quote:Op woensdag 20 december 2006 15:22 schreef denka het volgende:
Als je net gebeld wordt als je in de rij staat, voor die 1 min afrekenen ga ik niet ophangen of terugbellen. Voor die drie woorden wat degene achter de kassa zegt..![]()
quote:Op woensdag 20 december 2006 15:20 schreef ShowChat het volgende:
Naja, lekker boeiend.
Slechte opvoeding gehad, of gewoon sociaal gestoord. Ik zou je niet eens helpen voordat je dat ding terug in je zak had gestopt.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:22 schreef denka het volgende:
Als je net gebeld wordt als je in de rij staat, voor die 1 min afrekenen ga ik niet ophangen of terugbellen. Voor die drie woorden wat degene achter de kassa zegt..![]()
Waarom zou je me niet helpen? Je haalt de dingen langs de scanner, je zegt prijs, ik geef je het geld, jij geeft eventueel wisselgeld en bon terug en dat is het..Of is de handeling opeens heel anders als ik aan het bellen benquote:Op woensdag 20 december 2006 15:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Slechte opvoeding gehad, of gewoon sociaal gestoord. Ik zou je niet eens helpen voordat je dat ding terug in je zak had gestopt.
Anders neem je gewoon niet op.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:29 schreef Robocock het volgende:
Nee, de telefoon niet opnemen omdat je over 2 minuten "Hallo" moet zeggen tegen de kassaslet![]()
Is prima te combineren
Jij moet je gewoon gedragen huillie. Elementaire omgangsnormen. Bellen doe je maar in je eigen tijd. Of je gaat op een plek staan waar niemand last van je heeft.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:32 schreef denka het volgende:
[..]
Waarom zou je me niet helpen? Je haalt de dingen langs de scanner, je zegt prijs, ik geef je het geld, jij geeft eventueel wisselgeld en bon terug en dat is het..Of is de handeling opeens heel anders als ik aan het bellen ben![]()
Je moet gewoon je werk doen huilie![]()
Waarom niet in hemelsnaamquote:Op woensdag 20 december 2006 15:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Anders neem je gewoon niet op.
Neurotische teleslaven.
Jij moet gewoon je werk doen en niet zeikenquote:Op woensdag 20 december 2006 15:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij moet je gewoon gedragen huillie. Elementaire omgangsnormen. Bellen doe je maar in je eigen tijd. Of je gaat op een plek staan waar niemand last van je heeft.
En dat is een reden om jezelf dan ook maar asociaal op te stellen?quote:Op woensdag 20 december 2006 15:35 schreef Robocock het volgende:
[..]
Hier zeggen 7 van de 10 kassaburka's geeneens hallo, ze kijken je niet eens aanOpbokken dan
![]()
Als een kassageval mij niet groet als ik dat wel doe, dan herhaal ik mijn groet totdat er ook iets gezegd wordt.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:35 schreef Robocock het volgende:
[..]
Waarom niet in hemelsnaam
Woon jij nog in zo'n gat waar de kassameisjes oerhollands zijn en een heel gesprek aangaan?![]()
Hier zeggen 7 van de 10 kassaburka's geeneens hallo, ze kijken je niet eens aanOpbokken dan
![]()
Dan ga ik ze altijd heel strak aan kijken zonder wat te zeggen. Worden ze vet nerveusquote:Op woensdag 20 december 2006 15:35 schreef Robocock het volgende:
[..]
![]()
Als ik heel toevallig iemand aan de telefoon heb terwijl ik afreken, zeg ik netjes hallo hoorquote:Op woensdag 20 december 2006 15:38 schreef PPL het volgende:
[..]
En dat is een reden om jezelf dan ook maar asociaal op te stellen?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Hoe kan je van die "kassaburka's" nou verwachten dat ze het goed doen als jezelf al weigert om het goede voorbeeld te geven?
Volgens mij werkt de TS niet in een supermarkt.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:38 schreef denka het volgende:
Denk dat jij een probleem hebt, zoek anders eens wat makkelijker werk..
quote:Op woensdag 20 december 2006 15:47 schreef hejho het volgende:
klopt! daarom doe ik hem ook op de speakermodus als ik af moet rekenenen
kan iedereen het tenminste volgen
Jij bent stoer.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:37 schreef HostiMeister het volgende:
niet zeiken tering josti, ga met je tijd mee
Ik woon schijnbaar in zo'n gat. Zegt Groningen iets bij je? Als het ff kan probeer ik wat te praten. En ja hoor, dan gaat de telefoon, Ja ik ben vrij, neeeee ik ben nu in de Albert Heijn, hmm hmm, ja, ik moet afrekenen nu hahahahahahahahaha ja ja hmm hmm, ff hoor, ik moet mijn pincode intoetsen. hihihihii nee die zeg ik niet hahahha, ja, hmm hmm, ja, ik kom zo, ga ik eventjes eten maken. Wat ik gekocht heb? haha, ik heb een Foe Yon Hai (kant en klaar, duh) . Ja, ok, hmm. Wacht ff. "Wat zeg je?quote:Op woensdag 20 december 2006 15:35 schreef Robocock het volgende:
[..]
Woon jij nog in zo'n gat waar de kassameisjes oerhollands zijn en een heel gesprek aangaan?![]()
![]()
Dat klopt.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:45 schreef Neleos het volgende:
[..]
Volgens mij werkt de TS niet in een supermarkt.
Jij bent dan weer het andere uiterste. Je hebt allochkassatuig die niets zeggen, en van die veels te blije kassanichten zoals jijquote:Op woensdag 20 december 2006 15:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik woon schijnbaar in zo'n gat. Zegt Groningen iets bij je? Als het ff kan probeer ik wat te praten. En ja hoor, dan gaat de telefoon, Ja ik ben vrij, neeeee ik ben nu in de Albert Heijn, hmm hmm, ja, ik moet afrekenen nu hahahahahahahahaha ja ja hmm hmm, ff hoor, ik moet mijn pincode intoetsen. hihihihii nee die zeg ik niet hahahha, ja, hmm hmm, ja, ik kom zo, ga ik eventjes eten maken. Wat ik gekocht heb? haha, ik heb een Foe Yon Hai (kant en klaar, duh) . Ja, ok, hmm. Wacht ff. "Wat zeg je?"
!!! "Een fijn weekend" zeg ik maar
"Oh, dankje" hahahaha, ja, hij zei eventjes wat, een fijn weekend hihi.
Geen gelul graag, het is gewoon asociaal. Geef dan liever toe dat je een aso bent. Dat verklaart namelijk veel meer.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:55 schreef TeChNo2 het volgende:
verkapt: "Ik-ben-zo-jaloers-op-mensen-met-vrienden-die-zelfs-bellen-topic"
aansteller: bemoei je niet met iemand die gewoon in zinloze (kassa-wacht-afreken-tijd) iets nuttigers doet dan met het kassa-blondje ouwehoeren over het weer... sommige mensen hebben nou eenmaal wel een leven...
Ken ik jouquote:Op woensdag 20 december 2006 15:58 schreef Robocock het volgende:
[..]
Jij bent dan weer het andere uiterste. Je hebt allochkassatuig die niets zeggen, en van die veels te blije kassanichten zoals jij![]()
Niets asociaals aan, je bemoeien met andermans zaken, dat is pas asociaal. trouwens ik heb zelfs niet eens een mobieltje bij me als ik boodschappen doe, sommige mensen zijn nou eenmaal onbereikbaar... en als anderen bellen in de supermarkt moeten ze dat lekker zelf weten...als er nou een plek onbelangrijker is dan de plebejers-bijeenkomst die supermarkt heet... het is sowieso verloren tijd vanaf het moment dat je muntje de winkelkar in gaat...tot ie er weer uitkomt.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen gelul graag, het is gewoon asociaal. Geef dan liever toe dat je een aso bent. Dat verklaart namelijk veel meer.
quote:Op woensdag 20 december 2006 15:55 schreef TeChNo2 het volgende:
verkapt: "Ik-ben-zo-jaloers-op-mensen-met-vrienden-die-zelfs-bellen-topic"
Moah, ik ben niet altijd blij hoor. Maar alsnog kan er toch wel een fatsoenlijk woord vanaf toch? En als je tegen die o-zie-mij-eens-een-werkend-persoon-zijn-met-mijn-overhemdje-en-colbert kijken ze je zo schaapachtig aan van: "Had geleerdquote:
Zie mij eens lekker voor mezelf lopen leven en niet voor een ander. Jij zegt ook niet tot ziens bij de tandarts maar gaat in die stoel liggen, gooit je bek open en doet hem dicht en loopt weer weg? Als je bij de kapper zit praat je ook alleen tegen je mobieltje? Puhleasequote:
Zit je op de Vismarkt?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Moah, ik ben niet altijd blij hoor. Maar alsnog kan er toch wel een fatsoenlijk woord vanaf toch? En als je tegen die o-zie-mij-eens-een-werkend-persoon-zijn-met-mijn-overhemdje-en-colbert kijken ze je zo schaapachtig aan van: "Had geleerddan zat je hier niet"
Ja, sorry hoor dat ik naast school ook een baantje heb![]()
Ach. ik word gewoon gefrustreerd dan. En dan nóg wens ik ze een puicke dag toe.
Hehe. Bemoeien met andere mensen is juist wel sociaal.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:04 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Niets asociaals aan, je bemoeien met andermans zaken, dat is pas asociaal.
Fout: interesse voor andere mensen is sociaal, PRATEN met andere mensen is sociaal (bijvoorbeeld: door een telefoon !!!), bemoeien met andere mensen is asociaal.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:07 schreef Neleos het volgende:
[..]
Hehe. Bemoeien met andere mensen is juist wel sociaal.
quote:Op woensdag 20 december 2006 16:11 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Fout: interesse voor andere mensen is sociaal, PRATEN met andere mensen is sociaal (bijvoorbeeld: door een telefoon !!!), bemoeien met andere mensen is asociaal.
@ renesite: Oja en bij de tandarts praat ik inderdaad niet veel (die is dan aan het werk in mijn mond !)en daarna zeggen we tot ziens en zo en bij de kapper kom ik nooit (zie fb)
Boeiend, ik word ook weleens gebeld als ik in de rij bij de kassa sta. Ook al blijf ik dan wel vriendelijk tegen de kassiere en wens haar een goede dag.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:06 schreef Ringo het volgende:
Het mag geen geheim heten dat ik een teringhekel heb aan mobiele telefoons.
Maar het ergste vind ik stumpers die o-ve-ral dat ding denken te kunnen gebruiken.
Sta je in de supermarkt, in de rij, mandje in je hand, staat er zo'n autist voor je die het nodig vindt met zijn vriendinnetje te bellen terwijl-ie zijn spullen afrekent. Keurt de caissière geen blik waardig, heeft het over zaken die ons geen sodemieter aangaan, praat veel te hard en antwoordt op elke vraag die hem vanuit de echte wereld gesteld wordt, met een laatdunkend Hè? incl. verstoorde blik.
Dat soort tuig zou je toch met goed fatsoen tegen de grond aan mogen slaan.
Mijn klacht: mensen met hondse manieren.
Jij zit achter die kassa voor de goede gesprekken die je hebt tijdens je werk ?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
!!!
Als ik nu zeg "Begrijp je t" dan zeg je vast "nee"
Overigens praat ik wel met de tandartsassistente en de tandarts als ik er ben. Toffe vent.
Joh, dan heb je een verkeerd beeld. Een zeer groot deel gaat daar ook heen om wat te praten. Die mensen zie je vanaf een afstandje al.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:16 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Jij zit achter die kassa voor de goede gesprekken die je hebt tijdens je werk ?
natuurlijk niet, net zoals anderen niet naar de Albert gaan voor de goede gesprekken...boodschappen doen is een noodzakelijk kwaad, niet meer niet minder: als je dat kan combineren met iets anders is dat dus juist handig (bijv. telefoongesprekken)
Inderdaad die staan eerst buiten bij de scooters, daarna bij het breezers-vak en daarna staan ze stoer bij de winkelkarren, natuurlijk herken ik ze... of bedoel je de lokale rollator-gang ?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Joh, dan heb je een verkeerd beeld. Een zeer groot deel gaat daar ook heen om wat te praten. Die mensen zie je vanaf een afstandje al.![]()
Rollator gang, jonge ouders. gewone ouders, studenten die het ook wel waarderen. het za wel overal anders zijn misschien, maar toch zijn er veel die een praatje maken hoorquote:Op woensdag 20 december 2006 16:21 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Inderdaad die staan eerst buiten bij de scooters, daarna bij het breezers-vak en daarna staan ze stoer bij de winkelkarren, natuurlijk herken ik ze... of bedoel je de lokale rollator-gang ?
Eens een hond, altijd een hond.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:31 schreef denka het volgende:
Ik ga zo naar de supermarkt, moet alleen mijn GSM niet vergeten..![]()
Oeh, daar istie weer! De snelle man van deze tijd, die niet eens meer 3 minuten in de kassarij kan staan! Je scheert je zeker ook met alleen de allermodernste scheersystemen, eet enkel stoommaaltijden van de AH, en had je Senseo al lang verruild voor de Nespresso voordat het lamme pleps dat deed?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:27 schreef TeChNo2 het volgende:
Goh..joh..als jij nou met die mensen praat, kan ik dan ondertussen even passeren bij de kassa, ben ik weer eerder weg !
[...]
Meneer de deskundige (quote:Op woensdag 20 december 2006 17:58 schreef VersuZ het volgende:
[..]
Oeh, daar istie weer! De snelle man van deze tijd, die niet eens meer 3 minuten in de kassarij kan staan! Je scheert je zeker ook met alleen de allermodernste scheersystemen, eet enkel stoommaaltijden van de AH, en had je Senseo al lang verruild voor de Nespresso voordat het lamme pleps dat deed?
Het was dan ook puur bedoeld als relschopperij, en ik had even een quote nodig. Ik ben nog redelijk posting-noob, en ik heb gehoord van buurvrouw Sjaan dat je met brallen het snelst bekendheid vergaart hier! Wellicht projecteerde ik mijn eigen ergernissen op een nietsvermoedende omstander, mijn gemeende excuses hiervoor. Neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf: Mensen die opgegroeid zijn in een wereld waar communicatie voornamelijk plastisch en in zekere mate elektronisch is, gedragen zich vaak onbeschoft en doen mee aan bedenkelijke hypes 'van het moment'. De studie psychologie staat hier verder los van. Zie het maar als longartsen die soms ook roken, en Super de Boer managers die wel eens inkopen doen bij de AH. Psychjes mogen ook wel eens lekker ongenuanceerd bekken! Dit is KLB en normaal ben ik lief.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:06 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Meneer de deskundige ()
Als je nou de moeite had genomen dit topic echt door te lezen, dan had je kunnen lezen dat ik helemaal geen gsm bij me heb in de supermarkt, mijn reactie(s) sloeg(en) er op dat ik het belachelijk vind dat iemand zich druk maakt over het belgedrag van een wildvreemde op een zinloos mokent (de kassa-rij) op een zinloze plek (de supermarkt).
Verder zie ik het verband niet tussen het zeuren over bellen in de supermarkt en het wel/niet hebben van een senseo-koffie-apparaat, dan wel een modern scheersysteem.
Ik zou zeggen: maak je opleiding psychologie eerst af, voordat je er punten mee probeert te scoren... het komt nu meer over als behoorlijk pedant gebral.
Het leek wel een dierenasiel zojuist in de supermarkt...quote:
Dat is de Nieuwe Nederlandsche Maatschappij, gewoon jatten, niemand zegt er wat van... Heerluuuuuuk, die ver-individualisatie.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:08 schreef Sheepcidus het volgende:
Dat is het perfecte moment om zijn telefoon te jatten. Niemand zegt er toch wat van.
ken je ze?quote:Op woensdag 20 december 2006 15:06 schreef Ringo het volgende:
Het mag geen geheim heten dat ik een teringhekel heb aan mobiele telefoons.
Maar het ergste vind ik stumpers die o-ve-ral dat ding denken te kunnen gebruiken.
Sta je in de supermarkt, in de rij, mandje in je hand, staat er zo'n autist voor je die het nodig vindt met zijn vriendinnetje te bellen terwijl-ie zijn spullen afrekent. Keurt de caissière geen blik waardig, heeft het over zaken die ons geen sodemieter aangaan, praat veel te hard en antwoordt op elke vraag die hem vanuit de echte wereld gesteld wordt, met een laatdunkend Hè? incl. verstoorde blik.
Dat soort tuig zou je toch met goed fatsoen tegen de grond aan mogen slaan.
Mijn klacht: mensen met hondse manieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |