Dat je niet kon bellen? En hoevaak heb je het toen geprobeerd?quote:Op maandag 18 december 2006 21:32 schreef boem-dikkie het volgende:
dat had ik vorig jaar wel .
omdat heel nederland dan gaat bellen, en de lijnen dat nu nét niet aankunnen?quote:Op maandag 18 december 2006 21:32 schreef GlowMouse het volgende:
Weet iemand hoevaak het voorkomt dat je op 1 januari 0.00 iemand niet kunt bereiken met een (vaste) telefoon tegenwoordig?
weet niet 3 keeer ofzo ..quote:Op maandag 18 december 2006 21:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat je niet kon bellen? En hoevaak heb je het toen geprobeerd?
Ik vraag me juist af hoe normaal het is dat je niet kunt bellen met een normale aansluitingquote:Op maandag 18 december 2006 21:49 schreef Skinkie het volgende:
Regel dan even een aansluiting op het nationale noodnet. Gewoon 1:1 verbindingen en geen overboekingen!
Kpn trefwoord: noodnet
je had mijn post wel gelezen zeg maar?quote:Op maandag 18 december 2006 21:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik vraag me juist af hoe normaal het is dat je niet kunt bellen met een normale aansluiting![]()
Vrij simpel... de kpn heeft z'n spul nu nog opgedeeld per regio. If everything fails... moet je nogsteeds met je buurman kunnen bellen. Als je regio overbelast is ben jij de pineut... het is niet anders...quote:Op maandag 18 december 2006 21:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik vraag me juist af hoe normaal het is dat je niet kunt bellen met een normale aansluiting![]()
Je noemt de achterliggende reden, maar als het niet werkt is het niet meer dan logisch dat het aan overbelasting ligt. Ik vraag me juist af of dat gebruikelijk is, of dat KPN de drukte meestal wel aankan.quote:Op maandag 18 december 2006 21:56 schreef Matness het volgende:
[..]
je had mijn post wel gelezen zeg maar?
heb je ooit op andere tijdstippen dan gehad dat het niet werkte?quote:Op maandag 18 december 2006 22:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je noemt de achterliggende reden, maar als het niet werkt is het niet meer dan logisch dat het aan overbelasting ligt. Ik vraag me juist af of dat gebruikelijk is, of dat KPN de drukte meestal wel aankan.
Is dat echt waar?quote:Op maandag 18 december 2006 22:06 schreef Allan24 het volgende:
Die kans is "vrij groot" inderdaad.
Vroeger (zei opa) was dat ook altijd het geval als er bij de finale van Hennie Huisman's Soundmixshow gestemd kon worden.
Ik heb sowieso nooit gemerkt dat het niet werktequote:Op maandag 18 december 2006 22:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]
heb je ooit op andere tijdstippen dan gehad dat het niet werkte?
Ja! De Soundmixshow in 1988 was de eerste grootschalige show waar door de kijkers gestemd kon worden via een 06-nummer (wat tegenwoordig de 090x-nummers zijn). De respons was zo groot dat in grote gebieden van Nederland de vaste telefoon compleet uitviel, aangezien er meer verbindingen waren opgezet dan waar de overboekingsfactor mee rekening hield. Er werden op de TV oproepen gedaan om "alstublieft niet meer te bellen".quote:
Briljantquote:Op maandag 18 december 2006 22:53 schreef soylent het volgende:
[..]
Ja! De Soundmixshow in 1988 was de eerste grootschalige show waar door de kijkers gestemd kon worden via een 06-nummer (wat tegenwoordig de 090x-nummers zijn). De respons was zo groot dat in grote gebieden van Nederland de vaste telefoon compleet uitviel, aangezien er meer verbindingen waren opgezet dan waar de overboekingsfactor mee rekening hield. Er werden op de TV oproepen gedaan om "alstublieft niet meer te bellen".
Ik herinner me dit nog goed; ik mocht van m'n ouders bellen voor mijn favoriet maar kreeg constant geen kiestoon. Ik was dan ook heel boos
Later werd de telefoonstemming anders gedaan om dit probleem te voorkomen, namelijk door random mensen uit het telefoonboek op te bellen.
Ik kan het me ook nog wel herinnerenquote:
Precies 1x per jaar...quote:Op maandag 18 december 2006 21:32 schreef GlowMouse het volgende:
Weet iemand hoevaak het voorkomt dat je op 1 januari 0.00 iemand niet kunt bereiken met een (vaste) telefoon tegenwoordig?
inderdaad, ik post dan gezellig op FOK!quote:Op maandag 18 december 2006 22:56 schreef Sputnik het volgende:
Is ook zo gezellig, iedereen grijpt naar z'n telefoon om 12 uur in plaats van lekker feest te gaan vieren...
Inderdaad ja, ik kan het me ook nog heel goed voor de geest halen. In die tijd was er alleen maar Nederland 1 en 2, en de mensen die aan de grens woonden hadden ook de Duitse of de Belgische zenders. Dus het was ook niet zo gek dat er zoveel mensen naar het programma keken. Tegenwoordig zal dat niet meer zo snel gebeuren.quote:Op maandag 18 december 2006 22:53 schreef soylent het volgende:
Ja! De Soundmixshow in 1988 was de eerste grootschalige show waar door de kijkers gestemd kon worden via een 06-nummer (wat tegenwoordig de 090x-nummers zijn). De respons was zo groot dat in grote gebieden van Nederland de vaste telefoon compleet uitviel, aangezien er meer verbindingen waren opgezet dan waar de overboekingsfactor mee rekening hield. Er werden op de TV oproepen gedaan om "alstublieft niet meer te bellen".
Ik herinner me dit nog goed; ik mocht van m'n ouders bellen voor mijn favoriet maar kreeg constant geen kiestoon. Ik was dan ook heel boos
Later werd de telefoonstemming anders gedaan om dit probleem te voorkomen, namelijk door random mensen uit het telefoonboek op te bellen.
http://theatervanhetsenti(...)arinfo.asp?jaar=1988quote:Het jaar 1988
De nieuwste rage dit jaar: 06-sexlijnen. Ze blijken een groot succes te zijn. En er is meer aan de hand op telefoongebied. Telefooncentrales raken op vrijdag 29 januari overbelast wanneer kijkers mogen bepalen wie de winnaar moet worden van de Soundmixshow. Ruim zes miljoen televisiekijkers proberen tegelijkertijd hun stem uit te brengen maar slechts 140.000 mensen slagen daarin. Winnaar is de imitatie van John Denver door Jos van de Brom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |