abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44584704
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het interesseert mij echt geen fuck dat ik de meerderheid niet mee heb. Ik mag graag tegen de stroom ingaan, dus het geluk is juist geheel aan mijn zijde wat dat betreft. In het dagelijks leven kan ik prima leven met de wetenschap dat de meerderheid achterlijk is en geniet ik iedere keer weer wanneer het westen wordt geterroriseerd. Of denk je dat er ooit eeuwige stabiliteit zal worden gerealiseerd ?
Ah komop Fuif, je kan het! Nog een stapje! Zeg het met mij: islamisering... is-la-mi-se-ring. Je kan het!

Ik troost mij met het feit dat ik meestal niet met de meerderheid meedenk, maar dat ik op het gebied van wetgeving en fundamentele mensenrechten wél de meerderheid en het recht achter me heb. Is toch wel fijn voor m'n gemoedsrust enzo... Net zoals dat jij de minderheid achter je hebt, vind ik ook een fijn idee
pi_44584758
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:48 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: zeg dat eens tegen diverse professoren. Zoiets als: "mijnheer professor, het is toch zo dat de mening van de meerderheid bepaalt wat een feit is?"
Nee meneertje, jouw post is een mening, geen feit... Heel fijn dat jij het gelooft, maar dat maakt het nog niet waar. Een feit is dat abortus volgens de wetgeving geen moord is, en dat die wetgeving niet gaat veranderen, omdat er geen draagvlak voor is. Dát is een feit.
pi_44584842
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:52 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ah komop Fuif, je kan het! Nog een stapje! Zeg het met mij: islamisering... is-la-mi-se-ring. Je kan het!

Ik troost mij met het feit dat ik meestal niet met de meerderheid meedenk, maar dat ik op het gebied van wetgeving en fundamentele mensenrechten wél de meerderheid en het recht achter me heb. Is toch wel fijn voor m'n gemoedsrust enzo... Net zoals dat jij de minderheid achter je hebt, vind ik ook een fijn idee
Ik kan het mij voorstellen dat je dat fijn vindt. In wezen zou ik natuurlijk liever mijn denkbeelden verwezenlijkt zien worden, dus dat is inderdaad wel een vervelend feit voor mij. Maar ach, moraal is altijd aan verandering onderhevig en vrijwel ieder mens denkt dat zijn/haar eigen leven het centrum is van het bestaan en dat alles wat hij/zij gewend is, voor eeuwig zal bestaan. Dat is de misplaatste arrogantie van de mens, die ook nog eens totaal niet realistisch is. Slimme mensen, zoals ik, weten daarentegen dat de status quo nooit een permanent gegeven is, maar slechts op een zeker tijdstip bestaat. En ja, de islamisering is zo'n impuls die mogelijkerwijs weer een verandering teweegbrengt. Ik wil niet zeggen een prettige verandering, maar altijd beter dat de huidige moraal voort te laten bestaan.
pi_44584874
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:53 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nee meneertje, jouw post is een mening, geen feit... Heel fijn dat jij het gelooft, maar dat maakt het nog niet waar. Een feit is dat abortus volgens de wetgeving geen moord is, en dat die wetgeving niet gaat veranderen, omdat er geen draagvlak voor is. Dát is een feit.
Tja, andere landen kotsen ons uit om onze verwerpelijk abortusbeleid. Het gebeurt wel vaker dat een land zwicht voor buitenlandse pressie. Zal hiermee ook kunnen gebeuren.
pi_44584949
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:56 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik kan het mij voorstellen dat je dat fijn vindt. In wezen zou ik natuurlijk liever mijn denkbeelden verwezenlijkt zien worden, dus dat is inderdaad wel een vervelend feit voor mij. Maar ach, moraal is altijd aan verandering onderhevig en vrijwel ieder mens denkt dat zijn/haar eigen leven het centrum is van het bestaan en dat alles wat hij/zij gewend is, voor eeuwig zal bestaan. Dat is de misplaatste arrogantie van de mens, die ook nog eens totaal niet realistisch is. Slimme mensen, zoals ik, weten daarentegen dat de status quo nooit een permanent gegeven is, maar slechts op een zeker tijdstip bestaat. En ja, de islamisering is zo'n impuls die mogelijkerwijs weer een verandering teweegbrengt. Ik wil niet zeggen een prettige verandering, maar altijd beter dat de huidige moraal voort te laten bestaan.
Jaaaaaaaaa, daar is 'ie! Dank je, nu kan ik tenminste slapen.
En ik ga gelukkig slapen met de wetenschap dat ik waarschijnlijk toch intelligenter ben dan jij, al was het alleen maar omdat ik niet denk dat ik een open blik op de wereld heb, terwijl 'ie eigenlijk best wel beperkt is... Tolerantie is mooi, dat moet jij zelf ook dagelijks ondervinden
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:00:22 #156
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44584989
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:57 schreef FuifDuif het volgende:
Tja, andere landen kotsen ons uit om onze verwerpelijk abortusbeleid.
Heb je daar een bron in linkvorm van?
... is a mismatch forever
pi_44585056
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:59 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaa, daar is 'ie! Dank je, nu kan ik tenminste slapen.
En ik ga gelukkig slapen met de wetenschap dat ik waarschijnlijk toch intelligenter ben dan jij, al was het alleen maar omdat ik niet denk dat ik een open blik op de wereld heb, terwijl 'ie eigenlijk best wel beperkt is... Tolerantie is mooi, dat moet jij zelf ook dagelijks ondervinden
Jij intelligenter dan ik .
1. Ik ben cum laude afgestudeerd.
2. Jij bent een vrouw.
3. Ik ben nog nooit afgewezen voor een intake gesprek voor een detacheringsklus.
5. Ik ben een man.
6. Ik rook niet.
pi_44585075
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:00 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Heb je daar een bron in linkvorm van?
Neuh... praat eens met buitenlanders, Amerikanen bijvoorbeeld, zou ik zeggen.
pi_44585098
Ik vind het in ieder geval wel jammer, Elseetje, dat we zo uit elkaar gegroeid zijn terwijl we in POL omtrent GL zoveel steun bij elkaar vonden.
pi_44585142
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

2. Jij bent een vrouw.
3. Ik ben nog nooit afgewezen voor een intake gesprek voor een detacheringsklus.
5. Ik ben een man.
6. Ik rook niet.
Dus...? Waar blijft je argumentatie?

(Zeker nog nooit die onderzoeken gelezen van die professoren die jij kennelijk zo belangrijk vindt, die zeggen dat vrouwen gemiddeld genomen intelligenter zijn dan mannen? Ouch, dat moet hard aankomen... Sorry, wist je dat nog niet?)
pi_44585211
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:03 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel jammer, Elseetje, dat we zo uit elkaar gegroeid zijn terwijl we in POL omtrent GL zoveel steun bij elkaar vonden.
Tja, dat doe je toch zelf. Niemand zou geloven dat jij een GL stemmer bent als ze je posts lezen buiten dat ene topic... Iemand met zulke beelden over vrouwen, tja, waarom zou ik daar naartoe groeien als intelligente, zelfstandige vrouw? Moet je toch beter je best doen. En Fuif, je bent gewoon vermakelijk, dat is toch ook positief?
pi_44585243
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

2. Jij bent een vrouw.
5. Ik ben een man.
6. Ik rook niet.
En om even flauw te doen: tellen kan je ook al niet
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:07:39 #163
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44585273
Daar praat ik toevallig regelmatig mee. heb ze nog nooit vol walging over het Nederlandse abortusbeleid gehoord. Maar dat ligt wellicht aan de verschillende kringen waarbinnen jij en ik ons begeven.
Dus als je een echte bron hebt. Graag.
... is a mismatch forever
pi_44585294
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:06 schreef Elseetje het volgende:

[..]

En om even flauw te doen: tellen kan je ook al niet
.
pi_44585346
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:06 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Tja, dat doe je toch zelf. Niemand zou geloven dat jij een GL stemmer bent als ze je posts lezen buiten dat ene topic... Iemand met zulke beelden over vrouwen, tja, waarom zou ik daar naartoe groeien als intelligente, zelfstandige vrouw? Moet je toch beter je best doen. En Fuif, je bent gewoon vermakelijk, dat is toch ook positief?
Met het accent dat GL legt op emancipatie ben ik het dan ook niet eens. Maar goed, ik heb een hart voor het groen en ben anti-kapitalist en vind de ideeën van Halsema (en GL) top. Maar uiteraard zag ik liever Rosenmuller nog steeds als partijleider, maar goed. Je kunt niet alles hebben .
pi_44585365
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:07 schreef MissMatch het volgende:
Daar praat ik toevallig regelmatig mee. heb ze nog nooit vol walging over het Nederlandse abortusbeleid gehoord. Maar dat ligt wellicht aan de verschillende kringen waarbinnen jij en ik ons begeven.
Dus als je een echte bron hebt. Graag.
En welke kringen zijn dat bij jou?
pi_44585474
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:04 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dus...? Waar blijft je argumentatie?

[quote]Op dinsdag 19 december 2006 23:04 schreef Elseetje het volgende:
(Zeker nog nooit die onderzoeken gelezen van die professoren die jij kennelijk zo belangrijk vindt, die zeggen dat vrouwen gemiddeld genomen intelligenter zijn dan mannen? Ouch, dat moet hard aankomen... Sorry, wist je dat nog niet?)
Sodemieter toch op met je vrouwen zijn intelligenter. Sodemieter op. Op de middelbare school hadden we ook zo'n trut in de klas. Echt zo'n betweter die neigde naar mannenhaatster. Best een mooie meid, zolang ze haar waffel maar hield. Maar enfin, die hebben we ook wel even op haar plaats gezet, als de mannen met elkaar zeg maar... als goede kameraden. Even temmen zeg maar, is soms nodig. Een vrouw die beweert intelligent te zijn en zelfs beweert dat vrouwen gemiddeld genomen intelligenter zijn dan mannen hebben in de eerste plaats enige heropvoeding nodig.
pi_44585532
En trouwens Elseetje, als je verstand van zaken zou hebben, dan zou je weten dat in de wetenschap erg veel discussie bestaat over wat intelligentie nu eigenlijk is en al helemaal over hoe je dat uberhaupt zou moeten meten. Dus hoezo wil je dergelijke vergelijkende onderzoeken serieus nemen?
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:18:05 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44585598
Wat is er toch met je fuifduif dat je de laatste tijd zo hevig de conservatieve traditionalistische kant van het debat kiest? Is dat een soort kerstitem van je?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_44585680
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:18 schreef SpecialK het volgende:
Wat is er toch met je fuifduif dat je de laatste tijd zo hevig de conservatieve traditionalistische kant van het debat kiest? Is dat een soort kerstitem van je?
Ik heb nooit een andere kant gekozen in deze. Het gevaar is altijd, en dat zie je ook in de praktijk, dat mensen het opvatten als het haten van vrouwen of iets dergelijks. Dat is het natuurlijk niet. Ik erken gewoon de natuurlijke rolpatronen. En ik raak gewoon wat geïrriteerd door die hardnekkige stellingname van bepaalde dames hier, waardoor ik mijn punten wat harder formuleer. Een vrouw die zichzelf intelligent noemt en vervolgens haar intelligentie boven die van mij wil plaatsen valt gewoonweg niet serieus te nemen. Ik bedoel: het idee alleen al .
pi_44585773
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb nooit een andere kant gekozen in deze. Het gevaar is altijd, en dat zie je ook in de praktijk, dat mensen het opvatten als het haten van vrouwen of iets dergelijks. Dat is het natuurlijk niet. Ik erken gewoon de natuurlijke rolpatronen. En ik raak gewoon wat geïrriteerd door die hardnekkige stellingname van bepaalde dames hier, waardoor ik mijn punten wat harder formuleer. Een vrouw die zichzelf intelligent noemt en vervolgens haar intelligentie boven die van mij wil plaatsen valt gewoonweg niet serieus te nemen. Ik bedoel: het idee alleen al .
Nee inderdaad, intelligenter dan dat baken van begrip van wetenschappelijk onderzoek in topics over de evoutietheorie, hoe durven ze! Aan welke universiteit en in welke richting ben je overigens cum laude afgestudeerd?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_44585776
Aaah, de dames zijn al afgedropen .
pi_44585840
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee inderdaad, intelligenter dan dat baken van begrip van wetenschappelijk onderzoek in topics over de evoutietheorie, hoe durven ze! Aan welke universiteit en in welke richting ben je overigens cum laude afgestudeerd?
Insinueer je nu dat ik niets begrijp van de evolutietheorie? Ik begrijp er alles van en ik ben een groot aanhanger ervan. De evolutietheorie is echt niet zo ingewikkeld hoor. Hoe een computer werkt is ook niet zo moeilijk. Hoe fotosynthese werkt is ook niet zo moeilijk. Het idee van de prebiotische evolutie is ook niet moeilijk te doorgronden. Als je op een abstract niveau kunt denken, dan kun je alles zonder moeite doorzien. En slechts weinigen kunnen dat echt. De mensen met die gave op dit forum zijn bijvoorbeeld Viking84, BG, Diederik_Duck en SHE.

[ Bericht 9% gewijzigd door FuifDuif op 19-12-2006 23:30:52 ]
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:42:36 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44586291
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb een hoop reacties van je gelezen en ik kan mij best voorstellen dat er een hele hoop vrouwen bestaan die een stuk onderlegder zijn dan jij in het wetenschappelijke en logische debat. Om iemand dus te kleineren en weg te werpen als tegenhanger in een debat op de grond van het geslacht is meer een teken van arrogantie en onwetendheid dan een werkelijk argument.

Ik ben het met je eens dat mannen en vrouwen over het algemeen wel degelijk verschillen als het gaat om denkniveau en gedachtepatronen maar die verschillen zijn echt niet zo gigantisch als jij ze nu voorstelt. Ik zou mijn toon iig een stukje nuanceren als ik in jou positie zou zitten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_44586533
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:25 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Insinueer je nu dat ik niets begrijp van de evolutietheorie? Ik begrijp er alles van en ik ben een groot aanhanger ervan. De evolutietheorie is echt niet zo ingewikkeld hoor.
Klopt, het heeft je echter wel aardig lang gekost om hierachter te komen.
quote:
Hoe een computer werkt is ook niet zo moeilijk. Hoe fotosynthese werkt is ook niet zo moeilijk. Het idee van de prebiotische evolutie is ook niet moeilijk te doorgronden. Als je op een abstract niveau kunt denken, dan kun je alles zonder moeite doorzien. En slechts weinigen kunnen dat echt. De mensen met die gave op dit forum zijn bijvoorbeeld Viking84, BG, Diederik_Duck en SHE.
Allemaal niet zo moeilijk inderdaad. Net als vragen om de bron bij een verwijzing naar een onderzoek over het intelligentieniveau van mannen en vrouwen in plaats van te vervallen in een pavlof reflex als iets dergelijjks wordt geopperd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')