Hoe heb je contact dan? lijkt me moeilijk, geen telefoon of postadres .. of denk ik te stereotyp over Afrika?quote:Op donderdag 21 december 2006 21:09 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het is voor mij wel thuis door de mensen die er zijn. Daarmee heb ik natuurlijk ook contact als ik niet daar ben.
Zou vaker willen gaan maar daar is gewoon geen geld voor.
Die foto's zijn trouwens gemaakt tijdens een offerfeest en de voorbereidingen ervan voor EW toen bij mijn "familie" thuis in Soweto.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:35 schreef vamperotica het volgende:
mogguh...
Zit je even tefokken..Kijk je om..maakt zoonlief zich "mooi"...Met melk als gel voor zn haar....
Je denkt deels stereotyp. Dit is Zuid Afrika. En in de stad. Soweto, bij Johannesburg.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe heb je contact dan? lijkt me moeilijk, geen telefoon of postadres .. of denk ik te stereotyp over Afrika?
het verschil tussen de grote steden en het platteland in Afrika is bijna even groot als het verschil tussen hier en het platteland in Afrikaquote:Op vrijdag 22 december 2006 08:50 schreef Bastard het volgende:
* Bastard zn Zafrika kennis bijspijkert![]()
Ja daar zit het m in denk ik.. als ik aan Afrika denk, zie ik alleen maar plaatjes van platteland met huisjes van golfplaten voor me. En ja ik weet wel dat er steden zijn maar daar zijn weer hele ghettowijken aan gebouwd met golfplaten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
het verschil tussen de grote steden en het platteland in Afrika is bijna even groot als het verschil tussen hier en het platteland in Afrika![]()
Steden als Johannesburg en Pretoria en Kaapstad (in de laatste kom ik trouwens niet) zijn wereldsteden
en een van die enorme wijken is Soweto. Zoals rond heel Johannesburg. Een grote randstad met veel golfplaat in meer of mindere mate. Miljoenenstad is dat. Golfplaten daken zover je oog reikt.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja daar zit het m in denk ik.. als ik aan Afrika denk, zie ik alleen maar plaatjes van platteland met huisjes van golfplaten voor me. En ja ik weet wel dat er steden zijn maar daar zijn weer hele ghettowijken aan gebouwd met golfplaten.
Ik zeg ook... mensen krijgen een raar beeld door de strot geduwd.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:12 schreef Bastard het volgende:
Ik wil er absoluut niet minderwaardig over doen Nokwanda, helemaal niet!!
Maar mijn beeld schiet te kort, het is echt een ver van mijn bed land eigenlijk, echt een totaal andere wereld zoals Mars voor mij zou zijn.
Weet niet of ik er zelf heen zou durven gaan ook..
ach.... veilig.... wat is veilig. relatief begrip.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:34 schreef Bastard het volgende:
Maar of het veilig is...
Ik zou ws wel 1 van de grootste blanke zijn die ze ooit hebben gezien
quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb al een honden-tandenborstel en tand-pasta gekocht 2 jaar geleden, maar mijn hond beet toen zijn kaken stijf op elkaar toen ik kwam aanzetten met die rode tandenborstel
Goede morgenquote:
Die hond van mij is een apart beest, ik ga een zwarte retriever kopen nog. Een witte boomer en een zwarte retriever samen, en dan daarnaast nog een jack russel.quote:
Afrika is een enorm continent. Dat kan niet als een geheel worden gezien. Men leeft in de achtergebieden van bijvoorbeeld Roemenie ook anders dan in Oslo.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
meurning.
interessant om te lezen hoe het nou werkelijk in afrika is.
Zijn mensen nou allemaal echt vreselijk arm en zien ze zichzelf ook zo? of valt dat allemaal mee.
Als je in een huisje woont met een dak van golfplaat kun je volgens mij ook prima gelukkig zijn.
Misschien wel meer gelukkig dan mensen met 100 huizenquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
meurning.
interessant om te lezen hoe het nou werkelijk in afrika is.
Zijn mensen nou allemaal echt vreselijk arm en zien ze zichzelf ook zo? of valt dat allemaal mee.
Als je in een huisje woont met een dak van golfplaat kun je volgens mij ook prima gelukkig zijn.
allemaal en dan nog is het moeilijk te vindenquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Met zwart zoeklicht of met wit zoeklicht
Of met groen zoeklicht
Of met rood zoeklicht
Met een mist-lamp op de kopquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:00 schreef nokwanda het volgende:
[..]
allemaal en dan nog is het moeilijk te vinden
In afrika moet je ze toch allemaal met een zoeklicht zoeken? Dat zwarte valt anders zo weg tegen de avondluchtquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:51 schreef nokwanda het volgende:
en o ja... niet te vergeten; de mannen zijn ook al overal hetzelfde... een paar goeie die je met een zoeklicht moet zoeken en een heleboel lulhannessen
dat AVdV verjaarde en ik haar ging feliciterenquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
Wat heb je gedroomd sararaats?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |