Het gaat niet om dingen.. het gaan om mensen. Dat is een wezenlijk verschil, dus appels en peren.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:45 schreef RabarberKing het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de procedure, die duurt te lang, dus dat moet maar beloond worden met een gratis kast, of een verblijfsvergunning. Dat is de denkfout die hier (door emotie gedreven) gemaakt wordt: Het gaat niet om de beloning, maar om de procedure.
De motie-Wilders is aangenomen, hoor.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:15 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, dat is wat DS4 wil. Wat de meerderheid van de kamer wil is gewoon een generaal pardon voor iedereen uit de periode van voor 2001. Dus het is een hele onzinnige theoretische discussie over iets wat DS4 voorstelt maar verder iedere realistische grond mist omdat het GP er gewoon voor iedereen uit die tijdsspanne gaat komen.
Dat is weer een emobetoog. Het gaat in beide gevallen om hetzelfde: de wet wordt terzijde geschoven omdat het zo lang duurt, terwijl er niet gekeken wordt naar de merites van het dossier zelf.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:15 schreef peaceman het volgende:
Het gaat niet om dingen.. het gaan om mensen. Dat is een wezenlijk verschil, dus appels en peren.
Emoties hebben er niets mee te maken. Gezond verstand wel.
Heeft hier niks mee te maken, hoor.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:19 schreef PJORourke het volgende:
De motie-Wilders is aangenomen, hoor.
Ten eerste: er zitten ook mensen bij die na de eerste afwijzing ophielden met procederen, maar toch niet werden uitgezet vanwege een niet meewerkend land van herkomst, ondergedoken zitten, enz.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
Dat vind ik nou echt slap gelul, die mogelijkheid is er en daar mag je gebruik van maken. En zeker als je in nood bent dan doe je dat. Je kunt mensen niet verwijten dat ze gebruik maken van hun rechten en het is gelul om te doen alsof die procedures gemiddeld kort zijn. Dat is quatsch, dat zou je moeten weten.
Het is nog niet eens zeker dat er een pardonregeling gaat komen. Laat staan dat duidelijk is hoe deze er uiteindelijk uit gaat zien. Althans: tenzij je een glazen bol hebt. Iets anders beweren is gewoon infantiel.quote:Maar volgens mij begrijp je nog geen kwart van wat een generaal pardon feitelijk betekent met je "het is allesbehalve zeker". Het is juist uitermate zeker dat het om een generaal pardon gaat, zeker het pardon dat tijdens de formatie wordt besprokn en tot die tijd worden er geen gekke dingen uitgehaald.
Ofwel je beheerst de Nederlandse taal nog niet zo heel goed, ofwel je bent te eigenwijs om toe te geven dat jij er een compleet andere draai aan geeft.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:14 schreef peaceman het volgende:
Dat is niet verdraaien. Dat is hetzelfde zeggen, maar dan omgekeerd.
Aldus Bos ging het alleen om de 14-1 groep. Maar misschien dat ook Wouter Bos niet begrijpt wat de reikwijdte van zijn eigen motie was...quote:Op woensdag 27 december 2006 19:15 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, dat is wat DS4 wil. Wat de meerderheid van de kamer wil is gewoon een generaal pardon voor iedereen uit de periode van voor 2001. Dus het is een hele onzinnige theoretische discussie over iets wat DS4 voorstelt maar verder iedere realistische grond mist omdat het GP er gewoon voor iedereen uit die tijdsspanne gaat komen.
Zucht, ik word een beetje moe van jou. Lees wat je wilt lezen en probeer !!!!! te accepteren dat jouw waarheid niet perse de ultieme waarheid is.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ofwel je beheerst de Nederlandse taal nog niet zo heel goed, ofwel je bent te eigenwijs om toe te geven dat jij er een compleet andere draai aan geeft.
quote:Op woensdag 27 december 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
De uitzetting is deels opgeschort tot de formatie.
Ik wordt moe van domheid, maar ga het toch nog proberen:quote:Op woensdag 27 december 2006 19:27 schreef peaceman het volgende:
Zucht, ik word een beetje moe van jou. Lees wat je wilt leven en probeer !!!!! te accepteren dat jouw waarheid niet perse de ultieme waarheid is.
Als je enkel en alleen naar de procedure zou kijken heb je gelijk, maar in dit geval kan dat mijn inziens niet.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is weer een emobetoog. Het gaat in beide gevallen om hetzelfde: de wet wordt terzijde geschoven omdat het zo lang duurt, terwijl er niet gekeken wordt naar de merites van het dossier zelf.
En dan durf jij het over domheid te hebbenquote:Op woensdag 27 december 2006 19:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wordt moe van domheid, maar ga het toch nog proberen:
Ik stel dat het niet zo is dat niemand in de groep iets te verwijten valt.
Jij maakt ervan dat ik stel dat de mensen in de groep wel van alles valt te verwijten.
Nou, de motie regelt dat je maar een keer een verzoek kunt indienen. Het gebrek aan zo'n regeling is mede de oorzaak van dit probleem. Die motie wordt gewoon uitgevoerd denk ik.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
Heeft hier niks mee te maken, hoor.
De uitzetting is opgeschort tot de formatie.
Standaard zwaktebod... Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:33 schreef peaceman het volgende:
En dan durf jij het over domheid te hebben![]()
Gewoon een koei van een fout... over toegeven gesproken....quote:Op woensdag 27 december 2006 20:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Standaard zwaktebod... Gefeliciteerd.
quote:Op woensdag 27 december 2006 20:26 schreef peaceman het volgende:
Gewoon een koei van een fout... over toegeven gesproken....
Ja idd.. een bewuste keuze om het zo te verwoordenquote:
Maar die heeft niks met dit GP te maken.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, de motie regelt dat je maar een keer een verzoek kunt indienen. Het gebrek aan zo'n regeling is mede de oorzaak van dit probleem. Die motie wordt gewoon uitgevoerd denk ik.
Toch ben je vrij dom aan het posten omdat je het bijvoorbeeld hebt over een gedeeltelijke opschorting. Alsof Hirsch Ballin het zou toestaan dat er nog mensen van voor 2001 worden uitgezet momenteel. Daar wil ik dan wel graag bewijzen van zien.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Standaard zwaktebod... Gefeliciteerd.
Formeel is het dat toch ook? Gezinnen met kinderen en schrijnende gevallen of iets dergelijks?quote:Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef SCH het volgende:
Toch ben je vrij dom aan het posten omdat je het bijvoorbeeld hebt over een gedeeltelijke opschorting.
Uit het debat bleek dat Hirsch Ballin niet van plan is om ook maar iemand van voor 2001 uit te zetten.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Formeel is het dat toch ook? Gezinnen met kinderen en schrijnende gevallen of iets dergelijks?
Daar was ik al bang voor.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:53 schreef SCH het volgende:
Uit het debat bleek dat Hirsch Ballin niet van plan is om ook maar iemand van voor 2001 uit te zetten.
Is logisch. Als je Verdonk wegdoet en een echte minister daar neer zet die wel nadenkt en niet manisch is, dan krijg je ditquote:
Een minister die op basis van willekeur de wet negeert, is justitie onwaardig.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:59 schreef SCH het volgende:
Is logisch. Als je Verdonk wegdoet en een echte minister daar neer zet die wel nadenkt en niet manisch is, dan krijg je dit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |