ja.. ik had al een voorkeur voor makelaar... en die voorkeur wordt steeds groter
![]()
intercedent is voor nu makkelijker.... er zijn 2 vacatures hier in de buurt.. en ik denk dat ik een redelijke kans maak als ik er op solliciteer... ( 1 organisatie heb ik een paar jaar terug al gesolliciteerd en was al ver in de procedure, maar heb bedankt omdat ik een andere baan op mn afstudeergebied aangeboden kreeg... wilde dat nog 1 keer proberen voordat ik ik die richting definitief aan de kant schoof... ik weet niet of ze me dat nu nog kwalijk zullen nemen, maar heb in de tussentijd alleen maar meer ervaring opgedaan.. dus eigenlijke een geschiktere kandidaat dan toen)
en het lijkt me leuk om te doen.. maar idd voor een paar jaartjes.. niet veel langer
maar het is natuurlijk wel een leuke opstap naar andere functies (al zou ik zo niet weten welke opvolgfunctie ik dan zou willen doen)
makelaar is iets wat me altijd wel getrokken heeft... maar heb er nooit over nagedacht om het echt te worden... tot nu dan
![]()
eigenlijk heeft het alles in zich wat ik leuk vind... zelfstandigheid, afwisselend, werken met mensen, commercieel en een beetje techniek...
maar om makelaar te worden moet je eerst wel een (avond/thuis)studie volgen ( officieel niet nodig maar lijkt me wel zo handig
![]()
) en natuurlijk praktijkervaring opdoen... en dan ben je zo een paar jaar verder...
op dit moment is het nog onzeker wat er gaat gebeuren op mijn werk... heb gesolliciteerd naar een leuke baan waarbij een studie goed te doen is... dus nu maar hopen dat ik daar aangenomen wordt... dan schrijf ik me meteen in voor de studie makelaar
![]()
ik kan natuurlijk ook eerst intercedente worden.. en daarbij studeren voor makelaar
maar volgens mij krijg je dan ook een interne opleiding als je intercedente bent.. dus 2 studies naast elkaar is misschien weer niet zo handig..
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!