[Dit bericht is gewijzigd door Nemo op 15-01-2002 17:58]
quote:Gebaseerd op de kwaliteit van Costa! -of liever het gebrek eraan- heb ik zo mijn twijfels...
Op dinsdag 15 januari 2002 17:53 schreef Nemo het volgende:
Volle maan wordt de opvolger van Costa, met Daan Schuurmans, lieke van Lexmond en Jasmine Sendar. En ik doe er ook in mee, ik speel Hans, dus dat moet leuk worden!
V.
quote:die film was gericht op pubers van 15 die niet zoveel waarde aan de geloofwaardigheid en acteerprestaties van een film stellen dus hij zal het (helaas) wel goed doen
Op dinsdag 15 januari 2002 17:58 schreef Verbal het volgende:[..]
Gebaseerd op de kwaliteit van Costa! -of liever het gebrek eraan- heb ik zo mijn twijfels...
V.
quote:Bron
Waarom Ellen 'ja' zei tegen 'Volle maan'In de filmindustrie en ook daarbuiten werd nogal verbaasd gereageerd toen duidelijk werd dat zangeres/actrice Ellen ten Damme de vrouwelijke hoofdrol zou gaan spelen in 'Volle maan', de nieuwste film van Johan Nijenhuis. Ellen is immers niet een actrice die je in een dergelijke productie zou verwachten.
De 34-jarige Ten Damme kent men voornamelijk als zangeres en staat er om bekend dat zingen ook haar grote passie is. Dat bleek toen ze vertelde waarom ze de rol in deze publieksfilm accepteerde. Toen ze het script voor het eerst onder ogen kreeg was ze niet dusdanig onder de indruk dat ze hardhollend naar Nijenhuis toe rende. "De belangrijkste reden dat ik ja gezegd heb tegen deze rol is omdat ik een zangeres speel", aldus het commentaar van Ellen."Als dat niet het geval was geweest weet ik niet of ik het gedaan zou hebben. Dan moet het wel een heel sterk script zijn", zo vervolgde zij. Ellen gaat dus zelf zingen in de film. Net als Daan Schuurmans trouwens, die ook zanger is in de film. Het grote verschil is alleen dat Ellen de klappen van de zweep al kent en Daan flink zal moeten studeren op zijn zang en gitaarspel.
De vaste kijker van 'Goede tijden, Slechte tijden' was het vast al opgevallen: Sidney, het vriendje van Charlie, vertrok in de serie nogal overhaast voor 6 maanden naar Thailand. Nu is duidelijk waarom: ook acteur Edgar Wurfbain heeft 'ja' gezegd tegen een rol in 'Volle maan'. Edgar zal de rol vervullen van Steven, samen met GTST-acteur Teun Kuilboer (Job) stapt hij aan boord. Maar Wurfbain kent nog niet iedereen van de cast; collega Ellen ten Damme heeft hij bijvoorbeeld alleen nog maar tijdens de auditie gezien.
Op 16 april vertrekt de voltallige cast voor de eerste opnamen van de film 'Volle Maan' naar het Spaanse eiland Mallorca.
quote:DUH!
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:31 schreef Roscoo het volgende:
Costa was een puberfilm, dus zal Volle maan dat ook wel weer zijn.
klopt wel wat de meerderheid zegt, wat pubermeisjes die zich mastruberen op Daan S. gaan naar die film en een beetje van die mislukte zonnebank bruine Jody bernal kloon ventjes gaan mee...
dat soort mensen moesten ze deporteren..
quote:Ik, gisteren voor de sneak van Eight Legged Freaks.
Op dinsdag 06 augustus 2002 17:05 schreef Marjolijn3 het volgende:
Wie heeft de trailer van Volle Maan al gezien?
Het zag er weer triest uit, ze doen niet eens meer de moeite om in de trailer uit te leggen waar de film over gaat.
Even de koppen van die Schuurmans en Verbaan laten zien, en hop, de domme pubertjes rennen weer als een losgebroken kudde naar de bioscoop.
ik denk dan ook dat Volle Maan ook wel weer een behoorlijk grote bioshit wordt. het verhaal zal denk ik toch wel weer ondergeschikt zijn aan de "mooie plaatjes"
[Dit bericht is gewijzigd door Lucid op 07-08-2002 14:23]
quote:Ik heb de 'roman' Volle maan gezien.. is niet meer dan 40 pagina's, dus ik betwijfel of de film hoe dan ook ergens over gaat..
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:10 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ik, gisteren voor de sneak van Eight Legged Freaks.
Het zag er weer triest uit, ze doen niet eens meer de moeite om in de trailer uit te leggen waar de film over gaat.
Even de koppen van die Schuurmans en Verbaan laten zien, en hop, de domme pubertjes rennen weer als een losgebroken kudde naar de bioscoop.
(maar ik heb hem niet gelezen... dus wie weet!)
het scenario van volle maan is trouwens geschreven door Mischa Alexander. deze heeft ook het scenario van All Stars geschreven, wat ik een goede film vond
[Dit bericht is gewijzigd door Lucid op 07-08-2002 14:19]
quote:Ik denk toch wel dat Flodder, Turks Fruit en Soldaat van Oranje meer bezoekers hebben gehad hoor..
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:11 schreef Lucid het volgende:
oke, COSTA had natuurlijk een verhaal van NIX. flinterdun plot. maar het was opzich best aardig om naar te kijken. ik heb me toen iig best vermaakt in de bios. en je kan zeggen wat je wil, COSTA is wel de enigste nederlandse film geweest die meer dan 600.000 bezoekers naar de bios heef gekregen.ik denk dan ook dat Volle Maan ook wel weer een behoorlijk grote bioshit wordt. het verhaal zal denk ik toch wel weer ondergeschikt zijn aan de "mooie plaatjes"
Maar voor de laatste jaren is 600.000 best veel.
Het is ook wel jaloezie dat dit soort films dan weer afgekraakt worden. Kennelijk zijn er toch genoeg mensen die hier graag naar kijken. Laat ze maar lekker kijken dan!
quote:ja, ok. die hadden ckerz meer bezoekers. ik had het ook over het jaar 2001. in dat jaar behaalde COSTA de hoogste bezoekersaantallen voor een nederlandse film
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:15 schreef Ole het volgende:[..]
Ik denk toch wel dat Flodder, Turks Fruit en Soldaat van Oranje meer bezoekers hebben gehad hoor..
quote:Het zal dit jaar spannend worden.. Best kans dat Oesters van Nam Kee ook wel gaat scoren, met Katja die uit de kleren gaat.
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:17 schreef Lucid het volgende:[..]
ja, ok. die hadden ckerz meer bezoekers. ik had het ook over het jaar 2001. in dat jaar behaalde COSTA de hoogste bezoekersaantallen voor een nederlandse film
quote:Helaas zijn er iets teveel mensen die denken dat ze dat willen kijken. De rol van marketing in deze is enorm. Je werd gewoon misselijk van overal COSTA-posters, om Costa kon je niet heen....
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:15 schreef Ole het volgende:[..]
Kennelijk zijn er toch genoeg mensen die hier graag naar kijken. Laat ze maar lekker kijken dan!
Het was geen kwestie van willen, maar van opgedrongen worden. Inhoudelijk over de film reageren kan ik niet, ik heb hem nog niet gezien.
quote:idd, ik geef Oesters en Volle Maan beide de beste kansen voor de best bezochte nederlandse film. Daarbij lijkt oesters mij bij voorbaat een film die het ook beter gaat doen bij de critici. Komen er eigenlijk nog andere nederlandse films uit die de moeite waard zijn?
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:19 schreef Ole het volgende:[..]
Het zal dit jaar spannend worden.. Best kans dat Oesters van Nam Kee ook wel gaat scoren, met Katja die uit de kleren gaat.
quote:Er zijn anders genoeg andere Nederlandse films geweest de laatste jaren, zoals 'Ik ook van jou' en 'Lek' die behoorlijk zijn gehyped.
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:22 schreef XL het volgende:[..]
Helaas zijn er iets teveel mensen die denken dat ze dat willen kijken. De rol van marketing in deze is enorm. Je werd gewoon misselijk van overal COSTA-posters, om Costa kon je niet heen....
Het was geen kwestie van willen, maar van opgedrongen worden. Inhoudelijk over de film reageren kan ik niet, ik heb hem nog niet gezien.
Toch zijn daar veel minder mensen naar gaan kijken!
Niemand dwingt je om een kaartje te kopen hoor.
quote:Zou ik even moeten opzoeken.. Volgens mij eentje met Georgina Verbaan (maar die zou ook wel engelstalig kunnen zijn).
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:23 schreef Lucid het volgende:[..]
idd, ik geef Oesters en Volle Maan beide de beste kansen voor de best bezochte nederlandse film. Daarbij lijkt oesters mij bij voorbaat een film die het ook beter gaat doen bij de critici. Komen er eigenlijk nog andere nederlandse films uit die de moeite waard zijn?
Oh ja, en er wordt geloof ik weer een boek van Giphart verfilmd, maar of die al snel uitkomt weet ik niet.
quote:idd, jean van de velde is een van de weinige filmmakers in nederland die GOEDE films maakt voor een GROOT publiek.
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:27 schreef Ole het volgende:[..]
Jammer dan Jean van de Velde geen film uitbrengt, die maakt vaak wel aardige films, met zowel een verhaal, als humor erin (Allstars en Lek..)
quote:Phileine zegt sorry
Op dinsdag 06 augustus 2002 19:27 schreef Ole het volgende:
Oh ja, en er wordt geloof ik weer een boek van Giphart verfilmd, maar of die al snel uitkomt weet ik niet.
Hoofdrol is voor Kim van Kooten
quote:het ziet er naar uit dat je het wel moeilijk gaat krijgen!
Op dinsdag 15 januari 2002 17:53 schreef Nemo het volgende:
Volle maan wordt de opvolger van Costa, met Daan Schuurmans, Lieke van Lexmond en Jasmine Sendar. En ik doe er ook in mee, ik speel Hans, dus dat moet leuk worden!
http://www.glamago.com/vip/vlm202/images/desktop_cas_chantal.jpg
-edit- hij was te groot
quote:Ik zat met drie andere mensen in de zaal voor Lek, da's een aardig groot publiek.
Op dinsdag 6 augustus 2002 19:29 schreef Lucid het volgende:[..]
idd, jean van de velde is een van de weinige filmmakers in nederland die GOEDE films maakt voor een GROOT publiek.
De making off is er nu op en kom er nu pas achter (ja ja dom dom dom) dat er twents proat wordt, toch wel zonder ondertitels heh
quote:Twents op deze manier verstaan ze in het westen ten slotte ook
Op maandag 7 oktober 2002 20:22 schreef tcr het volgende:[..]
toch wel zonder ondertitels heh
Ik vond het een ongelofelijke kutfilm . Het verhaal gaat nergens over, het is gewoon een lange soap aflevering. En aangezien ik daar dus niet van houdt, vond ik dit ook nix.
De acteerprestatie zijn ook niet egt bijzonder, van Ellen Ten Damme vond ik zelfs erg slecht.
Het meest heb ik me nog gestoord aan het extreem slecht geimiteerde Twents accent. Ik woon nu pas een jaar in Enschede, en zelfs ik stoorde me er aan dat het zo slecht was. Ik snap ook niet waarom ze daarvoor gekozen hebben. Het heeft helemaal geen toegevoegde waarde aan de film. Als je dan tog zo nodig een accent in de film wil, laat dat dan door iemand spelen die dat accent van nature heeft
Ik vond het dus helemaal nix, maar ik weet zeker dat als je Costa een leuke film vind (ik heb hem zelf niet gezien, en dat wil ik zo houden eerlijk gezegd), dit ook een leuke film vind.
Volle Maan:
(en dat belabberde geïmiteerde Twentse accent, wat bovendien de helft van de tijd vergeten wordt, is een klein leuk iets)
Naja, als je een afgestompt 12-jarig BrEeZaH-sLeTjE op d'r bek wil nemen is dit een geschikte film, anders niet.
quote:Joh... was jij daar ook... wat toevallig
Op woensdag 9 oktober 2002 00:53 schreef MacBeth het volgende:
* MacBeth is ook naar die Sneak geweest.
quote:Ja, het duizelt mij ook al voor m'n ogen bij zoveel toeval.
Op woensdag 9 oktober 2002 00:57 schreef Gorro het volgende:[..]
Joh... was jij daar ook... wat toevallig
Ik lees net de review uit de Veronica gids (ok dat is niet de meeste betrouwbare bron, maar wel veel gelezen) en daar durven ze Volle Maan te vergelijke met het geweldige Breakfast Club. Hoe durven ze...
quote:Nee, da's idd beetje mislukt...punk/gothic staat haar echt niet...zeker dat haar niet
Op woensdag 9 oktober 2002 16:13 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Die Georgina Verbaan.. vreselijk hoe zij is toegetakeld!!
Ziet er niet uit!! Niks voor haar vind ik!!
quote:Idd, maar die ouwe lullen/mensen die zich oud voelen denken dat hij alleen voor 'pubers' (oeh, wat voelen ze zich goed nu
Op woensdag 9 oktober 2002 18:37 schreef SmashBro het volgende:
De kritieken zijn overwegend positief, valt me op. Ik had verwacht dat ze het gewoon weer net zo zouden gaan afkraken als Costa. Terwijl dat ook gewoon een hele leuke film was. Ik ben nu erg benieuwd naar Volle Maan.
zoals Eddy Zoey al mooi aangaf: zo praten ze in Twente als ze Nederlands proberen te praten....
quote:Erm, nee, dat klinkt nog veeeel beter.
Op woensdag 9 oktober 2002 19:46 schreef ImPrEzA het volgende:
zoals Eddy Zoey al mooi aangaf: zo praten ze in Twente als ze Nederlands proberen te praten....
quote:Hier moet ik je even corrigeren... PROBEREN te praten...
Op woensdag 9 oktober 2002 22:40 schreef LoekB het volgende:
Sowieso belachelijk dat ze Twents praten in zo'n film(en ja, ik ben in Twente geboren...)
quote:Dat ze mensen in de film Twents willen laten praten is niet erg, maar laat dat dan wel doen door mensen die ook echt Twents kunnen en niet door een stel van die verwende soapacteurtjes die die hete aardappel maar niet uit hun keel kunnen krijgen.
Op woensdag 9 oktober 2002 22:40 schreef LoekB het volgende:
Sowieso belachelijk dat ze Twents praten in zo'n film(en ja, ik ben in Twente geboren...)
quote:De gala-premiere zou 7 oktober zijn. Die is 2 dagen uitgesteld tot 9 oktober (gisteren dus). Eergisteren heb ik hem helaas al gezien in de sneak in Enschede en was dus 1 van de allereersten. Vanavond (10 oktober) kan de rest van Nederland er gewoon naartoe hoor...
Op woensdag 9 oktober 2002 23:01 schreef EminemRulezz het volgende:
Volle maan zou op 10 oktober uitkomen in de bioscoop, maar nu had ik van iemand gehoord dat dat 1 dag werd verschoven door de overleden Prins Claus. Klopt hier iets van ?
quote:Dat denk ik ook
Op dinsdag 6 augustus 2002 19:11 schreef Lucid het volgende:ik denk dan ook dat Volle Maan ook wel weer een behoorlijk grote bio-shit wordt.
quote:Je hebt jouw volle maan laten zien?
Op zaterdag 12 oktober 2002 09:39 schreef Jay-B het volgende:
Gelukkig was mn vriendin mee dus ik heb me toch nog vermaakt die avond
De film kan mij ook niet boeien, heb de trailer gezien van 3 minuten waarin je dus alles zag: jongen wil niet bij pa in de zaak, broer komt hem halen, de een wil neuken de ander niet en het lijkt of iemand doodgaat maar dat gebeurt natuurlijk niet.
Enfin, de hele film in 3 minuten. In de trailer spraken ze overigens gewoon Nederlands.
quote:Daarin zaten dus de scenes waarin ze vergeten zijn Twents te praten...
Op zaterdag 12 oktober 2002 09:50 schreef CloudBox het volgende:[..]
Enfin, de hele film in 3 minuten. In de trailer spraken ze overigens gewoon Nederlands.
o ja... goede samenvatting
quote:Dat was ik ook van plan (is me gelukt bij Costa!), maar kreeg hem helaas ongevraagd voor me neus in de sneak. Het enige wat ik hierdoor wel kan zeggen is dat ik ooit bij een wereldpremiere ben geweest
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:54 schreef Disorder het volgende:
Dit is een film waar ik met een grote boog om heen loop in een anti-Anthrax-pak.
quote:Hehe, ik zie die dramaturg al zitten bij de besprekingen ja we moeten een gothic personage hebben, dat is een nieuwe doelgroep in Nederland aan het worden.
Op woensdag 9 oktober 2002 16:13 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Die Georgina Verbaan.. vreselijk hoe zij is toegetakeld!!
Ziet er niet uit!! Niks voor haar vind ik!!
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:54 schreef Disorder het volgende:
Dit is een film waar ik met een grote boog om heen loop in een anti-Anthrax-pak.
Het enige waar ik me echt godsgruwelijk aan geïrriteerd heb, was het constante wisselen van dialect.. praat Twents of ABN, niet allebei door elkaar. Vooral Daan Schuurmans en Cas Jansen deden dit érg veel.
En verder.. ach ja, het was geen topverhaal en vooral de eerste helft was een beetje saai, maar toch heb ik me die anderhalf uur wel vermaakt.
quote:Ze praten geen Twents, dat is nu net het probleem.
Op zaterdag 12 oktober 2002 19:48 schreef Fannetje het volgende:
praat Twents of ABN, niet allebei door elkaar.
Maar dat gewissel van twents naar abn wat is dat irri.
( t was wel een goeie zet richting twents, want heb ook twentenaren in zwolle in de klas) (ze schijnen ff een spoedcursus gehad t hebben, maar heeft dus niet echt geholpen.
Ik ergerde me dood aan die Chantal Janzen, dat mens is alleen maar voor dr tieten in die film gekomen. Want acteren kan ze niet, Muts!
En het einde was ongeloofwaardig, want als die muts op die hans zijn geld uit was al 3 jaar gaat ze heus niet ineens met hem een jaar op die boot, als ze 10 minuten daarvoor die computernerd nog om zijn geld probeert te versieren!
quote:Om over dat stemmetje van haar maar te zwijgen.
Op zondag 13 oktober 2002 15:22 schreef PetraV het volgende:
Ik ergerde me dood aan die Chantal Janzen, dat mens is alleen maar voor dr tieten in die film gekomen. Want acteren kan ze niet, Muts!
Ik moet die film nog gaan zien (misschien.....), maar ik heb al wat voorstukjes gezien. Argh! (Al heb ik verder geen hekel aan d'r.)
quote:Ik wil 'm zien
Op zondag 13 oktober 2002 15:22 schreef PetraV het volgende:
Chantal Janzen, tieten
Enige die ik nog wel kan waarderen is ome Nemo... maar jah.. je kan tegenwoordig je kont niet meer keren of Cas speelt mee
quote:Een van de weinige(?) redenen om die film te zien. Vrouwelijk schoon.
Op zondag 13 oktober 2002 15:36 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ik wil 'm zien
Ik wacht wel totdat het op video uitkomt ofzo.
quote:Je kan zelfs beter wachten tot hij op tv komt en zelfs dan is het tijdverspilling
Op zondag 13 oktober 2002 20:03 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Een van de weinige(?) redenen om die film te zien. Vrouwelijk schoon.
Ik wacht wel totdat het op video uitkomt ofzo.
Je weet van te voren dat het verhaal niet sterk zal zijn en dat het een 'feel-good' (jeuk jeuk) film zal zijn.
Als je daar naartoe wilt, moet het bijna wel leuk zijn.
Maar ook een film als Volle Maan vind ik erg goed. Vandaag 2x gezien na elkaar (begon weer in een andere zaal nadat de film was afgelopen) en gewoon leuke film. Humor is oke, acteerprestaties voor een dergelijke coming of age film was prima en verhaal lekker simpel en einde dito.
Alleen dat accent was ontzettend slecht en nep. Gelukkig werkte het lachwekkend. Maar had wel zonder gemogen wat mij.
Ben blij dat ik een kaartje hebt gekocht voor VM, deze mag +1.000.000 bezoekers trekken.
Georgina, Cas en Ellen springen er qua acteerprestaties bovenuit trouwens. En hoewel ik Daan S. weinig aanvind heeft hij wel charisma.
quote:Toppunt van wansmaak.
Op maandag 14 oktober 2002 00:17 schreef CloudBox het volgende:
Vandaag 2x gezien na elkaar (begon weer in een andere zaal nadat de film was afgelopen)
Ik heb zelf meer genoten van de after-party in de Escape met ongeveer heel bekend Nederland aanwezig.... en gratis drank natuurlijk
quote:Wat jij wil. Ik zie het zo: ik had zin in een leuke coming of age movie en kreeh bij Volle Maan precies wat ik verwachte.
Op maandag 14 oktober 2002 02:20 schreef MacBeth het volgende:[..]
Toppunt van wansmaak.
Je kunt het ook zo bekijken. Biefstuk is lekker, maar af en toe een BigMac gaat er ook wel in.
Trouwens, alles klopt wel aan de film. Mooie beelden, goede soundtrack, leuke (beeld)grapjes.
[Dit bericht is gewijzigd door CloudBox op 14-10-2002 12:54]
quote:De 3.7 op de IMDB klopt ook.
Op maandag 14 oktober 2002 12:38 schreef CloudBox het volgende:[..]
Wat jij wil. Ik zie het zo: ik had zin in een leuke coming of age movie en kreeh bij Volle Maan precies wat ik verwachte.
Je kunt het ook zo bekijken. Biefstuk is lekker, maar af en toe een BigMac gaat er ook wel in.
Trouwens, alles klopt wel aan de film. Mooie beelden, goede soundtrack, leuke (beeld)grapjes.
quote:100.000 betalende bezoekers in het eerste weekeinde ook.
Op maandag 14 oktober 2002 15:29 schreef MacBeth het volgende:[..]
De 3.7 op de IMDB klopt ook.
quote:IMDB cijfers worden vrijwel alleen maar gegeven door mensen die 'm of heel erg goed of heel erg slecht vonden, zeker bij Nederlandse films. Een 6 of een 7 wordt amper gegeven. Dan krijg je dus een krom gemiddelde. Ik vond het absoluut geen topfilm, maar hij verdient wel wat meer dan een 3.7. Een 6,5 ofzo.
Op maandag 14 oktober 2002 15:29 schreef MacBeth het volgende:[..]
De 3.7 op de IMDB klopt ook.
quote:Dat is onzin... ik stem altijd op IMDb ook als ik het een middelmatige film vond... (ik heb Volle Maan een 4 gegeven)
Op maandag 14 oktober 2002 19:31 schreef Fannetje het volgende:[..]
IMDB cijfers worden vrijwel alleen maar gegeven door mensen die 'm of heel erg goed of heel erg slecht vonden, zeker bij Nederlandse films. Een 6 of een 7 wordt amper gegeven. Dan krijg je dus een krom gemiddelde. Ik vond het absoluut geen topfilm, maar hij verdient wel wat meer dan een 3.7. Een 6,5 ofzo.
quote:Waar baseer jij die 4 op? En waarom ben je hem in eerste instantie wezen kijken?
Op maandag 14 oktober 2002 19:52 schreef Gorro het volgende:[..]
Dat is onzin... ik stem altijd op IMDb ook als ik het een middelmatige film vond... (ik heb Volle Maan een 4 gegeven)
quote:Ten eerste ben ik hem niet uit eigen beweging gaan kijken. Ik kreeg hem in de sneak voorgeschoteld (was toen zelfs de wereldpremiere, omdat de gala-premiere uitgesteld was).
Op maandag 14 oktober 2002 23:10 schreef CloudBox het volgende:[..]
Waar baseer jij die 4 op? En waarom ben je hem in eerste instantie wezen kijken?
En wat die 4 betreft. Het verhaal was niet bijzonder en dat Twents was irritant. Maar de film zelfs was op zich wel goed gemaakt en ik heb nog wel wat veel slechtere films gezien, dus een 1 geven zou niet reëel zijn. Al die + en - punten bij elkaar opgeteld/afgetrokken kwam ik op een 4 uit...
quote:Met een budget van $7.000 kan zelfs een veel betere film gemaakt worden...
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:01 schreef CloudBox het volgende:
Ik wil er nog even aan toevoegen dat iemand die met ene budget van 2,5 miljoen euro (!) een film van deze kwaliteit (strakke popcorn) aflevert heeft heel wat in zijn mars.
quote:Met een budget van $100m kunnen er ook slechtere films dan Volle Maan worden gemaakt.
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:30 schreef Gorro het volgende:[..]
Met een budget van $7.000 kan zelfs een veel betere film gemaakt worden...
quote:Ik voorzie eerder 'n carriere als clinic-clown bij de afdeling voor geestelijk gehandicapten...
Op maandag 14 oktober 2002 23:42 schreef CloudBox het volgende:
Ik vond trouwens dat Georgina Verbaan een veelbelovende actrice is. Ze mag dan niet slim zijn, met goed materiaal in handen komt ze een heel eind. Ze was erg grappig.
quote:Ik heb nooit gezegd dat het de slechtste film allertijden is, enkel dat deze film die kwaliteit eng benadert.
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:33 schreef CloudBox het volgende:[..]
Met een budget van $100m kunnen er ook slechtere films dan Volle Maan worden gemaakt.
quote:$ 220.000 after post production....
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:30 schreef Gorro het volgende:[..]
Met een budget van $7.000 kan zelfs een veel betere film gemaakt worden...
quote:Dat is voor de re-release op DVD enzo. De originele versie kostte maar $7.000 dollar... (en wat dan nog, dat is nog steeds maar 1/10 van het budget van Volle Maan)
Op donderdag 17 oktober 2002 23:37 schreef serano het volgende:[..]
$ 220.000 after post production....
maar nu weer ff ontopic...
Volle Maan
quote:Het draaien kostte zoveel, de naproductie die je in de bios zag koste dus veel meer, en daar kwam de distributie en de reclame nog bij.
Op vrijdag 18 oktober 2002 00:48 schreef Gorro het volgende:[..]
Dat is voor de re-release op DVD enzo. De originele versie kostte maar $7.000 dollar... (
Anyway, vandaag 250.000 bezoekers.
Valt het niemand op dat die meiden in de film zo raar praten, als je het Twents accent wegdenkt (vooral Chantal Janzen, maar anderen ook)?
Net alsof ze teveel helium tot zich hebben genomen.
Ik heb me echt doodgelachen.
Vondt het trouwens een typische Nijenhuis film, de camerapunten, de manier van filmen.. dus als je Nijenhuis een beetje kent weet je wat je kan verwachten.
quote:Zonde van je geld.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:07 schreef postinggirl het volgende:
Ik ben ook geweest. Pure nieuwsgierigheid gewoon. Enkel 13-jarige meisjes in de zaal.....
quote:Ze kwamen toch uit Twallo? De refentie naar Normaal klopt niet wat Twente betreft trouwens. Normaal komt uut de achterhoek.
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:53 schreef ricost het volgende:
sinds wanneer ben je een boer als je uit venlo komt??![]()
quote:En dat is precies wat er naar mijn mening mankeert aan deze film, of beter gezegd, dit soort films. Elke regisseur zou moeten proberen van elke film weer een meesterwerk te maken. Als je naar een concert van je favoriete band gaat wil je toch ook niet wat geklooi en valse zang, met daarna de woorden "je moet ook geen goed optreden verwachten als je naar onze show komt kijken" horen?
Op donderdag 24 oktober 2002 11:47 schreef Lady_J het volgende:
Het is gewoon een lekkere "feel good movie". Je moet ook niet verwachten dat je een meesterwerk te zien krijgt als je naar de bioscoop gaat voor deze film...
Als de makers van mij verwachten dat ik geld neertel voor hun werk, verwacht ik er ook een stukje kwaliteit voor terug. En kwaliteit en cliché gaan nou eenmaal amper samen.
quote:Nou en? Dan kun je nooit meer een James Bond, Die Hard, of wat voor romantische comedy ook maken. Zitten we alleen opgescheept met vage kutfilms van David Lynch, David Cronenberg of Woody Allen. Nee bedankt.
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:09 schreef Quistnix het volgende:
kwaliteit en cliché gaan nou eenmaal amper samen.
Ik geef toe, mijn vorige bericht was nogal ongelukkig geformuleerd. Ik bedoelde dat originaliteit voor mij een bepalende factor is voor kwaliteit.
Een kwalitatief goede film als Pulp Fiction teert bijvoorbeeld op cliché's, maar is door de originele volgorde van vertellen toch erg goed..
om maar eens en erg voor de hand liggend voorbeeld te geven
Let wel: Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat elke originele film goed is.
quote:Die cliché's zijn nou juist overduidelijk de bedoeling!! Je dacht toch niet dat Tarantino dit helemaal uit zijn eigen hoofd heeft gestampt.
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:50 schreef Quistnix het volgende:Een kwalitatief goede film als Pulp Fiction teert bijvoorbeeld op cliché's, maar is door de originele volgorde van vertellen toch erg goed..
.
Met dit alles heeft iets onbenulligs als volle maan trouwens NIETS van doen. deze film is echt voor 16-jarige moeilijke pubers gemaakt met een lichte hersenbeschadiging
quote:Je zou godbetert een keer na moeten denken bij een film, zeg....
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:14 schreef CloudBox het volgende:[..]
Nou en? Dan kun je nooit meer een James Bond, Die Hard, of wat voor romantische comedy ook maken. Zitten we alleen opgescheept met vage kutfilms van David Lynch, David Cronenberg of Woody Allen. Nee bedankt.
Tsss, het idee alleen al!
quote:Ik zie niet in wat nadenken bij een film en niet houden van een DC of DL film met elkaar te maken heeft.
Op maandag 28 oktober 2002 16:26 schreef Smots het volgende:[..]
Je zou godbetert een keer na moeten denken bij een film, zeg....
Tsss, het idee alleen al!
![]()
![]()
![]()
Anyway, Volle maan krijgt een remake in de vS.
Trouwens, is hier niemand die ook helemaal weg was van die boot? Sjees wat een booot zeg, zo een zou ik ook wel willen!
Ennuh, ik heb ook de album sinds gister, leuke muziek, als je van nederlandstalig houdt! En petje af voor Daan Schuurmans, wist niet dat ie aardig kon zingen..Alleen vaag dat Georgina Verbaan zelf geen nummer heeft gemaakt voor de fil..paste misschien niet bij haar rol, maar kon wel eventueel in op de album..
Trouwens, moest georgina soms aankomen voor die film?
quote:
Volle Maan gaat naar AmerikaDe amerikaanse filmmaatschappij MIramax overweegt serieus de Nederlandse film "Volle Maan" uit te brengen in de VS of er een remake van te maken met Hollywoodsterren. Dat heeft "regisseur" Johan Nijenhuis bekendgemaakt. De Nederlandse film trok de interesse van Miramax doordat Nederland het enige land ter wereld was waar de Steven Spielberg film Minority Report de maand na de premiere niet de meeste bezoekers trok
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 11-11-2002 12:37]
quote:Dus Oscar-materiaal!
Op maandag 11 november 2002 11:37 schreef Duiveltja het volgende:
[quote] Volle Maan gaat naar AmerikaMIramax
quote:Ik schaam me opeens dat ik in Nederland woon
Op maandag 11 november 2002 11:37 schreef Duiveltja het volgende:Volle Maan gaat naar Amerika
De amerikaanse filmmaatschappij MIramax overweegt serieus de Nederlandse film "Volle Maan" uit te brengen in de VS of er een remake van te maken met Hollywoodsterren. Dat heeft "regisseur" Johan Nijenhuis bekendgemaakt. De Nederlandse film trok de interesse van Miramax doordat Nederland het enige land ter wereld was waar de Steven Spielberg film Minority Report de maand na de premiere niet de meeste bezoekers trok
quote:Farmertje Farmertje....
Op maandag 11 november 2002 11:46 schreef Duiveltja het volgende:
ik zie Leonardo Dicaprio al met een redneck accent voor me
Think of me
whisper soft your name
Ik ben geen hater van het genre, vond Costa erg leuk, maar dit....
Als ik Georgina Verbaan als manisch-depressief meisje en Teun Kuilboer als nerd de hoogtepunten van een film vind, is er echt iets mis
Geen moment werd ik meegetrokken in het verhaal, ik werd gek van dat neppe Twentse accent, en van karakters was geen sprake.
*rilt nog maar eens*brrr*
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 10:20 schreef Patch het volgende:
Heb hem nu op dvd...
durf hem eigenlijk niet te kijken....
Die scene waarin Cas Jansen in elkaar wordt geschopt sloeg echt helemaal nergens op
Loopt er de volgende scene weer vrolijk bij
Ik kon alleen lachen om een scene ergens op t eind, als die meid naakt op t bed ligt te wachten,
en later haar kleding aan die deurknop, die gezichten
Maar ja, Volle Maan... Costa was beter (...)
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 19:38 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Laat dit topic maar weer snel wegzakken. Dit is dus echt de allerslechtste film die ik ever gezien heb
quote:dat was deenige leuke scenen.
Op vrijdag 14 maart 2003 19:47 schreef Zapper het volgende:...
Ik kon alleen lachen om een scene ergens op t eind, als die meid naakt op t bed ligt te wachten,
en later haar kleding aan die deurknop, die gezichten
...
Net gezien wat een saaie verhaallijnloze kutfilm is het zeg. Het begint al gelijk met de steeds verdwijnende en terugkerende accenten. Soms werd een scene half in het accent uitgesproken en voor de helft in ABN
Nee, ik vond er geen hol aan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |