Dat vind ik dan weer wel een ander verhaal...quote:Op woensdag 20 december 2006 15:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Maar ook die directeuren voor goede doelen??
zoals directeur van een liefdadigheidsinstellling?? dat die ¤300.000 vangt.... dat allemaal van collectegeld??
is dat wel ethisch???
Iemand die instaat is een bedrijf goed te reorganiseren (daar kunnen ontslagen bij horen) om het weer winstgevend te maken, is nou eenmaal heel waardevol, daar hoort dus vaak ook een hoog salaris bij. Het is misschien wat wrang maar feitelijk echt niet onredelijk.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:06 schreef highway101 het volgende:
Mja, die directeuren hebben het gewoon goed kunnen regelen. Aan de werknemer om daar jaloers op te zijn. Maarja, sommige salarissen van bedrijven waar het slecht gaat vind ik ook schandalig. Eerst 200 man ontslaan, en vervolgens de directeur een bonus geven waarvan 50 man nog een jaar kan werken...
Ja, dat kan ethtisch verantwoord zijnquote:Op woensdag 20 december 2006 15:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
zoals directeur van een liefdadigheidsinstellling?? dat die ¤300.000 vangt.... dat allemaal van collectegeld??
is dat wel ethisch???
Klopt,quote:Op woensdag 20 december 2006 15:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Met een hoge beloning is op zich niks mis, als de prestatie er ook naar is. Maar bij een aantal ondernemingen is afgesproken dat directeuren een forse vertrekpremie krijgen als ze moeten vertrekken, wat daar ook de reden voor mag zijn. Dat betekent dat je voortijdig kan ophoepelen en een miljoentje meekrijgt als je er een potje van maakt. Dat vind ik onethisch.
En de lonen van directeuren in de (semi) publieke sector. Dus daar betalen wij met z'n alle belasting voor. Daarom ben ik wel een voorstander ervan om alle salarissen in de publieke sector en die van hoge ambtenaren gelijk te laten zijn aan het salaris van een minister.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:02 schreef Nirak het volgende:
je moet maar zo denken dat een directeur ook meer ellende over zich heen krijgt dan een gewone werknemer...
wat ik wel belachelijk vind zijn de soms buitensporig hoge salarissen van charitatieve instellingen die leven van donaties
Wat nou onethisch? Ondernemen is geen simpele kwestie van ik koop iets en ik verkoop het duurder aan een ander. Het feit dat de ander meer wil betalen ligt in het feit dat ik het product door toevoeging van arbeid, kennis en innovatie meer waarde geef. Dat maakt het al een stuk minder onethisch. Dan vertel ik er ook nog bij dat de arbeid en kennis die ik toevoeg het gevolg is van langdurig investeren en risico's lopen. Zo kan iemand 20 jaar op school zitten om de kennis op te doen en dan nog jaren moeten investeren in het bedrijf met als risico dat het allemaal voor niks is. Je kan dat onethische dus wel wegstrepen. Het is het resultaat van hard werken en er liggen kansen voor iedereen.quote:Ondernemen is tot op zekere hoogte onethisch, omdat jij er naar streeft dat andere mensn jouw meer geld betalen voor een product, dan het jouw gekost heeft om dit product te verkrijgen. Zonder winstoogmerk verder verkopen is veel ethischer. Allen dan werkt de economie niet, en is iedereen arm. Kijk naar de voormalige oostbloklanden om dit geillustreerd te zien (naar hun geschiedenis).
Dus dingen verbieden omdat ze onethisch zijn, is niet zo slim!
Waarom zou dat de norm moeten zijn? Omdat een heleboel mensen dat het afgelopen jaar zonder enige verdere onderbouwing hebben geroepenquote:Op woensdag 20 december 2006 16:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
En de lonen van directeuren in de (semi) publieke sector. Dus daar betalen wij met z'n alle belasting voor. Daarom ben ik wel een voorstander ervan om alle salarissen in de publieke sector en die van hoge ambtenaren gelijk te laten zijn aan het salaris van een minister.
Omdat 800.000 euro voor de directeur van Essent veel te veel is, als dat loon terug zou gaan naar zo'n 150.000 zou dat een goede zaak zijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:06 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Waarom zou dat de norm moeten zijn? Omdat een heleboel mensen dat het afgelopen jaar zonder enige verdere onderbouwing hebben geroepen?
Als het al zo ver zou komen dan moeten de ministerssalarissen toch echt flink omhoog.
want?quote:Op woensdag 20 december 2006 17:28 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Omdat 800.000 euro voor de directeur van Essent veel te veel is, als dat loon terug zou gaan naar zo'n 150.000 zou dat een goede zaak zijn.
Als zo'n man in het 'gewone' bedrijfsleven dat kan verdienen (omdat ie goed is in bedrijven runnen / managen) zou er anders geen reden voor hem zijn om voor die liefdadigheids-'instelling' (ook gewoon een bedrijf waar mensen betaald moeten worden hoor) te werken.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
is dat wel ethisch???
Wat wil je dan doen met bijvoorbeeld een plastisch chirurg? Ik denk -weet eigenlijk wel zeker- dat die heel wat meer verdienen dan een minister, en als ze minder dan dat krijgen vertrekken ze wel naar een privé kliniek waar ze wél zoveel krijgen.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
En de lonen van directeuren in de (semi) publieke sector. Dus daar betalen wij met z'n alle belasting voor. Daarom ben ik wel een voorstander ervan om alle salarissen in de publieke sector en die van hoge ambtenaren gelijk te laten zijn aan het salaris van een minister.
Precies, aandelen zijn in handen van provincies, of ze ook gemeenschaps geld krijgen weet ik niet. Als dat het geval is vind ik idd dat het salaris van de topmannen beperkt moet worden door het minister salaris.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
want?
essent is trouwen geen overheidsbedrijf, de aandelen zijn welliswaar in handen van een aantal provincies en gemeenten maar dat is toch echt iets anders.
Waarom vind je dat? De overheid betaalt het salaris toch niet?quote:Op woensdag 20 december 2006 19:29 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Precies, aandelen zijn in handen van provincies, of ze ook gemeenschaps geld krijgen weet ik niet. Als dat het geval is vind ik idd dat het salaris van de topmannen beperkt moet worden door het minister salaris.
plastische chiruggen werken vaak al voor privekliniekenquote:Op woensdag 20 december 2006 18:58 schreef NoComment het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met bijvoorbeeld een plastisch chirurg? Ik denk -weet eigenlijk wel zeker- dat die heel wat meer verdienen dan een minister, en als ze minder dan dat krijgen vertrekken ze wel naar een privé kliniek waar ze wél zoveel krijgen.
Grote vraag, klein aanbod -> hoge prijs. Net als met olie, goud, koper, huizen, alles. Sim-pel
Over die plastische chirug heb je misschien gelijk en daar heb je dan een punt.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:34 schreef NoComment het volgende:
Bij hazenlippen / littekens / brandwonden behandelen komt geen plastisch chirurg aan te pas?![]()
Bij die Essent directuer is het waarschijnlijk hetzelfde verhaal, als hij zoveel krijgt zal ie het wel verdienen... Als je zijn salaris op minister niveau gaat stellen, kunnen ze bij Essent op zoek naar een andere directeur hoor..
Hoe omschrijf je dat bij ministers?quote:Op woensdag 20 december 2006 17:24 schreef exec het volgende:
Loon naar prestatie, dus als ze goed presteren verdienen ze die bonus ook wel vind ik.
Je weet dat die man ook verantwoordelijk is voor het tegen betere voorwaarden afsluiten van leningen waardoor er 60miljoen werd bespaard?quote:Op woensdag 20 december 2006 17:28 schreef whosvegas het volgende:
Omdat 800.000 euro voor de directeur van Essent veel te veel is, als dat loon terug zou gaan naar zo'n 150.000 zou dat een goede zaak zijn.
Nou, probeer eens z'n job over te nemen, dan weet je hetquote:Op donderdag 21 december 2006 12:20 schreef rvand het volgende:
Ik gun het hem hoor, maar ook ik vraag me wel eens af wat deze man letterlijk doet tijdens zijn werkdag dat hij zoveel geld verdient.
Ik heb zo'n vermoeden dat deze meneer golft omdat hij daarmee de stress die zijn baan met zich meebrengt een beetje kan verwerken. En verder... als jij op vakantie bent, doe je toch ook dingen die je leuk vindt?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:20 schreef rvand het volgende:
Michiel Boersma, Topman van Essent: Jaarinkomen, ruim 800.000 euro, dat is 66.000 euro per maand, is 15.000 euro per week.
Een quote...:
"Overal in de wereld heeft Michiel Boersma (58) gegolfd en niemand die hem ooit om een golfvaardigheidsbewijs heeft gevraagd. Terug in Nederland komt hij geen golfbaan op omdat hij een dergelijk diploma mist. "Ik ben nu bezig met het halen van mijn golfvaardigheidsbewijs", zegt hij. "Ik heb veertien jaar in Engeland gewoond en daar had je zo'n papiertje niet nodig. Om te golfen, ga ik nu naar Frankrijk, Duitsland of België. Ik heb een appartement in Frankrijk, wanneer ik daar ben golf ik elke dag."
bron
En ja, dit is selectief gequote
En toch. 800.000 euro...
Ik gun het hem hoor, maar ook ik vraag me wel eens af wat deze man letterlijk doet tijdens zijn werkdag dat hij zoveel geld verdient.
Welke stress? Bijvoorbeeld de stress die een militair (bruto zo'n ¤ 4.000,- per maand) in Uruzgan heeft als op elke straathoek een Talibanstrijder in hinderlaag op je kan liggen wachten? Of de stress van een wegwerker aan de A9 (bruto zo'n ¤ 2.900 per maand) die al die BMW's voorbij ziet scheuren?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat deze meneer golft omdat hij daarmee de stress die zijn baan met zich meebrengt een beetje kan verwerken.
natuurlijk, maar ik vermoed dat deze meneer heel veel golft voor zijn werkquote:En verder... als jij op vakantie bent, doe je toch ook dingen die je leuk vindt?
Zoals gezegd, ik gun het hem wel, maar helemaal rijmen kan ik het niet...quote:Ik zie het probleem niet zo...
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:20 schreef rvand het volgende:
Tsja... ik zie dat anders, van zijn handelen zijn flink wat gezinnen afhankelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:12 schreef rvand het volgende:
[..]
Welke stress? Bijvoorbeeld de stress die een militair (bruto zo'n ¤ 4.000,- per maand) in Uruzgan heeft als op elke straathoek een Talibanstrijder in hinderlaag op je kan liggen wachten? Of de stress van een wegwerker aan de A9 (bruto zo'n ¤ 2.900 per maand) die al die BMW's voorbij ziet scheuren?
[..]
natuurlijk, maar ik vermoed dat deze meneer heel veel golft voor zijn werkMisschien stresst ie wel heel erg als ie op de 14de hole zijn putt mist.
[..]
Zoals gezegd, ik gun het hem wel, maar helemaal rijmen kan ik het niet...
Waarschijnlijk de stress van de uiteindelijke verantwoordelijkheid voor 10.000 werknemers. Maar goed dat valt natuurlijk in het niets bij BMWs die met 90 voorbij scheuren. (70 voor de wegwerkzaamheden, +20 voor de BMW-correctie).quote:Op donderdag 21 december 2006 13:12 schreef rvand het volgende:
Welke stress? Bijvoorbeeld de stress die een militair (bruto zo'n ¤ 4.000,- per maand) in Uruzgan heeft als op elke straathoek een Talibanstrijder in hinderlaag op je kan liggen wachten? Of de stress van een wegwerker aan de A9 (bruto zo'n ¤ 2.900 per maand) die al die BMW's voorbij ziet scheuren?
Zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja... ik zie dat anders, van zijn handelen zijn flink wat gezinnen afhankelijk.
Stabiel? De voorgenomen splitsing, de mogelijke overnames door buitenlandse bedrijven, Rusland dat zich politiek gezien steeds meer begint te bemoeien met leveringen, alternatieven energiebronnen waarover het laatste woord nog lang niet gesproken is.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:21 schreef whosvegas het volgende:
Ik denk dat het hier overschat wordt. De energiemarkt is vrij stabiel, iedeereen heeft elektriciteit nodig.Ik vraag me af, wat hij voor al dat geld moet doen. Volgens mij, alleen een beetje overleg voeren met overheden en met de raad van bestuur. En het gezicht van het bedrijf vormen. Volgens mij, dus een luize baantje
Wat voor capaciteiten heeft hij nodig dan?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat deze man veel verdient daar hoeven we het niet over te hebben. Daarvoor brengt hij echter wel jarenlange ervaring, een netwerk en een hele zooi capaciteiten mee. Tis lastig om precies te bepalen waarvoor wordt betaald maar zolang het betaald wordt is er niets aan de hand lijkt me
Iedereen heeft recht op zijn eigen visie toch?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:25 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar.
Als ik in mijn vorige baan, als programmeur, een (type) foutje maakte, kan het zijn dat de data van klanten een grote puinzooi wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |