abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 december 2006 @ 16:47:40 #26
128384 mcwops
gat in je glas
pi_44541846
die studie intercedent is gewoon een training, is easy en kort en incompany. je moet nl snel productief zijn dwz geld opleveren.
makelaarsopleiding duurt langer en is duurder. overigens kan het je vies tegenvallen hoor huisjes verkopen........
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_44542181
Zijn er hier nog meer mensen die ooit als intercedent/consulent gewerkt hebben? Wat zijn jullie ervaringen?
pi_44542507
ja, als ik het zo rondom me heen hoor is het op idt moment ook behoorlijk rustig op de huizenmarkt...
en volgens mij zijn er ook veel te veel makelaars... ze hebben allemaal goud geroken, maar als je het met velen moet delen blijft er niet zo heel veel over

die training voor intercedent valt dus wel mee?
is het goed te doen om ernaast te studeren voor makelaar?
ik leer vrij makkelijk, heb een technisch hbo diploma.. het is vooral een kwestie van voldoende tijd en motivatie denk ik...
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_44542581
toch wel grappig een koningin en een droomkoningin.. even oud geloof ik.. en met dezelfde twijfels...
hoewel jij volgens mij meer een voorkeur hebt voor intercedent dan voor makelaar?
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_44542800
Tja, ik zit op een punt nu dat ik hier bij mijn huidige werk weg wil en dat ik dus de keuze kan maken voor echt iets wat ik leuk vind. Echter, heb net een nieuw huis gekocht en wil dus ook financieel zeker zijn. Ga ik te veel achteruit in salaris of ik moet een opleiding doen, dan kan het helaas niet doorgaan.
Makelaar valt daardoor eigenlijk al gelijk weg. Daarom zou ik wel het salaris van een senior consulent willen weten.
  maandag 18 december 2006 @ 17:16:08 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44543048
Het hangt er ook heel erg vanaf bij welk bureau je zit. Mijn werkgever is meer van de zachte sales dan de koude acquisitie gelukkig. Drammen is bij ons al helemaal not done. Sommigen reageren nog steeds beroerd als je belt, maar de meesten zijn redelijk aardig eigenlijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_44543078
dat is voor mij ook een belangrijk punt... financien... heb ook een eigen huisje dat ik niet kwijt wil.. dus er moeten wel genoeg centjes binnen komen

is het salaris van beginnend consulent dan niet interessanter? of denk je door ervaring/opleiding meteen als senior consulent aan de slag te kunnen?

de baan waar ik nu op gesolliciteerd heb is vooral in de avonduren... en door de onregelmatigheid toeslag verdien ik ws net voldoende om rond te komen...
en overdag dus de mogeljkheid om er iets bij te doen en te studeren...
pi_44543152
@xcuz_me: bij welk bureau werk je? en kan je iets zeggen over de mentaliteit bij de verschillende andere uitzendorganisaties?
pi_44543176
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:30 schreef droomkoningin het volgende:

ik kan natuurlijk ook eerst intercedente worden.. en daarbij studeren voor makelaar
Dat lijkt me idd de beste optie, zo'n interne opleiding stelt toch niets voor.

Zelf zou ik absoluut voor de makelaardij kiezen, intercedent klinkt heel interessant maar t lijkt me echt een vreselijk beroep. CWI formulieren ondertekenen, dom geneuzel van kansloze mensen aanhoren, je uitsloven voor een opgefokte vestigingsmanager die vervolgens een flinke bonus opstrijkt... dat is mijn idee van de uitzendwereld - maar misschien heb ik het mis. m'n zus is intercedente

Ik denk dat je in de makelaardij meer eigen verantwoordelijkheden hebt: als je goed bent loop je binnen, en anders moet je gewoon keihard werken om je hoofd boven water te houden. Als je verkooptalent hebt zit je daar dus goed. work hard, play hard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wakey op 18-12-2006 17:23:58 ]
Ik zoek niet, ik vind.
pi_44543474
@koningin: Het salaris voor een beginnend intercedent bedraagt minimaal ¤ 1.535 en kan uitgroeien tot ongeveer ¤ 2.200 bruto per maand voor intercedent C. (Bron: CAO voor Vaste Medewerkers van Uitzendondernemingen 2003-2004) (mijn bron = www.carrieretijger.nl)
pi_44543718
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:26 schreef droomkoningin het volgende:
@koningin: Het salaris voor een beginnend intercedent bedraagt minimaal ¤ 1.535 en kan uitgroeien tot ongeveer ¤ 2.200 bruto per maand voor intercedent C. (Bron: CAO voor Vaste Medewerkers van Uitzendondernemingen 2003-2004) (mijn bron = www.carrieretijger.nl)
Is intercedent eigenlijk MBO of HBO niveau?
Mijn zus heeft HBO gedaan maar ik mag toch hopen dat ze meer verdient (nooit gevraagd).
Bovengenoemd salaris vind ik nl. verbazingwekkend laag
Ik zoek niet, ik vind.
pi_44543825
ze vragen meestal hbo... maar mbo + ervaring daar red je t ook wel mee geloof ik...
en ja.. ik schrok ook van dit salaris... maar het is wel van een paar jaar terug...
dus ik hoop dat er mensen zijn die kunnen bevestigen dat het tegenwoordig toch wel een stukje hoger ligt
pi_44543850
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:34 schreef Wakey het volgende:

[..]

Mijn zus heeft HBO gedaan maar ik mag toch hopen dat ze meer verdient (nooit gevraagd).
Ik ook. Ik verdien nu toch al heel wat meer.
  maandag 18 december 2006 @ 17:57:00 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44544448
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:18 schreef droomkoningin het volgende:
@xcuz_me: bij welk bureau werk je? en kan je iets zeggen over de mentaliteit bij de verschillende andere uitzendorganisaties?
Ik werk bij een relatief onbekend bureau dat landelijk opereert in een niche van de markt. Ik ben aangenomen bij 3 verschillende bureaus (en vergevorderd bij 2 andere) en ze waren alle 3 totaal verschillend qua sfeer en mentaliteit. De eerste was er één van de USG Group, namelijk Ad Rem. De tweede was een lokale speler en de 3e was waar ik nu werk.

Ad Rem bood een belachelijk laag salaris (ik ben WO, wel 1e baan, dus weinig werkervaring) van 1600 euro bruto per maand. Daarbij moest ik minimaal 3 uur per dag (!) koude acquisitie gaan plegen. Dat was ik dus echt niet van plan voor dat geld. Ad Rem was erg in de targets, prestatie en commerciele sfeer. Niet mijn ding.

Overigens werkten alle bureaus met targets en bonusregelingen, behalve degene waar ik nu werk . Daar ben ik erg happy mee. Mijn salaris ligt ruim hoger dan die 1600 en ik vind dat ik voor een 1e baan echt niet mag klagen! Er zullenongetwijfeld mensen zijn die véél meer verdienen, maar gezien het feit dat ik onder mn niveau werk en niet van plan ben mijn dienstleven daar uit te zitten, hoor je mij niet. Ik kan mn huur betalen en mn vaste lasten en dan hou ik nog genoeg over voor de leuke dingen in 't leven.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_44544677
ik wil/moet zo'n 2000,- bruto per maand verdienen... meer is altijd goed, maar ik vind de baan zelf en evt. doorgroei mogelijkheden belangrijker

ad rem heb ik nog nooit van gehoord...

kan iemand iets zeggen over de bekende grotere uitzendbureau's?
zoals randstad, start, adecco, manpower, start, timing enz..

ik ga in elk geval wat brieven schrijven naar verschilende bureau's... kan altijd kijken of het wat is :-)
  maandag 18 december 2006 @ 18:11:21 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44544840
http://www.usgpeople.nl/383/default.aspx

Kijk hier maar eens, USG is een grote jongen .
pi_44548198
Ik werk ook als intercedente en ik vind het tot nu toe erg leuk werk! Lekker veel afwisseling in mijn werk, geen dag is hetzelfde. Ook vind ik de verschillende contacten die je hebt, met opdrachtgevers en uitzendkrachten leuk!
Maar ik ben het ook wel eens met wat hier eerder gezegd is, ik denk dat het vooral een leuke baan is om een paar jaar werkervaring op te doen!
pi_44549750
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:34 schreef Wakey het volgende:

[..]

Die max. is iig hoog genoeg voor een Intercedente. btw, als je 2.200 bruto met je eerste baan op HBO-niveau verdiend zit je wel goed. Zelfs boven het gemiddelde.
pi_44555047
ik heb net mijn eerste (online) sollicitatie weggeklikt...
toch wel apart... heb een beter gevoel bij ouderwets een brief schrijven... maar intercedent is natuurlijk een "snelle" functie dus daar past online solliciteren prima bij
  maandag 18 december 2006 @ 23:26:34 #45
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_44556767
Handel is gewoon leuk! Mensen, huizen etc. als het maar geld oplevert.
Toevallig vind ik beide beroepen wel interessant als opstapje naar iets beters.
KISSSSSSSSSSS
pi_44560769
Denk dat het bij mij gaat afketsen op het salaris.
Tis voor mij ook geen startersbaan.
pi_44563665
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:05 schreef droomkoningin het volgende:
ik wil/moet zo'n 2000,- bruto per maand verdienen... meer is altijd goed, maar ik vind de baan zelf en evt. doorgroei mogelijkheden belangrijker

ad rem heb ik nog nooit van gehoord...

kan iemand iets zeggen over de bekende grotere uitzendbureau's?
zoals randstad, start, adecco, manpower, start, timing enz..

ik ga in elk geval wat brieven schrijven naar verschilende bureau's... kan altijd kijken of het wat is :-)
2.000,- bruto ga je als beginnend makelaar al niet redden, als je een maand lang niks verkoopt. Het basissalaris voor een makelaar in loondienst is door de NVM vastgesteld op 1.500,- bruto. De rest van het salaris is afhankelijk van jouw prestaties.

Ik heb een half jaar stage gelopen in de makelaardij en het was in een woord verschrikkelijk. Nu ben ik geen verkooptalent en mijn interesses hebben nooit in dit deel van het vakgebied gelegen maar toch. In dat wereldje vinden smerige zaakjes plaats, waar de NVM met geen woord over rept. Nee, daar wil ik mijn handen niet aan branden. Vandaar dat ik nu iets zoek in bij de overheid en me bezig wil gaan houden met stedelijke ontwikkeling.
pi_44575444
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:39 schreef droomkoningin het volgende:
ik heb net mijn eerste (online) sollicitatie weggeklikt...
toch wel apart... heb een beter gevoel bij ouderwets een brief schrijven... maar intercedent is natuurlijk een "snelle" functie dus daar past online solliciteren prima bij
dat snelle dat klopt wel... ben al uitgenodigd voor een selectiegesprek bij het grote blauwe uitzendbureau

de procedure ziet er wel indrukwekkend uit... selectiegesprek, competentietest, assesment enz.
Heeft iemand hier ervaring mee? tips zijn van harte welkom
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:39:46 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44582102
Randstad staat bekend om z'n zware procedure met assessments enzo.

Je moet wel een beetje een "tutje" zijn voor dat bureau geloof ik (no offence). Het is een heel aparte cultuur en de sales zijn wel erg belangrijk daar. Erg targetgericht.

(broer van een vriendin van me werkt er)
pi_44582288
Mijn oudtante is makelaar in Florida, en heeft zojuist een huisje verkocht. Commissie: 150.000 dollar.

Intercedent lijkt me wel een leuk beginbaantje om te doen als je weinig opleiding hebt, maar verder niet echt heel boeiend. De makelaardij lijtk me erg leuk, omdat je veel contact hebt met mensen die een belangrijke stap in hun leven nemen. Verder ben je in principe zowel koper als verkoper, en ben je mensen van dienst met je kennis. Erg cool, en je komt nog eens ergens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')