abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:08:20 #1
52555 jadelovespat
who lose dreaming, is lost.
pi_44577161
Ik heb een hond van 6 maanden, een kruising tussen een blonde labrabor en een golden retriever.

De fokker heeft mij het volgende verteld: Je moet met 5 maanden overstappen van puppyvoer naar volwasse brokken om problemen in de toekomst te voorkomen, van puppyvoeding groeien honden namelijk heel snel, als ze echt pup zijn is dat goed en moet dat ook, maar na een maand of vijf moet ze gestager groeien, langzamer dus. Je moet dan overstappen op volwassen voeding, de honden worden uiteindelijk net zo groot maar het gaat langzamer, ze groeien dus langzamer en dat is veel beter voor de botten maar ook voor de heupen (!). Je snapt wel dat iets wat snel groeit er niet sterker op wordt, terwijl als de groei wat geremd wordt, de botten juist veel sterker worden. Te lang door op puppyvoer is een van de oorzaken van HD, dus echt joh, meteen stoppen en over op volwassen voer, laat ze maar kletsen in de dierenwinkel , die denken puur commercieel.

Ook dat ik absoluut geen pedigree of bonzo moet kopen, want daar zit slachtvlees in en voed niet.

Nu vraag ik mij af of die hele goedkope brokken nu nog slechter zijn of niet. Heeft iemand een idee wat nog wel betaalbaar is, maar ook goed voor mijn hond?
Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
Can't rain all the time
pi_44688194
Veel van mijn honden zijn goed groot geworden met gewone Cavom. ruim 30 euro per 20 kg. Veel fokkers geven het ook.
Het beste is 'versvlees' uit de diepvries zoals carnibest of bibi. Het is alleen wel veel duurder en het ontdooien is gedoe
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
pi_44701275
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:20 schreef Dirk_D-H het volgende:
Veel van mijn honden zijn goed groot geworden met gewone Cavom. ruim 30 euro per 20 kg. Veel fokkers geven het ook.
Het beste is 'versvlees' uit de diepvries zoals carnibest of bibi. Het is alleen wel veel duurder en het ontdooien is gedoe
Ze vraagt om iets goedkoops .
  Moderator zondag 24 december 2006 @ 11:28:21 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44701489
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:08 schreef jadelovespat het volgende:
Ik heb een hond van 6 maanden, een kruising tussen een blonde labrabor en een golden retriever.

De fokker heeft mij het volgende verteld: Je moet met 5 maanden overstappen van puppyvoer naar volwasse brokken om problemen in de toekomst te voorkomen, van puppyvoeding groeien honden namelijk heel snel, als ze echt pup zijn is dat goed en moet dat ook, maar na een maand of vijf moet ze gestager groeien, langzamer dus. Je moet dan overstappen op volwassen voeding, de honden worden uiteindelijk net zo groot maar het gaat langzamer, ze groeien dus langzamer en dat is veel beter voor de botten maar ook voor de heupen (!). Je snapt wel dat iets wat snel groeit er niet sterker op wordt, terwijl als de groei wat geremd wordt, de botten juist veel sterker worden. Te lang door op puppyvoer is een van de oorzaken van HD, dus echt joh, meteen stoppen en over op volwassen voer, laat ze maar kletsen in de dierenwinkel , die denken puur commercieel.

Ook dat ik absoluut geen pedigree of bonzo moet kopen, want daar zit slachtvlees in en voed niet.

Nu vraag ik mij af of die hele goedkope brokken nu nog slechter zijn of niet. Heeft iemand een idee wat nog wel betaalbaar is, maar ook goed voor mijn hond?
In de goedkopere voeders zitten vaak een hoop meer toevoegingen, geur/kleur/smaak stoffen en antioxydanten.
In principe zijn de regels in nederland dermate dat het niet meteen kwaad kan.
Wel vind ik dat mijn hond het beter doet op wat duurder voer, ik heb cavom gegeven en nu royal canin, zijn de middenmoot qua prijs, maar elco heeft van de goedkopere snel last van zijn huid, iets duurdere voeders hebben vaak minder kunstmatige toevoegingen en dan heb je dus minder kans op problemen.
Elco drinkt ook veel meer van de goedkoper voeders is me opgevallen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_44710364
waarom goedkoop?
Geef dan iets zoals eten van Vobra en je heb ook goedkoop kvv(dieprvries) zoals smuldier dat ligt in de c1000/jumbo enzo enzo
pi_44713775
Wij geven Tico gewoon voer van de liddl, Daar heb je 10 kg zakken voor 7 euro. Die vindt hij nu niet meer zo lekker, dus zijn we overgestapt naar de high premium van liddl, dat is per 3 kg 5 euro.
Met de grote zak doen we ongeveer 2 weken, iets langer, met de kleine zak doen we 1 week.

Nu hebben we toevallig ander voer gekocht, Karol Croc. Dat is een B merk van royal canin. Dat is wel iets duurder, voor 4 kg 10 euro. En daar doen we denk ik iets langer dan een week mee.

De high premium vindt Tico het lekkerste!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44714056
Ppff... wij hebben onze hond sinds puppy een hele poos Royal Canin gegeven, daar heb je de pupversie en de "volwassenenversie" van
Ons werd namelijk aangeraden om niet van merk te veranderen waar ze als pup mee opgevoed worden en Royal Canin werd ons dus door de fokker aangeraden.

Maar toen onze hond rond de 10mnd- 1 jaar was, is ze vergiftigd en kon ze het gewone hondenvoer niet eten en heeft ze een poos hypoallergeen voedsel gehad (erg duur!), wat ze ook niet echt goed kon verdragen... met als gevolg dat we nu een hele verwende hond hebben die iedere dag een gekookt potje krijgt

Om een lang verhaal kort te maken: Ik vind zelf Royal Canin wel een goed merk, de vacht van onze hond ging er ook goed van glanzen en volgens mij is het niet echt een duur merk...
Succes!
pi_44714439
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:16 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ze vraagt om iets goedkoops .
Cavom IS goedkoop. Mijn boxer weegt 41 kilo, en heeft maar 420 gram Cavom/dag nodig. Het zijn prima brokken, weinig ontlasting, en een glanzende vacht. Ik heb het uitgerekend, en het is maar een paar cent per dag duurder dan brokken van Aldi. Een aanrader dus! Ik betaal ongeveer ¤28,50 voor een 20 kg zak.
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:55:17 #9
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_44754896
quote:

Laat me voorop stellen dat ik het leuk vind om te lezen dat je iemand bent die wel zo zijn vraagtekens zet bij bepaalde dingen maar nog net niet helemaal weet hoe het zit.
Het welbekende klok en klepel verhaal.
maar ik vind het al plezierig genoeg te lezen dat mensen zich toch dingen afvragen over hondenvoeding

hmmm. fokker...leg mij eens uit welke zichzelf respecterende FOKKKER kruisingen fokt?
Geen slecht woord over kruisingen of het hele stamboomverhaal...
Maar ik vraag me dat gewoon even serieus af hoor.
Iemand die kruisingen heeft lopen is geen fokker. Die is niet bezig met een rasverbetering of wat dan ook.

En wat denk je dat het hele brokken verhaal an sich is dan?
Vraag je eens af waarom je doodgegooid wordt met reclame en misselijkmakende spotjes op radio en televisie?
Hoe zou het komen dat dierenartsen bepaalde brokken advisern?
Zou dat zijn omdat ze zelf een percentage in de zak mogen steken? Zou dat komen omdat ze allerlei leukigheidjes krijgen bij de meuk die ze afnemen?
Geld hetzelfde niet voor diernwinkels ?
En hoe zit het met de hondenscholen en hun geweldige voedingsadviezen terwilj de muur volhangt met sponsoring van Royal Canin, Eukeneba, etc.?
Commercie ten top. Voor wat hoort wat en dat het meuk is doet er niet toe.
We maken er een mooi verhaal van en niemand die zich afvraagt of een BROK uberhaupt wel goed is.
De Brokkenmaffia heeft in mijn ogen de afgelopen 50 jaar zo;n groteske propaganda gevoerd dat mensen zelf zijn opgehouden met nadenken en klakkeloos brokken kopen zonder ook maar een seconde stil te staan bij het hoe en waarom en oorsprong van brokken.
Menig dictator kan een voorbeeld nemen aan de propaganda van levensmiddelen giganten om hun hondenbrokken aan te prijzen.

Voor de geinteresseerden onder u heb ik een artikel (waar geen woord van gelogen is) over de OOSRPRONG van de brokjes die u uw hond dagelijks voorschotelt. Roept u maar en ik mail het u.

Roept u maar en ik stuur je het artikel door...
Pedigree en Bonzo moet je niet kopen omdat het meuk is...niet omdat er zogenaamd slachtafval in zou zitten ...
Ik moet eigenlijk heel hard lachen als ik dit stukje van je lees, maar ik doe het niet, omdat ik je eigenlijk liever vertel hoe het WEL in elkaar zit.
Er zit in in geen enkel merk brokjes namelijk vlees
Er zit vleespoeder in...vermalen pulp met toevoegingen van hier tot Tokio, het spulletje moet tenslotte wel houdbaar blijven he?! Het is verhit voedsel en een samengsteld bruin korrelig ding dat niet je van het is.
En die vermalen pulp die poeder is...denk jij nou SERIEUS dat dat van lekker vlees afkomt?
JUIST die vermalen pulp in praktisch iedere brok is rotzooi.
Slachtafval...geen slachtVLEES, maar afval.
En de 1 roept nog harder dan de ander dat er vlees in die brokjes zit...laat me niet lachen zeg..
Zie jij de kratten met goed spiervlees binnenrollen bij Bonzo? Don;t bet on it.

Pedigree en Bonzo moet je niet kopen omdat het qua samenstelling veel te zout is.
En dan kan jehond het leuk doen op het spul. Ik wil je over 5 of 10 jaar eens weer horen als je hond blaasgruis heeft, nierproblemen heeft, etc.

En nee, niet iedere hond zla ziek worden...er zijn altijd uitzonderingen.

Kort gezegd? Ik vergelijk brokken met astronautenvoer...junkfood.
Je hond functioneert erop en daar is in mijn ogen alles mee gezegd.
Het voegt niets extra's toe.
Brok = meuk en dat zal ik de rest van mijn leven verkondigen.
hier komt nooit weer 1 brokje in huis.

Wat ik dan wel voer?

www.carnibest.nl

En als je dat te duur is?
Hier de wat goedkopere alternatieven.

http://www.ducknatuurvoeding.com/ (duck)
http://www.diervoeding.com/index.php (smuldier)
http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pagina.asp?land=nl&subject=pagina&keuze=home (rodi)
http://www.ahv-breda.nl/ (AVH)

En daarmee; I rest my case en voor een ieder die meer wil weten...ik hoor het wel

Zie bovenstaande verhaal dan maar he?
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_44763360
Het wordt vaker gezegt door fokkers ja, maar of het echt zo is?

Bij ons wordt van Royal Canin een speciaal voer voor Labrador Retrievers verkocht, ook voor junior, speciaal voor die honden ontwikkeld dus, misschien dat dat een optie is.
pi_44763381
quote:
... want daar zit slachtvlees in ...
Huh ? je wilt liever levend voer ? Of zelf slachten ?
Gelukkig zonder haar
  woensdag 27 december 2006 @ 11:50:46 #12
66519 Hilje23
pi_44764856
quote:
Op woensdag 27 december 2006 10:12 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Huh ? je wilt liever levend voer ? Of zelf slachten ?
Er zit nog een hele wereld tussen brokken - levend voer en zelf slachten hoor
Carnibest wat Rimpel krijgt is kant en klaar compleet versvoer bestaande uit spiervlees, orgaanvlees, bot, groenten, olieen, etc. Ik heb Rimpel ook deeltijd aan de BARF en dan is rauw, vers vlees, zo van de slachterij wat ik in portie's verdeel en invries.
Ik krijg dat weer via een vriendin en hoef dus niet zelf een koe te slachten
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
pi_44770448
quote:
Op woensdag 27 december 2006 10:09 schreef Vlindertje87 het volgende:
Het wordt vaker gezegt door fokkers ja, maar of het echt zo is?

Bij ons wordt van Royal Canin een speciaal voer voor Labrador Retrievers verkocht, ook voor junior, speciaal voor die honden ontwikkeld dus, misschien dat dat een optie is.
Hmmmm ja, lekker meuk die Royal Canin, zo duur als ik weet niet wat, en slechtere zooi kun je je hond niet geven.
Wat Hilje al aangeeft, versvlees is het best, moeten het toch brokken zijn, pak dan idd een mooie geperste brok zoals Cavom of Farmfood.

Mocht je echt dusdanig twijfelen aan het hele Royal Canin-is-shit verhaal, wil ik je gerust een foto maken van mijn honden; mijn duitse dog opgegroeid op puur en alleen 'Royal Canin speciaal voor reuzenrassen' en mijn duitse dog opgegroeid op Aldi-voer.... Je mag 1 keer raden welke van de twee een verrot beendergestel heeft, en welke er perfect op is opgegroeid en er perfect uitziet
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 19:04:50 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44770904
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:50 schreef Nies het volgende:

[..]

Hmmmm ja, lekker meuk die Royal Canin, zo duur als ik weet niet wat, en slechtere zooi kun je je hond niet geven.
Wat Hilje al aangeeft, versvlees is het best, moeten het toch brokken zijn, pak dan idd een mooie geperste brok zoals Cavom of Farmfood.

Mocht je echt dusdanig twijfelen aan het hele Royal Canin-is-shit verhaal, wil ik je gerust een foto maken van mijn honden; mijn duitse dog opgegroeid op puur en alleen 'Royal Canin speciaal voor reuzenrassen' en mijn duitse dog opgegroeid op Aldi-voer.... Je mag 1 keer raden welke van de twee een verrot beendergestel heeft, en welke er perfect op is opgegroeid en er perfect uitziet
Maar een slecht beendergestel hoeft niet door de voeding te komen.
Grote rassen hebben natuurlijk al meer risico op bot en gewrichtsproblemen.
Elco doet het best goed op RC, hij glimt, is gezond en ziet er overall gewoon goed uit.
Cavom heeft elco ook een periode gehad, net als smolke, smolke wilde hij niet meer eten en van Cavom kreeg hij erg veel last van zijn huid.

Versvlees heeft elco eerlijk gezegd nog nooit gehad
Hoe maak je dat klaar?
Is het een volledige voeder?
En ben je voor grote rassen niet erg duur uit?
pi_44771323
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe maak je dat klaar?
Vers vlees is ook in diepvriesvorm verkrijgbaar.
Mijn hondebeest at eerst Energique en nu Carnibest verpakt in een megaworst.

Ja voledig voer. Voor een worst van 1 kilo betaal ik 3 euro.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 19:25:44 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44771641
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Vers vlees is ook in diepvriesvorm verkrijgbaar.
Mijn hondebeest at eerst Energique en nu Carnibest verpakt in een megaworst.

Ja voledig voer. Voor een worst van 1 kilo betaal ik 3 euro.
Hoe lang doe je met één worst?

Misschien maar eens proberen, lastige is dat elco erg slecht op een hoop voeders reageert.
Hij heeft erg snel last van zijn zijn darmen en zijn huid.
Hij heeft ook een groot gedeelte van het jaar een ontstoken neus, het lijkt een allergie te zijn we komen er alleen maar niet achter waarvoor.

Het is echt heel erg zielig
pi_44771676
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:25 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe lang doe je met één worst?

Misschien maar eens proberen, lastige is dat elco erg slecht op een hoop voeders reageert.
Hij heeft erg snel last van zijn zijn darmen en zijn huid.
Hij heeft ook een groot gedeelte van het jaar een ontstoken neus, het lijkt een allergie te zijn we komen er alleen maar niet achter waarvoor.

Het is echt heel erg zielig
200 gram per dag. Heb niet zo'n groot hondje.
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 19:40:46 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44772137
Ik zou voor elco rond de 875 gram nodig hebben per dag.
quote:
Volwassen honden hebben tussen 20 en 25 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig
Bron: http://www.carnibest.nl/
pi_44773098
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:40 schreef senesta het volgende:
Ik zou voor elco rond de 875 gram nodig hebben per dag.
[..]

Bron: http://www.carnibest.nl/
Dat is bijna een worst per dag !
Mijn hondje is maar 8 kilo gelukkig.

Je zou het eens kunnen proberen. Wat ben je normaal aan geld kwijt voor Elco ?
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:20:32 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44773596
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat is bijna een worst per dag !
Mijn hondje is maar 8 kilo gelukkig.

Je zou het eens kunnen proberen. Wat ben je normaal aan geld kwijt voor Elco ?
Ha ha ha, ja dat dacht ik dus ook al
Ik ben nu rond de 40 euro per maand kwijt schat ik.
Ik weet het niet eens precies
pi_44778213
quote:

[..]

Hoeft niet nee... ik heb alleen nog geen dog gezien die wél mooi is opgegroeid op die rotzooi, want het ís ook echt rotzooi.
De 'mooiste' doggen (qua bouw en beenderstructuur dan dus) hebben echt van ze lang zal ze leven geen RC gehad.

Vind je vers vlees nou te duur, misschien is Farmfood dan een optie. Erg goeie geperste brok en niks geen kleur/geur/smaak-stoffen en weet ik wat voor zooi toegevoegd. (ook niet duur overigens) De meeste honden vinden het heerlijk en doen het er erg goed op.
(Gerrit komt dacht ik ook gratis, of tegen een kleine vergoeding brengen)
pi_44778453
Mijn hond eet kattenvoer
pi_44778480
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:22 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Mijn hond eet kattenvoer
Setje nieuwe nieren er alvast bij besteld?
pi_44778603
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:23 schreef Nies het volgende:

[..]

Setje nieuwe nieren er alvast bij besteld?
Vlees is vlees, die hond boeit het echt niet of er nou een kat of een hond op het blik staat hoor
pi_44778661
Joah, och, geeft toch niks, als ie kapot is koop je gewoon weer een nieuwe

Ja togg?
pi_44778705
Ja, dan moet ik 'm maar dood laten gaan hé, als het beestje geen hondenvoer lust
pi_44778893
quote:
b)hond krijgt kattenvoer

Dit wordt gedaan bij kieskeurige honden : kattenvoer is immers veel smakelijker dan hondenvoer. Het enige gevaar schuilt in het feit dat kattenvoer veel eiwit (vlees) bevat, te veel voor de behoeften van een hond. Een teveel aan eiwit geeft op lange duur nadelige effecten ter hoogte van de nieren. Het is zo dat men de nadelige effecten van te veel vlees pas na jaren ziet en wanneer men de effecten ziet, is het uiteraard te laat. Daarom moet een correct uitgebalanceerde voeding gegeven worden van het prilste begin.
http://home.tiscali.be/di(...)o/voedingsfouten.htm

Toch maar mee uitkijken dus.
pi_44779049
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:35 schreef ondeugend het volgende:

[..]

http://home.tiscali.be/di(...)o/voedingsfouten.htm

Toch maar mee uitkijken dus.
Oooow Nou kijk, daar heb ik tenminste iets aan Het beest is inderdaad kieskeurig, vandaar dat ik haar ook kattenvoer geef, en ik ook katten heb Toch maar aanleren dan
pi_44779791
De mijne heeft vanavond een stuk afstandbediening opgegeten. Misschien het proberen waard?
pi_44780187
Nee, daar moet mijn hond van afblijven
  woensdag 27 december 2006 @ 23:13:44 #31
66519 Hilje23
pi_44780279
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:50 schreef Nies het volgende:

[..]

Als ik idd een brok aan moet prijzen, wat ik niet graag doe maar goed...dan is het idd de natuurlijke brok van Farmfood.
maaruh....je DD op Aldi voer die het wel goed doet?
Dat is ook niet helemaal lekker hoor...
Wat geef je je DDoggen nu dan?
Geen Aldi droogvoer meer toch?
  woensdag 27 december 2006 @ 23:34:13 #32
66519 Hilje23
pi_44781048
Als je graag KVV wilt gaan geven, wat dus een COMPLEET kant en klaar versvoer is en waar je dus niets meer aan toe hoeft te voegen
En als je Carnibest te duur vindt dan is Smuldier of Rodi nog een idee...

Ik heb wel wat linkjes gedaan geloof ik

Ik betaal voor Carnibest 2.75 per kilo bij een afname van 30 kilo en meer dus.
pi_44781626
De trainer bij ons op de hondenschool vertelde ook dat je naar een maand of 5 het beste kan overstappen op volwassen brokken,alleen bij grotere honden trouwens,kleine honden hebben niet zo veel last van die groeiproblemen.

Mijn hond krijgt meestal huismerk. Momenteel van C1000 Tophond (en de katten topkat).
Mijn vorige hond is 18jaar geworden met huismerkvoer!
01-08-2008
pi_44782784
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:51 schreef Pure-Poison het volgende:
De trainer bij ons op de hondenschool vertelde ook dat je naar een maand of 5 het beste kan overstappen op volwassen brokken,alleen bij grotere honden trouwens,kleine honden hebben niet zo veel last van die groeiproblemen.

Mijn hond krijgt meestal huismerk. Momenteel van C1000 Tophond (en de katten topkat).
Mijn vorige hond is 18jaar geworden met huismerkvoer!
[afbeelding]
Geef je alleen brokken of ook natvoer?
pi_44786194
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:13 schreef Hilje23 het volgende:

[..]

Als ik idd een brok aan moet prijzen, wat ik niet graag doe maar goed...dan is het idd de natuurlijke brok van Farmfood.
maaruh....je DD op Aldi voer die het wel goed doet?
Dat is ook niet helemaal lekker hoor...
Wat geef je je DDoggen nu dan?
Geen Aldi droogvoer meer toch?
Tuurlijk is die Aldi-meuk niet net zo goed als Farmfood, maar die van mij zijn 1 van de weinigen die idd tandvlees problemen krijgen van die brokken (van FF), dus voor mij is het helaas geen optie.
Versvlees valt bij mij uit financieel oogpunt af, ze wegen beide 60/70 kilo.
Aldi-brokken krijgen ze nog steeds, afgewisseld met Fokker Super Plus en huismerk van de dierenspeciaalzaak.
quote:
Pure-Poison - woensdag 27 december 2006 @ 23:51

Puppyvoer kun je het best zo snel mogelijk weer mee ophouden, met ongeveer een week of 10/12. Een pup groeit er te snel door (d0h) en dat trekt ook weer het hele beendergestel uit zijn verband. Een volledig voer, eventueel aangevuld of afgewisseld met versvlees blijft het best.
pi_44786264
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:16 schreef Nies het volgende:

[..]

Hoeft niet nee... ik heb alleen nog geen dog gezien die wél mooi is opgegroeid op die rotzooi, want het ís ook echt rotzooi.
De 'mooiste' doggen (qua bouw en beenderstructuur dan dus) hebben echt van ze lang zal ze leven geen RC gehad.
Mijn vaders hond wint nogal eens een wedstrijdje en heeft wél royal canin gehad

(Nu krijgen ze overigens gewoon brokken van één of andere groothandel, de boerenshop ofzo... en ze doen het er vooralsnog prima op )
pi_44786877
quote:
Op donderdag 28 december 2006 00:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Geef je alleen brokken of ook natvoer?
Alleen brokken. Waarom?

Hoeveel tussendoortjes krijgen die van jullie trouwens? Die van mij heeft altijd een bot om op te kauwen en krijgt zo'n 3 tussendoortjes per dag (gewoon zo'n klein hondenkoekje ofzo) en van die mini trainings brokjes om te oefenen.
01-08-2008
pi_44787566
Nee, gewoon een vraag
Die van mij krijgt wel veel lekkers, want het is een drukke hond en beweegt veel Ook is het beestje nogal een beetje mager
pi_44787745
Wat is duur en wat is goedkoop?

Onze hond, een labrador retriever, krijgt eukaneuba, 42 euro per 15 Kg.
Ze krijgt daarvan maximaal 160 gram per dag (iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid, maar onze hond is dan ook iets kleinder en lichter dan gemiddeld).
Daarbij krijgt ze nog een klontje schapenvet en tussendoor wat voedzame lekkernijen.
Koekjes, maar ook wortel, komkommer, appel, botten, kluiven, schapenoren, enzovoorts.

Met een zak voer doen we dus bijna 100 dagen en gaan er twee kuipjes schapenvet doorheen.
Alles bij elkaar is dit 50 euro per 100 dagen, is 0,50 cent per dag normale voeding.

Zet daar eens een 15 Kg zak Bonzo tegenover, waar een veel kleinere hoeveelheid voeding in zit.
Zeg dat je daar per dag twee maal zo veel van moet geven.
Een 15 Kg zak bonzo kost misschien 18 euro maar totaal scheelt het dus per dag bijna niets.

Merken zoals Bonzo en Pedigree voegen enorm veel smaaktstoffen (zout) en water toe aan hun brokken en blikvoer.
Daar wordt je hond misschien vrolijk van, maar het is een stuk minder goed voor het beestje.
pi_44787856
Overigens krijgt onze hond ook zo nu en dan iets als vlees//hart/pens/nat voer, om de darmen te spoelen
pi_44851190
quote:

[..]

Elco doet het best goed op RC, hij glimt, is gezond en ziet er overall gewoon goed uit.
Cavom heeft elco ook een periode gehad, net als smolke, smolke wilde hij niet meer eten en van Cavom kreeg hij erg veel last van zijn huid.

Hoe maak je dat klaar?
Duur? 4 grote honden en een kleintje zat aan zo'n kleine 500 euro per maand en de kosten van 2 grote vrieskisten.
Bedenk je wel hoe het is om midden in de zomer 10 kg bibi of carnibest te ontdooien, dat pas niet in een koelkast.
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
pi_44872483
Beste jadelovespat,
Laat je nou niet alles wijsmaken.
Wat denk je dat in ieder ander diervoeder zit ?
quote:
En houd er rekening mee dat het eerste jaar het belangrijkste is in een hondenleven. En dat iets extra's een beloning moet zijn. Een kwartje Frolic als ie iets goed doet. Voor de rest geen cadeautjes.
pi_44872733
Het grote verschil tussen goedkopere merken zoals pedigree en bonzo ten opzichte van duurdere merk brokken is dat er veel minder voedzame stoffen inzitten.
Geef je bijv. 300 gr. bonzo brokken dan schijten ze 250 gram weer uit, bij een duurdere brok is het zo prop er 300 gram in en er komt maar 50 gram uit.
Bonzo en pedigree zijn overigens zo zout dat er veel meer gedronken wordt en dit er toe lijdt dat veel mensen niet begrijpen waarom hun pup niet zindelijk wordt.
ijs_beer fan!
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:58:43 #44
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_45228904
Eerst 1 ding, je fokker heeft t bij het rechte eind.
Als fabrikant hondenvoer is het niet verplicht om op de verpakking te zetten hoeveel je van wat in het voer doet maar wat wel verplicht is dat het in volgorde van hoeveelheid moet staan.
Neem een zak hondenvoer uit de rek van minder dan 40 euro per 15 kg en je zult zijn dan graan op de eerste plaats staan terwijl honden vleeseeters zijn. Verdere conclusies kunnen jullie wel verder trekken....
it's nice to be important, but it's more important to be nice
  zondag 14 januari 2007 @ 20:15:40 #45
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_45353789
Crosspost
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:25 schreef Nonneke het volgende:

@senesta jij voert toch carni best ? ik kan nergens een prijslijst vinden en dan met name de prijs van 'Aktief'
En wat moet ik me erbij voorstellen ? zijn het van die 'worsten' of meer van die 'plakken' (denk aan Rodi-pens) ? wat wegen die dingen heb wel gevonden dat een volwassen hond 20/25gr per kilo lichaamsgewicht krijgt
Zo raar dat ik het nergens kan vinden En het is toch wel makkelijk als ik weet hoeveel ik moet bestellen en wat ik daarvoor (ongeveer) kwijt ben
Ben er inmiddels achter dat Senesta geen CB voert, maar is er iemand anders die me dat wel kan vertellen ?
en evt de prijslijst van rodi ? of verschilt dit allemaal per verkooppunt ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_45359150
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:58 schreef roykejanssen het volgende:
Neem een zak hondenvoer uit de rek van minder dan 40 euro per 15 kg en je zult zijn dan graan op de eerste plaats staan terwijl honden vleeseeters zijn. Verdere conclusies kunnen jullie wel verder trekken....
Honden zijn niet 100% vleeseters.

Kijk maar naar wolven, die vreten ook de pens van een prooidier op, daar zitten plantenresten en meer van dat soort plantaardig materiaal.
Dus plantaardig voedsel hebben ze wel degelijk nodig.

Maar graan is goedkope vulstof, dus de fabrikant zal dit graag in zijn product verwerken, met alle gevolgen (huid en spijsverteringsproblemen) van dien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')