Juist zoveel mogelijk inzoomen. Meer tele is ook een minder scherpe achtergrond. Op volledig uitgezoomd met een diafragma van 2.8 is er meer scherp zeer waarschijnlijk dan volledig ingezoomd met een diafragma van 3.2.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:35 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Grootste diafragma dat mijn camera haalt is 2.8 (en het kleinste is 8) , en dat is volledig uitgezoomd
Als ik volledig inzoom is dat 3.2, deze foto is met een diafragma van 4 gemaakt
Meestal zoom ik niet zover in, dus de tip is wel bruikbaar
Thanks
Btw, dit zijn de instellingen van de foto:
Camera: SONY
Model: DSC-H2
ISO: 160
Belichting: 1/500 sec
Diafragma: f/4.0
Brandpuntsafstand: 32.1mm
Thanks, ik had em al een stuk recht gezet, maar volgens mij zijn de te stoeptegels gewoon scheef. Verder zal ik nog even kijken wat ik nog van de foto kan redden, er staan iets hoger al gauw wat vreemde gezichten op. ^^;;quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:26 schreef Elefes het volgende:
[..]
Van mij zou er meer contrast in mogen. Verder lijkt ie een tikkie scheef, wat niet zo fijn kijkt.
Op zicht vind ik het dan een leuke plaatMisschien was iets meer ruimte aan de bovenkant en iets minder aan de onderkant mooier geweest.
Geen tips over het nabewerken van foto's, want dat doe ik het liefst zo min mogelijk. (Alhoewel, toch een tip: in PSP kun je de kleurbalans aanpassen. Als je die meer naar links zet (meer naar de gloeilamp) krijg je een warmer effect.)quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef zoeperzazke het volgende:
Graag zou ik enkele adviezen horen over het nabewerken van enkele foto's.
[afbeelding]
Hoi AirwiNquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:24 schreef AirwiN het volgende:
Ja, hoi... Ik kijk nou al een tijdje mee in dit subforum en ik ben al enige tijd, met wisselende inspanning, bezig met het spelen met mijn Nikon D50. Voor mijn gevoel gaat dat allemaal best aardig. Ik heb alleen geen enkele beleving in hoeverre mijn foto's nou nog in de categorie 'vakantiekiekjes' vallen of dat er toch wel over kan worden gezegd dat er in ieder geval over is nagedacht.
Daarom onderstaande foto's, afgelopen weekend geschoten in Aachen. Wat vinden jullie er van? Wat is er wel goed aan? En waar moet ik zeker op letten in het vervolg?
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
Speel eens met de instellingen van je flitser of filters. Sommige foto`s doen te donker aan waardoor je detail en kleur verliest.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:13 schreef Cavemania het volgende:
Gister naar de dierentuin in Emmen geweest. Hier de onbewerkte foto's zoals ze geschoten zijn.
[afbeelding]
foto 1
[afbeelding]
foto 2
foto 3
bewerkt
[afbeelding]
foto 4
[afbeelding]
foto 5
[afbeelding]
foto 6
[afbeelding]
foto 7
foto 8
Bewerkt
[afbeelding]
foto 9
[afbeelding]
foto 10
Graag advies om de foto's wat mooier/beter te maken, ben wel redelijk tevreden maar nog lang niet helemaal tevreden. Ben nog een beginner dus kan nog wel wat goed tips en trucs gebruiken
Bij de eerste zou ik me meer op de twee lampen of reflectoren linksboven richten. Die zijn mooi, onderin is het wat rommelig. Je zou dan nog wat bij kunnen snijden om de compositie iets te veranderen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:48 schreef Jackal_Omega het volgende:
Zou iemand mij feedback willen geven op deze drie fotos. Vind de belichting bij de Spyker niet helemaal optimaal en het donkere vlak bij de onderste
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks, hier kan ik wat meequote:Op donderdag 24 mei 2007 18:57 schreef Elefes het volgende:
[..]
Bij de eerste zou ik me meer op de twee lampen of reflectoren linksboven richten. Die zijn mooi, onderin is het wat rommelig. Je zou dan nog wat bij kunnen snijden om de compositie iets te veranderen.
Less = more zeg maar
De tweede heeft een erg mooie bokeh (achtergrond, de onscherpte daarin), die wel afleidt van het onderwerp. Het onderwerp is leuk gezien, maar het staat nu te weinig als onderwerp in beeld vind ik, vooral ook omdat de achtergrond best afleidt. Je had het nog wat groter in beeld kunnen nemen.
De derde foto is een mooie foto, maar niet heel interessant imho omdat het om een kunstwerkje gaat wat mooi is, dus is de foto daarvan ook al mooi. De foto an sich is weinig spannend: het gaat om het kunstwerkje op de foto. Als je snapt wat ik bedoel![]()
Misschien is het leuk als je de tekst van het boek onscherp weet te krijgen (al lukt het niet direct via je toestel kan het altijd nog met fotosoep), behalve het stuk wat je door de bril zietquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:27 schreef kvdv het volgende:
Vond het idee wel leuk, maar toch mist er iets?
[afbeelding]
Iemand tips? Of is het gewoon een saaie compositie![]()
Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.
Overigens hier vind je een grote versie (kun je ook lezen wat er staat):
http://www.kvdv.nl/foto/woordenboek.jpg
Dat zou inderdaad erg gaaf zijn, al zou ik dan de bril wel anders neerleggen (ook 'open', i.p.v. 'dicht'). Verder zou ik de bril dan neerleggen op een pagina waar woordjes op staan die ermee te maken hebben... (zicht, bril, glas, iets in die richting).quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:41 schreef Shannara het volgende:
[..]
Misschien is het leuk als je de tekst van het boek onscherp weet te krijgen (al lukt het niet direct via je toestel kan het altijd nog met fotosoep), behalve het stuk wat je door de bril ziet![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |