abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44571787
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:11 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Een foetus is verre van autonoom, hoor.
[..]
herstel: autonoom in wording.......
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 16:22:31 #127
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44572025
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan dat niet vaak genoeg doen......, een foetus is een mens in wording....een nieuw individu......Een autonoom wezentje, dat beschermd moet worden......Want het kan zichzelf nog niet beschermen. Daarom doe ik het met met medestanders, door discussie op dit forum...
De rechten van de vrouw zijn groter dan die van de foetus, of het nou een godswonderjezusje, een klomp cellen of een nieuw individu is.
Carpe Libertatem
pi_44572215
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De rechten van de vrouw zijn groter dan die van de foetus, of het nou een godswonderjezusje, een klomp cellen of een nieuw individu is.
Een mens inwording heeft wmb net zoveel rechten op leven als de vrouw...
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:30:42 #129
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44572292
Al dat gedoe over de zogenaamde rechten van iets dat helemaal niet bestaat en dus nog geen rechten heeft. Ik kan er met m'n verstand niet bij hoor.
Als je die foetus eruit kon halen en bij een zo'n voorvechter/beschermer van zijn *rechten* zou kunnen inplanteren zou die dan na een maandje nog zo druk bezig zijn met de rechten van die foetus ?
Of zou die zich dan opeens meer bezig houden met opgezwollen enkels en maagzuur.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 16:50:37 #130
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44572899
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat mag je vinden. Gelukkig ben je een kleine minderheid in Nederland. Alleen jammer dat het altijd zo'n vocale minderheid met enorme platen voor hun harses is.
Carpe Libertatem
pi_44572972
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mag je vinden, maar jij stelt de rechten van de foetus boven de rechten van een vrouw, door haar abortus te verbieden. Da's natuurlijk helemaal omgekeerde wereld... Ga je nu ook achterstevoren praten?
pi_44578041
Hehe, gaan ze zo beginnen, met het idee dat een foetus meer rechten heeft dan een vrouw. We zijn het er toch ook mee eens, dat een moordenaar niet meer rechten heeft dan zijn slachtoffer, omdat deze nu eenmaal de drang heeft te moorden? Met andere woorden: een vrouw kan wel van alles willen, maar dan had ze niet zwanger moeten worden. Wel de lusten, niet de lasten zullen we maar zeggen.

Nee mijn mening is en blijft: abortus is moord en wat mij betreft wordt het keihard verboden.
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 20:24:29 #133
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44579533
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:36 schreef FuifDuif het volgende:
We zijn het er toch ook mee eens, dat een moordenaar niet meer rechten heeft dan zijn slachtoffer, omdat deze nu eenmaal de drang heeft te moorden?
Ik geloof niet dat de vrouwen die abortus plegen nou echt een drang hebben om te moorden. Ze hebben hun eigen redenen om hun lichaam niet te laten mis/gebruiken voor het maken van een nieuw mensje. Net zoals EchtGaaf zei dat een foetus geen wegwerpartikel is, is de vrouw geen broedkas om maar babies er uit te pompen.
quote:
Met andere woorden: een vrouw kan wel van alles willen, maar dan had ze niet zwanger moeten worden. Wel de lusten, niet de lasten zullen we maar zeggen.
Ja, vrouwen die een kind krijgen door verkrachting en incest hebben flinke lusten gehad.
quote:
Nee mijn mening is en blijft: abortus is moord en wat mij betreft wordt het keihard verboden.
Even los van of het moord is of niet, of het een heel eigen individu is of niet. Denk je nou echt dat het een geniaal idee is om bijvoorbeeld allemaal 16-jarige meisjes aan de lopende band maar kinderen te laten krijgen? Dat zal een goede jeugh opleveren. Dat zou verboden moeten worden, oh, wacht dat is al te verhelpen dmv. abortus! Of ben je er zo eentje die denk dat onthouding goed werkt?
Carpe Libertatem
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:30:29 #134
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44579749
De beste oplossing voor het probleem lijkt mij nog dat er iets word uitgevonden dat de vruchtbaarheid domweg stop zet. Zodat je iets moet gaan slikken/doen om zwanger te worden.
Dan loop je geen risico's meer op een ongewenste zwangerschap en is het probleem uit de wereld.
En wat zou dat goed afrekenen met de overbevolking. Ik denk dat er best een groot percentage niet gewenste- maar ook niet afgebroken zwangerschappen zijn en die zouden dan niet meer voorkomen. Dat scheelt dan alweer een hoop niet geplande maar wel geboren kinderen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_44582777
Ik verbaas mij over de verwerpelijke tactieken die sommigen hier toepassen. De tactieken van de drogredenatie. Men komt dan aanzetten met zwangerschappen als gevolg van verkrachting en dergelijke en dat, ach ja, onthouding werkt toch niet. De omgekeerde wereld is het. Ik wil iets dergelijks als verkrachting niet bagataliseren, maar het doet er niets aan af dat het aborteren van een ongeboren vrucht moord is.

En waar iemand al eerder over begonnen is en wat ook mij kwaad bloed bezorgt is de bemoeizucht van sommige pro-abortus Dolle Mina's die met zo'n abortusboot landen bezoeken waar abortus verboden is, om daar hun moordlustige wil ten uitvoer te brengen op de plaatselijke vrouwen. Dat je in je eigen land je eigen moraal om zeep wilt helpen, tot daar aan toe, maar blijf met je verwerpelijke poten af van andere landen. Sodemieter op!
pi_44583330
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:58 schreef FuifDuif het volgende:
Ik verbaas mij over de verwerpelijke tactieken die sommigen hier toepassen. De tactieken van de drogredenatie. Men komt dan aanzetten met zwangerschappen als gevolg van verkrachting en dergelijke en dat, ach ja, onthouding werkt toch niet. De omgekeerde wereld is het. Ik wil iets dergelijks als verkrachting niet bagataliseren, maar het doet er niets aan af dat het aborteren van een ongeboren vrucht moord is.

En waar iemand al eerder over begonnen is en wat ook mij kwaad bloed bezorgt is de bemoeizucht van sommige pro-abortus Dolle Mina's die met zo'n abortusboot landen bezoeken waar abortus verboden is, om daar hun moordlustige wil ten uitvoer te brengen op de plaatselijke vrouwen. Dat je in je eigen land je eigen moraal om zeep wilt helpen, tot daar aan toe, maar blijf met je verwerpelijke poten af van andere landen. Sodemieter op!
Whahahahahahahahhihihihihihihihignignignignignihahahahwhahaha! ROFL! Dank FuifDuif, dit had ik nou even nodig om m'n dag vrolijk af te sluiten
pi_44583352
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:14 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Whahahahahahahahhihihihihihihihignignignignignihahahahwhahaha! ROFL! Dank FuifDuif, dit had ik nou even nodig om m'n dag vrolijk af te sluiten
Lach maar, nu het nog kan .
pi_44583384
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:58 schreef FuifDuif het volgende:

Baas in eigen buik, toch?
Je gaat toch niet tegen een vrouwspersoon zeggen dat ze een kind moet krijgen?
pi_44583464
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:15 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Lach maar, nu het nog kan .
Zolang jij voor zulk vermaak zorgt, zal ik zeker blijven lachen Maar zonder jou gaat het ook prima hoor.
pi_44583571
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef Dinguss het volgende:

[..]

Baas in eigen buik, toch?
Je gaat toch niet tegen een vrouwspersoon zeggen dat ze een kind moet krijgen?
Zolang ze niet in verwachting is, geheel met je eens. Is ze wel in verwachting, dan heb je je verantwoordelijkheden te nemen. Als je dat niet zint, heb je pech.
pi_44583591
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:18 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zolang jij voor zulk vermaak zorgt, zal ik zeker blijven lachen Maar zonder jou gaat het ook prima hoor.
Ik ben blij dat je mij een amusant persoon vindt .
pi_44583710
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je mij een amusant persoon vindt .
Jahoor, ik vind je heel amusant!
Enneh Fuifje, als jij een vrouw zou zijn, en je zou een keertje ondanks al je voorzorgsmaatregelen toch zwanger worden, geloof me maar dat je dan opeens ontzettend pro-abortus bent. Praten vanuit onwetendheid is heel makkelijk, totdat je zelf een keertje in de situatie terecht komt. Inleven is niet zo moeilijk hoor, de wet naleven ook niet, en dom blaten kennelijk ook niet
pi_44583881
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:26 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Jahoor, ik vind je heel amusant!
Enneh Fuifje, als jij een vrouw zou zijn, en je zou een keertje ondanks al je voorzorgsmaatregelen toch zwanger worden, geloof me maar dat je dan opeens ontzettend pro-abortus bent. Praten vanuit onwetendheid is heel makkelijk, totdat je zelf een keertje in de situatie terecht komt. Inleven is niet zo moeilijk hoor, de wet naleven ook niet, en dom blaten kennelijk ook niet
Ik heb niet aan die inlevingsargumenten. Het gaat om de zaak an sich, niet over hoe een vrouw (in dit geval) het ervaart. Ik kan mij best voorstellen dat een vrouw die ongewenst zwanger is pro-abortus zal zijn, maar dat maakt het nog geen rechtvaardige onderneming. Nogmaals: je beslist niet alleen voor jezelf, maar ook voor het ongeboren vrucht. Je ontneemt een leven. Ergo: je begaat een moord.
pi_44584174
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb niet aan die inlevingsargumenten. Het gaat om de zaak an sich, niet over hoe een vrouw (in dit geval) het ervaart. Ik kan mij best voorstellen dat een vrouw die ongewenst zwanger is pro-abortus zal zijn, maar dat maakt het nog geen rechtvaardige onderneming. Nogmaals: je beslist niet alleen voor jezelf, maar ook voor het ongeboren vrucht. Je ontneemt een leven. Ergo: je begaat een moord.
Die discussie is al geweest, heb al tegen EchtGaaf gezegd dat ik 'm niet voor de 5e keer ga voeren. Er zijn verschillende meningen over wat leven en wat moord is, maar hoe je het ook went of keert, jouw mening vertegenwoordigt een minderheid, en een kleine ook. Tot de tijd dat jij Nederland van je gelijk hebt overtuigd, geldt de wet (waar een meerderheid van de bevolking achter staat), en die zegt dat abortus geen moord is. Punt, klaar, redelijk simpel. Jij mag het anders vinden, maar het hard blijven roepen heb je weinig aan, want het is geen vaststaand feit. Maakt je alleen maar ongeloofwaardig, en ik geloof niet dat je dat er nog bij kan hebben
pi_44584211
Echt iets voor vrouwen om zich te verschuilen achter de mening van de meerderheid om hun standpunt te verdedigen. Sneu is het .
pi_44584315
Overigens is het totaal onwetenschappelijk om te doen alsof de mening van de meerderheid het ijkpunt is. In de academische wereld word je dan echt niet serieus genomen hoor. Het is enkel van belang in het dagelijks leven. Het leven waarin volksmanipulatie en domheid hoogtij vieren.
pi_44584333
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:39 schreef FuifDuif het volgende:
Echt iets voor vrouwen om zich te verschuilen achter de mening van de meerderheid om hun standpunt te verdedigen. Sneu is het .
Echt iets voor FuifDuif om een radicaal standpunt in te nemen, en daar bij te blijven, ondanks dat 'ie ongelijk heeft

En kijk, ik heb het geluk dat de meerderheid mijn mening deelt, jij hebt de pech dat je dat niet hebt... En dat ja vrouwen generaliseert, ik dacht dat je dat niet meer zou doen? Tsk tsk...
pi_44584392
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:42 schreef FuifDuif het volgende:
Overigens is het totaal onwetenschappelijk om te doen alsof de mening van de meerderheid het ijkpunt is. In de academische wereld word je dan echt niet serieus genomen hoor. Het is enkel van belang in het dagelijks leven. Het leven waarin volksmanipulatie en domheid hoogtij vieren.
mening
pi_44584518
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:42 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Echt iets voor FuifDuif om een radicaal standpunt in te nemen, en daar bij te blijven, ondanks dat 'ie ongelijk heeft

En kijk, ik heb het geluk dat de meerderheid mijn mening deelt, jij hebt de pech dat je dat niet hebt... En dat ja vrouwen generaliseert, ik dacht dat je dat niet meer zou doen? Tsk tsk...
Het interesseert mij echt geen fuck dat ik de meerderheid niet mee heb. Ik mag graag tegen de stroom ingaan, dus het geluk is juist geheel aan mijn zijde wat dat betreft. In het dagelijks leven kan ik prima leven met de wetenschap dat de meerderheid achterlijk is en geniet ik iedere keer weer wanneer het westen wordt geterroriseerd. Of denk je dat er ooit eeuwige stabiliteit zal worden gerealiseerd ?
pi_44584549
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

mening
Ik zou zeggen: zeg dat eens tegen diverse professoren. Zoiets als: "mijnheer professor, het is toch zo dat de mening van de meerderheid bepaalt wat een feit is?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')