abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44626186
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:27 schreef whosvegas het volgende:
Dat voor capaciteiten heeft hij nodig dan?
Begint uiteraard met een zooi bedrijfsvoering kennis. Waarin alle aspecten naar voren komen inclusief de onderlinge verhouding en hoe deze elkaar beinvloeden. Precies details kun je zo vinden als je daar een boek over leest.

Daarna nog een hele zooi aan kennis over projectmanagement, interpersoonlijke interactie, leiderschap etc. etc. Doen alsof het een walk in the park is echt onderschatting.
quote:
En rechtvaardigt dat dan zijn buitengewone hoge salaris, deels betaalt van onze belasting centen?
Welke belasting centen? De overheid is deels eigenaar van Esstent omdat ze aandelen bezit. Over deze aandelen krijgen ze dividend uitgekeerd en die kunnen ze ook gewoon verkopen. Het is geen overheidsonderneming die wordt gefinancieerd door de overheid.

Daarnaast kunnen ze er ook voor kiezen om niet akkoord te gaan met het salaris van de CEO.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44626547
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de stress van de uiteindelijke verantwoordelijkheid voor 10.000 werknemers. Maar goed dat valt natuurlijk in het niets bij BMWs die met 90 voorbij scheuren. (70 voor de wegwerkzaamheden, +20 voor de BMW-correctie).
Is niet wat ik zeg, maar het omgekeerde is natuurlijk evenmin waar. Is de stress van Boersma echt factor 20 tot 30 groter dan van deze mensen?
quote:
Dat deze man veel verdient daar hoeven we het niet over te hebben.
jawel, is leuk:)
quote:
Daarvoor brengt hij echter wel jarenlange ervaring, een netwerk en een hele zooi capaciteiten mee.
ongetwijfeld
quote:
Tis lastig om precies te bepalen waarvoor wordt betaald
Een waar woord.
quote:
maar zolang het betaald wordt is er niets aan de hand lijkt me
Voor hem in ieder geval niet nee
pi_44626729
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:44 schreef rvand het volgende:
Is niet wat ik zeg, maar het omgekeerde is natuurlijk evenmin waar. Is de stress van Boersma echt factor 20 tot 30 groter dan van deze mensen?
Zoals later blijkt uit een andere post is stress niet de bepalende factor. Iemand die asfalt legt op de A9 heeft bij lange na niet de capaciteit, de kennis en het netwerk om een functie als CEO te vervullen. Daar zijn er maar weinigen van en daar wordt dus ook voor betaald.
quote:
jawel, is leuk:)
Bedoelde meer dat we het er wel over eens kunnen zijn dat het veel geld is
quote:
Voor hem in ieder geval niet nee
Ik zie niet in voor wie wel? Behalve de mensen die met afgunst naar kijken. Het is een onderneming in handen van de aandeelhouders. De aandeelhouders zijn akkoord gegaan met dit salaris en de Raad van Comm. (of ligt deze beslissing ergens anders? iig hoog in het bedrijf zelf) is akkoord gegaan. Wat maakt het dan uit wat de rest van de wereld er van denkt? Hij is het blijkbaar waard.
pi_44627031
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:50 schreef FJD het volgende:

Hij is het blijkbaar waard.
Daar denkt een aantal mensen duidelijk anders over. En ook hier is het maar een hele krappe voldoende
pi_44627051
ze werken ervoor
en ze hebben er ook voor gestudeerd
pi_44627545
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:00 schreef Originele_Naam het volgende:
ze werken ervoor
en ze hebben er ook voor gestudeerd
oh ok.
dan is het goed.
pi_44627600
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:00 schreef rvand het volgende:
Daar denkt een aantal mensen duidelijk anders over. En ook hier is het maar een hele krappe voldoende
Waarbij je dan nog af moet vragen of het vroeger ook zo slecht was, of het verbeterd is en of anderen het beter hadden gedaan voor minder geld. Dat soort vragen zijn lastig of onmogelijk te beantwoorden en daarom is marktwerking ook op dit punt handig. Is hij z'n geld niet waard dan kan hij er uit gezet worden door de aandeelhouders of door de RvC. Daarom zie ik het probleem met die salarissen niet zo. Blijkbaar is hij het geld waard.
pi_44627619
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:16 schreef rvand het volgende:

[..]

oh ok.
dan is het goed.
Jah, maar laten me raden jij zal nooit directeur kunnen worden en daarom ben je jaloers ofzo
pi_44627698
Blijf erbij, dat het (soms) nog al overschat wordt, wat die mensen kunnen.
Tuurlijk ze moeten wel over bepaalde capaciteiten beschikken. En de verantwoordelijkheden zullen best wel zwaar wegen.
Are you nuts??
pi_44627778
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:18 schreef FJD het volgende:

[..]

Waarbij je dan nog af moet vragen of het vroeger ook zo slecht was, of het verbeterd is en of anderen het beter hadden gedaan voor minder geld. Dat soort vragen zijn lastig of onmogelijk te beantwoorden en daarom is marktwerking ook op dit punt handig. Is hij z'n geld niet waard dan kan hij er uit gezet worden door de aandeelhouders of door de RvC. Daarom zie ik het probleem met die salarissen niet zo. Blijkbaar is hij het geld waard.
Worden energiemaatschappijen nou wel of niet gefinancieerd door de overheid
Are you nuts??
  donderdag 21 december 2006 @ 14:25:17 #61
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44627818
Nee.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44627868
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:24 schreef whosvegas het volgende:
Worden energiemaatschappijen nou wel of niet gefinancieerd door de overheid
De overheid (op provincie niveau) is aandeelhouder van Essent. Daardoor hebben ze wel invloed op het beleid (ze kunnen immers mensen afzetten en beleid afdwingen) maar ze betalen de kosten van Essent niet.

Kortom, ze worden niet gefinancieerd door de overheid. Sterker nog, het levert ze zelfs geld op
pi_44627899
Als aandeelhouder heb je niet veel te zeggen over het loon van een directeur, meer over wie er directeur wordt
pi_44627959
Bij bv. Nedap staat dit in de code:
Vaststelling en openbaarmaking van de bezoldiging. Het bezoldigingsbeleid wordt ter vaststelling aan de algemene vergadering van aandeelhouders voorgelegd.

Gaan ze er niet mee akkoord dan gebeurt het niet. Ik meen dat dit standaard in de wet staat of anders in Tabaksblad staat maar pin me daar niet op vast.

Echter zolang de topman van Essent ook verantwoordelijk is voor 60miljoen aan besparingen op leningen zullen de aandeelhouders weinig klagen.
pi_44628120
Alsof het zo is dat zo iemand in zn eentje ervoor zorgt dat zo'n bedrijf draait...
pi_44628168
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:35 schreef Repeat het volgende:
Alsof het zo is dat zo iemand in zn eentje ervoor zorgt dat zo'n bedrijf draait...
Totdat t verkeerd gaat en dan is hij weer wel de schuldige
pi_44628219
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:36 schreef FJD het volgende:

[..]

Totdat t verkeerd gaat en dan is hij weer wel de schuldige
En dan wordt ie ontslagen/stapt ie op met een gigantische zak geld.

win-win situatie voor zo'n man me dunkt. Doe je het goed, ben je het mannetje en verdien je veel geld. Doe je het slecht, dan krijg je de zak (maar wel met veel geld).
pi_44628234
ff concreet, neem nou deze vacature:
http://banen.intermediair.nl/texis/jobsearch/details.html?id=458699eb49b250&qField=all&qSort=date&qMatch=all&pp=20&qSubCats=Directie%20/%20management&view=1&page=2

Hier hoort een salaris van 115.000 euro bij, plus een prestatie gerichte bonus van 20%. Je moet bedrijfskunde hebben gestudeert en 20 jaar ervaring hebben.

Al met al, klinkt het als een redelijk salaris, voor iemand met die kennis/ervaring. Wat vinden jullie?
Are you nuts??
pi_44628294
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:38 schreef whosvegas het volgende:
ff concreet, neem nou deze vacature:
http://banen.intermediair.nl/texis/jobsearch/details.html?id=458699eb49b250&qField=all&qSort=date&qMatch=all&pp=20&qSubCats=Directie%20/%20management&view=1&page=2

Hier hoort een salaris van 115.000 euro bij, plus een prestatie gerichte bonus van 20%. Je moet bedrijfskunde hebben gestudeert en 20 jaar ervaring hebben.

Al met al, klinkt het als een redelijk salaris, voor iemand met die kennis/ervaring. Wat vinden jullie?
26 medewerkers
pi_44628824
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:19 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Jah, maar laten me raden jij zal nooit directeur kunnen worden en daarom ben je jaloers ofzo
oeps, betrapt
pi_44628945
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

26 medewerkers
Jij hebt er geen 1 onder je
pi_44629005
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:03 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Jij hebt er geen 1 onder je
ah ik zie dat het persoonlijk gaat worden?

maar dat is dus om aan te geven dat het een nietszeggend bedrijf is, daarom is het salaris waarschijnlijk ook niet zo buitensporig hoor.
pi_44629012
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:37 schreef Repeat het volgende:

[..]

En dan wordt ie ontslagen/stapt ie op met een gigantische zak geld.

win-win situatie voor zo'n man me dunkt. Doe je het goed, ben je het mannetje en verdien je veel geld. Doe je het slecht, dan krijg je de zak (maar wel met veel geld).
Ja, en dan is het ook heel makkelijk om weer een andere baan te vinden.
Kop van Jut ben je, en de gevolgen daarvan zul je ook moeten dragen.

Zie hier toch weer heel veel afgunst. Die mensen hebben ervoor gestudeerd en hebben blijkbaar bewezen dat ze iets toevoegen (of op zijn minst die illusie gewekt). Als je dat ook had gewild dan had je door moeten leren.

Veel mensen willen het, slechts weinigen kunnen het.
Degenen die het kunnen willen het niet allemaal.
Kortom: schaars product.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_44629060
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:06 schreef Repeat het volgende:

[..]

ah ik zie dat het persoonlijk gaat worden?

maar dat is dus om aan te geven dat het een nietszeggend bedrijf is, daarom is het salaris waarschijnlijk ook niet zo buitensporig hoor.
Was geintje, ik weet niet eens of je werkt of niet
pi_44629152
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:08 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Was geintje, ik weet niet eens of je werkt of niet
uiteraard studeer ik nog
als ik zou werken zou ik wel iets beters met mn tijd doen dan fokken
pi_44630001
Laat ik allereerst vooropstellen dat er niets mis is met een salaris dat bepaalt wordt aan de hand van geleverde prestaties. Iemand die goed presteert, mag daar ook voor beloond worden. Gouden handdrukken, van een paar ton, uitdelen nadat het bedrijf naar de Filistijnen is geholpen hoort daar echter bepaald niet bij.

Sowieso moet je je vraagtekens zetten bij het veel gehoorde argument over het aanbieden van een 'marktconform' salaris. Immers, als je dat niet doet, trek je ook geen capabele mensen aan, is de onjuiste conclusie.

Het probleem is dat de directeuren in de top van het bedrijfsleven in een ons-kent-ons wereldje leven, en daar ook naar handelen. Er bestaat een overzichtelijke pool van directeuren, topmanagers, etc, die tegelijkertijd ook 'vriendjes' zijn, en elkaar aantrekken en de juiste banen aanbieden. Daar is op zich nog niets mis mee, totdat blijkt dat diezelfde mensen ook elkaars salarissen bepalen. Volgens het principe 'voor wat, hoort wat' is dat een win-win situatie voor beide partijen. Zeker als je later diezelfde persoon binnen een ander bedrijf op vergelijkbare functies nog eens aantreft.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')