quote:Op maandag 18 december 2006 16:31 schreef _The_General_ het volgende:
Natuurlijk iets in het Limburgs. Die Hollandse Carnavalstroep kun je nu niet echt serieus nemen!
Dat Konijntje was misschien net na de carnaval, ik kan me ook niet meer zo goed herinneren dat het met carnaval een echte hit was. Die woonboot was inderdaad wel een hit, net als "Leef Als Een Zigeuner" van Frank van Etten, al is die al ouder.quote:Op maandag 18 december 2006 16:42 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb dat hele konijntje vorig jaar helemaal niet gehoord met Carnaval, en het heeft ook helemaal niet het tempo van een carnavalsplaat.
Vorig jaar was denk ik eerde de kraker iets van We hebben een woonboot (vreselijk nummer trouwens).
quote:Henkie komt met nieuwe single.
Henkie brak dit jaar echt door met zijn grote hit "Lief klein konijntje". Het stond ruim een half jaar in de hitlijsten in ons land maar ook in Belgie en Duitsland is het een ongekend succes. Begin 2007 komt Henkie zijn nieuwe single uit.
De nieuwe single krijgt als titel "Mijn goudvis" en is geschreven door Henkie's zoon DJ Calaga. De verwachtingen zijn hooggespannen voor deze nieuwe single aldus platenmaatschappij Berk music.
De komende weken krijgt Henkie het erg druk met promotie, zo zijn er binnenkort opnames voor het TV programma van K3 "De wereld van K3" en Henkie zal deze week langs gaan in België waar Studio Brussel bezig is met hun uitzending in een galzenhuis voor het goededoel. Henkie zal hier zijn goudenplaat veilen voor het goededoel. Ook zal Henkie komende week TV opnames hebben in Tirol voor de Duitse TV (RTL 2), hij zal hier het ski seizoen 2007 openen.
quote:Ed Nieman brengt hit single "Leve de Lol" opnieuw uit:
Ed Nieman is één van Nederlands beste en meest bekende feestzangers, die na 10 jaar zijn eigen grootste succes - de feestkraker "Leve De Lol" (inmiddels wereldberoemd in heel Nederland) - opnieuw heeft opgenomen.
De altijd gezellige en vrolijke volkszanger, met zijn unieke en warme stemgeluid, heeft onlangs "Leve De Lol" in een splinternieuwe versie op CD gezet. Het nummer is één van de grootste feestklassiekers ooit gemaakt in Nederland! Nu, 10 jaar later, is het nog altijd één van de meest gedraaide feesthits aller tijden.
Ik ook nietquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:16 schreef 9christensen het volgende:
ik heb nog geen kraker gehoord dit jaar.
quote:Op maandag 18 december 2006 16:32 schreef Urquhart het volgende:
Beppie Kraft - In D'n Hemel
De Nachroave - Sjeng Aon De Geng
En natuurlijk Frans Theunisz
Ongeëvenaard
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:34 schreef linebear het volgende:
hopelijk komt de carnavalskraker van Theo Maassen uit
Blijven hopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:44 schreef chibibo het volgende:
Ik hoop op een Nederlandse doorbraak van 'Wir machen durch bis morgen frueh'.
De winnaar van het Brabantse knotskraker festival is nie zo veul dit jaar volges mij. Vorig jaar was de karnavalskraker toch wel 'Tis maar veur effekes' (als ik oew effe kus). Maar dat kan goed alleen in Eindhoven zijn gewist.quote:Op maandag 18 december 2006 16:26 schreef Urquhart het volgende:
Over een paar maanden is het weer zover, het carnaval staat weer voor de deur. Rond deze tijd beginnen de eerste carnavalplaatjes uit te komen, en de grote vraag is natuurlijk wat de grootste hit van dit carnavalsjaar wordt.
Vorige jaar was er niet echt sprake van een duidelijke hit, wel bleek Lief Klein Konijntje van Henkie een gouden vondst te zijn.
Heb jij al krakers gehoord? Of welke nummers worden naar jouw mening de krakers van dit jaar. Laat het hier weten!
Was afgelopen carnaval volgens mij de beste verkochte carnavalshitquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:02 schreef Carnaval het volgende:
De De Deurzakkers doen het altijd goed met carnaval![]()
Je link is was dood mên.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:42 schreef Da hopman het volgende:
Ik vrees met grote vrese dat dit een high potential is.
DJ Maarten met ik ben een kikker
![]()
Juist, Brabants carnavalquote:Op maandag 18 december 2006 16:31 schreef _The_General_ het volgende:
Natuurlijk iets in het Limburgs. Die Hollandse Carnavalstroep kun je nu niet echt serieus nemen!
Dat hebben we geweten ookquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:20 schreef VirgilReality het volgende:
[..]
euh nee dat was dus zijn carnaval hit van 2006![]()
Duh, maar dat heet BOEM is ho.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:20 schreef VirgilReality het volgende:
euh nee dat was dus zijn carnaval hit van 2006![]()
Beter!quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:02 schreef Urquhart het volgende:
Wereldvrouw" nieuwe single Peter Smulders
Met zijn jarenlange ervaring kent ras-entertainer Peter Smulders uit Tilburg het klappen van de zweep!
In Nederland scoorde Peter al vele hitjes zoals: Hallo mooie meid, Little lady, Stap in mijn bootje, El paso (alias Country Peter) e.v.a. Hopelijk kunnen we de nieuwe single binnenkort ook een hit noemen. ‘Wereldvrouw’ is de titel en is aanstekelijk feestelijk en zal het ook zeker tijdens het komende carnaval goed gaan doen op de diverse radio’s of gewoon gezellig in de kroeg!
Sjef!quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:33 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
[..]
Beter!
Peter verdient een nieuwe hit! Al hoewel "Hee hallo mooie Meid" natuurlijk ook een wereldplaat blijft!
Dat is echt allemaal TE slecht! Die kampsjaken muziek heeft niets met carnaval te maken!quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:34 schreef Sethje het volgende:
heee gaade meee een bakske koffie drinken of hedde gij liever soms een lekker bakske theee
Bad Brothers - Bakske Koffie, gaat het heel goed doen
Addie - Ik kom Terug
Thomas Berger-Jij bent mijn leven
Rene Becker - Jij hebt mij behekst
Carnaval is allang niet meer hoempapa, dat zie je alleen nog in Oeteldonk en bergen op zoom. Nederlandstalig/apressk is toch waar ze het in de kroegen van moeten hebben. Met zo nu en dan een klassieker van de deurzakkers ofzo natuurlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:58 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Dat is echt allemaal TE slecht! Die kampsjaken muziek heeft niets met carnaval te maken!![]()
wat je daar zegt slaat nerges op.....in Limburg draaien ze nooit 'Hollandse bagger' cq. apres ski. Over het algemeen kom je die bagger alleen in kroegen met het niveau 'tmf' tegen. Maar het niveau van de liedjes die jij aankaart, dat is echt ver onder de bodemgrens. Wellicht als ze wat zendtijd krijgen bij omroep brabant (3uurkes vurraf) dat het een succes wordtquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:48 schreef Sethje het volgende:
[..]
Carnaval is allang niet meer hoempapa, dat zie je alleen nog in Oeteldonk en bergen op zoom. Nederlandstalig/apressk is toch waar ze het in de kroegen van moeten hebben. Met zo nu en dan een klassieker van de deurzakkers ofzo natuurlijk.
In Limburg word canraval over het algemeen anders beleefd als in Brabant heb ik het idee. In elk willekeurig dorp heb je vaak 1 kroeg waar het te doen is en daar voert nederlandstalig en apres ski de boventoon, gewoon om dat mensen dat blijkbaar gezellig vinden. En alle bekende carnavalsliedjes en deuntjes komen altijd voorbij maar hoempapa voert zeker niet de boventoon.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:23 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
wat je daar zegt slaat nerges op.....in Limburg draaien ze nooit 'Hollandse bagger' cq. apres ski. Over het algemeen kom je die bagger alleen in kroegen met het niveau 'tmf' tegen. Maar het niveau van de liedjes die jij aankaart, dat is echt ver onder de bodemgrens. Wellicht als ze wat zendtijd krijgen bij omroep brabant (3uurkes vurraf) dat het een succes wordt
Hoewel die Rob Vandaal met ze nattelie ook geen potten gebroken heeft (godzijdank) afgelopen jaar
Het gebied vervaagt wel idd. Apres-ski, Nederlandstalige platen, hoempapa platen en Limburgse krakers worden meestal allemaal door elkaar gedraaid. En ik vind dat verder ook prima, beetje onzinnig om altijd een soort strijd te hebben over welke carnavalsplaten er beter zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:48 schreef Sethje het volgende:
[..]
Carnaval is allang niet meer hoempapa, dat zie je alleen nog in Oeteldonk en bergen op zoom. Nederlandstalig/apressk is toch waar ze het in de kroegen van moeten hebben. Met zo nu en dan een klassieker van de deurzakkers ofzo natuurlijk.
BrauNquote:
die randstad opmerking vind ik gewoon al debiel, wat dan nog?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:02 schreef OFfSprngr het volgende:
Algemene vraag; vinden jullie dit echt leuke muziek?, of is het gewoon omdat je toch dronken bent en buiten de randstad woont?..
De randstad dat is toch waar men in het weekend bij voorkeur naar een als skihut of beachtent verkleed krot gaat om zich aldaar op feestmuziek te bezatten?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:02 schreef OFfSprngr het volgende:
Algemene vraag; vinden jullie dit echt leuke muziek?, of is het gewoon omdat je toch dronken bent en buiten de randstad woont?..
quote:Op maandag 22 januari 2007 15:57 schreef Da hopman het volgende:
[..]
De randstad dat is toch waar men in het weekend bij voorkeur naar een als skihut of beachtent verkleed krot gaat om zich aldaar op feestmuziek te bezatten?
Generalisen, daar heb ik zo'n hekel aan hè, Groningers doen dat ook altijd.
Dat is inmiddels ook als carnavalsnummer uitgebracht, dus dat gaat zeker de carnavalskraker worden van 2007!quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:46 schreef Elmo1608 het volgende:
Theo Maassen![]()
http://www.youtube.com/watch?v=FWORGx3d298
Ik ben een groot liefhebber van het Hollandse levenslied, inclusief smartlap. En ook carnavalskrakers kan ik wel waarderen. Ik zeg altijd maar, een feest zonder Nederlandstalig, is geen feest.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:02 schreef OFfSprngr het volgende:
Het is ook niet compleet, zag het op een site staan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Sethje het volgende:
Die van Henkie is echt weer een saai traag kutnummer, maarja ik vond dat Konijntjeslied ook een kutlied dusja...
Ik ben een kikker zal het goed doen lijkt me, aanstekelijk deuntje, dj maarten heeft altijd wel goede nummers. Verder vind ik Japapa van De Sjonnies een heerlijk aanstekelijk lied maar die staat hier niet tussen.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:37 schreef Urquhart het volgende:
Is die plaat van Theo Maassen al uit?
quote:Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook als carnavalsnummer uitgebracht, dus dat gaat zeker de carnavalskraker worden van 2007!![]()
Dat is te underground om een carnavalskraker te wordenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef Molluck het volgende:
Malle Pietje en de Bimbo's - Keihard Beuken
9 vd 10 nummers redden het meestal niet tot in de kroeg. Alleen een paar aanstekelijke liedjes zullen het halen. Ik heb afgelopen weekend even Brabant party bekeken en het was om te huilen wat er allemaal wordt uitgebracht. Tegenwoordig is bekant alles met unne flinke beat eronder.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:15 schreef Urquhart het volgende:
De nieuw uitgebrachte nummers tot nu toe
Cooldown Café - Reach out and touch
Danio Crespo - Lindah Eh
Dikdakkers - Cowboys & indianen
Double DJ’s - Roeien, zeilen, vissen
Ed Nieman - Leve de lol (2007 remix)
Eric Dikeb - Ik schreeuw ’t van de daken
Feestteam - En nou die hèndjes de lucht in
Feestpolitie – Het openingslied
Franky Boy – Mamor, Stein und Eisenbricht
Fritske mmv Gebroeders KO – Wij doen het licht wel uit
Goldfinger - It’s a small World
Henkie – Mijn goudvis
Johan Vlemmix – Coupe d’orange
John Meijer – Trek aan de bel
Jurgen ft. TMS – Je mag er wel naar kijken
Kasper ft. Monsta – Bokken
Maarten – Ik ben een kikker
One Two Trio - Hokie Pokie
Party Jocks – It Takes Two
Rob Ronalds - Samen dansen
Rogier – Bier met een rietje
SRV Mannen – De fik erin
Stef Ekkel – Shanghai / Op een terrasje 2007
Theo Mezz – Zondag
Tom – Alkohol
Tom & Tom – Traffic Jam
Trafassi – Pum Pum (DJ Maurice remix)
Gerrit Uittenberg – Tante Jo
Waanzin – Het grote rietdekkers lied
Zware Jongens – Ik zie door de boemen ’t bos niet meer
Henkie is wel weer een kanshebber voor de grootste kraker dit jaar.
Vlemminx heeft een plaat uitgebracht over het kapsel van Beatrix (quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:42 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
9 vd 10 nummers redden het meestal niet tot in de kroeg. Alleen een paar aanstekelijke liedjes zullen het halen. Ik heb afgelopen weekend even Brabant party bekeken en het was om te huilen wat er allemaal wordt uitgebracht. Tegenwoordig is bekant alles met unne flinke beat eronder.
Ik mis de briljante teksten over het goei leve, drank en de vruchtbaarheid van weleer.
Brengt Vlemminx trouwens niks uit dit jaar?
Hoezo weer??? Ik heb nog nooit mensen carnaval zien vieren op dat konijntje of die fiets of zo hoor. Dat zijn toch helemaal geen carnavalsplatenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:15 schreef Urquhart het volgende:
[
Waarquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef vosss het volgende:
Ik heb toevallig vandaag eventjes Vastelaovend vaan Eijsde tot de Mookerhei - 1 t/m 13 gedownload.
Om alvast een beetje in de stemming te komen
Leuk dingquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:50 schreef bramos-elvis het volgende:
http://www.omroepbrabant.nl/carnaval/data/8/jukebox/index.htm
Toch aardig dat je het carnavalsmuziek noemtquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:19 schreef Maarteb het volgende:
Waarom wordt dit gepost in MUZ, ONZ zou beter zijn. Carnavalsmuziek is geen muziek!
Ik hoorde dat nummer voor het eerst in zo'n Duitse biertent. Iedereen staan en z'n handen omhoog bij "Jaaaa der lebt noch!"quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
van het niveau 'Lebt denn der alte Holzmichel noch? zal het wel nooit meer worden....
Dat liedje van die Cowboys en Indianen, is dat toevallig een NL-versie van de Duitse après-ski-kraker "Komm hol dein Lasso raus"??quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:15 schreef Urquhart het volgende:
De nieuw uitgebrachte nummers tot nu toe
Cooldown Café - Reach out and touch
Danio Crespo - Lindah Eh
Dikdakkers - Cowboys & indianen
Double DJ’s - Roeien, zeilen, vissen
Ed Nieman - Leve de lol (2007 remix)
Eric Dikeb - Ik schreeuw ’t van de daken
Feestteam - En nou die hèndjes de lucht in
Feestpolitie – Het openingslied
Franky Boy – Mamor, Stein und Eisenbricht
Fritske mmv Gebroeders KO – Wij doen het licht wel uit
Goldfinger - It’s a small World
Henkie – Mijn goudvis
Johan Vlemmix – Coupe d’orange
John Meijer – Trek aan de bel
Jurgen ft. TMS – Je mag er wel naar kijken
Kasper ft. Monsta – Bokken
Maarten – Ik ben een kikker
One Two Trio - Hokie Pokie
Party Jocks – It Takes Two
Rob Ronalds - Samen dansen
Rogier – Bier met een rietje
SRV Mannen – De fik erin
Stef Ekkel – Shanghai / Op een terrasje 2007
Theo Mezz – Zondag
Tom – Alkohol
Tom & Tom – Traffic Jam
Trafassi – Pum Pum (DJ Maurice remix)
Gerrit Uittenberg – Tante Jo
Waanzin – Het grote rietdekkers lied
Zware Jongens – Ik zie door de boemen ’t bos niet meer
Dat lied van die Cowboys en Indianen, ken ik nog niet, maar het schijnt wel goed te doen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:37 schreef MWK66 het volgende:
[..]
Dat liedje van die Cowboys en Indianen, is dat toevallig een NL-versie van de Duitse après-ski-kraker "Komm hol dein Lasso raus"??
Verder verwacht ik eigenlijk ook wel een NL-versie van een andere Duitse après-ski-hit: "Er hat ein knalrotes Gummiboot". Het schijnt dat er afgelopen zomer in België al een vertaling van is uitgebracht.
Iddquote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:59 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Ach man gewoon ff alle serieuze onzin van je af en lekker zuipen
Hm ja, het is het net niet helemaal zeg maar. Een voorbeeld is een groep die als thema "we zien ze vliegen" had en daarbij het nummer "we zien ze vliegen van duo excellent. Puur toeval, maar een perfect nummer om ook een dansje etc. op te doen. Maar alle suggesties zijn natuurlijk welkom!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:41 schreef Urquhart het volgende:
Liedjes die me dan te binnen schieten zijn
One Two Trio - Juffrouw Toos
Rampestampers - Hoofd, Schouders...
Maar ik weet niet of dat de juiste richting is.
Inderdaad, niks gaat boven de Jocus Venlo muziek!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:09 schreef fratsman het volgende:
JocusVenlo1936-2005.mp3
Die map op mijn PC en niks anders....
quote:REUBE, FRIET EN BEER
Iech zaog häör bij de statie, dat meidske had väöl gratie
Ich dach aon 'n relatie, en ich zag häör: "Excuseer,
Zègk, wèlste mèt miech sjanse? Zègk miech, wie zien mien kanse?"
Zie zag: "Iech wèl gere danse mèt 'ne ras Mestreechteneer".
Refrein:
M'n ma, die is vaan Lummel, miene pa, dee kump oet Hier.
Vaan Mestreech is geine, en mien tant die woent in Kier
Veer zien vaan Wiek en Wolder, dao tösse sjijnt 't leech.
Dao zien veer neet gebore, en dao ligk noe zjus Mestreech
Iech kós häör neet vergete, iech moch toen koume ete.
Dat waor toen ech genete, mèt reube, friet en beer.
Iech wèlde häör versere, 't meidske caressere.
Meh pa gaof häör neet gere aon 'ne nep Mestreechteneer.
M'n ma, die is vaan Lummel, miene pa, dee kump oet Hier.
Vaan Mestreech is geine, en mien tant die woent in Kier
Veer zien vaan Wiek en Wolder, dao tösse sjijnt 't leech.
Op aondraank vaan mamake, leet iech 't beer miech smake
Iech wis 'm good te rake, wie 'nen Tempeleer.
Pa zag: "Laot iech ins dinke, en op de touwkoms klinke
Es iech diech zoe zeen drinke biste ech Mestreechteneer".
Inmiddels door de Brabantse radiozender Radio 8FM gekroond tot carnavals kraker van dit jaar.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:17 schreef Urquhart het volgende:
Deurzakker - Hebbe gij nog aajer in de koelkast. Zou het ook weleens goed kunnen doen
Die kende gij himmel nie volgens men.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef 9christensen het volgende:
das een kraker braun
zekers wa. kheb al 2 weekendjes carnaval achter de rugquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:52 schreef BrauN het volgende:
[..]
Die kende gij himmel nie volgens men.
Echt te erg nummer. Ik zat vrijdag bij een vriend van me een blowtje te roken en wat te ouwehoeren....kwam die clip op Brabant TV, tijden lang niet zo gelachen om die mongoloide vent met z,n motoriek van een slechtgeolied tuinhek.quote:
Huub Hangop - Vrachtwagenchaufferslied?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:01 schreef L0t.. het volgende:
Vraagje: er is zo'n nummer en dat refrein gaat van 'pompompompompompompompom'
Weet iemand hoe die heet?
Je bent geweldigquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:15 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Huub Hangop - Vrachtwagenchaufferslied?
Ik vergeet er nog één: Alex - Festival van liefdequote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:59 schreef Urquhart het volgende:
Mijn terugblik op de carnavals krakers 2007:
Sloegen hier enorm aan
Gebroeders Ko - Wij doen het licht wel uit
Double DJ's - Roeien, Zeilen & Vissen
Ed Nieman - Leve de lol 2007
Deden het ook leuk
Stef Ekkel - Shanghai
Gerrit Uijenberg - Tante Jo
SRV Manner - Als We Gaan
Voor de rest waren het vooral de klassiekers die het weer goed deden.
Ik weet het BrauN, het is geen vasteloavend.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:18 schreef BrauN het volgende:
Wat een gigantische kutnummers allemaal, Urquhart.
Apres ski muziek.
In welke plaats heb je 't gevierd?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik weet het BrauN, het is geen vasteloavend.
Ik heb het dit jaar ook op "z'n Hollands" gevierd dus vandaar. Maar Beppie Kraft, Taai Taai, Franz Theunisz en De Nachraove zijn oké
Zware Jongens vs. DJ Daroon - Jodeljumpquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef Jenny_ het volgende:
Hoe heet dat nummer van: "Boven op de berg met bier en Gluhwein jodajoda, ohee kijk eens naar benenden...."
En dat nummer van: "Hoempahoepahop dat is de nieuwe rage, hoempahoepahop...."
Alvast bedankt
Topnummer idd! Echt hit-materiaal, dat hoor je zo.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:37 schreef LuukBes het volgende:
Wwwwwiijjjj doen het licht wel uit..![]()
Lawineboys - Als We Gaanquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:06 schreef Silenus het volgende:
[..]
Topnummer idd! Echt hit-materiaal, dat hoor je zo.
En dat ' als we gaan' is dat ' en als we gaaaan, dan gaan we met z'n alluhhhh, de kroeeeegen overvalluhhh etc etc??
Die is dan ook vet.
Vind ik persoonlijk een van de betere Oeteldonkse carnavalsnummersquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:49 schreef ruud.nl het volgende:
De Femmelie - Anoesjka![]()
Maar die is al ouder.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |