme 3D Pro gekocht, drie keer zo goedkoop en er valt best mee te werken. Beter dan het numerieke toetsenbord, dat ben ik na 11 jaar (!) wel zat.
Deze dus:
quote:
[afbeelding]
http://www.chproducts.com/retail/yokes.html
setje kost alleen wel iets van 300 euro
Dat is inderdaad geweldig, maar ¤300 is toch teveel van het goede. Misschien later, als ik wat geld over heb.
quote:
Jammer dat hij al zo snel kapot ging... saitek heeft over het algemeen erg goede joysticks... mijn Saitek Cyborg EVO werkt ook echt geweldig.
Mja, soms zit het mee, soms zit het tegen. Voorlopig vlieg ik lekker rond.
pi_44841491
quote:
Op woensdag 27 december 2006 00:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als ik in onderstaand scherm (of vergelijkbaar) vlieg, hoe kan ik in FsX de horizon omhoog stellen? Dat kon tot en met FS9 altijd met shift-enter maar dat werkt bij mij nu alleen bij de virtual Cockpit

[afbeelding]
Deze vraag staat nog open. Voor mijn spelplezier zou het toch fijn zijn als ik naar buiten kan kijken als ik vlieg.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:50:07 #29
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_44843962
Wat bedoel je precies met 'horizon omhoog stellen'? Je kan toch alle kanten op bewegen met zo'n view-knopje op je joystick? En in- en uitzoomen zodat je meer/minder cockpit ziet?
pi_44844126
Die saitek is echt heerlijk, ook voor falcon 4.0 bijvoorbeeld gewoon compleet HOTAS vliegen.
pi_44844682
verdomme net weer gecrashed cockpit sectie kwam los van de romp (!) in mid-air tip: nooit de windspeed op 150 zetten en te veel roer geven
  zaterdag 30 december 2006 @ 00:30:44 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_44845231
En om welk vliegend apparaat gaat het dan?
pi_44851317
737
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:08:02 #34
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_44852331
Dan staan je settings vast op behoorlijk realistisch?
pi_44852837
het hoogste
pi_44855692
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:50 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat bedoel je precies met 'horizon omhoog stellen'? Je kan toch alle kanten op bewegen met zo'n view-knopje op je joystick? En in- en uitzoomen zodat je meer/minder cockpit ziet?
Als ik vlieg met de cockpit voor me (en dus niet de virtual cockpit) dan is het onderste 2/3 van de computermonitor bezet door de meters en beeldschermpjes van de cockpit. In het bovenste 1/3 zie je dan het landschap en de lucht waar je in en door vliegt.
Om enigzins zicht op het landschap te hebben moet dat landschap hoog genoeg in beeld staan anders zit de horizon (de overgang van land naar lucht) achter de vlieginstrumenten. Dan zie ik dus alleen blauw.
Voorheen (Van FS4 t/m FS9 drukte je dan op shift-enter en dan ging de horizon -en dus het hele landschap- verder naar boven in het beeld.
In Virtual Cockpit werkt dit nog steeds, probeer maar. Met shift-backspace gaat het weer naar beneden.
In feite lijkt het alsof de piloot de stoel waar hij inzit omhoog of omlaag stelt. Zodat een klein pilootje over zijn dashboard kan kijken.
Een post of 10 hierboven heb ik een afbeelding neergezet.
Wie dit leest is gek
pi_44856672
Uitzoomen met - werkt dat niet?
pi_44856858
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
Uitzoomen met - werkt dat niet?
dan veranderd heel je perspectief, da's niks natuurlijk
pi_44856934
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:51 schreef LoggedIn het volgende:
dan veranderd heel je perspectief, da's niks natuurlijk
Het was maar een suggestie .

Is het overigens niet normaal, ligt eraan welk vliegtuig natuurlijk, dat je niets anders ziet dan de lucht als je vliegt.
pi_44860471
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het was maar een suggestie .

Is het overigens niet normaal, ligt eraan welk vliegtuig natuurlijk, dat je niets anders ziet dan de lucht als je vliegt.
Dat lijkt me niet, dat is hetzelfde als blindvliegen. Stel dat je een zicht-landing wilt maken, dan moet je vanaf een 3000 voet de runway kunnen zien, en niet pas als de neus van het vliegtuig naar beneden gaat voor de final aproach. En ook bij het afvangen van de landing, dan wordt de neus weer opgetrokken maar heb je dus geen zicht meer op de baan.
Wie dit leest is gek
pi_44864088
iemand nog suggesties voor mooie vluchten?

KBOS > KMVY is wel een toffe (en korte) vlucht vliegveld ligt in bossig gebied, dus leuke approach
pi_44864538
In een FS forum vind ik dit over het gebrekkige uiticht vanuit de 2D cockpit:

----------------------------------------
Erg vervelend omdat je in 2D view alleen lucht en wolkjes ziet, en zo kun je dus niet landen of opstrijgen.
Behalve als je de cockpit trasparant maakt en "door de metertjes heen kijkt" maar dat vind ik ook maar niks.
En omdat mijn videokaard niet zo snel is (9600 pro) is 3D cockpit ook geen goede oplossing voor mij.

In "cameras.cfg" (in de hoofd directory waar FSX is geinstalleerd) lijkt de oplossing te zitten.
Maar niets wat ik daar veranderde had enig effect, het lijkt er op dat dit bestand niet (meer) gebruikt wordt door FSX.

Weet iemand waar wel de echte configuratie bestanded zitten?

Of heeft iemand mischien al een oplossing gevonden voor dit probleem?

EDIT:
Oh, ik zat gewoon in de verkeerde "cameras.cfg"
Je moet degene hebben die in de zelfde map als "fsx.cfg" zit.
"documents and settings/user name/application data/microsoft/fsx" en dat is een verborgen map dus je moet "show hidden files" aanvinken in je folder settings.

Als je onder:
[CameraDefinition.001]

deze regels:
SnapPbhAdjust = Ordinal
SnapPbhReturn = True
PanPbhAdjust = Ordinal
PanPbhReturn = True

vervangt door:
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False

dan kun je in 2D cockpit om je heen kijken en de camera hoeken veranderen net als in de 3D cockpit view.
Leuk detail: als je ver genoeg wegdraaid veranderd de 2D cockpit in een 3D cockpit, wel zo prettig als je even uit het raampje wilt kijken.

Ik ben wel nog op zoek naar een manier om de camera vanaf het begin goed te zetten....

edit2:
je kunt de camera hoek ook veranderen door deze regel toe te voegen:
InitialPbh = 8, 0, 0
en eventueel de positie met deze regel:
InitialXyz = 0.0, 0.0, 0.0

----------------------------------
Wie dit leest is gek
pi_44866956
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat lijkt me niet, dat is hetzelfde als blindvliegen. Stel dat je een zicht-landing wilt maken, dan moet je vanaf een 3000 voet de runway kunnen zien, en niet pas als de neus van het vliegtuig naar beneden gaat voor de final aproach. En ook bij het afvangen van de landing, dan wordt de neus weer opgetrokken maar heb je dus geen zicht meer op de baan.
Daar heb je gelijk in. Ik vind het zelf ook vervelend tijdens landen en zeker op het laatste moment als je de runway inderdaad niet ziet. Maar in de 3d view werkt het dus wel. Ik land eigenlijk altijd met de 2d view. Toch maar eens de 3d view proberen.
pi_44867359
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:08 schreef Hi_flyer het volgende:
Dan staan je settings vast op behoorlijk realistisch?
geef jij hem wel eens wat roer?
pi_44867526
quote:
Daar heb je gelijk in. Ik vind het zelf ook vervelend tijdens landen en zeker op het laatste moment als je de runway inderdaad niet ziet. Maar in de 3d view werkt het dus wel. Ik land eigenlijk altijd met de 2d view. Toch maar eens de 3d view proberen.
Op forums all over the world wordt geklaagd over dit probleem. Het lijkt erop dat het een foutje in het programma is waar geen oplossing voor is, behalve dan misschien het aanpassen van die .cfg file zoals hierboven beschreven.

Landen in de 3D cockpit zal opzich wel gaan maar het is een stuk lastiger om alle instrumenten in de gaten te houden. Je wilt toch een bij een beetje realistische snelheid en bijbehorende stand van de flaps de grond raken. En ook bij een missed aproach, dan moeten in allereil nieuwe frequenties voor de navigatie ingevoerd worden, en de autopilot opnieuw ingesteld. Dat is onmogelijk allemaal in de 3D cocpit te doen.
Wie dit leest is gek
pi_44871808
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 20:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op forums all over the world wordt geklaagd over dit probleem. Het lijkt erop dat het een foutje in het programma is waar geen oplossing voor is, behalve dan misschien het aanpassen van die .cfg file zoals hierboven beschreven.

Landen in de 3D cockpit zal opzich wel gaan maar het is een stuk lastiger om alle instrumenten in de gaten te houden. Je wilt toch een bij een beetje realistische snelheid en bijbehorende stand van de flaps de grond raken. En ook bij een missed aproach, dan moeten in allereil nieuwe frequenties voor de navigatie ingevoerd worden, en de autopilot opnieuw ingesteld. Dat is onmogelijk allemaal in de 3D cocpit te doen.
Vandaar dat ik dus altijd de 2d view gebruik want je hebt in de 3d view minder goed overzicht over de belangrijke functies die nodig zijn voor een goede landing of go-around hoewel mijn frequenties altijd automatisch worden ingesteld.

FSX is sowieso rijp voor een patch. Als je een keer alt hebt gedaan om het menu bovenin je scherm te krijgen gaat het niet meer weg en het draait nog steeds vrij slecht op mijn pc. Mja ooit zal het wel goed komen .
pi_44872012
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:28 schreef Billy_Mack het volgende:
iemand nog suggesties voor mooie vluchten?

KBOS > KMVY is wel een toffe (en korte) vlucht vliegveld ligt in bossig gebied, dus leuke approach
Die heb ik net ff gevlogen.
De eerste landing werd een Go-Around (landing gear te laat naar beneden )
Bij de tweede waren de bomen opeens een paar meter gegroeid
pi_44872775
landing op Nikos Kazantzakis (Kreta) is ook wel tof
pi_44872814
vraagje: welke flap configuratie doen jullie met opstijgen?

hangt natuurlijk af van weersomstandigheden/temeperatuur en belading... meestal doe ik 5 of 8 graden (afh. van type)...
pi_44873149
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Die heb ik net ff gevlogen.
De eerste landing werd een Go-Around (landing gear te laat naar beneden )
Bij de tweede waren de bomen opeens een paar meter gegroeid
Landing gear te laat naar beneden
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')