quote:Op maandag 18 december 2006 21:59 schreef LostFormat het volgende:
Die tissuetjes in het midden.
Wat is een vechthond?quote:Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Dementor het volgende:
Of je neemt geen vechthond in huis.
Vind ik nog niet duidelijk, maar uit voorgaande reacties maak ik op dat het op illegale rassen (vechthonden) gaat of zo? En dan lees ik weer: "en zie het resultaat, van een paar maandjes in de handen van de AID"...een paar maanden dus. En dan stel ik opnieuw de vraag: wat heeft de AID dan gedaan in die paar maanden, als het toch al honden waren die bij voorbaat vanwege afkomst (mogelijk agressief? me niet duidelijk) al afgemaakt (of, netjes gezegd: ingeslapen) hadden moeten worden?quote:Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Chrismo het volgende:
Kijk even op de link die erbij staat;
http://www.dogs-with-spirit.com/index2.html
Dat snap ik ja, maar dat was dus mijn vraag. Waarom hebben ze dat gedaan en, vooral, waarom hebben ze daar MAANDEN over gedaan? Waarom zou de AID ze mishandelen als ze ze toch af moeten maken? Voor de lol? Kun je ze beter meteen in laten slapen, scheelt weer in ruimte voor andere beesten.quote:Op maandag 18 december 2006 22:59 schreef Chrismo het volgende:
@ avdbree
Ze zijn mishandeld door de AID? Zie de foto's.
Bij inbeslagname kan de eigenaar dit juridisch aanvechten. Hier gaan dan vaak maanden overheen.quote:Op maandag 18 december 2006 23:03 schreef avdbree het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, maar dat was dus mijn vraag. Waarom hebben ze dat gedaan en, vooral, waarom hebben ze daar MAANDEN over gedaan? Waarom zou de AID ze mishandelen als ze ze toch af moeten maken? Voor de lol? Kun je ze beter meteen in laten slapen, scheelt weer in ruimte voor andere beesten.
En dan vooral die ironische reclame aan de rechterkant.quote:Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Chrismo het volgende:
Kijk even op de link die erbij staat;
http://www.dogs-with-spirit.com/index2.html
quote:Op maandag 18 december 2006 23:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En dan vooral die ironische reclame aan de rechterkant.
Niet echt gepast inderdaadquote:Op maandag 18 december 2006 23:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En dan vooral die ironische reclame aan de rechterkant.
De AID brengt ze dus onder in LASER asiels, al heb ik al eens vernomen dat dit voor sommige inhoud, op een terrein van een persoon die waakhonden voor de politie ed traint en de honden in afwachting van hun proces daar ergens in een hok gedumpt worden en nog net eten/drinken krijgen.quote:Op maandag 18 december 2006 23:30 schreef avdbree het volgende:
Ok nou snap ik het.
Zou het inderdaad minimaal sneu willen noemen. Kut is beter, schandalig lijkt me nog beter..
Maar heeft de AID eigen ruimte voor die beesten of brengen ze ze ergens anders onder (wat me vrij aannemelijk lijkt)? Is namelijk pas ook een topic over geweest (ook blog), over een 'hondenpension' waar honden gruwelijk verwaarloosd werden....dan nog gaat de AID, want je zou toch tenminste verwachten dat dieren, ook al zijn ze ergens anders, normaal behandeld worden, ook al gaan ze mogelijk afgemaakt worden - kunnen ze best even laten onderzoeken, hebben ook wel meer mensen baat bij.
(maar er wordt ook gezegd dat het met hun 'uiterlijk' te maken heeft? lijkt me apart, gaat toch zeker om (als agressief bekend staand) ras?)
Nee, dan liever een Labrador....Die hele RAD-regeling is op basis van uiterlijke kenmerken. Ter vergelijking; moeten we alle mensen met hoofddoeken ook 'ruimen', omdat een aantal van hen terroist is?quote:Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Dementor het volgende:
Of je neemt geen vechthond in huis.
Waarbij ik nog even wil benadrukken dat het gaat om alle honden die a.d 80% voldoen en niet in het bezit zijn van een FCI stamboom.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:04 schreef pitbull-lover het volgende:
Kort samengevat, een stafford zonder fci stamboom , of kruising hiervan, valt onder de pitbullwet of kortweg RAD. Kan je geen papieren laten zien, wordt je hond gewoon inbeslaggenomen. Hij wordt dan beoordeeld op zijn uiterlijke kenmerken, en het karakter doet er niet toe! Meestal zijn het de brave die afgemaakt worden. De echte bron, nl illegale fokkers en de eigenaars die dit ras "misbruiken" , laat men mooi begaan! De liefdevolle gezinnen die van hun hond houden, die worden uit mekaar gerukt.
En omdat dit alles nog niet erg genoeg is, krijgen de eigenaren na maanden hun hond zo toegetakeld dood terug.
Al die tijd in afzondering werd er gewoon niet voor gezorgd, waarschijnlijk enkel net genoeg eten en drinken. Je zou denken dat de overheid wel iets meer het voorbeeld mag wezen voor de maatschappij hè!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |