abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47653188
Flinke kick van dit topic..maar vondt het zonde om een nieuwe te openen.

Commentaar welkom...
  maandag 26 maart 2007 @ 10:01:34 #102
150789 roger_dry
less is more
pi_47663838
ik zou het bovenste randje weghalen. Je hebt de treinen in de breedte al krap gecropt. Dit zou ik in de hoogte dan ook iets meer doen. Verder een mooi contrast tussen oud (en smerig) en nieuw
pi_47664138
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:51 schreef AmarettoSour het volgende:
Flinke kick van dit topic..maar vondt het zonde om een nieuwe te openen.

[afbeelding]

Commentaar welkom...
De foto is een beetje druk. Je hebt het heel goed gezien, mooi contrast tussen oud en nieuw
De achtergrond komt alleen ook heel duidelijk in beeld, en die leidt wat af. Dit zou je op kunnen lossen door een groter diafragma (kleiner f-getal) te nemen, waardoor de achtergrond wat minder scherp blijft (scherpstellen op de treinstellen) en dus minder de aandacht trekt.
Verder denk ik dat een liggend beeld de foto goed zou doen. Het onderwerp (de treinen) zijn ook als het ware horizontaal. Nu zit er boven ruimte die er eigenlijk niet hoeft te zijn, en zie je wel erg weinig van de treinstellen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:13:54 #104
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_47685087
Gister naar de dierentuin in Emmen geweest. Hier de onbewerkte foto's zoals ze geschoten zijn.

foto 1

foto 2

foto 3

foto 4

foto 5

foto 6

foto 7

foto 8

foto 9

foto 10

Graag advies om de foto's wat mooier/beter te maken, ben wel redelijk tevreden maar nog lang niet helemaal tevreden. Ben nog een beginner dus kan nog wel wat goed tips en trucs gebruiken
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_47700646
Het zijn er nogal veel, dus ik beperk me tot vrij algemene adviezen. Eerste advies is om je onderwerpen wat minder in het midden van de foto te zetten, dan maakt je de foto's wat spannender. Daarnaast kunnen de foto's een beetje meer contrast en verzadiging gebruiken in de nabewerking.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:50:35 #106
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_47725752
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:12 schreef Vliegvrager het volgende:
Het zijn er nogal veel, dus ik beperk me tot vrij algemene adviezen. Eerste advies is om je onderwerpen wat minder in het midden van de foto te zetten, dan maakt je de foto's wat spannender. Daarnaast kunnen de foto's een beetje meer contrast en verzadiging gebruiken in de nabewerking.
Ok thnx advies, zal er eens een beetje mee gaan spelen. Foto's zijn trouwens nog onbewerkt.
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_47769716
vanochtend gemaakt.. wil eigenlijk meer gaan experimenteren met tegen de zon in schieten..dus tips zijn welkom

pi_48113114
Zijkanten zijn erg (te) donker. Lijkt alsof je het vanachter een autoraam hebt geschoten.

Ik heb ook een vraag, dit moment kwam ik gisteren tegen. Erg sterk maar de foto is niet geworden wat ik er eigenlijk van verwacht had, in mijn was het veel spannender en tijdlozer, een "decisive moment"!
Hoe hadden jullie deze foto gemaakt, wat had je gedaan zodat je wel kan zien wat ik in mijn hoofd zag?

http://www.flickr.com/photos/shiratski/448398291/
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_48115870
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:08 schreef Roi het volgende:
Zijkanten zijn erg (te) donker. Lijkt alsof je het vanachter een autoraam hebt geschoten.

Ik heb ook een vraag, dit moment kwam ik gisteren tegen. Erg sterk maar de foto is niet geworden wat ik er eigenlijk van verwacht had, in mijn was het veel spannender en tijdlozer, een "decisive moment"!
Hoe hadden jullie deze foto gemaakt, wat had je gedaan zodat je wel kan zien wat ik in mijn hoofd zag?
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/shiratski/448398291/
Hetgeen je altijd in de gaten moet houden bij fotografie, is dat je oog een aantal storende elementen om het onderwerp wat je ziet "wegfiltert" als het ware. Denk maar eens aan dat je naar je computerscherm of de tv kijkt, dan zie je er niets storends omheen. Als je vanuit dezelfde positie er een foto van maakt, staan er een hoop storende elementen omheen. Je oog filtert dit als het ware weg, de camera niet.
Ik denk dat je wat meer ingezoomd en met wat meer compositie (links er een stuk af bijvoorbeeld) wat meer van had kunnen maken, ook al vind ik 'm nu zeker niet slecht.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:24:57 #110
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_49158041
Ja, hoi... Ik kijk nou al een tijdje mee in dit subforum en ik ben al enige tijd, met wisselende inspanning, bezig met het spelen met mijn Nikon D50. Voor mijn gevoel gaat dat allemaal best aardig. Ik heb alleen geen enkele beleving in hoeverre mijn foto's nou nog in de categorie 'vakantiekiekjes' vallen of dat er toch wel over kan worden gezegd dat er in ieder geval over is nagedacht.

Daarom onderstaande foto's, afgelopen weekend geschoten in Aachen. Wat vinden jullie er van? Wat is er wel goed aan? En waar moet ik zeker op letten in het vervolg?

1)

2)

3)

4)

5)
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_49161106
Ik heb recentelijk wat foto's van een bandje van wat vrienden gemaakt, waar ik toevallig ook een shot uitgeknipt heb. Vond hem er mooi uitzien en wou em dus graag verder uitwerken, vandaar graag tips over wat beter kan, heb nog stuk foto over waar ik het uitgeknipt hebt.
http://img77.imageshack.us/img77/968/conversecopyug0.jpg < Grote foto, linkjuh.

Bijvoorbaat dank
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:58:54 #112
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49203193

Ben veel met springfoto's bezig, commentaar welkom
pi_49204093
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:24 schreef AirwiN het volgende:
Ja, hoi... Ik kijk nou al een tijdje mee in dit subforum en ik ben al enige tijd, met wisselende inspanning, bezig met het spelen met mijn Nikon D50. Voor mijn gevoel gaat dat allemaal best aardig. Ik heb alleen geen enkele beleving in hoeverre mijn foto's nou nog in de categorie 'vakantiekiekjes' vallen of dat er toch wel over kan worden gezegd dat er in ieder geval over is nagedacht.

Daarom onderstaande foto's, afgelopen weekend geschoten in Aachen. Wat vinden jullie er van? Wat is er wel goed aan? En waar moet ik zeker op letten in het vervolg?

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4)
[afbeelding]

5)
[afbeelding]
De laatste vind ik de mooiste
#1, je hebt mooi op de diepte van de straat gelet, maar ik vind het onderwerp gewoon niet interessant. Technisch/compositie is wel oke, maar het onderwerp is vrij saai. Het is nu niet echt het toonbeeld van een hele mooie straat ofzo, en de auto's maken het er ook niet beter op imho.
#2 wat wil je precies laten zien? Er zitten wel leuke lijnen in de foto op zich, maar er is niet echt een duidelijk onderwerp. Zijn het de stenen? Of de blaadjes?
#3 rechts is wel erg veel 'loze' ruimte (die struiken zijn niet echt interessant). Moeilijk om van zoiets een interessante foto te maken, ik vind 'm niet verkeerd, maar misschien was een heel laag standpunt wel mooi geweest (weer eens iets anders).
#4 een beetje hetzelfde als #3, ander standpunt maakt 'm ws wat interessanter. De takken zitten ook voor je onderwerp (de pilaren). Een close-up van zoiets kan ook heel mooi zijn, de ruwe steen, en dan de rij pilaren (een deel er van).
#5 vind ik zoals gezegd de mooiste. De lucht is mooi blauw, er is wat op te zien en er is duidelijk wat je onderwerp is. Ook wordt de blik van de kijker mooi mee het beeld ingenomen door de bomen aan de zijkanten.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:58 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Ben veel met springfoto's bezig, commentaar welkom
Probeer goed op de achtergrond te letten. Moment is wel goed volgens mij maar de achtergrond is wel erg druk (alhoewel je daar natuurlijk lang niet altijd wat aan kunt doen). Ga ook eens experimenteren met perspectief, andere hoeken: hoog, laag, links, rechts, etc.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:16:35 #114
141414 NordicBlue
pi_49204255
Geef is een voorbeeld van een aantal perspectief foto's als je wilt?
edit: bedoel je bv van de linkerkant en de rechterkant foto's maken
Of van boven schuin op de sprong, of van de grond schuin omhoog naar de sprong e.d?
pi_49204671
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:16 schreef NordicBlue het volgende:
Geef is een voorbeeld van een aantal perspectief foto's als je wilt?
edit: bedoel je bv van de linkerkant en de rechterkant foto's maken
Of van boven schuin op de sprong, of van de grond schuin omhoog naar de sprong e.d?
Allemaal
Je hebt wel het goede moment nu, maar om het echt een super super foto te maken zou ik nog eens met perspectief gaan experimenteren. Probeer gewoon eens wat verschillende dingen uit. En probeer een andere achtergrond te versieren, als dat gaat. Dit is nooit écht mooi, helaas (in een echt mooie foto heb je ook een mooie achtergrond....).
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:34:38 #116
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_49205246
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

De laatste vind ik de mooiste
#1, je hebt mooi op de diepte van de straat gelet, maar ik vind het onderwerp gewoon niet interessant. Technisch/compositie is wel oke, maar het onderwerp is vrij saai. Het is nu niet echt het toonbeeld van een hele mooie straat ofzo, en de auto's maken het er ook niet beter op imho.
#2 wat wil je precies laten zien? Er zitten wel leuke lijnen in de foto op zich, maar er is niet echt een duidelijk onderwerp. Zijn het de stenen? Of de blaadjes?
#3 rechts is wel erg veel 'loze' ruimte (die struiken zijn niet echt interessant). Moeilijk om van zoiets een interessante foto te maken, ik vind 'm niet verkeerd, maar misschien was een heel laag standpunt wel mooi geweest (weer eens iets anders).
#4 een beetje hetzelfde als #3, ander standpunt maakt 'm ws wat interessanter. De takken zitten ook voor je onderwerp (de pilaren). Een close-up van zoiets kan ook heel mooi zijn, de ruwe steen, en dan de rij pilaren (een deel er van).
#5 vind ik zoals gezegd de mooiste. De lucht is mooi blauw, er is wat op te zien en er is duidelijk wat je onderwerp is. Ook wordt de blik van de kijker mooi mee het beeld ingenomen door de bomen aan de zijkanten.
[..]

Probeer goed op de achtergrond te letten. Moment is wel goed volgens mij maar de achtergrond is wel erg druk (alhoewel je daar natuurlijk lang niet altijd wat aan kunt doen). Ga ook eens experimenteren met perspectief, andere hoeken: hoog, laag, links, rechts, etc.
Bedankt, hier kan ik wel wat mee. Grappig is dat je wijst op de elementen die je in eerste instantie niet opvallen. Foto twee bijvoorbeeld was bedoeld voor het lijnenspel. Als je de uiteindelijke foto bekijkt zijn de blaadjes opeens nadrukkelijk aanwezig ja.

De tip van de perspectieven heb ik meer gehad. Daar ga ik zeker wat mee doen!
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:35:15 #117
141414 NordicBlue
pi_49205271
Die tip over de perspectieven was voor mij bedoeld

[ Bericht 52% gewijzigd door NordicBlue op 09-05-2007 22:54:43 ]
pi_49206158
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:35 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Die tip over de perspectieven was voor mij bedoeld
Maar geldt eigenlijk altijd Een ander perspectief kan zoveel toevoegen (of juist niet). Altijd goed proberen te kijken wat het mooiste is.
pi_49208342
Airwin: Alle foto's: twee tikjes meer kleurverzadiging en een tikje contrast zou ze m.i. goed doen.
1) Grotere hoek (uitzoomen) zou de wig-vorm en het verre verdwijnpunt versterken en het beeld sterker maken.

2) Door een groot diafragma te gebruiken heb je selectieve scherpte (kleine scherptediepte) gecreëerd, maar zoals al opgemerkt is er in het scherptegebied geen onderwerp te vinden, zodat het een beetje een zinloze foto geworden is. Het lijnenspel had je overal scherp kunnen proberen te krijgen door een klein diafragma (dus: hoge waarde, bv 16 of 22) te gebruiken. Als de belichtingstijd daardoor te lang wordt om nog vanuit de hand te schieten, kun je een statief gebruiken (of ergens wat rommel uit de bosjes vissen, daar je camera opzetten en hem met de zelfontspanner laten werken ). Een kortere brandpuntsafstand (uitzoomen, groothoeklens) had ook een grotere scherptediepte gegeven.

3/4: Waren bij ander licht en wat nevel misschien interessanter geweest.

5: Het kasteeltje lijkt wat naar achteren te hellen, wat afbreuk doet aan het idee van 'hier staat een indrukwekkend kasteel te staan'. Dat kun je digitaal corrigeren, of bij een volgende opname je camera (sensor) meer parallel aan het gebouw houden. Dan is wel een hoger standpunt nodig.

NordicBlue: Je springfoto's krijgen meer drama en zeggingskracht als je een groter diafragma gebruikt, zodat de balken en de achtergrond vervagen en alleen paard en ruiter scherp zijn. Dan krijg je meteen een korte sluitertijd die de beweging nog beter verstilt / verscherpt. Ik zou verder opletten dat de balken, die met hun kleuren en strakke lijnen toch al gauw dominant worden, de compositie niet te erg verstoren. Het is goed dat ze in beeld zijn omdat zo duidelijk wordt wat dat paard aan het doen is, maar ze zijn nu nogal prominent en hinderlijk. Maar ja, dat soort dingen heb je natuurlijk ook niet altijd voor het kiezen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 08:34:49 #120
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_49214120
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:40 schreef dvr het volgende:
2) Door een groot diafragma te gebruiken heb je selectieve scherpte (kleine scherptediepte) gecreëerd, maar zoals al opgemerkt is er in het scherptegebied geen onderwerp te vinden, zodat het een beetje een zinloze foto geworden is. Het lijnenspel had je overal scherp kunnen proberen te krijgen door een klein diafragma (dus: hoge waarde, bv 16 of 22) te gebruiken.
Het afgelopen weekend heb ik, meer dan anders in ieder geval, flink lopen spelen met verschillende diafragma's. Dat was nadat deze foto's zijn genomen, dus vandaar dat je dat nog niet terugziet. Wel een hele bruikbare tip, heb ik al ondervonden!
pi_49218555
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:35 schreef Ronalld het volgende:
Ik heb recentelijk wat foto's van een bandje van wat vrienden gemaakt, waar ik toevallig ook een shot uitgeknipt heb. Vond hem er mooi uitzien en wou em dus graag verder uitwerken, vandaar graag tips over wat beter kan, heb nog stuk foto over waar ik het uitgeknipt hebt.
http://img77.imageshack.us/img77/968/conversecopyug0.jpg < Grote foto, linkjuh.

Bijvoorbaat dank
Grafkikker.
pi_49218632
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:24 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Grafkikker.
[afbeelding]
Van mij zou er meer contrast in mogen. Verder lijkt ie een tikkie scheef, wat niet zo fijn kijkt.
Op zicht vind ik het dan een leuke plaat Misschien was iets meer ruimte aan de bovenkant en iets minder aan de onderkant mooier geweest.
pi_49218834
Graag zou ik enkele adviezen horen over het nabewerken van enkele foto's.

Mijn schoonpa is makelaar en heeft mij gevraagd zo nu en dan wat huizen op de foto te zetten. Nu wil ik dat an sich wel doen (heb ik ook al gedaan gisteren), want ik vind het best leuk om een goede compositie op te stellen. Ik vind het echter heel belangrijk om het maximale uit de gemaakte foto's te halen door middel van nabewerking, maar ik ben niet handig met Photoshop, ik gebruik zelf een ander vrij onbekend programma met minder professionele opties (ik heb PS wel).

Hebben jullie nog vrij eenvoudige tips en trucs om een foto te laten stralen, om de rustige en ruime sfeer wat te versterken?

(voorbeeld van een volledig onbewerkte foto... ik was al van plan om hem uiteraard iets te croppen zodat het stuk rechts eraf is en hem wat op te lichten... maar kun je nog meer doen om zo'n foto op te poetsen?)

I had a signature once. It was awful.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:35:34 #124
141414 NordicBlue
pi_49218974
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:40 schreef dvr het volgende:
NordicBlue: Je springfoto's krijgen meer drama en zeggingskracht als je een groter diafragma gebruikt, zodat de balken en de achtergrond vervagen en alleen paard en ruiter scherp zijn. Dan krijg je meteen een korte sluitertijd die de beweging nog beter verstilt / verscherpt. Ik zou verder opletten dat de balken, die met hun kleuren en strakke lijnen toch al gauw dominant worden, de compositie niet te erg verstoren. Het is goed dat ze in beeld zijn omdat zo duidelijk wordt wat dat paard aan het doen is, maar ze zijn nu nogal prominent en hinderlijk. Maar ja, dat soort dingen heb je natuurlijk ook niet altijd voor het kiezen.
Grootste diafragma dat mijn camera haalt is 2.8 (en het kleinste is 8) , en dat is volledig uitgezoomd
Als ik volledig inzoom is dat 3.2, deze foto is met een diafragma van 4 gemaakt
Meestal zoom ik niet zover in, dus de tip is wel bruikbaar
Thanks

Btw, dit zijn de instellingen van de foto:
Camera: SONY
Model: DSC-H2
ISO: 160
Belichting: 1/500 sec
Diafragma: f/4.0
Brandpuntsafstand: 32.1mm
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:42:00 #125
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49219148
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef zoeperzazke het volgende:

Mijn schoonpa is makelaar en heeft mij gevraagd zo nu en dan wat huizen op de foto te zetten. Nu wil ik dat an sich wel doen (heb ik ook al gedaan gisteren), want ik vind het best leuk om een goede compositie op te stellen. Ik vind het echter heel belangrijk om het maximale uit de gemaakte foto's te halen door middel van nabewerking, maar ik ben niet handig met Photoshop, ik gebruik zelf een ander vrij onbekend programma met minder professionele opties (ik heb PS wel).

Hebben jullie nog vrij eenvoudige tips en trucs om een foto te laten stralen, om de rustige en ruime sfeer wat te versterken?

(voorbeeld van een volledig onbewerkte foto... ik was al van plan om hem uiteraard iets te croppen zodat het stuk rechts eraf is en hem wat op te lichten... maar kun je nog meer doen om zo'n foto op te poetsen?)

[afbeelding]
Beetje rechtzetten, en speel wat met het contrast, denk dat je daardoor wat warmere kleuren krijgt, 't is nu wat grauw achtig...
Signature.
pi_49226742
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:35 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Grootste diafragma dat mijn camera haalt is 2.8 (en het kleinste is 8) , en dat is volledig uitgezoomd
Als ik volledig inzoom is dat 3.2, deze foto is met een diafragma van 4 gemaakt
Meestal zoom ik niet zover in, dus de tip is wel bruikbaar
Thanks

Btw, dit zijn de instellingen van de foto:
Camera: SONY
Model: DSC-H2
ISO: 160
Belichting: 1/500 sec
Diafragma: f/4.0
Brandpuntsafstand: 32.1mm
Juist zoveel mogelijk inzoomen. Meer tele is ook een minder scherpe achtergrond. Op volledig uitgezoomd met een diafragma van 2.8 is er meer scherp zeer waarschijnlijk dan volledig ingezoomd met een diafragma van 3.2.
Probeer het eens
pi_49227097
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:26 schreef Elefes het volgende:

[..]

Van mij zou er meer contrast in mogen. Verder lijkt ie een tikkie scheef, wat niet zo fijn kijkt.
Op zicht vind ik het dan een leuke plaat Misschien was iets meer ruimte aan de bovenkant en iets minder aan de onderkant mooier geweest.
Thanks, ik had em al een stuk recht gezet, maar volgens mij zijn de te stoeptegels gewoon scheef. Verder zal ik nog even kijken wat ik nog van de foto kan redden, er staan iets hoger al gauw wat vreemde gezichten op. ^^;;
pi_49240508
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef zoeperzazke het volgende:
[afbeelding]
Geen tips over het nabewerken van foto's, want dat doe ik het liefst zo min mogelijk. (Alhoewel, toch een tip: in PSP kun je de kleurbalans aanpassen. Als je die meer naar links zet (meer naar de gloeilamp) krijg je een warmer effect.)
Maar wat ik dus eigenlijk zeggen wilde, was dat je kunt proberen om je foto's in de nachtstand te maken. Dan krijg je meer sfeerfoto's. Mogelijk moet je een statief gebruiken om bewegingsonscherpte te voorkomen (vanwege de langere sluitertijd).
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:24:42 #129
43033 Shannara
Revolutionized
pi_49387496
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:24 schreef AirwiN het volgende:

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4)
[afbeelding]

5)
[afbeelding]
Hoi AirwiN

Het zijn inderdaad erg leuke foto's!
Van compositie enzo heb ik niet zoveel verstand, maar ik vind het altijd de moeite waard om de foto's die ik gemaakt heb nog een beetje 'op te knappen' met een goed foto bewerkings programma.
Waarschijnlijk wist je dit allang en maak je er allang al gebruik van, maar ik persoonlijk vind nabewerken van foto's nog leuker dan het maken ervan, dus vergeef het me als ik het overduidelijke nog eens verkondig

Als demonstratie heb ik de foto uit je serie genomen die mij het meeste aansprak en er even 5 min met fotoshop aan geknutselt. Het is wat over the top, maar dit is alleen even om te laten zien wat nabewerking aan je foto's kan toevoegen.

Je originele foto:

Nabewerkt:

Misschien heb je er wat aan
If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:48:37 #130
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_49725740
Zou iemand mij feedback willen geven op deze drie fotos. Vind de belichting bij de Spyker niet helemaal optimaal en het donkere vlak bij de onderste

Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:08:08 #131
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_49726479
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:13 schreef Cavemania het volgende:
Gister naar de dierentuin in Emmen geweest. Hier de onbewerkte foto's zoals ze geschoten zijn.

[afbeelding]
foto 1

[afbeelding]
foto 2

foto 3

bewerkt
[afbeelding]
foto 4

[afbeelding]
foto 5

[afbeelding]
foto 6

[afbeelding]
foto 7

foto 8

Bewerkt
[afbeelding]
foto 9

[afbeelding]
foto 10

Graag advies om de foto's wat mooier/beter te maken, ben wel redelijk tevreden maar nog lang niet helemaal tevreden. Ben nog een beginner dus kan nog wel wat goed tips en trucs gebruiken
Speel eens met de instellingen van je flitser of filters. Sommige foto`s doen te donker aan waardoor je detail en kleur verliest.
In minder dan een minuut met door de curves te spelen in Photoshop krijg je al een beter resultaat.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_49734782
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:48 schreef Jackal_Omega het volgende:
Zou iemand mij feedback willen geven op deze drie fotos. Vind de belichting bij de Spyker niet helemaal optimaal en het donkere vlak bij de onderste

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij de eerste zou ik me meer op de twee lampen of reflectoren linksboven richten. Die zijn mooi, onderin is het wat rommelig. Je zou dan nog wat bij kunnen snijden om de compositie iets te veranderen.
Less = more zeg maar
De tweede heeft een erg mooie bokeh (achtergrond, de onscherpte daarin), die wel afleidt van het onderwerp. Het onderwerp is leuk gezien, maar het staat nu te weinig als onderwerp in beeld vind ik, vooral ook omdat de achtergrond best afleidt. Je had het nog wat groter in beeld kunnen nemen.
De derde foto is een mooie foto, maar niet heel interessant imho omdat het om een kunstwerkje gaat wat mooi is, dus is de foto daarvan ook al mooi. De foto an sich is weinig spannend: het gaat om het kunstwerkje op de foto. Als je snapt wat ik bedoel
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:32:53 #133
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_49736137
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

Bij de eerste zou ik me meer op de twee lampen of reflectoren linksboven richten. Die zijn mooi, onderin is het wat rommelig. Je zou dan nog wat bij kunnen snijden om de compositie iets te veranderen.
Less = more zeg maar
De tweede heeft een erg mooie bokeh (achtergrond, de onscherpte daarin), die wel afleidt van het onderwerp. Het onderwerp is leuk gezien, maar het staat nu te weinig als onderwerp in beeld vind ik, vooral ook omdat de achtergrond best afleidt. Je had het nog wat groter in beeld kunnen nemen.
De derde foto is een mooie foto, maar niet heel interessant imho omdat het om een kunstwerkje gaat wat mooi is, dus is de foto daarvan ook al mooi. De foto an sich is weinig spannend: het gaat om het kunstwerkje op de foto. Als je snapt wat ik bedoel
Thanks, hier kan ik wat mee
Het beste horlogeforum van Nederland
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:27:01 #134
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_50036050
Vond het idee wel leuk, maar toch mist er iets?

Iemand tips? Of is het gewoon een saaie compositie
Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.

Overigens hier vind je een grote versie (kun je ook lezen wat er staat):
http://www.kvdv.nl/foto/woordenboek.jpg
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_50036449
Een effen achtergrond zou minder afleiden.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:41:18 #136
43033 Shannara
Revolutionized
pi_50042988
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:27 schreef kvdv het volgende:
Vond het idee wel leuk, maar toch mist er iets?
[afbeelding]
Iemand tips? Of is het gewoon een saaie compositie
Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.

Overigens hier vind je een grote versie (kun je ook lezen wat er staat):
http://www.kvdv.nl/foto/woordenboek.jpg
Misschien is het leuk als je de tekst van het boek onscherp weet te krijgen (al lukt het niet direct via je toestel kan het altijd nog met fotosoep), behalve het stuk wat je door de bril ziet
If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
  zondag 2 december 2007 @ 02:26:19 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54983290
Ik heb nooit een echte camera vast gehouden, maar dit vind ik toch wel een leuke foto. Mijn vraag is nu, of jullie getrained oog , ziet dat dit crap is .

http://i8.tinypic.com/71dwnko.jpg
http://i19.tinypic.com/86hfls8.jpg

edit Xil:
Verkleinen mag best...

[ Bericht 17% gewijzigd door Xilantof op 02-12-2007 09:50:30 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_54984430
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:41 schreef Shannara het volgende:

[..]

Misschien is het leuk als je de tekst van het boek onscherp weet te krijgen (al lukt het niet direct via je toestel kan het altijd nog met fotosoep), behalve het stuk wat je door de bril ziet
Dat zou inderdaad erg gaaf zijn, al zou ik dan de bril wel anders neerleggen (ook 'open', i.p.v. 'dicht'). Verder zou ik de bril dan neerleggen op een pagina waar woordjes op staan die ermee te maken hebben... (zicht, bril, glas, iets in die richting).

Verder vind ik het wel een toffe foto!
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_54999046
  † In Memoriam † zondag 2 december 2007 @ 23:11:10 #140
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55003426
Als je een stuk van de bovenkant cropt zodat die huizen eraf vallen trekt het fietspad je oog de foto in. Vind ik 'm iig interessanter door worden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')