Bedenk eens een ander argument deze domme opmerking is inmiddels al aardig versletenquote:Op maandag 18 december 2006 13:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg. Omdat het eigen buik is gaat het nog wel om leven en dat is ook een maatschappelijke kwestie. Anders kan je net zo goed je kind doodmaken als ze al 2 is, 'want je kan er niet voor zorgen' of 'de handicap is nogal groot' of iets dergelijks.
Juist niet, je neemt immers de verantwoordelijkheid op je als je wel of niet voor abortus kiest.quote:gewoon weglopen voor verantwoordelijkheden zoiets.
en wat is daar mis mee? van mij mogen zestienjarige grietjes met hun veertienjarige papa's daar best voor weglopen.quote:Op maandag 18 december 2006 13:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg. Omdat het eigen buik is gaat het nog wel om leven en dat is ook een maatschappelijke kwestie. Anders kan je net zo goed je kind doodmaken als ze al 2 is, 'want je kan er niet voor zorgen' of 'de handicap is nogal groot' of iets dergelijks.
gewoon weglopen voor verantwoordelijkheden zoiets.
Dat zou ik per geval laten beoordelen. Ik vind niet dat je gewoon als regel kunt stellen van: abortus mag altijd.quote:Op maandag 18 december 2006 13:22 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Wat vind je dan van het aborteren van een gezond kind?
Omdat de ouder(s) er niet voor kunnen zorgen?
Of omdat het van een verkrachter is?
Nou neequote:Op maandag 18 december 2006 13:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bedenk eens een ander argument deze domme opmerking is inmiddels al aardig versleten
[..]
Hangt puur van de grens af die je trekt. Als het om een hazelip gaat en de moeder vindt onbegrijpelijk genoeg dat dat dermate erg is om de baby dan maar niet geboren te laten worden, vind ik dat echt weglopen voor verantwoordelijkheid.quote:Juist niet, je neemt immers de verantwoordelijkheid op je als je wel of niet voor abortus kiest.
En maar vooral doorneuken die kidsquote:Op maandag 18 december 2006 13:26 schreef outcast_within het volgende:
[..]
en wat is daar mis mee? van mij mogen zestienjarige grietjes met hun veertienjarige papa's daar best voor weglopen.
Net als enkele kinderen die zichzelf te dik vinden of dat ze lelijk zijn op wat voor manier dan ook.quote:Op maandag 18 december 2006 13:41 schreef Vivi het volgende:
Ik las deze week trouwens een interview met een meisje dat echt zelfmoordneigingen had gehad in haar pubertijd n.a.v. haar hazenlip...sinds haar 23e (en vele, vele operaties) begon ze het leven pas een beetje de moeite waard te vinden, terwijl ze daarvoor wenste nooit geboren te zijn.
.
Zulke voorbeelden tonen niet aan dat een hazenlip erg is, maar alleen dat dat meisje er totaal niet mee kon omgaan.quote:Op maandag 18 december 2006 13:41 schreef Vivi het volgende:
Ik las deze week trouwens een interview met een meisje dat echt zelfmoordneigingen had gehad in haar pubertijd n.a.v. haar hazenlip...sinds haar 23e (en vele, vele operaties) begon ze het leven pas een beetje de moeite waard te vinden, terwijl ze daarvoor wenste nooit geboren te zijn.
ik ben tegen abortus na de 12e week, maar dit vind ik toch ook wel een punt dat tot nadenken stemt.
Tja, dat is ook weer waar.quote:Op maandag 18 december 2006 13:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Net als enkele kinderen die zichzelf te dik vinden of dat ze lelijk zijn op wat voor manier dan ook.
De samenleving is/wordt niet ziek, jouw waarden stemmen niet overeen met andermans waarden. Dat is een teken dat er überhaupt geen sprake is van één samenleving. Veel mensen willen dat echter niet inzien en zijn desnoods bereid om anderen met geweld de norm voortvloeiend uit de gedeelde waarden van de meerderheid op te leggen. Een verbod op abortus is daar een voorbeeld van, maar zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen.quote:Op maandag 18 december 2006 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
Verkapt: had-ik-maar-een-hazelip?quote:Op maandag 18 december 2006 13:46 schreef FuifDuif het volgende:
Mensen zien het gevaar ook niet hè van zo'n ontwikkeling. De norm van wat sociaal geaccepteerd is aan afwijkingen verschuift ook steeds verder naar de taboerichting. Doordat het normaler wordt om een kind te aborteren vanwege een hazelip, krijg je automatisch dat die kinderen die nog wel met een hazelip worden geboren relatief steeds uitzonderlijker zullen zijn.
De samenleving zou moeten leren, maar men kiest altijd de weg van de minste weerstand. Dat is eigen aan de verwerpelijke kutmens.
Nee hoor, natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat ik vind dat we een hazelip uit de samenleving moeten weren. Ik ben ook blij dat ik geen rood haar heb, maar dat betekent niet dat ik vind dat we de geboorte van roodharigen moeten tegengaan. Het punt is: de lering die de mens moet trekken uit het leven, is acceptatie. Als je niet kunt accepteren met je het niet waard.quote:Op maandag 18 december 2006 13:53 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Verkapt: had-ik-maar-een-hazelip?
Het is niet erg dat er soms met dwang een bepaalde norm wordt opgelegd. Ik dacht we dat het stadium van het overdreven relativisme wel voorbij zouden zijn?quote:Op maandag 18 december 2006 13:51 schreef NewOrder het volgende:
[..]
De samenleving is/wordt niet ziek, jouw waarden stemmen niet overeen met andermans waarden. Dat is een teken dat er überhaupt geen sprake is van één samenleving. Veel mensen willen dat echter niet inzien en zijn desnoods bereid om anderen met geweld de norm voortvloeiend uit de gedeelde waarden van de meerderheid op te leggen. Een verbod op abortus is daar een voorbeeld van, maar zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen.
Vrouwonvriendelijk? Ik wilde je juist complimenteren met je post hierboven. Klasse voor een vrouwquote:Op maandag 18 december 2006 14:38 schreef Elseetje het volgende:
Enneh FuifDuif, jouw vrouwonvriendelijke posts zijn niet eens meer de moeite waard om op te reageren, eigenlijk.
Ik vind ook niet dat we te gemakkelijk over dit soort zaken moeten nadenken, maar dat we het wel kunnen relativeren. Dit soort aandacht t.a.v. enkele voorbeelden is niet een representatie voor abortussen. Het zet het wel in een verdoemhokje en dat moet voorkomen worden.quote:Op maandag 18 december 2006 14:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee hoor, natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat ik vind dat we een hazelip uit de samenleving moeten weren. Ik ben ook blij dat ik geen rood haar heb, maar dat betekent niet dat ik vind dat we de geboorte van roodharigen moeten tegengaan. Het punt is: de lering die de mens moet trekken uit het leven, is acceptatie. Als je niet kunt accepteren met je het niet waard.
Daar ga je weer... Lekker neerbuigend... Last van je hormonen misschien?quote:Op maandag 18 december 2006 14:40 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Vrouwonvriendelijk? Ik wilde je juist complimenteren met je post hierboven. Klasse voor een vrouw.
Neerbuigendquote:Op maandag 18 december 2006 14:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Daar ga je weer... Lekker neerbuigend... Last van je hormonen misschien?
Als je zegt: 'als vrouw' leest 'een vrouw' tussen de regels door dat je normaliter geen slimme posts van vrouwen ziet. Oftewel neerbuigend. Vrouwen zijn daar erg gevoelig voor.quote:Op maandag 18 december 2006 14:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Neerbuigend? Ik begrijp er echt niets van. Ik complimenteer je toch juist dat je als vrouw zijnde een post neerzet die mij aan het denken heeft gezet
?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |