Ow okee... duidelijkquote:Op maandag 18 december 2006 15:30 schreef droomkoningin het volgende:
@bleiblei: het maakt me niet zoveel uit wat een ander zou kiezen... meer om de redenen waarom...
en het gaat om m'n eigen toekomst... en ik kom er nog niet echt uit wat me nou leuker lijkt ( en misschien wordt t beide wel niet).. ik denk gooi het hier eens op een forum misschien bekijken andere het wel van een andere kant en hebben ze argumenten die ik zelf nog niet bedacht had :-)
quote:Op maandag 18 december 2006 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
Makelaar.
Dat is niet eens een keuze in mijn ogen.
Interecedent lijkt mij echt een rotberoep.
so toe maar als namelijkquote:Op maandag 18 december 2006 15:54 schreef Norro-tje het volgende:
tvp andwoort komt nog loop stage als namelijk
Dat lijkt me idd de beste optie, zo'n interne opleiding stelt toch niets voor.quote:Op maandag 18 december 2006 16:30 schreef droomkoningin het volgende:
ik kan natuurlijk ook eerst intercedente worden.. en daarbij studeren voor makelaar![]()
Is intercedent eigenlijk MBO of HBO niveau?quote:Op maandag 18 december 2006 17:26 schreef droomkoningin het volgende:
@koningin: Het salaris voor een beginnend intercedent bedraagt minimaal ¤ 1.535 en kan uitgroeien tot ongeveer ¤ 2.200 bruto per maand voor intercedent C. (Bron: CAO voor Vaste Medewerkers van Uitzendondernemingen 2003-2004) (mijn bron = www.carrieretijger.nl)
Ik ook. Ik verdien nu toch al heel wat meer.quote:Op maandag 18 december 2006 17:34 schreef Wakey het volgende:
[..]
Is intercedent eigenlijk MBO of HBO niveau?
Mijn zus heeft HBO gedaan maar ik mag toch hopen dat ze meer verdient (nooit gevraagd).
Bovengenoemd salaris vind ik nl. verbazingwekkend laag![]()
Ik werk bij een relatief onbekend bureau dat landelijk opereert in een niche van de markt. Ik ben aangenomen bij 3 verschillende bureaus (en vergevorderd bij 2 andere) en ze waren alle 3 totaal verschillend qua sfeer en mentaliteit. De eerste was er één van de USG Group, namelijk Ad Rem. De tweede was een lokale speler en de 3e was waar ik nu werk.quote:Op maandag 18 december 2006 17:18 schreef droomkoningin het volgende:
@xcuz_me: bij welk bureau werk je? en kan je iets zeggen over de mentaliteit bij de verschillende andere uitzendorganisaties?
Die max. is iig hoog genoeg voor een Intercedente. btw, als je 2.200 bruto met je eerste baan op HBO-niveau verdiend zit je wel goed. Zelfs boven het gemiddelde.quote:Op maandag 18 december 2006 17:34 schreef Wakey het volgende:
[..]
Is intercedent eigenlijk MBO of HBO niveau?
Mijn zus heeft HBO gedaan maar ik mag toch hopen dat ze meer verdient (nooit gevraagd).
Bovengenoemd salaris vind ik nl. verbazingwekkend laag![]()
2.000,- bruto ga je als beginnend makelaar al niet redden, als je een maand lang niks verkoopt. Het basissalaris voor een makelaar in loondienst is door de NVM vastgesteld op 1.500,- bruto. De rest van het salaris is afhankelijk van jouw prestaties.quote:Op maandag 18 december 2006 18:05 schreef droomkoningin het volgende:
ik wil/moet zo'n 2000,- bruto per maand verdienen... meer is altijd goed, maar ik vind de baan zelf en evt. doorgroei mogelijkheden belangrijker
ad rem heb ik nog nooit van gehoord...
kan iemand iets zeggen over de bekende grotere uitzendbureau's?
zoals randstad, start, adecco, manpower, start, timing enz..
ik ga in elk geval wat brieven schrijven naar verschilende bureau's... kan altijd kijken of het wat is :-)
dat snelle dat klopt wel... ben al uitgenodigd voor een selectiegesprek bij het grote blauwe uitzendbureauquote:Op maandag 18 december 2006 22:39 schreef droomkoningin het volgende:
ik heb net mijn eerste (online) sollicitatie weggeklikt...
toch wel apart... heb een beter gevoel bij ouderwets een brief schrijven... maar intercedent is natuurlijk een "snelle" functie dus daar past online solliciteren prima bij
mijn ideequote:Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef heiden6 het volgende:
Mijn oudtante is makelaar in Florida, en heeft zojuist een huisje verkocht. Commissie: 150.000 dollar.
Intercedent lijkt me wel een leuk beginbaantje om te doen als je weinig opleiding hebt, maar verder niet echt heel boeiend. De makelaardij lijtk me erg leuk, omdat je veel contact hebt met mensen die een belangrijke stap in hun leven nemen. Verder ben je in principe zowel koper als verkoper, en ben je mensen van dienst met je kennis. Erg cool, en je komt nog eens ergens.
Nou nou, wat een voordeel.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:39 schreef cora4034 het volgende:
Wordt verhuurmedewerker bij een woonstichting. Afwisseld, niet commercieel, mag vaak opleidingen volgen die betaald worden en je salaris is ook niet al te slecht.
Bovendien hoef je niet in de avonden of in de weekeinden te werken zoals een makelaar. Wel veel contacten met allerlei soorten mensen.
Ieder z'n ding heiden!quote:Op donderdag 21 december 2006 21:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou nou, wat een voordeel.
Ik zou echt niet tussen de trage semi-ambtenaren van zo'n woningstichting willen zitten.![]()
Ieder zijn ding, ja. Gelukkig maar. Degene die ik quotte bracht het als een objectief pluspunt.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ieder z'n ding heiden!
Ik houd ook helemaal niet van zo'n commerciële omgeving en zou daar ook zeker niet op solliciteren!
Wehehe, je bedoelt het Rotterdam topic? Tjaquote:Op donderdag 21 december 2006 21:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, ja. Gelukkig maar. Degene die ik quotte bracht het als een objectief pluspunt.
Off topic: als je niet zo vrij was geweest met je info hadden we wellicht buren geworden.Toch bedankt voor de waarschuwing.
Ben benieuwd of de makelaar het ook verteld zou hebben.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wehehe, je bedoelt het Rotterdam topic? Tja![]()
Ik gok zomaar van nietquote:Op donderdag 21 december 2006 22:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de makelaar het ook verteld zou hebben.
Dat ligt eraan, nu ben je natuurlijk vooringenomen als mijn eventuele buurvrouw.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik gok zomaar van niet.
Maar het zijn hele toffe huizen hoor!
Hoe geloofwaardig ben ik nu?![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 22:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, nu ben je natuurlijk vooringenomen als mijn eventuele buurvrouw.![]()
Succes morgen!! Hopelijk voel je je al wat beter dan!quote:Op woensdag 27 december 2006 18:15 schreef droomkoningin het volgende:
morgen solliciteren voor intercedent... hopelijk voel ik me beter dan vandag en zie ik er ook iets beter uit
het is gewoon 1 stromende massa uit m'n hoofd... doorlopen waterige ogen en een knalrode van het steeds maar weer snuiten, krakerige stem... zo fijn... verkouden zijn![]()
maar veel paracetamolletjes slikken en vroeg naar bed vanavond!
Als je al niet commerciëel genoeg bent om als intercedent aan de bak te komen zou ik die makelaarscursus maar even laten voor wat ze is. En dat is een goedbedoelde tip.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:36 schreef droomkoningin het volgende:
ik was gelukkig niet zo brak meer vandaag.... wel verkouden maar op acceptabel niveau
het gesprek ging op zich best goed... goede sfeer, heb wel een realistisch beeld van mezelf neer weten te zetten... en toch ben ik net niet door...
qua competenties leek ik wel geschikt, maar mis net dat kleine beetje extra zelfvertrouwen en lef... haantjes gedrag dus eigenlijk
en zoals ik al verwacht had heb je dat dus wel nodig daar... erg commercieel en prestatie gericht...
misschien dat een andere organisatie beter bij me past, en misschien moet ik het hele idee wel uit mn hoofd zetten... maar niet voordat ik het ergens anders nog geprobeerd heb
ik ga sowieso binnenkort alvast beginnen met een makelaarsopleiding... want dat is iets wat me toch wel echt heel erg leuk lijkt
Over 'Alles over een kam scheren gesproken zeg'. Dat slaat toch nergens op!quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb een grafhekel aan intercedenten en hun werkwijze. Kunnen zij niets aan doen, maar ik vind het een uiterst zwak systeem waar zowel potentiele werknemer als werkgever nauwelijks mee geholpen zijn.
Wij zoeken ook nog veel nieuwe intercedenten door het hele land.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:57 schreef droomkoningin het volgende:
ik ga ook voor makelaar... maar als ik het doe wil ik t ook goed doen.. dus dan ben je zo een paar jaar verder met studie en praktijk ervaring op doen...
en ondertussen lijkt intercedent me ook een leuk beroep en een goede ervaring :-)
ik woon trouwens in emmen...
Het zal best een pittige functie zijn, maar ik kan er ook niets aan doen dat de uitzendbranche denkt ook geschikt te zijn als recruiter (hetgeen pertinent onjuist is) en er bedrijven zijn die voor een duppie eerste rang willen zitten.quote:Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef Sjappie het volgende:
Intercedent heeft hier op FOK! vaak een nare bijsmaak. Toch jammer. Mijn vriendin werkt als intercedent en het is dus echt niet een “leuk beginbaantje als je weinig opleiding hebt”. Je moet op zowel HRM als commercieel vlak vaardigheden hebben en je moet een hoop zaken tegelijkertijd kunnen. Zoals wel blijkt uit de reacties hierboven wordt dan dus ook echt niet iedereen aangenomen.
Het is ook een representatieve functie, dus dat “het maar goed moet zijn” past dan ook niet echt bij deze baan.
In theorie wellicht. Maar uitzendbureaus zijn tegenwoordig meer bezig met recruiten voor normale banen... Daar kunnen ze helemaal niets van.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:05 schreef Zabb het volgende:
[..]
Over 'Alles over een kam scheren gesproken zeg'. Dat slaat toch nergens op!
Juist werknemer en werkgever zijn erg gebaat bij het werk wat intercedenten doen! Een werknemer kan op een makkelijk en snelle manier een baan krijgen en een werkgever een geschikte kandidaat!
Uitzendbureaus dienen vooral om bedrijven in te dekken tegen risico's. Meer niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het zal best een pittige functie zijn, maar ik kan er ook niets aan doen dat de uitzendbranche denkt ook geschikt te zijn als recruiter (hetgeen pertinent onjuist is) en er bedrijven zijn die voor een duppie eerste rang willen zitten.
Als je een echte baan wil is het uitzendbureau dé plek waar je met een gerust hart voorbij kunt lopen.
[..]
In theorie wellicht. Maar uitzendbureaus zijn tegenwoordig meer bezig met recruiten voor normale banen... Daar kunnen ze helemaal niets van.
Ik heb ze allemaal gezien en buiten Manpower en in mindere mate Unique ben ik nog nooit ergens normaal behandeld en ben ik 9 van de 10 keer naar binnen gelokt met mooie praatjes die men niet waar kon maken. Vooral veel moeite van mijn kant en dan maar hopen dat er uberhaupt nog eens iets van komt, hetgeen dus altijd maar afwachten is. Ik denk (maar weet niet) dat dit ook te maken heeft met het feit dat wanneer een bedrijf echt een persoon zoekt voor een bepaalde functie, men wel beter weet dan zo'n zeekoe van het uitzendbureau in te schakelen. Het is allemaal losse flodder werk. Prima, maar wees er dan ook eerlijk over.
Voor uitzendwerk e.d. is de uitzendbranche zeer geschikt. En daar houdt het wat mij betreft ook helemaal op.
Ook dat, al vind ik dat bij zwangerschapsverlof o.i.d. nog best aardig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Uitzendbureaus dienen vooral om bedrijven in te dekken tegen risico's. Meer niet.
Waarom kan een uitzendbureau niet werven voor een normale baan? Mijn ervaringen zijn toch anders hoor.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het zal best een pittige functie zijn, maar ik kan er ook niets aan doen dat de uitzendbranche denkt ook geschikt te zijn als recruiter (hetgeen pertinent onjuist is) en er bedrijven zijn die voor een duppie eerste rang willen zitten.
Als je een echte baan wil is het uitzendbureau dé plek waar je met een gerust hart voorbij kunt lopen.
[..]
In theorie wellicht. Maar uitzendbureaus zijn tegenwoordig meer bezig met recruiten voor normale banen... Daar kunnen ze helemaal niets van.
Ik heb ze allemaal gezien en buiten Manpower en in mindere mate Unique ben ik nog nooit ergens normaal behandeld en ben ik 9 van de 10 keer naar binnen gelokt met mooie praatjes die men niet waar kon maken. Vooral veel moeite van mijn kant en dan maar hopen dat er uberhaupt nog eens iets van komt, hetgeen dus altijd maar afwachten is. Ik denk (maar weet niet) dat dit ook te maken heeft met het feit dat wanneer een bedrijf echt een persoon zoekt voor een bepaalde functie, men wel beter weet dan zo'n [insert]groot dier dat in zee leeft[/insert] van het uitzendbureau in te schakelen. Het is allemaal losse flodder werk. Prima, maar wees er dan ook eerlijk over.
Voor uitzendwerk e.d. is de uitzendbranche zeer geschikt. En daar houdt het wat mij betreft ook helemaal op.
Ik snap nooit helemaal waar dit beeld vandaan komt. Natuurlijk biedt een uitzendbureau uitzendbanen maar er zijn ook genoeg andere mogelijkheden. Wat versta jij overigens over een echte baan? Een controller, HRM manager, marketingmanager, financieel directeur van een lokale Rabobank...Zijn in mijn ogen toch echte banen en allemaal functies die wij afgelopen maand bij ons uitzendbureau hebben ingevuld...quote:[..]
[..]
Ik heb ze allemaal gezien en buiten Manpower en in mindere mate Unique ben ik nog nooit ergens normaal behandeld en ben ik 9 van de 10 keer naar binnen gelokt met mooie praatjes die men niet waar kon maken. Vooral veel moeite van mijn kant en dan maar hopen dat er uberhaupt nog eens iets van komt, hetgeen dus altijd maar afwachten is. Ik denk (maar weet niet) dat dit ook te maken heeft met het feit dat wanneer een bedrijf echt een persoon zoekt voor een bepaalde functie, men wel beter weet dan zo'n [insert]groot dier dat in zee leeft[/insert] van het uitzendbureau in te schakelen. Het is allemaal losse flodder werk. Prima, maar wees er dan ook eerlijk over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |