Dat vind ik dan weer wel een ander verhaal...quote:Op woensdag 20 december 2006 15:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Maar ook die directeuren voor goede doelen??
zoals directeur van een liefdadigheidsinstellling?? dat die ¤300.000 vangt.... dat allemaal van collectegeld??
is dat wel ethisch???
Iemand die instaat is een bedrijf goed te reorganiseren (daar kunnen ontslagen bij horen) om het weer winstgevend te maken, is nou eenmaal heel waardevol, daar hoort dus vaak ook een hoog salaris bij. Het is misschien wat wrang maar feitelijk echt niet onredelijk.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:06 schreef highway101 het volgende:
Mja, die directeuren hebben het gewoon goed kunnen regelen. Aan de werknemer om daar jaloers op te zijn. Maarja, sommige salarissen van bedrijven waar het slecht gaat vind ik ook schandalig. Eerst 200 man ontslaan, en vervolgens de directeur een bonus geven waarvan 50 man nog een jaar kan werken...
Ja, dat kan ethtisch verantwoord zijnquote:Op woensdag 20 december 2006 15:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
zoals directeur van een liefdadigheidsinstellling?? dat die ¤300.000 vangt.... dat allemaal van collectegeld??
is dat wel ethisch???
Klopt,quote:Op woensdag 20 december 2006 15:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Met een hoge beloning is op zich niks mis, als de prestatie er ook naar is. Maar bij een aantal ondernemingen is afgesproken dat directeuren een forse vertrekpremie krijgen als ze moeten vertrekken, wat daar ook de reden voor mag zijn. Dat betekent dat je voortijdig kan ophoepelen en een miljoentje meekrijgt als je er een potje van maakt. Dat vind ik onethisch.
En de lonen van directeuren in de (semi) publieke sector. Dus daar betalen wij met z'n alle belasting voor. Daarom ben ik wel een voorstander ervan om alle salarissen in de publieke sector en die van hoge ambtenaren gelijk te laten zijn aan het salaris van een minister.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:02 schreef Nirak het volgende:
je moet maar zo denken dat een directeur ook meer ellende over zich heen krijgt dan een gewone werknemer...
wat ik wel belachelijk vind zijn de soms buitensporig hoge salarissen van charitatieve instellingen die leven van donaties
Wat nou onethisch? Ondernemen is geen simpele kwestie van ik koop iets en ik verkoop het duurder aan een ander. Het feit dat de ander meer wil betalen ligt in het feit dat ik het product door toevoeging van arbeid, kennis en innovatie meer waarde geef. Dat maakt het al een stuk minder onethisch. Dan vertel ik er ook nog bij dat de arbeid en kennis die ik toevoeg het gevolg is van langdurig investeren en risico's lopen. Zo kan iemand 20 jaar op school zitten om de kennis op te doen en dan nog jaren moeten investeren in het bedrijf met als risico dat het allemaal voor niks is. Je kan dat onethische dus wel wegstrepen. Het is het resultaat van hard werken en er liggen kansen voor iedereen.quote:Ondernemen is tot op zekere hoogte onethisch, omdat jij er naar streeft dat andere mensn jouw meer geld betalen voor een product, dan het jouw gekost heeft om dit product te verkrijgen. Zonder winstoogmerk verder verkopen is veel ethischer. Allen dan werkt de economie niet, en is iedereen arm. Kijk naar de voormalige oostbloklanden om dit geillustreerd te zien (naar hun geschiedenis).
Dus dingen verbieden omdat ze onethisch zijn, is niet zo slim!
Waarom zou dat de norm moeten zijn? Omdat een heleboel mensen dat het afgelopen jaar zonder enige verdere onderbouwing hebben geroepenquote:Op woensdag 20 december 2006 16:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
En de lonen van directeuren in de (semi) publieke sector. Dus daar betalen wij met z'n alle belasting voor. Daarom ben ik wel een voorstander ervan om alle salarissen in de publieke sector en die van hoge ambtenaren gelijk te laten zijn aan het salaris van een minister.
Omdat 800.000 euro voor de directeur van Essent veel te veel is, als dat loon terug zou gaan naar zo'n 150.000 zou dat een goede zaak zijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:06 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Waarom zou dat de norm moeten zijn? Omdat een heleboel mensen dat het afgelopen jaar zonder enige verdere onderbouwing hebben geroepen?
Als het al zo ver zou komen dan moeten de ministerssalarissen toch echt flink omhoog.
want?quote:Op woensdag 20 december 2006 17:28 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Omdat 800.000 euro voor de directeur van Essent veel te veel is, als dat loon terug zou gaan naar zo'n 150.000 zou dat een goede zaak zijn.
Als zo'n man in het 'gewone' bedrijfsleven dat kan verdienen (omdat ie goed is in bedrijven runnen / managen) zou er anders geen reden voor hem zijn om voor die liefdadigheids-'instelling' (ook gewoon een bedrijf waar mensen betaald moeten worden hoor) te werken.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
is dat wel ethisch???
Wat wil je dan doen met bijvoorbeeld een plastisch chirurg? Ik denk -weet eigenlijk wel zeker- dat die heel wat meer verdienen dan een minister, en als ze minder dan dat krijgen vertrekken ze wel naar een privé kliniek waar ze wél zoveel krijgen.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
En de lonen van directeuren in de (semi) publieke sector. Dus daar betalen wij met z'n alle belasting voor. Daarom ben ik wel een voorstander ervan om alle salarissen in de publieke sector en die van hoge ambtenaren gelijk te laten zijn aan het salaris van een minister.
Precies, aandelen zijn in handen van provincies, of ze ook gemeenschaps geld krijgen weet ik niet. Als dat het geval is vind ik idd dat het salaris van de topmannen beperkt moet worden door het minister salaris.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
want?
essent is trouwen geen overheidsbedrijf, de aandelen zijn welliswaar in handen van een aantal provincies en gemeenten maar dat is toch echt iets anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |