abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49226742
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:35 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Grootste diafragma dat mijn camera haalt is 2.8 (en het kleinste is 8) , en dat is volledig uitgezoomd
Als ik volledig inzoom is dat 3.2, deze foto is met een diafragma van 4 gemaakt
Meestal zoom ik niet zover in, dus de tip is wel bruikbaar
Thanks

Btw, dit zijn de instellingen van de foto:
Camera: SONY
Model: DSC-H2
ISO: 160
Belichting: 1/500 sec
Diafragma: f/4.0
Brandpuntsafstand: 32.1mm
Juist zoveel mogelijk inzoomen. Meer tele is ook een minder scherpe achtergrond. Op volledig uitgezoomd met een diafragma van 2.8 is er meer scherp zeer waarschijnlijk dan volledig ingezoomd met een diafragma van 3.2.
Probeer het eens
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49227097
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:26 schreef Elefes het volgende:

[..]

Van mij zou er meer contrast in mogen. Verder lijkt ie een tikkie scheef, wat niet zo fijn kijkt.
Op zicht vind ik het dan een leuke plaat Misschien was iets meer ruimte aan de bovenkant en iets minder aan de onderkant mooier geweest.
Thanks, ik had em al een stuk recht gezet, maar volgens mij zijn de te stoeptegels gewoon scheef. Verder zal ik nog even kijken wat ik nog van de foto kan redden, er staan iets hoger al gauw wat vreemde gezichten op. ^^;;
pi_49240508
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef zoeperzazke het volgende:
Graag zou ik enkele adviezen horen over het nabewerken van enkele foto's.
[afbeelding]
Geen tips over het nabewerken van foto's, want dat doe ik het liefst zo min mogelijk. (Alhoewel, toch een tip: in PSP kun je de kleurbalans aanpassen. Als je die meer naar links zet (meer naar de gloeilamp) krijg je een warmer effect.)
Maar wat ik dus eigenlijk zeggen wilde, was dat je kunt proberen om je foto's in de nachtstand te maken. Dan krijg je meer sfeerfoto's. Mogelijk moet je een statief gebruiken om bewegingsonscherpte te voorkomen (vanwege de langere sluitertijd).
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:24:42 #129
43033 Shannara
Revolutionized
pi_49387496
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:24 schreef AirwiN het volgende:
Ja, hoi... Ik kijk nou al een tijdje mee in dit subforum en ik ben al enige tijd, met wisselende inspanning, bezig met het spelen met mijn Nikon D50. Voor mijn gevoel gaat dat allemaal best aardig. Ik heb alleen geen enkele beleving in hoeverre mijn foto's nou nog in de categorie 'vakantiekiekjes' vallen of dat er toch wel over kan worden gezegd dat er in ieder geval over is nagedacht.

Daarom onderstaande foto's, afgelopen weekend geschoten in Aachen. Wat vinden jullie er van? Wat is er wel goed aan? En waar moet ik zeker op letten in het vervolg?

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4)
[afbeelding]

5)
[afbeelding]
Hoi AirwiN

Het zijn inderdaad erg leuke foto's!
Van compositie enzo heb ik niet zoveel verstand, maar ik vind het altijd de moeite waard om de foto's die ik gemaakt heb nog een beetje 'op te knappen' met een goed foto bewerkings programma.
Waarschijnlijk wist je dit allang en maak je er allang al gebruik van, maar ik persoonlijk vind nabewerken van foto's nog leuker dan het maken ervan, dus vergeef het me als ik het overduidelijke nog eens verkondig

Als demonstratie heb ik de foto uit je serie genomen die mij het meeste aansprak en er even 5 min met fotoshop aan geknutselt. Het is wat over the top, maar dit is alleen even om te laten zien wat nabewerking aan je foto's kan toevoegen.

Je originele foto:

Nabewerkt:

Misschien heb je er wat aan
If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:48:37 #130
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_49725740
Zou iemand mij feedback willen geven op deze drie fotos. Vind de belichting bij de Spyker niet helemaal optimaal en het donkere vlak bij de onderste

Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:08:08 #131
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_49726479
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:13 schreef Cavemania het volgende:
Gister naar de dierentuin in Emmen geweest. Hier de onbewerkte foto's zoals ze geschoten zijn.

[afbeelding]
foto 1

[afbeelding]
foto 2

foto 3

bewerkt
[afbeelding]
foto 4

[afbeelding]
foto 5

[afbeelding]
foto 6

[afbeelding]
foto 7

foto 8

Bewerkt
[afbeelding]
foto 9

[afbeelding]
foto 10

Graag advies om de foto's wat mooier/beter te maken, ben wel redelijk tevreden maar nog lang niet helemaal tevreden. Ben nog een beginner dus kan nog wel wat goed tips en trucs gebruiken
Speel eens met de instellingen van je flitser of filters. Sommige foto`s doen te donker aan waardoor je detail en kleur verliest.
In minder dan een minuut met door de curves te spelen in Photoshop krijg je al een beter resultaat.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_49734782
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:48 schreef Jackal_Omega het volgende:
Zou iemand mij feedback willen geven op deze drie fotos. Vind de belichting bij de Spyker niet helemaal optimaal en het donkere vlak bij de onderste

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij de eerste zou ik me meer op de twee lampen of reflectoren linksboven richten. Die zijn mooi, onderin is het wat rommelig. Je zou dan nog wat bij kunnen snijden om de compositie iets te veranderen.
Less = more zeg maar
De tweede heeft een erg mooie bokeh (achtergrond, de onscherpte daarin), die wel afleidt van het onderwerp. Het onderwerp is leuk gezien, maar het staat nu te weinig als onderwerp in beeld vind ik, vooral ook omdat de achtergrond best afleidt. Je had het nog wat groter in beeld kunnen nemen.
De derde foto is een mooie foto, maar niet heel interessant imho omdat het om een kunstwerkje gaat wat mooi is, dus is de foto daarvan ook al mooi. De foto an sich is weinig spannend: het gaat om het kunstwerkje op de foto. Als je snapt wat ik bedoel
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:32:53 #133
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_49736137
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

Bij de eerste zou ik me meer op de twee lampen of reflectoren linksboven richten. Die zijn mooi, onderin is het wat rommelig. Je zou dan nog wat bij kunnen snijden om de compositie iets te veranderen.
Less = more zeg maar
De tweede heeft een erg mooie bokeh (achtergrond, de onscherpte daarin), die wel afleidt van het onderwerp. Het onderwerp is leuk gezien, maar het staat nu te weinig als onderwerp in beeld vind ik, vooral ook omdat de achtergrond best afleidt. Je had het nog wat groter in beeld kunnen nemen.
De derde foto is een mooie foto, maar niet heel interessant imho omdat het om een kunstwerkje gaat wat mooi is, dus is de foto daarvan ook al mooi. De foto an sich is weinig spannend: het gaat om het kunstwerkje op de foto. Als je snapt wat ik bedoel
Thanks, hier kan ik wat mee
Het beste horlogeforum van Nederland
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:27:01 #134
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_50036050
Vond het idee wel leuk, maar toch mist er iets?

Iemand tips? Of is het gewoon een saaie compositie
Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.

Overigens hier vind je een grote versie (kun je ook lezen wat er staat):
http://www.kvdv.nl/foto/woordenboek.jpg
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_50036449
Een effen achtergrond zou minder afleiden.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:41:18 #136
43033 Shannara
Revolutionized
pi_50042988
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:27 schreef kvdv het volgende:
Vond het idee wel leuk, maar toch mist er iets?
[afbeelding]
Iemand tips? Of is het gewoon een saaie compositie
Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.

Overigens hier vind je een grote versie (kun je ook lezen wat er staat):
http://www.kvdv.nl/foto/woordenboek.jpg
Misschien is het leuk als je de tekst van het boek onscherp weet te krijgen (al lukt het niet direct via je toestel kan het altijd nog met fotosoep), behalve het stuk wat je door de bril ziet
If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
  zondag 2 december 2007 @ 02:26:19 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54983290
Ik heb nooit een echte camera vast gehouden, maar dit vind ik toch wel een leuke foto. Mijn vraag is nu, of jullie getrained oog , ziet dat dit crap is .

http://i8.tinypic.com/71dwnko.jpg
http://i19.tinypic.com/86hfls8.jpg

edit Xil:
Verkleinen mag best...

[ Bericht 17% gewijzigd door Xilantof op 02-12-2007 09:50:30 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_54984430
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:41 schreef Shannara het volgende:

[..]

Misschien is het leuk als je de tekst van het boek onscherp weet te krijgen (al lukt het niet direct via je toestel kan het altijd nog met fotosoep), behalve het stuk wat je door de bril ziet
Dat zou inderdaad erg gaaf zijn, al zou ik dan de bril wel anders neerleggen (ook 'open', i.p.v. 'dicht'). Verder zou ik de bril dan neerleggen op een pagina waar woordjes op staan die ermee te maken hebben... (zicht, bril, glas, iets in die richting).

Verder vind ik het wel een toffe foto!
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_54999046
  † In Memoriam † zondag 2 december 2007 @ 23:11:10 #140
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55003426
Als je een stuk van de bovenkant cropt zodat die huizen eraf vallen trekt het fietspad je oog de foto in. Vind ik 'm iig interessanter door worden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')