abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44553165
Een vriend wees me op deze site (bevat niet echt prettige fotos) http://www.dogs-with-spirit.com/ .

Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden, dat ze die beesten euthaniseren snap ik al niet, maar doe het dan wel op een eerbare manier.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_44553239
. Jezuschristus.
pi_44553383
Die tissuetjes in het midden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_44553906
Ja, idd te erg.

Dus kom op mensen even tekenen !
pi_44554251
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:59 schreef LostFormat het volgende:
Die tissuetjes in het midden.
Zyggie.
  maandag 18 december 2006 @ 22:37:01 #6
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_44554966
Ik zou het een stuk duidelijker vinden als ze de rol van de AID in deze kwestie wat zouden toelichten, zo snap ik er niks van.
....
pi_44555100
Of je neemt geen vechthond in huis.
pi_44555111
Kijk even op de link die erbij staat;

http://www.dogs-with-spirit.com/index2.html
  maandag 18 december 2006 @ 22:54:25 #9
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44555617
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Dementor het volgende:
Wat is een vechthond?

Oh wacht, bedoel je daar soms alle honden mee die de pech hebben over 80% vd uiterlijkheden, zoals beschreven in de RAD te beschikken?
Want daar zitten ook honden tussen die bv een mix pointer/boxer zijn of bv een mix labrador/dogo argentino en dus geen spoortje van de, zogenaamde, 'vechthond' in zich hebben.
Ook een standaard ambull kan er zomaar onder vallen en zijn bully broertje niet.

Nee, duidelijk joh
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 18 december 2006 @ 22:55:59 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44555671
En daarnaast hoort geen enkel dier zo behandeld ( mishandeld ) te worden, ook niet in afwachting van zijn proces ( moord ).
  maandag 18 december 2006 @ 22:58:51 #11
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_44555782
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Chrismo het volgende:

Vind ik nog niet duidelijk, maar uit voorgaande reacties maak ik op dat het op illegale rassen (vechthonden) gaat of zo? En dan lees ik weer: "en zie het resultaat, van een paar maandjes in de handen van de AID"...een paar maanden dus. En dan stel ik opnieuw de vraag: wat heeft de AID dan gedaan in die paar maanden, als het toch al honden waren die bij voorbaat vanwege afkomst (mogelijk agressief? me niet duidelijk) al afgemaakt (of, netjes gezegd: ingeslapen) hadden moeten worden?

Vind het wel zielig, hondjes zien er lief uit
....
pi_44555783
Onderzoeken heeft overigens al uitgewezen dat Chihuahua's het vaakst bijten gevolgd door Golden Retrievers, moeten we die nu ook weg halen bij die gezinnen?

Ik ben er van overtuigd dat valse honden niet geboren worden, die worden gemaakt.
pi_44555816
@ avdbree

Ze zijn mishandeld door de AID? Zie de foto's.
  maandag 18 december 2006 @ 23:01:14 #14
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_44555869
wtf
wat hebben die honden dan gedaan? ik snap dat verhaal niet echt
pi_44555875
Stelletje kankerhoofden daaro...
Dat doe je toch niet
  maandag 18 december 2006 @ 23:03:38 #16
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_44555946
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:59 schreef Chrismo het volgende:
@ avdbree

Ze zijn mishandeld door de AID? Zie de foto's.
Dat snap ik ja, maar dat was dus mijn vraag. Waarom hebben ze dat gedaan en, vooral, waarom hebben ze daar MAANDEN over gedaan? Waarom zou de AID ze mishandelen als ze ze toch af moeten maken? Voor de lol? Kun je ze beter meteen in laten slapen, scheelt weer in ruimte voor andere beesten.
....
  maandag 18 december 2006 @ 23:07:33 #17
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44556102
@ avdbree, Het gaat om honden die de pech hebben onder de RAD te vallen, dit heeft niets met hun karakter te maken, puur met hun uiterlijk. En ze zijn idd verwaarloosd en mishandeld onder de 'zorg' van de AID.

@ Rebelle, De meeste van deze honden hebben niets gedaan, behalve dat ze de pech hadden om met een bepaald uiterlijk geboren te worden.
pi_44556129

Die honden werden vastgehouden door de AID tijdens het proces en zijn blijkbaar mishandeld/

Zonder reden ja, maar voor dierenmishandeling is nooit een reden in mijn ogen.
  maandag 18 december 2006 @ 23:10:39 #19
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44556208
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:03 schreef avdbree het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, maar dat was dus mijn vraag. Waarom hebben ze dat gedaan en, vooral, waarom hebben ze daar MAANDEN over gedaan? Waarom zou de AID ze mishandelen als ze ze toch af moeten maken? Voor de lol? Kun je ze beter meteen in laten slapen, scheelt weer in ruimte voor andere beesten.
Bij inbeslagname kan de eigenaar dit juridisch aanvechten. Hier gaan dan vaak maanden overheen.
In die tijd verblijven de honden in een AID asiel te weten een LASER asiel. In deze LASER asiels worden ze dus niet ( altijd ) goed behandeld.
Mocht je na afloop v/h proces je hond weer mee naar huis nemen, hebben die eigenaren vaak een totaal andere ( lees bange, ondervoedde, anstige, mishandelde, zieke ) hond terug.
pi_44556467
Hmm, raar dat ik hier nog nooit eerder over gehoord heb.

Wel behoorlijk sneu .
  maandag 18 december 2006 @ 23:19:39 #21
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_44556524
ziek
pi_44556674
Ik zou woedend zijn als het mijn geliefde huisdieren waren!
pi_44556800
Ja, wie niet. Die wetgeving is gewoon totaal belachelijk en moet veranderd worden.
  maandag 18 december 2006 @ 23:30:08 #24
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_44556866
Ok nou snap ik het.

Zou het inderdaad minimaal sneu willen noemen. Kut is beter, schandalig lijkt me nog beter..

Maar heeft de AID eigen ruimte voor die beesten of brengen ze ze ergens anders onder (wat me vrij aannemelijk lijkt)? Is namelijk pas ook een topic over geweest (ook blog), over een 'hondenpension' waar honden gruwelijk verwaarloosd werden....dan nog gaat de AID, want je zou toch tenminste verwachten dat dieren, ook al zijn ze ergens anders, normaal behandeld worden, ook al gaan ze mogelijk afgemaakt worden - kunnen ze best even laten onderzoeken, hebben ook wel meer mensen baat bij.

(maar er wordt ook gezegd dat het met hun 'uiterlijk' te maken heeft? lijkt me apart, gaat toch zeker om (als agressief bekend staand) ras?)
....
  maandag 18 december 2006 @ 23:31:30 #25
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_44556898
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Chrismo het volgende:

En dan vooral die ironische reclame aan de rechterkant.
  maandag 18 december 2006 @ 23:31:46 #26
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_44556904
Partij voor de dieren inschakelen!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_44556917
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

pi_44556978
De honden komen in een zogenaamd LASER-asiel, dit is van de AID. Daar zitten die honden soms wel een jaar lang voor er een uitspraak komt. De eigenaar mag gedurende deze periode zijn/haar hond niet zien.
pi_44557000
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Niet echt gepast inderdaad .

Maar ontopic gaarne.
  maandag 18 december 2006 @ 23:46:28 #30
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44557318
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:30 schreef avdbree het volgende:
Ok nou snap ik het.

Zou het inderdaad minimaal sneu willen noemen. Kut is beter, schandalig lijkt me nog beter..

Maar heeft de AID eigen ruimte voor die beesten of brengen ze ze ergens anders onder (wat me vrij aannemelijk lijkt)? Is namelijk pas ook een topic over geweest (ook blog), over een 'hondenpension' waar honden gruwelijk verwaarloosd werden....dan nog gaat de AID, want je zou toch tenminste verwachten dat dieren, ook al zijn ze ergens anders, normaal behandeld worden, ook al gaan ze mogelijk afgemaakt worden - kunnen ze best even laten onderzoeken, hebben ook wel meer mensen baat bij.

(maar er wordt ook gezegd dat het met hun 'uiterlijk' te maken heeft? lijkt me apart, gaat toch zeker om (als agressief bekend staand) ras?)
De AID brengt ze dus onder in LASER asiels, al heb ik al eens vernomen dat dit voor sommige inhoud, op een terrein van een persoon die waakhonden voor de politie ed traint en de honden in afwachting van hun proces daar ergens in een hok gedumpt worden en nog net eten/drinken krijgen.

Er zjn al vele mails/etc naar oa de politiek hierover verstuurd, maar tot op heden word er weinig ondernomen al hebben wel al diverse partijen kenbaar gemaakt het hier zeker niet mee eens te zijn.
Maargoed, gezien de huidige politieke beslommeringen, dat helpt niet mee.

Het gaat dus puur om uiterlijk en niet om een ras.
Als er al gesproken word over een 'ras' dan noemt men dit 'pitbull-achtigen'.
Echter, bij schouwing gaat de schouwer een lijst met uiterlijke kenmerken af en voldoet de hond voor 80% daaraan, dan valt hij dus onder de RAD, met alle gevolgen vandien.

Of die hond wel/niet iets heeft misdaan, doet niet terzake, men schouwt niet op gedrag.

Qua uiterlijk kunnen allerlei honden hieronder vallen, dus, zoals eerder genoemd, ook een kruizing boxer/pointer, als hij aan de 80% komt.

Bij de RAD draait het dus niet om een ras of om gedrag, puur of ze aan die 80% komen van de schouwingslijst.

Regeling Agressieve Dieren, is dus meer een Regeling Uiterlijke Kenmerken.
  maandag 18 december 2006 @ 23:48:43 #31
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44557357
Ik durf niet te kijken zo vlak voor het slapengaan...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_44557398
Als je een dierenhart hebt zou ik het ook niet doen zo vlak voor het slapen gaan...

Dit is de link waar e.e.a. word uitgelegd http://www.dogs-with-spirit.com/index2.html zonder meteen foto's te tonen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:51:27 #33
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_44574833
Volgens mij is dierenmishandeling strafbaar, ook als dit door ambtenaren gebeurd!

Je kunt je natuurlijk nog steeds afvragen waarom iemand een hond neemt , die toch met een bepaald doel gefokt wordt. En kom niet met uiterlijk aan, want als je alleen op basis van het uiterlijk een hond neemt ben je al helemaal verkeerd bezig.
De asiels zitten vol met kruisingen die er niet indrukwekkend uitzien, waarom daar er niet eentje uithalen?

Het blijft natuurlijk vreselijk als ze jou hondjes in beslag nemen.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_44575500
Bij Rock:

'Discrimineren is verboden, maar als je een hondje bent, maakt dat niet uit'

Voorlopig heeft onze oudste Jack Russell al twee keer in mij gehangen, maar niemand (gelukkig) die het over dit ras heeft! Hij komt uit een gezin vandaan die hem zijn twee eerste jaren helemaal hebben verziekt alvorens hem in het asiel te dumpen, dus ik neem hem niets kwalijk, maar dit toont ook weer eens aan dat alle honden debiel te krijgen zijn!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  woensdag 20 december 2006 @ 00:04:35 #35
163835 pitbull-lover
Teken de petitie tegen de RAD!
pi_44586823
Kort samengevat, een stafford zonder fci stamboom , of kruising hiervan, valt onder de pitbullwet of kortweg RAD. Kan je geen papieren laten zien, wordt je hond gewoon inbeslaggenomen. Hij wordt dan beoordeeld op zijn uiterlijke kenmerken, en het karakter doet er niet toe! Meestal zijn het de brave die afgemaakt worden. De echte bron, nl illegale fokkers en de eigenaars die dit ras "misbruiken" , laat men mooi begaan! De liefdevolle gezinnen die van hun hond houden, die worden uit mekaar gerukt.
En omdat dit alles nog niet erg genoeg is, krijgen de eigenaren na maanden hun hond zo toegetakeld dood terug.
Al die tijd in afzondering werd er gewoon niet voor gezorgd, waarschijnlijk enkel net genoeg eten en drinken. Je zou denken dat de overheid wel iets meer het voorbeeld mag wezen voor de maatschappij hè!
pi_44604018
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Dementor het volgende:
Nee, dan liever een Labrador....Die hele RAD-regeling is op basis van uiterlijke kenmerken. Ter vergelijking; moeten we alle mensen met hoofddoeken ook 'ruimen', omdat een aantal van hen terroist is?

Labradors verscheuren maltezertje
13 December 2006 - Een vrouw uit het Vlaams-Brabantse Keerbergen is tijdens een wandeling aangevallen door drie ontsnapte labradors van een van haar buren. De honden beten haar maltezertje dood. De aanval dateert al van vorige week dinsdag, maar nu pas kan de geschokte Maria Smans erover praten.

“Tijdens een wandeling kwam een hond op mij af en hij gromde naar mijn Jupi. Toen ik Jupi oppakte, sprong de labrador op mij. Jupi rukte zich los en sprong op de grond.”

Op dat moment kwamen twee andere honden aangerend.

“Ze stortten zich onmiddellijk op Jupi. Het beestje werd letterlijk in stukken getrokken. Waarschijnlijk heeft hij mijn leven gered door uit mijn armen te springen,” zegt Maria.

Het is het tweede incident met een agressieve hond in korte tijd in Keerbergen.
Gisteren raakte bekend dat een pitbull twee schapen en mogelijk ook andere dieren doodbeet.

Bron: Het Belang Van Limburg
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
pi_44604028
Met daarbij het linkje van het topic: Labradors verscheuren maltezertje
  woensdag 20 december 2006 @ 19:37:10 #38
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44606522
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:04 schreef pitbull-lover het volgende:
Kort samengevat, een stafford zonder fci stamboom , of kruising hiervan, valt onder de pitbullwet of kortweg RAD. Kan je geen papieren laten zien, wordt je hond gewoon inbeslaggenomen. Hij wordt dan beoordeeld op zijn uiterlijke kenmerken, en het karakter doet er niet toe! Meestal zijn het de brave die afgemaakt worden. De echte bron, nl illegale fokkers en de eigenaars die dit ras "misbruiken" , laat men mooi begaan! De liefdevolle gezinnen die van hun hond houden, die worden uit mekaar gerukt.
En omdat dit alles nog niet erg genoeg is, krijgen de eigenaren na maanden hun hond zo toegetakeld dood terug.
Al die tijd in afzondering werd er gewoon niet voor gezorgd, waarschijnlijk enkel net genoeg eten en drinken. Je zou denken dat de overheid wel iets meer het voorbeeld mag wezen voor de maatschappij hè!
Waarbij ik nog even wil benadrukken dat het gaat om alle honden die a.d 80% voldoen en niet in het bezit zijn van een FCI stamboom.

Dit kunnen Staff's zijn of kruizingen daarvan, maar net zo goed een boxer x pointer of wat dan ook, als ze de pech hebben aan die 80% te voldoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')